Gå till innehåll

Att felcitera är dåligt (avdelat från Expressen: Martin De Knijff)

Recommended Posts

Postad
Det var väl helt uppenbart att det sk. citatet var min tolkning av Westerlunds text?

Dessutom retas jag bara, även om det nog låg en del sanning i det (dvs jag anser att man kan tolka W:s text på det viset, om man vill).

Jag tyckte förövrigt att det jag skrev var SKITROLIGT. Så det så.

Nej.

Kanske.

Fel.

Postad
Det där var ju en "FYP", inte en felcitering.

Om man går in och manipulerar texten i en citatruta (som den här ovan) genom att byta ut orden "tack vare" till "trots" så är det ett felcitat i min värld. Sedan må han ha rätt i sak, det orkar jag inte diskutera igen, men när nu en annan moderator gick ut och fördömde medvetna felcitat kunde jag inte låta bli att dra mig till minnes hur det gick till när jag slutade göra inlägg på Pokerforum.

Postad
Det här tyckte jag var väldigt roligt. :)

Typ "Man måste tänka efter vad som är viktigt här i livet. Ska man lägga den korta tid man har på den här planeten på tjafs och avundsjuka? Nej, det säger jag dig, man ska lägga den på att förbättra sitt pokerspel."

word, bro!

Postad
Det är ju en viss skillnad mellan att felcitera på ett förledande sätt och att göra en FYP, vilket är med skämtsam ton och med uttryckligt angivande att citatet är ändrat. Jag heter Klyka och jag vägrar förstå vad andra säger.

Ja, det finns gradskillnader i helvetet, så långt är vi överens. Jag tycker inte om att få mina citat förvanskade oavsett om det görs med skämtsam ton. Nu lägger jag ner det här. Dels för att vi inte kommer någon vart och dels för att den här tråden egentligen handlade om något helt annat.

Postad
Ja, det finns heta grader i helvetet. Dit har vi kommit. Jag tycker inte om att få mina pokerkort förkolnade. Speciellt inte om det görs med smärtsamt eld. Nu lägger jag ner det här. Dels för att vi inte kommer härifrån och dels för att den här tråden egentligen har brunnit upp.

:shock: