Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

Seriöst? Riktigt sjukt.

Förövrigt så har väl kroppen ta upp mer än ~25-35g protein på "kort" tid, vilket borde innebära att resten bara bryts ner utan att tillföra något?

 

Kan dock inte minnas vart jag läst det.

 

Troligen på Kolo, låter rätt likt något jag läst. Dock ger ju de extra proteinerna extra mättnad så onödigt blir det ju aldrig.

 

Ingen som bor i Kalmar/känner någon i närheten med ett markerset att låna ut i helgen? Några i klassen ville spela och mitt är i östergötland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Enda tankesättet jag kan se är att när man spelar handen pre så som flygfät gjorde, så re-raise all-in på floppen för att få ett vik av Fi. För att reppa nåt större.

 

Och jag tycker kanske att Fi borde kunnat hitta en fold, men, det går att hitta försvar för båda. Det är rätt mycket deg inne i potten redan och inte mycket bakom.

 

För båda...

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Riktigt sjukt.

Förövrigt så har väl kroppen ta upp mer än ~25-35g protein på "kort" tid, vilket borde innebära att resten bara bryts ner utan att tillföra något?

 

Kan dock inte minnas vart jag läst det.

 

Jobbar alltid in över 100g protein målet efter träningen. Aldrig vuxit så bra som när jag började med det. :-P Och eaa runt träningen också såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

Försvar var nog fel ord. Men som det spelades så är det den enda rimliga förklaringen?

 

Äh, okocha får väl förklara själv istället. Men att Fi skall vika då han har så lite bakom är ju liksom inte att tänka sig.

 

Jag personligen hadfe lagt ned på flop. Men det e jag det, inte flygfät..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi slår upp 40% utg och foldar nästan aldrig mot 3bet så det finns inte att jag någonsin kommer vika handen iaf. tänkte att jag oftast får syn på min lilla bet och sen kan jag shovea turn, men det gick inte. gillar inte hur jag spela men tänker aldrig någonsin vika där iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Riktigt sjukt.

Förövrigt så har väl kroppen ta upp mer än ~25-35g protein på "kort" tid, vilket borde innebära att resten bara bryts ner utan att tillföra något?

 

Kan dock inte minnas vart jag läst det.

 

tycker man läser detta lite över allt, och det låter ju logiskt. frågan är sen bara varför byggare som faktiskt lyckats i alla år då äter så stora laddningar protein.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker man läser detta lite över allt, och det låter ju logiskt. frågan är sen bara varför byggare som faktiskt lyckats i alla år då äter så stora laddningar protein.

 

Frågan är väl snarare hur mycket överflödet av protein de käkat påverkat, eller om de hade räckt att äta den mängd som är vetenskapligt bevisad att räcka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl snarare hur mycket överflödet av protein de käkat påverkat, eller om de hade räckt att äta den mängd som är vetenskapligt bevisad att räcka?

 

energikälla som energikälla sen att aldrig råka ligga lågt på protein kontra någon gång göra det. Finns väl som som snackar om att stora intag ska stimulera syntesen på micronivå jämfört med normala intag men finns ingen studie som har visat över 1.3g/kroppskg ska ha någon ytterligare effekt.... antaligen väldigt individuellt, sen om man ser på BBs så är det ju svårt veta hur kroppen fungerar över huvudtaget med så mkt grejer i kroppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Riktigt sjukt.

Förövrigt så har väl kroppen ta upp mer än ~25-35g protein på "kort" tid, vilket borde innebära att resten bara bryts ner utan att tillföra något?

 

Kan dock inte minnas vart jag läst det.

 

Det har antagligen gällt vassle. Jag har för mig att grubbkungen nämnde något liknande i en tråd där det diskuterades vassle vilket fick halva stället att misstolka det.

 

Kvarg innehåller främst kasein. Det utsöndras över en mycket längre period än vassle och lär inte ha samma begränsningar. Det finns en anledning till att just vassle passar bäst kring träning och antagligen hyfsat till frukost.

 

Förstår absolut inte varför enbart runt 30g av proteinet i kvarg skulle kunna nyttjas åt gången. Om det sen har märkbart bättre effekt att dela upp kilot i 500 gram och låta det gå någon timme eller två mellan intagen är en helt annan fråga. Antagligen skulle vi vanliga dödliga inte märka någon skillnad. Personligen har jag precis börjat vänja mig vid att få i mig 500g kvarg åt gången. I början mådde jag illa av bara den mängden. 1 kilo åt gången står jag iaf definitivt över i nuläget :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

energikälla som energikälla sen att aldrig råka ligga lågt på protein kontra någon gång göra det. Finns väl som som snackar om att stora intag ska stimulera syntesen på micronivå jämfört med normala intag men finns ingen studie som har visat över 1.3g/kroppskg ska ha någon ytterligare effekt.... antaligen väldigt individuellt, sen om man ser på BBs så är det ju svårt veta hur kroppen fungerar över huvudtaget med så mkt grejer i kroppen

 

Över 1.3g protein per kilo kroppsvikt skulle jag iaf påstå vara ett måste för styrketränande...

