Gå till innehåll

AnteSvante n ulaf GG :(


AnteSvante

Recommended Posts

  • Svars 7,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Argh! När vi åker upp mot stan så ringer vi och sätter upp oss på listan för CG.

Väl där så är det säkert 30!!! man före oss. Och eftersom mitt visakort försvann så hade jag bara 3k med mig. Lagom kul att sitta på 50/50 då...

 

Så det blev lite 100krs BJ i väntan på plats, la in 500, steamrollade bordet och var uppe på 1800 och då byter dom dealer.... Jag lovar att den jäkeln sitter på knä hos satan just nu. För sån tur kan man inte ha utan att ha minst bytt% med djävulen:-P Typ såhär gick det: Jag startar med TT och 74, splittar TT och drar in 2st nya T så 2x20 där. sen dubblar jag på 74 o drar en 8a för 19. Dealern har 6. Allt ser bra ut när han drar en T för 16 men sen en 5a för 21... 5 gånger i rad!!! Lite höftat iofs, men killen bustade EN GÅNG och drog 21 var och varanan giv.

 

Aja 500 i CC-sjön där, inget att fälla någon större tår över. Drog en kyklingwrap (mmmmm).

 

Väntade lite till...

 

Tog en 6a Baleys med is....

 

Somnade nästan i en fåtölj....

 

Sen var det min tur! Fick bara vänta 2 timmar på en stol:-) Och då var klockan redan 3..

 

Bordet är svintight, förutom en gubbe t.v. Jag får inga vidare kort, men vinner 2 kyfsade potter mot syngubben med 99 och AK. Läcker lite till en kille som drar in en väl dold K på river mot mitt mellanpar, men blev inte alltför dyrt.

Sen mot slutet så sitter jag med straddle till 40 och killen efter har höjt mörkt till 100, 3 limps till mig och jag tittar ner på AK och säger 500. Alla viker till CO som ställer för 1300ish, jag synar o han visar KJo. J på flop och jag har bara 1.2k kvar.

 

Tar sedan revanshc på han när jag än en gång straddlar. Det limpas runt och jag tittar ner på A9hj. Jag checkar och floppen kommer Qx 6h 4h. Jag checkar och Mr.KJ säger 320, jag har bara 920 kvar och efter att alla lägger till mig så ställer jag. Han visar Qh 3h men jag drar ut på turn.. Det var näst sista handen så slutade med lillback: 300kr på poker och 500kr på BJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11.4k+ såhär på morgonkvisten:-)

 

Trots en del sjuka händer, coolers och bad beats.

 

Folk bokstavligen KASTADE pengar på mig. De som har sett Eddie Murphy i delirious eller om det var raw? förstår vad jag menar.

Ist för

"Here u go eddie some pussy for u"

så var det

"here u go Ante, some money for u" Och jag typ "thank u, I appriciate that;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag längtar :mrgreen:

 

Okej, kan faktikskt släppa den storyn nu. Det var min morfar, av alla människor som berättade den.

 

Det var en man som skulle flytta till Amerika för mååånga år sen. Enda problemet var att han inte kunde någon engelska. Men en god vän till honom sa att det inte var någon fara. Allt han behövde kunna var "yes box & alright"

 

Så killen tar båten över till "Amerikat" och när han väl kommer i hamn där så har det skett en misshandel. Och självklar frågar poliserna den stora kraftiga svensken först.

 

Polis -Did you attack this man?

 

Svensken - Yes

 

P - How did you attck him?

 

S - Box

 

P - Okay you will have to come with os to jail.

 

S - Alright!

 

Därav uttrycket "yes box"

 

Hahahaha så sjukt billig och ändå så skön:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med: Gott nytt år allesammans!

 

Igår så kom polaren upp till mig efter jobbet med en pizza och grogg. Så vi satte oss och groggade o snackade lite skit. Sen bar det av till södertälje, där jag mötte morsans gubbe och tog en öl med honom.

 

Efter det så drog vi upp till polaren, tog några öl och spelade likte tekken5. Jag fick brutalt mkt spö btw... Jävla tekken-proffs:twisted:

 

Efter det så bar det av till grannkommunen Nykvarn där hemmafest vankades.

Det var en helt ok fest, lite avslagen kanske. Men jag hamnade iaf i en utomhuspool med endrink i handen så kaninte direkt klaga.. Trots poolbad och tjejer som var mer än villiga så var jag sugen på att dra därifrån. Och polarna var med på det. En av dom hade redan fått ligga i poolen:-) så han var nöjd och glad som det var. Men han gör nog bäst i att kolla efter sjukdomar nu i dagarna då damen i fråga var GANSKA så lösaktig... Hon hade redan gett både mig och min andra polare skamliga förslag om lekar i poolen som vi vänligt med bestämt avböjde:roll:

 

Så jag betsällde en droska och vi hann in till stan precisi tid till tolvslaget. Jag gled omkring i vimlet och hälsade på gamla bekanta. Fick mig hela 4st nyårskyssar av div damer:mrgreen:

 

Efter vimlandet gled jag och grabbarna in på O'learys och fortsatte festandet där. Och det är nu den sjuuuka delen av berättelsen in.

