Gå till innehåll

För vekt spelad topptvå?


Recommended Posts

Måste bara kommentera detta :lol:

 

Klart han inte synar enbart för att han betar, dock för att jag tror han sitter på AK/AT. Om man släpper AT väldigt fort, tex som du skulle gjort, så kan jag säga att det kommer exploateras väldigt fort! För detta krävs som sagt en kompetent fi och enligt de flesta kommentarerna ovan så var han ju inte kompetent, bara över medel. Mot en random snubbe på denna nivå ska pengarna in, har man förlorat så får det vara så.

 

Och även en mycket kompetent fi måste kunna syna detta med AK etc, om inte: använd detta och höj varje turn du inte tror han sitter på nötterna så vinner du ju potten ;-)

Då tycker vi helt enkelt bara olika. För det första synar jag aldrig A10 från blindsen från ett ung raise, samt att jag 95% av gångerna slår om preflop med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

radicalen Syna 333.00

*** River(Board): *** : [Es, 10r, Knh, 2r, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

EngdahlT Satsa 444.00

radicalen ??

 

Ett till blank faller och han fortsätter med betandet.

Balansmässigt och potoddsmässigt måste du syna. Syna och skriv wp när han viker upp en stege alternativt set i tior. Måste ändå säga att jag gillar att du låter honom behålla intiativet då du nu får betalt av fler händer än annars.

 

Edit: lol såg bara sida ett men hoppas nu att jag inte gjort bort mig med mitt svar;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balansmässigt och potoddsmässigt måste du syna. Syna och skriv wp när han viker upp en stege alternativt set i tior. Måste ändå säga att jag gillar att du låter honom behålla intiativet då du nu får betalt av fler händer än annars.

 

Edit: lol såg bara sida ett men hoppas nu att jag inte gjort bort mig med mitt svar;)

 

tyvärr ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket riktigt det många säger. Men mitt misstag gör jag först på river, många tycker vi ska bygga pott på turn, men om vi slår om på turn låter vi honom spela mer korrekt om han får chansen att lägga sig här som iamivar också skrev.

Tänk att jag slår om på turn, efter att han slagit om floppen, då visar jag upp rätt mycket styrka om jag nu tar över kommandot på turn.

Nu underreppar jag ju min hand snyggt på turn och får ut ett värdebet på river och det är här mitt misstag kommer anser jag.

På river har jag fått ut det mesta jag kan av hans hand och hade kanske fått ut lite till om jag här hade tryckt till.

Men, reads är ju allt, p.g.a bristande reads tog jag synen vilket var fel av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många tycker vi ska bygga pott på turn, men om vi slår om på turn låter vi honom spela mer korrekt om han får chansen att lägga sig

Det här resonemanget är helt enkelt inte bra, av den enkla anledningen att du aldrig kommer att stacka nån.

 

Och han foldar inte turn för en 'pot sweetener'. Som sagt, its not even close.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå du spelar helt fel på floppen tryck in allt på turn om han synar flopp

 

Med facit i hand kan du kanske säga så, men varför ska vi göra det?

Anta att fi inte sitter med A-10, anta att han sitter med AK,AQ och vi reraisar flopp, dessa händer släpper och kvar får vi nötter.

Antar att du spelar på lägre nivå och inte ens analyserar.

Du kan ju också läsa att fi ÄR KOMPETENT. Det är inte en fisk vi möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med facit i hand kan du kanske säga så, men varför ska vi göra det?

Anta att fi inte sitter med A-10, anta att han sitter med AK,AQ och vi reraisar flopp, dessa händer släpper och kvar får vi nötter.

Antar att du spelar på lägre nivå och inte ens analyserar.

Du kan ju också läsa att fi ÄR KOMPETENT. Det är inte en fisk vi möter.[/QUOT"

 

 

"antar du spelar lågt och inte analyserar"?varför ska vi ge gratiskort genom atta syna på den farliga brädan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"antar du spelar lågt och inte analyserar"?varför ska vi ge gratiskort genom atta syna på den farliga brädan?

 

Jag kommenterar inte ens detta, då du inte verkar ha så stor koll på vilka händer han reppar överhuvudtaget.

 

men du vet du inte vilka kort som kommer komma på turn-river vi vill inte se en Q eller K för en ev stege eller 2par för fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reraisa floppen för att se vad du står förståss synar han har du han förmodligen. ställer han kasta handen

 

alltså seriöst, det måste vara det sämsta sättet att spela handen (förutom att folda rakt av). vad är det som säger att fi inte slowspelar set/stege men ställer in AT? finns ju inte en chans att fi endast synar en re-raise, tvingar honom att välja om han ska committa sig eller inte (vilket är helt värdelöst med vår hand).

 

hand spelad bra, men höj river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt vad många i denna tråd inte har den blekaste om vad de snackar om. :roll:

 

Frågan är vad man förväntar sig på ett öppet forum?

 

Detta är en intressant hand eftersom jag inte tror det skiljer så mycket EV mässigt (mot en person utan egentlig read, som man begränsat till Ax, KQ, JT och möjligtvis någon till, på SvS 5/10) om man ska höja på turn och sen ställa på river eller om man ska syna turn och trycka river.

Har man en bra read på motståndaren så är det väldigt mycket enklare att spela handen. Då är det ju bara att fråga sig om han synar ett omslag på turn med en sämre hand än sin egen (typ Ax). Gör han inte det så synar man och trycker på river.

 

I denna hand står jag fast vid att höja turn eftersom han visar att han har en hand men ändå inte en så stark hand som slår oss. Vi ger oss därmed möjligheten att få maximalt betalt av AK/AT. Dessutom verkar detta inte vara en spelare som är "kompetent" enligt min definition, att han synar höjningen med AT, garanterat, och även AK ser jag därmed som väldigt troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...