 

Sen är jag ganska säker på att många byggare tar det till överdrift oavsett hur mycket "grejer" de ligger på ;) Vårt svenska massmonster/superduperbiff Martin Kjellström (vars karriär möjligen kan vara i farozonen nu mtp hans BEKLAGLIGA inblandning i steroidhärvan som uppdagats i enorma Operation Liquid) låg ju enligt utsago på ett helt fucking kilo protein om dagen ett tag...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

you got to know when to hold'em, know when to fold'em

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $100(BB) Replayer

Hero ($22,763)

($28,226)

UTG ($23,221)

CO ($21,072)

 

Hero posts (SB) $50

 

Dealt to Hero Q:diamond: A:club:

 

UTG calls $100, CO calls $100, Hero raises to $600, calls $500, UTG calls $500, CO calls $500

 

FLOP ($2,400) 6:club: Q:spade: 4:diamond:

 

Hero checks, checks, UTG bets $1,200, CO folds, Hero calls $1,200, folds

 

TURN ($4,800) 6:club: Q:spade: 4:diamond: 2:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $3,600, Hero calls $3,600

 

RIVER ($12,000) 6:club: Q:spade: 4:diamond: 2:diamond: 6:heart:

 

Hero checks, UTG bets $17,821 (AI), Hero calls $17,363 (AI)

 

Hero shows Q:diamond: A:club:

(Pre 59%, Flop 73.4%, Turn 63.6%)

 

UTG shows 6:diamond: 5:diamond:

(Pre 41%, Flop 26.6%, Turn 36.4%)

 

UTG wins $46,711

 

 

_________________________________________________

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $100(BB) Replayer

SB ($28,582)

BB ($33,548)

CO ($35,122)

Hero ($18,970)

 

Dealt to Hero K:diamond: K:spade:

 

CO raises to $350, Hero calls $350, fold, BB calls $250

 

FLOP ($1,100) K:club: 8:heart: K:heart:

 

BB bets $550, CO folds, Hero raises to $1,100, BB calls $550

 

TURN ($3,300) K:club: 8:heart: K:heart: 2:spade:

 

BB bets $1,650, Hero raises to $3,300, BB calls $1,650

 

RIVER ($9,900) K:club: 8:heart: K:heart: 2:spade: T:heart:

 

BB bets $100, Hero raises to $14,220 (AI), BB calls $14,120

 

Hero shows K:diamond: K:spade:

 

Hero wins $38,326

 

 

 

_________________________________________________

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $100(BB) Replayer

BB ($5,490)

($12,721)

Hero ($7,722)

CO ($3,672)

 

BB posts (SB) $50

 

Dealt to Hero 9:spade: 9:diamond:

 

Hero raises to $287, CO calls $287, fold, fold

 

FLOP ($725) 5:spade: 8:club: A:heart:

 

Hero checks, CO bets $543, Hero calls $543

 

TURN ($1,812) 5:spade: 8:club: A:heart: 7:spade:

 

Hero checks, CO bets $1,812, Hero raises to $3,625, CO calls $1,028 (AI)

 

RIVER ($7,495) 5:spade: 8:club: A:heart: 7:spade: 7:club:

 

Hero shows 9:spade: 9:diamond:

 

Hero wins $7,480

 

 

 

_________________________________________________

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $100(BB) Replayer

BB ($1,986)

($42,614)

Hero ($36,769)

 

BB posts (SB) $50

 

Dealt to Hero 9:spade: T:club:

 

Hero raises to $287, fold, calls $187

 

FLOP ($625) 5:spade: 9:club: 7:club:

 

bets $100, Hero raises to $200, raises to $300, Hero calls $100

 

TURN ($1,225) 5:spade: 9:club: 7:club: 7:diamond:

 

bets $100, Hero calls $100

 

RIVER ($1,425) 5:spade: 9:club: 7:club: 7:diamond: A:diamond:

 

bets $100, Hero calls $100

 

Hero shows 9:spade: T:club:

(Pre 43%, Flop 56.7%, Turn 75.0%)

 

shows A:club: 3:club:

(Pre 57%, Flop 43.3%, Turn 25.0%)

 

wins $1,610

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...