Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

att inte utvecklas som människa som pokerspelare är ju renaste bullet man kan hitta =S

 

jag tror yxel är lite inne på att om man har ett vanligt kontorsjobb med kollegor så utvecklas man på ett annat sätt än om man sitter inne isolerad och grindar sönder i ensamhet, ens "kollegor" är också skadade pokernördar så ens krets blir rätt polariserad, men men jag kan ha helt fel också ;-)

 

en sak som är säker är att man garanterat får se mer av världen och en otrolig frihet vilket är nöten medan man är ung imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att inte utvecklas som människa som pokerspelare är ju renaste bullet man kan hitta =S

 

Hur utvecklas man? Visst man kan tro att man utvecklas men jag tror de flesta går mot det destruktivare hållet. Hur många harmoniserade pokerspelare finns det?

 

jag tror yxel är lite inne på att om man har ett vanligt kontorsjobb med kollegor så utvecklas man på ett annat sätt än om man sitter inne isolerad och grindar sönder i ensamhet, ens "kollegor" är också skadade pokernördar så ens krets blir rätt polariserad, men men jag kan ha helt fel också ;-)

 

en sak som är säker är att man garanterat får se mer av världen och en otrolig frihet vilket är nöten medan man är ung imo

 

+1 typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur utvecklas man? Visst man kan tro att man utvecklas men jag tror de flesta går mot det destruktivare hållet. Hur många harmoniserade pokerspelare finns det?

 

Man lär sig att ha större ödmjukhet och tålamod. Kan hantera svåra motgångar bättre då det är en del av pokern med downswings. Lär känna sig själv bättre, vad man behöver göra för att utveckla sitt spel och vilka mål som passar in på sig själv m.m

 

Sen är det klart att man utvecklas nog mer med ett vanligt jobb men tror inte att man står helt still i sin utveckling som människa bara för man sitter ensam hemma och spelar poker. Som sagt i tråden är det väldigt svårt att jämföra poker och vanligt jobb och finns olika åsikter. En vanlig Svensson-knegare skulle tycka det vara rena drömyrket att bestämma sina egna arbetstimmar och sitta hemma och vinna massa pengar på poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat på att i princip livnära mig på poker (gjorde dock inga väldiga summor alls men det var klart bättre än studiemedel) ett tag och skulle verkligen inte vilja ha det livet nu.

 

Har idag ett kvalificerat jobb som är otroligt variationsrikt och spännande och skulle inte vilja byta till att livnära mig på poker igen, ens om jag skulle kunna göra dubbelt så mycket som jag idag tjänar brutto.* Utmaningarna och det sociala livet och känslan av att jag behärskar någonting bättre än nästan alla andra (eller kommer att göra det inom några år) ger mig mycket mer än att spela poker, helt klart.

 

Innan jag började plugga så jobbade jag några år efter gymnasiet och hade jag då haft chansen att istället göra ok pengar på poker med den frihet det innebär så hade jag definitivt tagit chansen.

 

*Tror jag, fast svårt att säga då den chansen endast finns i teorin och det ändå skulle röra sig om ganska mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur utvecklas man? Visst man kan tro att man utvecklas men jag tror de flesta går mot det destruktivare hållet. Hur många harmoniserade pokerspelare finns det?

 

Visst finns det en jäkla massa avigsidor med att spela poker på heltid (ensamt, psykiskt pressande, monotont tex). Men samtidigt har man i regel mycket mer fritid att tex resa, läsa, se filmer, idrotta, förkovra sig i kunskap m.m.

 

Jag har lirat poker på heltid i 2½ år, innan dess jobbade jag som elektriker i 5-6 år. Nu är ju det ett riktigt knegarjobb så kanske lite dåligt exempel, men det är helt bisarrt vilka enkelspåriga människor man träffar i en byggbod. Om man ska tala om att inte utvecklas så är 50-plussare på ett bygge det yppersta exemplet. "Kärringen" gör matlåda hela livet, bögar är äckliga, den svenska sommaren slår allt så det finns ingen anledning att någonsin resa utomlands (det vet dom för dom var i Danmark en gång på 80-talet). Att smaka på espresso eller cappucino är fjolleri då riktigt kaffe är svart och har stått på i nån timme, Irak borde man göra parkeringsplats av, söndagkvällen ägnas åt en Steven Seagal-film och litteraturkonsumtionen består av biltidningar och Slitz.

 

Och bitterheten är upphöjd till religion.

 

Eldade kanske igång mig till lite generaliseringar, givetvis är inte alla såna, men det är inte alla som blomstrar och utvecklas under ett yrkesliv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det en jäkla massa avigsidor med att spela poker på heltid (ensamt, psykiskt pressande, monotont tex). Men samtidigt har man i regel mycket mer fritid att tex resa, läsa, se filmer, idrotta, förkovra sig i kunskap m.m.

 

Jag har lirat poker på heltid i 2½ år, innan dess jobbade jag som elektriker i 5-6 år. Nu är ju det ett riktigt knegarjobb så kanske lite dåligt exempel, men det är helt bisarrt vilka enkelspåriga människor man träffar i en byggbod. Om man ska tala om att inte utvecklas så är 50-plussare på ett bygge det yppersta exemplet. "Kärringen" gör matlåda hela livet, bögar är äckliga, den svenska sommaren slår allt så det finns ingen anledning att någonsin resa utomlands (det vet dom för dom var i Danmark en gång på 80-talet). Att smaka på espresso eller cappucino är fjolleri då riktigt kaffe är svart och har stått på i nån timme, Irak borde man göra parkeringsplats av, söndagkvällen ägnas åt en Steven Seagal-film och litteraturkonsumtionen består av biltidningar och Slitz.

 

Och bitterheten är upphöjd till religion.

 

Eldade kanske igång mig till lite generaliseringar, givetvis är inte alla såna, men det är inte alla som blomstrar och utvecklas under ett yrkesliv...

 

Klockrent skrivet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...