Gå till innehåll

AnteSvante n ulaf GG :(


AnteSvante

Recommended Posts

  • Svars 7,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom återigen 5a i Party HR för 6.5k. Har väl ngn liten cash till.

Ligger atm 1/176 i sena 100r och 2/7 i 50r plo på stars.

 

Du verkar ju ha greppat det där med turneringspoker...

 

Snyggt jobbat och stort grattis gubben! Kom upp med alla dina nya pengar till Gamblerz så kör vi lite Sviten special!

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ha greppat det där med turneringspoker...

 

Snyggt jobbat och stort grattis gubben! Kom upp med alla dina nya pengar till Gamblerz så kör vi lite Sviten special!

 

;)

 

Hehe tack så mkt:-D

Jorå, men nu har jag ju lärt mig spelet, mixa in lite 6-korts omaha H/L och 3floppars pineapple så får vi se vem som går hem med deg på fickan;)

Glider förbi gamblerz så fort jag kommer hem:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag1b: Började dagen rätt segt med kalla kort och en helt galen kille t.v. så tog det rätt lugnt. Gjorde en move då jag slog upp 67s till 500 i tidig pos, fick 3syn emellan och knappen slog om till 1750, jag har 9k till bakom och bestämmer mig för att dega. Han stekviker TT:)

Sen blir jag flyttad, hittar några bra spots där jag får in det riktigt bra och chippar upp till 60k. Efter det så slår jag upp var och varannan hand då folk inte vågar spela tbx alls. Chippar upp och slutar dag 1 som topp5 stack på 100k utan att ha visat en hand de sista timmarna.

 

Dag 2 var en riktig bergochdalbana. Upp o ner hela tiden, har ganska mkt oflyt och förlorar 4/5 60-40-lägen och en coinflip. Gör även denna dag en rolig 4-bet. har slagit upp ganska brett på bordet och på blindsen 800/1600 a200 slår jag upp till 4k pre i tidigt pos med A6o. SB som verkar ha tröttnat slår om till 14.5k med ca 45k bakom. Min read är att han är riktigt svag, så jag degar in. Han instaviker, jag slår lite lätt på handen och visar upp 6an;)

Ångar på riktigt bra på bubblan och precis innan slutet på dagen, efter en vunnen 60/40 ett par 3bets och en stor squeeze så har jag plötsligt 300k stack. Dagen bryts och vi får komma tillbaka nästa dag och spela ner från 11 till vinnare.

 

Dag 3, finalbord. Jag chippar upp direkt till 420k innan det blir FT. På FT så ligger jag klar 4a, men har en bit upp till topp3.

Det börjar riktigt bra då jag hittar AA i BB och en kille ställer rakt in i mig.

Sen kommer en pott där jag tabbar mig lite och tappar en del: jag slår upp KJ klöver på CO och en rätt kass italienare kallsynar i sb.

floppen kommer 345 med 2 hjärter, jag frågar dealern hru mkt italienaren har kvar och tycker att han säger 130k när han egentligen har 170k. Jag betar floppen och italienaren synar. Turn kommer 7h, italienaren checkar igen och jag tror han har runt en pottbet kvar, så jag ställer. Tydligen hade han 1 och en halv pottbet kvar så jag såg ut som en åsna som ställde in.

Nåja jobbar på bra och shortstackarna försvinner en efter en. Händer inte så mkt för min del tills vi är 4 kvar. Då höjde jag tempot och började köra på ordentligt. Har tur då jag för första gången i turneringen är AI och blir synad med A4s vs AQ. Men drar in en 4a på river och har bra stack igen.

Med 3 kvar så gör vi en deal, jag har minst stack och får därför minst pengar. Men vi lägger €6k till vinnaren.

 

3handat går snabbt och den som jag ansåg vara bäst, Kristian åker ut. Så nu är jag heads-up med en polack som är hyfsat vass.

Huppi.jpg

Det går en del fram och tillbaka, men jag viner en stor flipp och efter det så går det rätt lätt. Sista handen höjer jag till 80k med A9o och han synar. Flopp 9xx, han CRAI och jag synar. Han har 93 och turnar både str8 och flushdrag. men jag får stå!:)

 

 

Anton+Wigg+2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av gårdagen: 5a i party HR för 6.5k typ, choppade 50r omaha på stars med postmand för 6,8k, båda var jättedjupa och orkade inte spela ut det HU:) Även ett par cashar runt 1k så blev en riktigt bra kväll:-D

 

Summering av gårdagen: Vaknade med huvudvärk, tryckte i mig lite kall kyckling till frukost. Whinade lite över regnet, löste ett korsord. Såg en ny serie. Den var rätt dålig så jag orkade inte se klart. Åt på McDonald's, såg Ola och Jennez gå hand i hand på Kungsholmen. Det gjorde mig lite illamående men ändå glad på nåt sätt. Inget internet eller TV hemma nu, så jag hittade nån pocketbok som jag slocknade till kl. 22. En rätt bra dag.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av gårdagen: Vaknade med huvudvärk, tryckte i mig lite kall kyckling till frukost. Whinade lite över regnet, löste ett korsord. Såg en ny serie. Den var rätt dålig så jag orkade inte se klart. Åt på McDonald's, såg Ola och Jennez gå hand i hand på Kungsholmen. Det gjorde mig lite illamående men ändå glad på nåt sätt. Inget internet eller TV hemma nu, så jag hittade nån pocketbok som jag slocknade till kl. 22. En rätt bra dag.

 

:)

 

Being Hefo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...