okocha Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 annars då, trivs du med livet? jotack, pokern går ju lite segt nu men annars är det bra =) Detta är väl ingen brunn. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iNCREDiBLE Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Njaäe! Tar ett annat exempel. Jag har sb och du bb. Blindsen är 2-4. Om alla lägger sig fram till mig så får jag potoddset 3:1 (både du och jag nar vänt på siffrorna). Rätt blir då 8/2= 4 ggr (3:1) Man räknar med den insatsen jag lägger i potten trots att jag inte har lagt den ännu för att få fram korrekt pottodds. Yes, jag förstår vad du menar. Men proportion och odds, som båda uttrycks på samma sätt är inte samma saker. Jag håller med om att potoddsen är 3:1 men att proportionen är 4:1. Vill jag räkna ut potodds så inkluderar jag inte det jag måste lägga in, dvs 6/2 = 3, vilket är potoddsen. Vill jag räkna ut proportionen så inkluderar jag det jag måste lägga in, dvs 8/2 = 4, vilket är proportionen som säger att man får 4 ggr pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Yes, jag förstår vad du menar. Men proportion och odds, som båda uttrycks på samma sätt är inte samma saker. Jag håller med om att potoddsen är 3:1 men att proportionen är 4:1. Vill jag räkna ut potodds så inkluderar jag inte det jag måste lägga in, dvs 6/2 = 3, vilket är potoddsen. Vill jag räkna ut proportionen så inkluderar jag det jag måste lägga in, dvs 8/2 = 4, vilket är proportionen som säger att man får 4 ggr pengarna. Menar du tvärtom med dina uträkningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 vinna en hand? nångång iaf? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 vinna en hand? nångång iaf? räkna på hur många händer som spelas, dra av hur många Leoo vinner så inser du att det inte blir så många kvar att vinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2009 klonka upp till lillplus för dagen och tänker stänga ner, torskar givetvis ett inköp då, så breakeven för dagen NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($2,004) Hero ($4,877) CO ($1,809) BTN ($2,618) Dealt to Hero A:diamond:A:club: CO raises to $35, BTN calls $35, SB calls $30, Hero raises to $180, CO calls $145, BTN calls $145, SB calls $145, FLOP ($720) J:diamond:K:diamond:7:diamond: check, Hero bets $380, CO folds, BTN calls $380, SB raises to $1,824 (AI), Hero calls $1,444, BTN folds, TURN ($4,749) J:diamond:K:diamond:7:diamond:4:spade: RIVER ($4,749) J:diamond:K:diamond:7:diamond:4:spade:6:club: Hero shows A:diamond:A:club: (Flop 35.6%, Turn 22.7%) SB shows 7:spade:7:club: (Flop 64.4%, Turn 77.3%) SB wins $4,734 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Kan faktiskt tänka mig att checka flop där 4handat. Inte för att det skulle vara något fel att beta och få in det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 checkar gärna också floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2009 dagens första 50 händer börjar med set under set, missat monsterdrag och en torskad flipp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 dagens första 50 händer börjar med set under set, missat monsterdrag och en torskad flipp mr runbad 2009 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2009 hitta tiltutcashningen från svs nu, nya tag på annat nätverk med ett tills vidare hemligt nick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Eeeeeeeeh suck Ge 5/10 mer än 3 dagar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2009 Eeeeeeeeh suck Ge 5/10 mer än 3 dagar? 8 speldagar ju, 15k händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GotChIcKs Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 hitta tiltutcashningen från svs nu, nya tag på annat nätverk med ett tills vidare hemligt nick. =)GL, Vad har du lirat för stats senaste 50 K händerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2009 =)GL, Vad har du lirat för stats senaste 50 K händerna? 30/25 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 årka! Jag ville ju veta hur det låg till och det var ju inte 3 dagar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 lol det visste jag inte.. mm inte är det nyår än iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2009 imo togs beslutet på krogen i Lördags! Att ge det till nyår! Söndag, Måndag, Tisdag... = 3 dagar. Imo! Sen att han råkat lira 5 dar innan gills inte! fyllebeslut gäller väl inte? ska nl100 nu istället, samma sak som 5/10 men mindre rigg. börja med drygt ett inköp upp iaf =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 dagens första 50 händer börjar med set under set, missat monsterdrag och en torskad flipp fyllebeslut gäller väl inte? Monsterdrag sitter aldrig på SvS . Definitivt inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Man ansvarar alltid för sina handlingar! 0.5/1 är ok . Om du har RB/bonus. Annars tiltar jag. 5-6bb/100 rake går inte slå. Det går absolut men man för att ens försöka måste man ju vara ganska blåst vilket minimerar chansen att lyckas ytterligare. GL Flugis! Vågar du yppa vilket nätverk du håller till på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2009 blev ägd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts