Gå till innehåll

Poker i Thailand


Rocken1900

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Själv ska jag dra till Vietnam i några månade snart, förhoppningsvis är internet-tillgången schysst i Saigon (eller HCMC om man är kommunistälskare). Man kan ju leva ganska gott på att dra in förhållandevis låga summor i sydost-asien...

 

Inte för att vara negativ men sist jag var där var internet på caféerna bra mycket segare än thailand. Kanske bara var slump men fick en uppfattning om att dom är ännu längre bak i sin infrastruktur i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Brailien är lika billigt som Thailand ungefär??

 

Skulle nog tro att det är ungefär lika billigt !

...tycker brazilien känns trevligare på ngt sätt, nu har jag ingen större erfarfarenhet av Brazilen så kan inte gämföra områden men skulle jag välja att bosätta mej utomlands under en tid skulle Brazilien vara 1:a valet för mej !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera Malaysia faktiskt! Ungefär samma klimat som Thailand, trevligt folk, bra mat och dessutom mycket billigt nästan överallt! Har själv inte varit i Thailand men av vad jag har hört så ska Malaysia ha kommit MYCKET längre i utvecklingen på de flesta planen också. Dock var Internet tillgången inte sådär jättebra, men anstränger man sig lite ska man nog kunna fixa hyffsat Internet ganska enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på hur man ser på det. Jag var där knappt 6 månader över förra årsskiftet, mest för att slippa den vidriga svenska vintern. Klimatet i Thailand går ju inte att klaga på, men det finns annat som är mindre bra med landet jämfört med Sverige. Infrastrukturen, värdelöst internet, korruption, ingen fattar nånting vad man säger, folk är allmänt dumma i huvet, alla försöker blåsa en osv.. Allt sånt blir ganska tiltande i längden.

 

Men missförstå mig rätt, detta rabblade jag upp bara för att visa vad som faktiskt är bra här hemma i Sverige. Tycker absolut du ska dra dit om du har tid o pengar. Hade nog dragit dit igen själv över vintern om jag kunnat..

 

 

Jag va också i thailand i ca 3månader och jag fick inte alls samma uppfattning som du...Jag tycker folket i Thailand är mycket vänliga i allmänhet..Ingen blåste mig på min resa ^^ Jag blåste mer dom på billiga köp :) De enda är att vissa kan va lite lata men va fan man blir själv jävligt lat i den värmen...Sen internet cafeerna suger verkligen..om de står super highspeed line så e de oftast 512kb lina =) Men de beror lite på vart man är..i Bangkok finns de säkert bättre alternativ men där pallar man inte va mer än 3 dagar...så sjukt mycket trafik och värmen är brutal där..Men jag skulle nog hellre vilja dra till vegas o lira poker..köra lite låglimitbord..vore nice ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag va också i thailand i ca 3månader och jag fick inte alls samma uppfattning som du...Jag tycker folket i Thailand är mycket vänliga i allmänhet..Ingen blåste mig på min resa ^^ Jag blåste mer dom på billiga köp :) De enda är att vissa kan va lite lata men va fan man blir själv jävligt lat i den värmen...Sen internet cafeerna suger verkligen..om de står super highspeed line så e de oftast 512kb lina =) Men de beror lite på vart man är..i Bangkok finns de säkert bättre alternativ men där pallar man inte va mer än 3 dagar...så sjukt mycket trafik och värmen är brutal där..Men jag skulle nog hellre vilja dra till vegas o lira poker..köra lite låglimitbord..vore nice ^^

 

Blir du förvånad om jag säger att flera på det här forumet varit i bangkok månadsvis och älskat det? ;):P

 

Själv både gillar och ogillar jag det.

 

Alltid tyckt bangkok sugigt men börjar på något sätt gilla det lite mer och mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Blir du förvånad om jag säger att flera på det här forumet varit i bangkok månadsvis och älskat det? ;):P

 

Själv både gillar och ogillar jag det.

 

Alltid tyckt bangkok sugigt men börjar på något sätt gilla det lite mer och mer..

 

Bangkok is the shit...not. Ne, är väl nån sorts hatkärlek man har till staden, och landet med för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog tro att det är ungefär lika billigt !

