Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

 

även aggfiskar har nöten ibland..

BB ($20,945)

($11,960)

UTG ($26,311)

Hero ($19,074)

CO ($33,005)

 

BB posts (SB) $25

 

Dealt to Hero 7:diamond: T:diamond:

 

UTG raises to $175, Hero calls $175, CO calls $175, fold, calls $125

 

FLOP ($725) 8:club: 5:diamond: 2:spade:

 

checks, UTG bets $725, Hero folds, CO calls $725, folds

 

TURN ($2,175) 8:club: 5:diamond: 2:spade: 7:club:

 

UTG bets $2,175, CO raises to $8,850, UTG raises to $25,411 (AI), CO calls $16,561

 

RIVER ($52,998) 8:club: 5:diamond: 2:spade: 7:club: 2:heart:

 

UTG shows 9:spade: 6:spade:

 

UTG wins $52,983

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag brukar göra en playlist i winamp för så lång tid jag har tänkt mig spela. När den är slut vet jag att jag borde stänga ner. Listorna pendlar mellan 2-4 timmar.

 

Success rate om jag är plus: 99%

Success rate om jag är minus: 5%

 

(är jag monsterback har jag dock redan stängt ner långt innan spellistan är slut)

 

Instämmer helt annars, ca 2 timmar på en session är nog optimalt för min del. Men eftersom jag brukar ha svårt att ladda om och köra en session till om jag redan spelat en så brukar det bli lite längre sessioner istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är den som bokar. Men ett par inköp räcker inte. Minst 5 ska jag ha. Jag har också förmågan att stänga en session på all time low. Utan problem. Tycker det är bättre att ladda om inför nästa dag.

 

Alltid varit den som bookat dagar. Mer nu när jag har familj och kan spendera kvalitetstid där, och mindre förr när man inte hade något annat för sig.

 

Det är det värsta jag vet att tappa ett back från en session till en annan. Det är inte värt värdet och jag skiter i att det är ev+ att köra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar göra en playlist i winamp för så lång tid jag har tänkt mig spela. När den är slut vet jag att jag borde stänga ner. Listorna pendlar mellan 2-4 timmar.

 

Success rate om jag är plus: 99%

Success rate om jag är minus: 5%

 

(är jag monsterback har jag dock redan stängt ner långt innan spellistan är slut)

 

Instämmer helt annars, ca 2 timmar på en session är nog optimalt för min del. Men eftersom jag brukar ha svårt att ladda om och köra en session till om jag redan spelat en så brukar det bli lite längre sessioner istället.

 

Finns winamp fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det ett funderarinlägg...

 

Vad avgör hur lång session man spelar? Egentligen är jag av åsikten att man inför varje session bör bestämma sig hur lång tid man ska spela och sen hålla sig till det oavsett hur det går. Enda ursäkten till att ändra på det borde vara om man vid sessionens slut fortfarande inte känner sig helt mossig i skallen och man har mycket bra värde vid borden. Alternativt att om det går helt fruktansvärt och man känner sig tiltbenägen kan avsluta sessionen i förtid.

 

Men så lätt är det ju inte. Känner till många som gärna bokar en session ganska snart om de är något/några inköp upp. Mest för att det är skönast så. Och sen inte spelar förens nästa dag för att inte förstöra dagen. Tänker man efter är detta att kasta bort värde även om det innebär att man ibland vänder till ett back om man fortsätter och sen blir irriterad över att man fortsatte spela. Har haft problem med detta själv men tror jag nästan jobbat bort det nu även om tanken att boka ändå smyger sig fram ibland om man börjar bra. Det gäller att nöta tanken: Det är ev+ i längden att fortsätta! Man kanske borde boka plusset... Det gäller att kunna trycka ned sånna tankar och fortsätta grinda på utan att spela sämre/fegare/passivare bara för att hålla variansen nere och behålla plusset.

 

Sen så finns ju andra sidan av myntet med. Känner att här har jag nog ett större problem när det går dåligt. Det är inte alls ovanligt att jag kan sitta och jaga back i en väldans massa timmar. Ändå vet jag att man bara spelar sämre och sämre ju längre tid utan paus man kör. Förr var det inte ovanligt jag satt till 6-7 på morgonen fast jag bara planerat lira till 2-3. Med resultatet att man förstör sin dygnsrytm helt och hållet, blir på dåligt humör och allt vad det innebär... Tror många känner igen sig i detta. Det slutade iof oftast att man tog sig tillbaka till noll. Alternativt slog nytt backrekord :P

 

Den ideala sessionen för mig är 2h - 2½h. Sen ta en paus på 15 min och sen en 2h session till. För långa sessioner innebär ofta att man spelar ofukuserat vilket i mitt fall leder till tightare/passivare spel. Nackdelen är ju om man har väldigt bra värde och måste stänga sina bord.

 

Undra om någon orkar läsa denna typen av inlägg. Annars får de endast agera självterapi :)

 

JOBBA Sverige nu. Krossa Serbien...