 

Jag beställde en drink i baren och ställde mig med polaren och spanade in dansgolvet. Plötsligt får jag syn på en blond, väldigt söt liten sak och om inte spriten har tagit alltför mkt på mig så spanar hon tillbaka. Efter ett par blickar till och ett par leenden fram och tillbaka så beger jag mig ner på dansgolvet och frågar henne omhonvill följa med och ta en drink. Ja det vill hon absolut så vi beger oss mot baren, men innan vi hunnit ta mer än ett par steg så suger en av mina gamla dambeKKantas vänner tag i min lilla blonda dam och viskar något i hennes öra. Plötsligt så verkar min lilla sötnos inte lika charmig längre och jag frågar vad tjejen sa?

- Inget särskilt säger hon och drar med mig mot baren...

Aja whatever tänker jag och glömmer bort det.

Väl i baren så kommer en annan tjej som jag strulade runt lite med under gymnasietiden fram och hälsar på mig.

-Ante, det här är min lillasyster utbrister mitt nya kap..

Jag - Umm okej, ehhehe. Tja jag antar att ni har bra gener, eeeh:-)

Lillasyster - Hehe ja jag antar det *flin*

Då kommer tjejen vars kompis hade tagit tag i min dam på dansolvet fram och kramar mig.

- Heej, jag ser att du hälsat på mina lillasystrar!

Jag- Eeeeeeh, dina vad??

Storasystern- Ja det här än mina två småsystrar.

Jag- uuummm jaha, eh vad kul!?:shock:

Mellansyster- Jaha så du känner redan mina systrar? Det där var lite överasskande kanske?

Jag- Eumm haha altså det här är sååå sjukt! Hahahaha. Nåja får jag bjuda damerna med de bra generna på en drink?

Alla 3, ja varför inte?

 

Så jag kliver bort några steg och skrattar inombords. Beställer 3 kosmopolitan till damerna och en tranbär-vodka till mig själv. Sen så skämtar jag lite mer med systrarna innan jag artigt avlägsnar mig ifrån twilight-zonen.

 

Senare på kvällen hamnar jag på efterfest hos storasystern. Men är bara där i ca 10min innan en gammal flickbekant ringer och känner sig ensam. Så det blir en taxi hem till mig och när jag vaknade idag så hade hon begett sig och lämnat mig kvar i min soffa med rivmärken över hela ryggen och minst 4st bitmärken på bröstet.... Och ja hon är lite FreaAkY:-P

 

Men på det stora hela en sjukt rolig kväll. Känns som det börjar bli standard att sjuka saker händer mig när jag är ute och partajar nuförtiden...;-)

 

Edit: Det blev inget med mellansystern...:-( Men det kanske ni redan misstänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 555275256 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 2 januari 2008 02:09:25

Frida 9 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: 3lendil (3925.60)

Plats 2: ZLIPPY (853.15)

Plats 3: AnteSvante (3436.16)

ZLIPPY lägg LM 7.50

AnteSvante lägg SM 15.00

** Giv **

3lendil [N/A, N/A]

ZLIPPY [N/A, N/A]

AnteSvante [Es, 9k]

*** Bet Runda 1 ***

3lendil Höj till 60.00Standard knappspel, ingen ide att ens fundera på ngn egentlig range än

ZLIPPY Lägg

AnteSvante Syna 60.00 Vill inte bygga stor pott OOP med för svag hand

*** Flop(Board): *** : [10k, 9r, 7k]Hyfsad flopp, antagligen leder jag, men fortfarande inte läge att bygga pott så det blir C/C

*** Bet Runda 2 ***

AnteSvante Passa

3lendil Satsa 105.00 Som förväntat

AnteSvante Syna 105.00

*** Turn(Board): *** : [10k, 9r, 7k, 4s] En riktigt blank och fin turn. Enda jag förväntar mig en bet till med är Jx och floppad stege + Många bluffar och ett par drag.

*** Bet Runda 3 ***

AnteSvante Passa

3lendil Satsa 255.00Jahapp, fortfarande ganska övertygad om att jag leder, men vill inte bygga pott, så går på C/C-linjen igen

AnteSvante Syna 255.00

*** River(Board): *** : [10k, 9r, 7k, 4s, Knr]Inte världens bästa river, men jag förvänatr mig C-C om du hade Jx, Bet på bluff (vet att du är kapabel till att 3-barrela tom) och floppad stege. Har svårt att se dig beta ens QJ i det här läget

*** Bet Runda 4 ***

AnteSvante Passa

3lendil Satsa 565.00565 i en 840 pott ger mig ganska bra odds för syn. Det ligger 1405 och det kostar mig 565 för syn. Jag behöver altså ha bäst hand ca 1/2.5 för att det ska vara EV+ att syna. Din range är ungefär Stege: 30-35%, J8 10% QJ 5% och annan random hand som slår mig, men du förvandlar till bluff på river 3% vilket ger 53% du vinner, 47% jag vinner = Ganska klar syn

AnteSvante Syna 565.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1962.50

3lendil [5k, 3k] Högsta kort knekt Vinst: 0.00

ZLIPPY Lägger mig Vinst: 0.00

AnteSvante [Es, 9k] Par i nior Vinst: 1962.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...