Peder Månsson Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Arrangör: NordicBet.com Fullständigt program: Texas NL Short Handed (SM-status) Datum: 23 November (Fredag) Tid: 19:00 Buyin: $100+$10 Satelliter: Startar 20 november 5 Card Draw (Mörkpoker) (SM-status) Datum: 24 November (lördag) Tid: 19:00 Buyin: $100+$8 Satelliter: Startar 21 november Warmup: (öppen för alla nationaliteter) Datum: 25 November (Söndag) Tid: 14:00 Buyin: $250 + $20 Garanti: Ingen garanti Satelliter: Inga (Dag 1) Texas NL Main Event (SM) Datum: 25 November (Söndag) Tid: 18:00 till 23:45 Buyin: $250 +$20 Garanti: $1,000,000 Satelliter: startar 5 november (måndag) Second Chance (öppen för alla) Datum: 25 November (Söndag) Tid: 21:00 Buyin: $250 + $20 Garanti: Ingen garanti Satelliter: Inga High Stakes Poker Texas NL (shorthanded) (öppen för alla nationaliteter) Datum: 25 November (Söndag) Tid: 21:00 Buyin: $10000 (ingen fee) Max antal: 24 Garanti: Ingen garanti Satelliter: Inga (Dag 2) Texas NL Main Event (SM) Datum: 26 November (Måndag) Tid: 19:00 – finalbord Buyin: - Garanti: $1,000,000 Heads Up (Texas NL) (SM status) Datum 26 November (Måndag) Tid: 19:00 Buyin: $100+$10 Satelliter: Startar 23 november Texas Fixed Limit (SM-status) Datum: 27 November (Tisdag) Tid: 19:00 Buyin: $100+$10 Satelliter: Startar 24 november Omaha High Pot Limit Rebuy (SM-status) Datum: 28 November (Onsdag) Tid: 19:00 Buyin: $100 + $10 (1 rebuy inom en timme) Satelliter: Startar 25 november (Dag 3) Texas NL Main Event (SM) Datum: 30 November (Fredag) Tid: 19:00 (finalbord) – ???? Buyin: - Garanti: $1,000,000 Satelliter: Startar 5 november Satelliter: Main Event: Vi börjar med satelliter till Main Event den 5 november (måndag). Omaha: 26 november (måndag) startar satelliterna Multi Event: 12 november (måndag) Paketet värt $820. Man får då ticket till ALLA SM-turneringar Vid vinst av mer än en satelit så kommer man inte få lösa dessa mot $. Man kommer dock kunna välja att använda en andra/tredje satelitvinst till plats i "second chance" samt "warm-up" Turneringarna med SM-status är öppna för Svenska medborgare samt alla folkbokförda i Sverige. Svenska medborgare boendes utomlands har möjlighet att delta utan problem. Det kommer inte vara tillåtet att "deala" på finalbordet. Gällande att vara flera som spelar från samma IP, det är OK om man spelar MTT-turnering. Kontakta mig eller skriv här för frågor. Citera
Peder Månsson Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Postad 21 September , 2007 Var vänliga att hålla denna tråd on topic, så att det blir enkelt att hitta den info man söker. Frågor besvaras givetvis asap. Citera
emilio_15 Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Tack för info, helt ok upplägg också. Citera
Peder Månsson Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Postad 21 September , 2007 Man tackar, man tackar. Är jag ansvarig nästa år lovar jag att offentliggöra än tidigare. Citera
Matteprof Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Sweet, ser riktigt bra ut! Citera
Peder Månsson Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Postad 21 September , 2007 Värt att notera gällande sateliterna. Vid vinst av mer än en satelit så kommer man inte få lösa dessa mot $. Man kommer dock kunna välja att använda en andra/tredje satelitvinst till plats i "second chance" samt "warm-up" Citera
HataB2B Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Vore trevligt att se blindstruktur för turneringarna... Citera
Peder Månsson Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Postad 21 September , 2007 Dom finns klara och kommer offentliggöras senast nästa vecka. Om det blir här lr bara på vår hemsida får vi se. Citera
Hakflem Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Ser kalasbra ut. Bra jobb och nu ser vi fram mot en kul vecka i november! Citera
L-S Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Det ser bra ut. Äntligen! Dock så är jag lite fundersam ang att lägga dag 2 på Main Event på en måndag, för att sedan spela finalbord på fredagen. Inte för att jag kommer nå finalbordet (åker ut efter 10 min, dag1). Citera