...tycker brazilien känns trevligare på ngt sätt, nu har jag ingen större erfarfarenhet av Brazilen så kan inte gämföra områden men skulle jag välja att bosätta mej utomlands under en tid skulle Brazilien vara 1:a valet för mej !

 

Brasilien är väldigt mkt dyrare än vad många tror. Där är det så uppdelat mellan svarta och vita. Antingen har du pengar eller så har du inga pengar alls. Därför passar dom på att ta bra betalt av dom som har pengar. Shoppingen var ofta dyrare än i sverige och resturangerna var snäppet billigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brasilien är väldigt mkt dyrare än vad många tror. Där är det så uppdelat mellan svarta och vita. Antingen har du pengar eller så har du inga pengar alls. Därför passar dom på att ta bra betalt av dom som har pengar. Shoppingen var ofta dyrare än i sverige och resturangerna var snäppet billigare

 

Därför så toksolar man på sitt lokala solarium, lär sig flytande spanska, färgar håret mörkt innan man åker. Väl på plats så klär man sig i ett vitt smutsigt linne, slitna shorts, och flipflops. Then you´ll get the prices you are looking for..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Befinner mig i Thailand för tillfället och har varit här i två månader. Vi är ett par grabbar som hyrde ett hus i Phuket första månaden, hyffsat stabil lina var det väl men inte nöt. Huset i övrigt var outstanding. 10.5k sek/månad kostadedet. Sen var vi som "alla andra" på oakwood i 3v, stabil lina javisst, men bangkok är ju en jävla skitstad i mitt tycke.

Nu befinner vi oss på Koh Samui och har hittat ett sjukt nice boende. Harrys hotell på Maenam beach, billigt och bra, kanske inte något för den absolute finsmakaren men för gemene man är bungalowsen som erbjuds kanon. Vi hade inte alls räknat med internet men när vi kommer hit så säger han som visar rummet att de har trådlöst på hela området och att det är gratis. Klonk! Nu fyra dar senare kan jag gott säga att linan är stabilare än självaste oakwood. Har bättre signalstyrka och borden kommer upp snabbare och med mindre delay. Här betalar vi 180kr/natt för en 2 rums bungalow. Nöt!

 

Lite tips bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför så toksolar man på sitt lokala solarium, lär sig flytande spanska, färgar håret mörkt innan man åker. Väl på plats så klär man sig i ett vitt smutsigt linne, slitna shorts, och flipflops. Then you´ll get the prices you are looking for..

 

dom snackar iof portugiska dar..men dom fattar spanska

(fast du kommer fa kampa for att fatta portugisiska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 000!?! Snälla, lär mig leva så billigt.

 

hoho, du aka mrsoppkökno2 som vägrar lägga pengar på boende och mat borde väl kunna komma ner på 5000kr/månad utan större problem?!

 

bo i typ chiang mai(2000-5000baht/månad), ät nudelsoppa på gatan(20baht), ha månadshyra på mc(2000baht/månad), köp din bärs i 7eleven(20baht), istället för whiskey drick lao khao, klipp dig hos straighta frisörer(100baht), ta massage i tempel(50baht/h), använd generiska antivirala läkemedel istället för dina vanliga piller etc så ska du nog klara det med god marginal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brasilien är ett land där det går att leva hyfsat billigt. Men om man tänker sig svensk standard så behöver man i närheten av svensk mängd pengar.

Kött är ruskigt billigt i jämförelse, likaså frukt förstås. Shopping och äta ute är bara marginellt billigare än i Sverige. Boende beror ju på. Vill man bo billigt så måste man välja område som är billiga och det betyder en lite annan grupp männiksor som grannar. Kan säkert funka jättebra men kan också gå snett.

Vill man bo i en stad av det något större slaget t ex Fortaleza och då på de lite schystare områdena i gångavstånd till stranden så får man räkna inga Thaipriser direkt.

Vad gäller språket så är min erfarenheter att man inte ska räkna med Spanska som gångbart. Jag pratar det inte själv men de jag rest med har tyckt att deras spanska har varit värdelös där. Det kanske kan variera beroende på plats. Engelska kanske funkar i Rio men i Fortaleza är det mer undantag att folk pratar mer än några ord. Portugisiska är dock inte så svårt att lära sig om man utsätter sig för det. Prata med Brassarna så kommer det så småningom.

 

Hur som helst så är Brasilien mitt första val också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...