Gå till innehåll

För vekt spelad topptvå?


Recommended Posts

Mm tänkte också höja turn först, men då slänger han som sagt sämre händer och kvar får vi händer som slår oss. Jag vill ju inte skrämma bort sämre händer och tvinga slänga min hand här vid omslag, för om jag är slagen har jag ju fortfarande kåkouts.

 

För det första: detta är SvS 5/10 nivå. Det är inga pokerproffs som sitter här. Om vi inte tror att motståndaren kan syna med lägre än topp 2 vid ett omslag till 800 så har vi ju en gyllene guldgruva att kunna göra detta helt tom i framtiden.

 

Det enda vi gör med en höjning är att tvinga motståndaren att göra ett dåligt beslut, synar han turn kommer han få spela för hela stacken på river.

 

Jag är dock en tämligen aggressiv spelare (varför jag förespråkar en höjning på turn alternativt all-in som spelat nu) men det är ju inte helt fel att syna turn heller. Vi kommer ju få en sista bet av händer som lägger sig mot en raise på turn.

 

Att inte höja på någon gata är dock kriminellt. Vi menar då att vårt 2par inte slår hans range? Då har vi nog fått för mycket respekt för honom. Krävs en riktigt bra read på rivern för att inte pusha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rivershove tror jag är för tunt. Synar verkligen AK/JT?

 

AT/JT måste syna om man får 3 mot 1 i pottodds. Annars är det en rejäl läcka i spelet (om man inte har en grym read på motståndaren men det kan han omöjligt ha i detta läge med tanke på att han just satt sig ner på bordet och de inte har någon tidigare historia att prata om)

AK mycket väl syna om han tror du har en sämre hand alt. AK

AQ foldar men det gör den mot en miniraise också. Allt som synar minsta höjning synar även en all-in.

 

Att ha topp 2 och inte försöka kräva maximalt betalt av motståndaren är inte +EV, särskilt som han säger att han har en hand men inte triss eller stege...

Få honom att göra misstag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer det pinsamma riverspelet. Jag tänker mig inte ens för, han gör ju ett blockbet, varför gör jag såhär?Instasyn.

 

radicalen Syna 444.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2054.00

cab Lägger mig Vinst: 0.00

munken71 Lägger mig Vinst: 0.00

Jaaaake Lägger mig Vinst: 0.00

EngdahlT [Ek, 10s] Två par, ess och tior Vinst: 0.00

radicalen [Er, Knk] Två par, ess och knektar Vinst: 2054.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wooot? 8-)

 

Har jag missat något? Är det inte SvS 5/10?

 

 

EngdahlT [Ek, 10s] Två par, ess och tior Vinst: 0.00

radicalen [Er, Knk] Två par, ess och knektar Vinst: 2054.00

 

hmm; som sagt... låt motståndarna göra misstag: ta betalt! Höjning på turn eller all-in på river... Han har dig inte slagen och har han det: säg grattis, wp, gg, nh etc och sätt en not på honom att han inte alls är så bra som du trodde. Sen utnyttjar du det nästa gång. Men att inte försöka få maximalt betalt med topp 2 är kriminellt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag missat något? Är det inte SvS 5/10?

 

 

 

 

hmm; som sagt... låt motståndarna göra misstag: ta betalt! Höjning på turn eller all-in på river... Han har dig inte slagen och har han det: säg grattis, wp, gg, nh etc och sätt en not på honom att han inte alls är så bra som du trodde. Sen utnyttjar du det nästa gång. Men att inte försöka få maximalt betalt med topp 2 är kriminellt!

 

Det är rivern som är kriminell. Turn hade han mycket möjligt shovat själv om jag slagit om vilket istället hade satt mig i svårare situation än honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag missat något? Är det inte SvS 5/10?

 

 

 

 

hmm; som sagt... låt motståndarna göra misstag: ta betalt! Höjning på turn eller all-in på river... Han har dig inte slagen och har han det: säg grattis, wp, gg, nh etc och sätt en not på honom att han inte alls är så bra som du trodde. Sen utnyttjar du det nästa gång. Men att inte försöka få maximalt betalt med topp 2 är kriminellt!

 

En höjning på turn ger fi uppskattningsvis 80-90% fingervisning om hur han borde spela vidare. Jag tyckte du förespråkade att låta motståndarna göra misstag. Att höja turn är ljusår ifrån att vara ekvivalent med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra gissning, dock fattar jag inte vad din motståndare gör på rivern. Han har 2 par, du har spelat som om du har AK / AQ och han borde därmed iaf beta halvpott, mkt vekt... Stämmer det verkligen att han är jätte bra?? Du borde nog omvärdera det...

 

Det är ingen som har påstått att han är jättebra vad jag har sett. I vilket fall så är han inte speciellt bra över huvudtaget. Semikass TAG som tar pengar av fiskar och ger till duktigare regs typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra gissning, dock fattar jag inte vad din motståndare gör på rivern. Han har 2 par, du har spelat som om du har AK / AQ och han borde därmed iaf beta halvpott, mkt vekt... Stämmer det verkligen att han är jätte bra?? Du borde nog omvärdera det...

 

Har inte sagt att han är jätte bra, skrev att han är multitablande och duktig. Detta menas att han är en tänkade fi, kompetent. Han är ingen donkey/fisk som slänger iväg ett inköp på TP kass kicker som man sett i mängder av fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rivern som är kriminell. Turn hade han mycket möjligt shovat själv om jag slagit om vilket istället hade satt mig i svårare situation än honom.

 

Som spelat är river kriminell, men jag tycker fortfarande att du ska höja turn. Det är ett för vegt bet för att representera triss / stege. Du har honom slagen med stor sannolikhet och borde kanske vara glad att få in pengarna i mitten. Tror själv inte att jag skulle komma ifrån en all-in med topp 2 som spelat.

