Gå till innehåll

För vekt spelad topptvå?


Recommended Posts

Dags att lägga upp en hand från kvällens session, var länge sedan nu så tänkte ta denna som är bra :-).

 

Vår image är hyffsat tight. Spelaren som kommer in på bordet är en multitablande regular som spelar bra och tight, han är m.a.o duktig.

Vi har lirat några händer då denna handen kommer.

Observera det jag sagt om fi, i.ö inga reads so far p.g.a att han precis satte sig.

 

Plats 1: cab (1996.30)

Plats 2: munken71 (752.80)

Plats 3: Jaaaake (2430.05)

Plats 4: EngdahlT (2000.00)

Plats 5: radicalen (2228.55)

Jaaaake lägg LM 5.00

EngdahlT lägg SM 10.00

** Giv **

cab [N/A, N/A]

munken71 [N/A, N/A]

Jaaaake [N/A, N/A]

EngdahlT [N/A, N/A]

radicalen [Er, Knk]

*** Bet Runda 1 ***

radicalen Höj till 33.00

cab Lägg

munken71 Lägg

Jaaaake Lägg

EngdahlT Syna 33.00

*** Flop(Board): *** : [Es, 10r, Knh]

*** Bet Runda 2 ***

EngdahlT Passa

radicalen Satsa 66.00

EngdahlT Höj till 222.00

radicalen ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag hade synat igen.

 

minst... känns som om du leder, frågan är hur vi får in så mycket pengar i potten som möjligt. Slår du om kraftigt så är du committad att syna om han ställer, visserligen är du slagen då men du har outs till kåk.

Känns dock som om han har AK/AQ, vid rejält omslag så kan han kanske lägga detta om han är kompetent...

miniraise vet jag inte riktigt vad jag tycker om, kan fungera mot vissa spelare men det osar stark hand.

 

Tror nästan syn kan vara bäst, du får garanterat ut ett bet till av honom på rivern, antingen att han betar ut själv och du då värderar hur mycket han betalar av eller att han checksynar dig (vid Ax).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minst... känns som om du leder, frågan är hur vi får in så mycket pengar i potten som möjligt. Slår du om kraftigt så är du committad att syna om han ställer, visserligen är du slagen då men du har outs till kåk.

Känns dock som om han har AK/AQ, vid rejält omslag så kan han kanske lägga detta om han är kompetent...

miniraise vet jag inte riktigt vad jag tycker om, kan fungera mot vissa spelare men det osar stark hand.

 

Tror nästan syn kan vara bäst, du får garanterat ut ett bet till av honom på rivern, antingen att han betar ut själv och du då värderar hur mycket han betalar av eller att han checksynar dig (vid Ax).

 

Jo, kände också att en syn var det bästa här, just pga det du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nästan syn kan vara bäst

 

Ju mer jag tänker på desto mer undrar jag om inte raise är bäst här ändå.

 

Poker handlar om att maximera sina vinster (minimera sina förluster) samt att få motståndarna att göra misstag.

 

De enda händerna som slår oss är KQ och TT. Med tanke på hans turnbet (som är tämligen vekt) känns detta nästan uteslutet, isåfall får vi väl lägga oss om han ställer och det känns som om betet var solid.

 

Magkänslan säger dock att han har något i stil med AK. Hur ska vi då få honom att göra misstag om vi hela tiden underrepresenterar vår hand? Att förutsätta att han sitter på nötterna för att han är kompetent är ganska felaktigt.

 

Jag ändrar mig och förespråkar att vi höjer till 800 för att dels försöka få in så mycket pengar som möjligt samt att se var vi står. Han kommer definitivt inte att ställa med AK utan ställer han är vi slagna (utom av en ren bluff vilket är väldigt modigt och kräver bra read på en så hög bräda som ligger)

 

Detta är en perfekt hand att verkligen få betalt av en sämre hand. Detta gör vi endast genom att höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer jag tänker på desto mer undrar jag om inte raise är bäst här ändå.

 

Poker handlar om att maximera sina vinster (minimera sina förluster) samt att få motståndarna att göra misstag.

 

De enda händerna som slår oss är KQ och TT. Med tanke på hans turnbet (som är tämligen vekt) känns detta nästan uteslutet, isåfall får vi väl lägga oss om han ställer och det känns som om betet var solid.

 

Magkänslan säger dock att han har något i stil med AK. Hur ska vi då få honom att göra misstag om vi hela tiden underrepresenterar vår hand? Att förutsätta att han sitter på nötterna för att han är kompetent är ganska felaktigt.

 

Jag ändrar mig och förespråkar att vi höjer till 800 för att dels försöka få in så mycket pengar som möjligt samt att se var vi står. Han kommer definitivt inte att ställa med AK utan ställer han är vi slagna (utom av en ren bluff vilket är väldigt modigt och kräver bra read på en så hög bräda som ligger)

 

Detta är en perfekt hand att verkligen få betalt av en sämre hand. Detta gör vi endast genom att höja.

