Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

var väl ur rangen. Spelar inte gameflow.

 

** Dealing card to HERO: A of h, J of d

Pikasss folded

HERO raised - €6.00

Trysbew raised - €20.00

bluejam84 folded

gooner_chris folded

HERO called - €20.00

 

Jag tycker det här är rätt att spela AJ såhär per 100bb. Yxel tycker det inte. Vad säger ni andra? Gretko sugen på lite AJ-diskussion?

 

Ja håller med iaf mot Trysbew om du har position. Sen tycker jag du kan floata honom oavsett bräda då han 3betar väldigt mkt och betar alltid flopp men är ganska lätt att bli av med på turn river. Ska leta reda på en hand jag spela mot honom för ett par dagar sedan som såg likadan ut. Brb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

limmet vet du inte att när man foldat två ggr på rad mot 3bet mot nån snubbe så är det dax att sätta dit den jäveln med en rejäl 4bet. det är ju typ så basic de kan bli.

 

AJ handen är bra spelad om du sitter på CO.

 

Instämmer i allt.

 

Ja håller med iaf mot Trysbew om du har position. Sen tycker jag du kan floata honom oavsett bräda då han 3betar väldigt mkt och betar alltid flopp men är ganska lätt att bli av med på turn river. Ska leta reda på en hand jag spela mot honom för ett par dagar sedan som såg likadan ut. Brb.

 

Tror vi är på CO emot btn men ska mkt till för att man ska vika AJ i den spotten också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på CO han på BU obv.

 

Alternativet till syn är ju 4betsbluff imo. Fold finns inte.

 

emop1 då vet jag hur jag ska göra då!

 

känns skumt om 4betsbluff och syn är de enda alternativen.

 

Borde ju vara typ 4betsbluff eller fold.

alternativt 4bet(value) eller syn

 

 

4betsbluff o syn borde inte finnas som alternativ i samma hand sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent teoretiskt ligger väl AJo tillräckligt högt upp för att syna 3b mot en balanserad 3betare och man riskerar väl få sina ranges fucked up om man börjar vika men jag undrar om det i praktiken fortfarande är en bra syn med tanke på att vi sitter op och handen blir så svårspelad.

 

Hur mkt tappar vi egentligen på att folda här i längden vs syn?

 

Jag är faktiskt rätt sugen på att vika mot en "normal" fi som inte utnyttjar pos för 3b på samma sätt som en duktig fi.

 

Även när vi har en kompetent som 3b btn relativt light mot co (så vi ligger före hans range) så känns ju just det faktum att vi har en kompetent fi i position mot oss att det fortfarande känns tråkigt att syna ur pos.

 

Vete fan heller om jag vill ha handen i min 4betsvärderange...

 

Sebastien min franska donk roomie vill folda alt. 4betsbluffa (o vika mot push) pga AJ har så fina card removal effects.

 

Vete fan om jag gillar att ha AJ i min bluffrange... då blir värderangen ultratunn ju.

 

 

 

Några input på långsiktig ev-skillnad mellan vik o syn? Man kanske blir aningen överkörd om man börjar vika AJ op mot 3b, men det kanske kompenseras av att man slipper göra stora misstag postflop.

 

Jag menar om det är ett misstag o vika pre så kostar det typ 3 bb, medans misstagen post kan kosta 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, men du sa att du ville vika AJ rakt av och din värderange blir ju lika bred oavsett om du 4betfoldar AJ eller viker den rakt av, right?

 

stämmer, fast jag menade väl att om vi 4betar den bör den va i värderangen. Lite luddigt uttryckt som vanligt.

 

Sluta nu med hårkliveriet och skriv va du tycker om AJ-sitsen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skabbiga sj, åkte Linköping-Lidköping idag, skulle vart framme 21. Klockan 21 åkte vi istället förbi Linköping i buss, eftersom vi missat bytet i Katrineholm. Skulle få åka taxi från jönkpg till lidkpg men en kompis erbjöd sig att hämta mig istället :) tack för det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot blir värderangen såklart mindre i relation till bluffrangen om du adderar händer där, men värderangen är ju fortfarande densamma. Eftersom att göra nånting annat än att syna med AJ på co vs 3-bet måste anses som en explo-anpassning behöver man ju inte lägga in fler värdehänder för att väga upp att man utökat sin 4b range, eftersom det motverkar hela syftet med anpassningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...