 

Det är väl ungefär lika stor sannolikhet att han synar en höjning på turn som om han skulle syna en all-in på river, tex med AK. Synar han turn är han dock pottbunden och måste syna river om du trycker. Om du enbart synar turn är det inte säkert att alla pengarna åker in. För detta krävs att han själv betar river så att han inte får för dåliga pottodds när du ställer. Om han själv betar för 3e gatan på rak så kommer han garanterat syna en höjning på turn också. Garanterat. MAO: du tvingar inte honom all-in om inte hans kort är de rätta. Ge honom möjlighet att göra ett misstag! Höj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat är river kriminell, men jag tycker fortfarande att du ska höja turn. Det är ett för vegt bet för att representera triss / stege. Du har honom slagen med stor sannolikhet och borde kanske vara glad att få in pengarna i mitten. Tror själv inte att jag skulle komma ifrån en all-in med topp 2 som spelat.

 

Det är väl ungefär lika stor sannolikhet att han synar en höjning på turn som om han skulle syna en all-in på river, tex med AK. Synar han turn är han dock pottbunden och måste syna river om du trycker. Om du enbart synar turn är det inte säkert att alla pengarna åker in. För detta krävs att han själv betar river så att han inte får för dåliga pottodds när du ställer. Om han själv betar för 3e gatan på rak så kommer han garanterat syna en höjning på turn också. Garanterat. MAO: du tvingar inte honom all-in om inte hans kort är de rätta. Ge honom möjlighet att göra ett misstag! Höj!

 

Alltså höja turn mår ju inte riktigt bra. Iom poss kan vi fortfarande bestämma mycket pottstorlek på river, och det är inte omöjligt att han kommer värdebeta sämre händer där. Iaf så komer han ha väldigt svårt att lägga tvåpar ivf. Enda nackdelen är väl att vi måste dodgea K/Q, men det känns osm att det inte riktigt väger upp.

 

River är ju shove. Han sizear inte betten speciellt modigt.

 

iamivar skrev den riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En höjning på turn ger fi uppskattningsvis 80-90% fingervisning om hur han borde spela vidare. Jag tyckte du förespråkade att låta motståndarna göra misstag. Att höja turn är ljusår ifrån att vara ekvivalent med det.

 

Syn turn, syn river är inte att ge motståndarna chansen att göra misstag. Höjer du turn så har han ett beslut att ta: spela för hela stacken eller fold. jag tror inte man får in alla pengarna i mitten utan en höjning här och detta är vad vi vill med topp 2. Nu spelar han ju som en kratta som själv inte lyckas få in pengarna trots sitt 2 par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat är river kriminell, men jag tycker fortfarande att du ska höja turn. Det är ett för vegt bet för att representera triss / stege. Du har honom slagen med stor sannolikhet och borde kanske vara glad att få in pengarna i mitten. Tror själv inte att jag skulle komma ifrån en all-in med topp 2 som spelat.

 

Det är väl ungefär lika stor sannolikhet att han synar en höjning på turn som om han skulle syna en all-in på river, tex med AK. Synar han turn är han dock pottbunden och måste syna river om du trycker. Om du enbart synar turn är det inte säkert att alla pengarna åker in. För detta krävs att han själv betar river så att han inte får för dåliga pottodds när du ställer. Om han själv betar för 3e gatan på rak så kommer han garanterat syna en höjning på turn också. Garanterat. MAO: du tvingar inte honom all-in om inte hans kort är de rätta. Ge honom möjlighet att göra ett misstag! Höj!

Du är nog ganske ensam på att vara säker på att han synar en reraise på turn bara för att han redan bettat. Tror att fi hade foldad turn vid omslag. Jag personligen hade släppt A10 handen väldigt fort mot en kompetent fi vid en reraise på turn.

 

Du säger emot dig själv något fruktansvärt, du låter nämligen han göra misstagen igenom att bara syna, inte genom att ge han ett guldläge att hitta folden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

River är ju shove. Han sizear inte betten speciellt modigt.

 

Absolut sant, in med degen! Hypotetiskt dock, han sitter med AK (som jag tror han gör större delen av gångerna som spelat): Om han inte betar river har vi ingen chans att få in alla stålarna. Det jag argumenterar för är att hitta en linje där även AK, utan att själv vilja det egentligen, hamnar all-in för att vi spelar så bra :-) En duktig fi kan check-syna river för att han misstänker vår hand. Höjer vi turn måste han ta beslutet redan där och jag tror personligen (av egen erfarenhet) att det är enklare att göra misstaget på turn än på river. Hur man sen spelar är ju upp till var och en. Spelstilarna är ju som sagt väldigt varierande. Lycka till med allt spelande i framtiden. Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är nog ganske ensam på att vara säker på att han synar en reraise på turn bara för att han redan bettat. Tror att fi hade foldad turn vid omslag. Jag personligen hade släppt A10 handen väldigt fort mot en kompetent fi vid en reraise på turn.

 

Måste bara kommentera detta :lol:

 

Klart han inte synar enbart för att han betar, dock för att jag tror han sitter på AK/AT. Om man släpper AT väldigt fort, tex som du skulle gjort, så kan jag säga att det kommer exploateras väldigt fort! För detta krävs som sagt en kompetent fi och enligt de flesta kommentarerna ovan så var han ju inte kompetent, bara över medel. Mot en random snubbe på denna nivå ska pengarna in, har man förlorat så får det vara så.

 

Och även en mycket kompetent fi måste kunna syna detta med AK etc, om inte: använd detta och höj varje turn du inte tror han sitter på nötterna så vinner du ju potten ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...