 

http://limmetpoker.blogspot.com/

 

Jag brukar sitta kvar tills fisken sticker vilket innebär bland 5 min och ibland över 8 timmar. jag har alltid en burk tonfisk och en redbull bredvid datorn utifall fisken skulle vara långlivad. men det här med dygnsrytmen upplever jag oxo som ett problem. ett riktigt tungt gympass gör att man lättare slappnar av och därmed kan somna lite när man vill och kan då vända tillbaka dygnet. men hur brukar du göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tankar? 6.7k eff på river

 

Hero ($9,737)

($7,419)

UTG ($8,004)

UTG+1 ($7,382)

CO ($14,611)

 

Hero posts (SB) $25

 

Dealt to Hero A:club: T:club:

 

UTG raises to $100, UTG+1 calls $100, fold, Hero raises to $500, fold, UTG calls $400, UTG+1 calls $400

 

FLOP ($1,550) 5:diamond: 7:heart: A:spade:

 

Hero checks, UTG bets $775, UTG+1 folds, Hero calls $775

 

TURN ($3,100) 5:diamond: 7:heart: A:spade: Q:diamond:

 

Hero checks, UTG checks

 

RIVER ($3,100) 5:diamond: 7:heart: A:spade: Q:diamond: 7:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $2,325, Hero raises to $8,462 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tankar? 6.7k eff på river

 

Hero ($9,737)

($7,419)

UTG ($8,004)

UTG+1 ($7,382)

CO ($14,611)

 

Hero posts (SB) $25

 

Dealt to Hero A:club: T:club:

 

UTG raises to $100, UTG+1 calls $100, fold, Hero raises to $500, fold, UTG calls $400, UTG+1 calls $400

 

FLOP ($1,550) 5:diamond: 7:heart: A:spade:

 

Hero checks, UTG bets $775, UTG+1 folds, Hero calls $775

 

TURN ($3,100) 5:diamond: 7:heart: A:spade: Q:diamond:

 

Hero checks, UTG checks

 

RIVER ($3,100) 5:diamond: 7:heart: A:spade: Q:diamond: 7:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $2,325, Hero raises to $8,462 (AI)

 

Förstår nu att din bb / 100 är högre i blindsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ok om man kan objektivt bedömma att man spelar bra. Och då inte utifrån resultaten. Svårt.

 

----------

 

 

Dagen spenderades med grind ute hos Yxel. Normalt brukar det innebära storback. Brukar inte springa bra hos honom. Men idag lyckades jag nära på hitta breakeven. Tyvärr blev det inte så många timmar grind pga strulande internet. Istället promenderades det med deras hundar ute på en nästan vit östgötaslätt. Sjukt fint bor de där ute. Lite mys med deras bebis hanns också med. Lyckades självklart få henne att börja grina. Tilt. :-)

 

 

Förövrigt var det nog årets sämsta värde idag. Som sig bör dagen före löning på årets för många sämsta månad. Mestadels regs enda ned på 2/4 och väldigt få bord.

 

Sex timmars spel blev det idag iaf efter en kvällsession och dagen slutar på plus! Får ses som i underkant men ok med avseende på volym.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($967)

BB ($521)

Hero ($764)

CO ($908)

BTN ($913)

 

Dealt to Hero A:heart: 5:heart:

 

Hero raises to $11.50, fold, fold, SB raises to $19, fold, Hero calls $7.50

 

FLOP ($42) 9:spade: A:spade: 5:spade:

 

SB bets $68, Hero calls $68

 

TURN ($178) 9:spade: A:spade: 5:spade: 3:club:

 

SB bets $168, Hero calls $168

 

RIVER ($514) 9:spade: A:spade: 5:spade: 3:club: Q:diamond:

 

SB checks

 

Kanske inte världens intressantaste hand men hur maximerar vi värdet här egentligen? Tror det kan variera hur folk vill spela den här handen. Fi spelar 73/19 med 9% donk och 60% aggression. (Apropå inget värde :roll: )

 

Vill vi slå om någonstanns. Vill vi skeppa river? (500 effektivt kvar)

 

Varför slår du inte om på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tankar? 6.7k eff på river

 

Hero ($9,737)

($7,419)

UTG ($8,004)

UTG+1 ($7,382)

CO ($14,611)

 

Hero posts (SB) $25

 

Dealt to Hero A:club: T:club:

 

UTG raises to $100, UTG+1 calls $100, fold, Hero raises to $500, fold, UTG calls $400, UTG+1 calls $400

 

FLOP ($1,550) 5:diamond: 7:heart: A:spade:

 

Hero checks, UTG bets $775, UTG+1 folds, Hero calls $775

 

TURN ($3,100) 5:diamond: 7:heart: A:spade: Q:diamond:

 

Hero checks, UTG checks

 

RIVER ($3,100) 5:diamond: 7:heart: A:spade: Q:diamond: 7:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $2,325, Hero raises to $8,462 (AI)

 

GTO-like this river action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...