 

Mm tänkte också höja turn först, men då slänger han som sagt sämre händer och kvar får vi händer som slår oss. Jag vill ju inte skrämma bort sämre händer och tvinga slänga min hand här vid omslag, för om jag är slagen har jag ju fortfarande kåkouts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer jag tänker på desto mer undrar jag om inte raise är bäst här ändå.

 

Poker handlar om att maximera sina vinster (minimera sina förluster) samt att få motståndarna att göra misstag.

 

De enda händerna som slår oss är KQ och TT. Med tanke på hans turnbet (som är tämligen vekt) känns detta nästan uteslutet, isåfall får vi väl lägga oss om han ställer och det känns som om betet var solid.

 

Magkänslan säger dock att han har något i stil med AK. Hur ska vi då få honom att göra misstag om vi hela tiden underrepresenterar vår hand? Att förutsätta att han sitter på nötterna för att han är kompetent är ganska felaktigt.

 

Jag ändrar mig och förespråkar att vi höjer till 800 för att dels försöka få in så mycket pengar som möjligt samt att se var vi står. Han kommer definitivt inte att ställa med AK utan ställer han är vi slagna (utom av en ren bluff vilket är väldigt modigt och kräver bra read på en så hög bräda som ligger)

 

Detta är en perfekt hand att verkligen få betalt av en sämre hand. Detta gör vi endast genom att höja.

 

Hur kan man ens fundera över att höja turn? Om vi höjer till 800 som du säger så kan vi se vad vi har åstakommit, 1) Vi har inne 1055SEK och skulle FI gå AI så kostar det 945SEK att syna vilket innbär att vi har potcommitat oss med halva stacken inne. 2) Vi får FI att vika AK/AK samt så ger vi händer som A10/J10 chansen att slinka undan, 3) Vi har pos. Summa sumarum så tappar vi värde genom att höja och blir oddsmässigt tvugna att syna en eventuell AI som vi ligger under mot. Dessutom så får vi inte dra billiga kåkodds om vi är efter...

 

Enligt OP så är FI kompetent så det känns som det lutar åt att han trebetar pre med händer som AA-JJ och AK men absolut ingen fakta. I och med att han, som till synes, väljer att värdebeta river så känns AJ inte lika stark. Är FI kapabel till att 3barrla tom? I och med att han är kompetent så känns det som att händer som AK, AQ borde checka river för att antingen folda eller syna? Han ger oss 3.5:1 på river vilket förespråkar för syn men det känns som vi ligger efter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså höja turn mår ju inte riktigt bra. Iom poss kan vi fortfarande bestämma mycket pottstorlek på river, och det är inte omöjligt att han kommer värdebeta sämre händer där. Iaf så komer han ha väldigt svårt att lägga tvåpar ivf. Enda nackdelen är väl att vi måste dodgea K/Q, men det känns osm att det inte riktigt väger upp.

 

River är ju shove. Han sizear inte betten speciellt modigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

radicalen Syna 333.00

*** River(Board): *** : [Es, 10r, Knh, 2r, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

EngdahlT Satsa 444.00

radicalen ??

 

Ett till blank faller och han fortsätter med betandet.

 

Du har honom så hårt! Detta är väl en stoppbet i klassisk mening.

 

Han höjer dig på floppen för han tror du är svag, du synar.

Han betar i underkant på turn, förmodligen har han en hyffsad hand men vill inte beta för hårt för att kunna få syn av en sämre hand...

River gör han en stoppbet alternativt en valuebet (beror på vad han tror du har). Dock tror jag det är någon kombination av båda. Du har spelat handen väldigt fegt och det är nog omöjligt för honom att sätta dig på topp 2 här.

 

Eftersom han är kompetent tror jag inte han gör detta med AQ, då slår han i praktiken ingenting. AA/JJ/TT/KQ betar han mycket kraftigare på river. JT skulle han beta hårdare på turn.

 

Den enda handen han kan ha är AK.

 

Vad gör vi då för att maximera vinsterna? Hur mycket betalar han av? Så länge vi ger honom pottodds och i praktiken reppar en bluff så kommer vi få syn. Han betade typ 40% av potten på river, det ligger nu alltså i runda slängar 1600 i potten. En höjning upp till 1200 kommer han därmed garanterat syna med AK (vilket är den handen vi satt honom på). Hans pottodds är fantastiska (syna 800 för att vinna 2800). Han skulle i det fallet enbart ha runt 200 kvar i stacken och detta påverkar förmodligen inte hans val att syna eller ej.

 

Han får 3 mot 1 i pottodds om du ställer honom all-in. Förmodligen synar han med AK... Gå alltså all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså höja turn mår ju inte riktigt bra. Iom poss kan vi fortfarande bestämma mycket pottstorlek på river, och det är inte omöjligt att han kommer värdebeta sämre händer där. Iaf så komer han ha väldigt svårt att lägga tvåpar ivf. Enda nackdelen är väl att vi måste dodgea K/Q, men det känns osm att det inte riktigt väger upp.

 

River är ju shove. Han sizear inte betten speciellt modigt.

 

Tycker handen är bra spelade hitentills. Rivershove tror jag är för tunt. Synar verkligen AK/JT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...