sturedenstore Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Ser sjukt najs ut =) Kommer bli åtminstånde 2 stycken Citera
Kristoffer Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Kommer satelliterna endast att gå på NordicBet eller också på andra sajter? I så fall, vilka? Citera
Kape Postad 21 September , 2007 Rapport Postad 21 September , 2007 Prisstruktur, enligt vad som är brukligt på NB, eller? Citera
Peder Månsson Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Postad 21 September , 2007 Satelliter kommer endast gå på NordicBet. Citera
Peder Månsson Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Postad 21 September , 2007 Prisstruktur, enligt vad som är brukligt på NB, eller? Möjligtvis med ngn mindre skillnad, men generelt ja. Citera
Peder Månsson Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 Mer info: Det kommer inte vara tillåtet att "deala" på finalbordet. Citera
jepep Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 finns det 2 poker-sm? svenska spel har nämligen också en turnering de kallar poker-sm Citera
Peder Månsson Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 I dagsläget gör det tyvärr det ja. Vi anser dock att SS försöker stjäla varumärket SM, vilket vi tycker är tråkigt. Citera
Falcao Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Varumärket SM? Jag trodde att SM var en generisk term Citera
sturedenstore Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Mer info: Det kommer inte vara tillåtet att "deala" på finalbordet. Varför inte? Citera
SoderKrippa Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Man får väl byta msn-adresser på finalbordet då istället Eller är inte det heller ok? /SK Citera
el_kryddo Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Varumärket SM? Jag trodde att SM var en generisk term Hero we go again. Ska vi köra 10 sidor med tjafs om vilka som har rätt till SM osv ännu en gång? Eller så kan man ju rycka på axlarna och lira båda, turre som turre, det blir nog min melodi. Fråga till Nordicbet/Swepof... Jag kommer flyga till Thailand på fredan då finalbordet spelas. Finns det nåra regler om vem som sitter vid datorn och lirar? (Inte för att ni kan kolla det men men). Förövrigt är det ju en högst hypotetisk fråga då det bara är 50/50 att jag kommer dit. Citera
Torgny Heurlen Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Hero we go again. Ska vi köra 10 sidor med tjafs om vilka som har rätt till SM osv ännu en gång? Eller så kan man ju rycka på axlarna och lira båda, turre som turre, det blir nog min melodi. Fråga till Nordicbet/Swepof... Jag kommer flyga till Thailand på fredan då finalbordet spelas. Finns det nåra regler om vem som sitter vid datorn och lirar? (Inte för att ni kan kolla det men men). Förövrigt är det ju en högst hypotetisk fråga då det bara är 50/50 att jag kommer dit. Då det har pratats om att finalbordet eventuellt ska spelas live fast via datorn så kan det bli svårt. Kommer det spelas helt via internet så ska det inte vara några problem att spela för dig vad jag har uppfattat. Citera
psykologen Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Då det har pratats om att finalbordet eventuellt ska spelas live fast via datorn så kan det bli svårt.Kommer det spelas helt via internet så ska det inte vara några problem att spela för dig vad jag har uppfattat. Killen frågar om han kan begå ett allvarligt regelbrott och får ett "uppmuntrande" diffust svar. Seriöst. Jag kan svara. Nää, någon annan får inte spela i ditt namn om du nu vill följa regelboken. Det säger sig själv att på pappret skall spelet vara individuellt. Annars gillade jag upplägget med flera dagars spelande (mitt förslag ) som i och för sig sträckte sig över lite lång tid och på konstiga dagar. Två dagar hade varit bättre. Förstår inte grejen att alla main event skall ligga på söndagar. Citera
Recommended Posts