Gå till innehåll

PF-kollo i Thailand (Seascape Beach Resort, Koh Samui) LÅS TACK


Metaddict

Recommended Posts

dapine! du måste alltid ha en plan när du spelar. när du trebettar killen pre MÅSTE du 1. veta vad du gör om han 4bettar dig 2. veta vad du gör om han synar o floppen kommer rags 3. veta vad du gör om du floppar par i k resp. a. etc.

 

har du inte ngn sådan plan på förhand (vilket du uppenbarligen inte hade mtp att du inte vet hur du ska spela handen) så rekommenderar jag att du synar pre och använder din position till att spela ut honom postflop.

att bara tänka "jag har ak. det är en lätt trebet pre" är grymt mkt -EV och ett stort misstag många spelare begår.

 

jag hade fö precis som du trebettat pre och pushat all in när jag träffat min a, skillnaden är att jag vet att det är +ev för mig på min nivå och med min spelstil. vet jag dock att han är nit även postflop hade jag dock bara synat pre och tagit handen därifrån. rätt standard egentligen.

 

 

Fin post. Ibland när man läser PF så hittar man några guldkorn bland alla skit. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 558
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns inte som han är tom här många ggr. Åtminstone ett sämre A eller färgdrag sätter jag honom på som sämst om han spelar 16/12/?.

Med tom menar jag händer som vi slår och som han i det här läget gör till en bluff genom att reppa styrka. Det finns en hel del händer han kan tänka spela så. Sannolikheten för att han ska göra det däremot är låg. Men han behöver inte göra det så många gånger för att det ska bli +EV. Preflopstatsen har ingenting med det att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold känns kallt, samtidigt förstår jag inte varför FI vill trycka på hårt som fan med ett set här. Själv ser jag nästan detta som en försök att trycka bort dig från din hand, då du ofta kommer bli tvungen att släppa mot den raise när du sitter på KK-TT.

 

Samtidigt säger andra halvan hos mig att FI har en hyfsad hand, troligtvis AK/AQ, och försöker kamma hem potten redan här. Ur pos i detta läge skulle jag nog blunda och trycka in degen, i pos känns en syn rätt standard. Dock har väl FI tryckt in runt 300 av sin 550 stack, så det känns som att FI är semicomittad här. Degen kommer ju 9/10 ggr åka in på turn, bara att hoppas att du leder :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold känns kallt, samtidigt förstår jag inte varför FI vill trycka på hårt som fan med ett set här. Själv ser jag nästan detta som en försök att trycka bort dig från din hand, då du ofta kommer bli tvungen att släppa mot den raise när du sitter på KK-TT.

 

Samtidigt säger andra halvan hos mig att FI har en hyfsad hand, troligtvis AK/AQ, och försöker kamma hem potten redan här. Ur pos i detta läge skulle jag nog blunda och trycka in degen, i pos känns en syn rätt standard. Dock har väl FI tryckt in runt 300 av sin 550 stack, så det känns som att FI är semicomittad här. Degen kommer ju 9/10 ggr åka in på turn, bara att hoppas att du leder :)

Typ.

 

Är iaf nästan helt omöjligt att komma ifrån den handen om FI har dig slagen imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold finns inte heller för mig utan det intressanta är mer om man ska syna eller pusha.

 

Jag pushade allafall och han visade upp 57 ruter för färgdraget och min hand stod.

 

Efter lite snack på msn kom vi fram till att det bästa är troligen att bara syna hans CR då det är drag eller bluff eller AK/AQ stört ofta. Sen så stoppar vi in degen på alla ruterfria turnar och foldar på alla ruter turnar, och rakeback, vi har poss, hur fan ska vi kunna bli checkraisad annars? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold finns inte heller för mig utan det intressanta är mer om man ska syna eller pusha.

 

Jag pushade allafall och han visade upp 57 ruter för färgdraget och min hand stod.

 

Efter lite snack på msn kom vi fram till att det bästa är troligen att bara syna hans CR då det är drag eller bluff eller AK/AQ stört ofta. Sen så stoppar vi in degen på alla ruterfria turnar och foldar på alla ruter turnar, och rakeback, vi har poss, hur fan ska vi kunna bli checkraisad annars? :-P

 

Jag menar om du leder ut floppen och blir raisad. Aja gg wp, kommer ruter dam på turn kanske jag hittar folden, annars åker ju kanackerna in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allas internet funkar förutom MITT, funkade tidigare idag. Funkar att reparera, står att ip addressen blir förnyad, men går inte komma in på internet eller nått, testat systemåterställning, testat starta om datorn, har kört cmd och ipconfig och inga paket kommer fram när jag pingar google, vadfan kan jag göra? :?:?:?

 

50$ till den som kommer med en fungerande lösning

 

//dapine87 från snasos konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ibland haft problem att få ip från min router. Testat att ställa in ip själv?

 

Kör en ipconfig på en fungerande dator, och ställ in identisk på din egen förutom på ip:et där du ändrar sista siffran till något random.

 

Edit: När din pingade google, pingade du http://www.google.se eller ip adressen?

 

Om alt.1 testa pinga 64.233.183.147 (googles ip), för att kolla så det inte är din dns som strular..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halsningar fran Koh Phangan!

 

Forutom att vi nyss hade var varsta restaurangupplevelse nagansin typ, ska man ju inte direkt klaga. Boendet kanns lite sjabbigt just nu men jag ar ratt saker pa att det ar for att man vant sig vid Oakwood :) Borjar redan kannas lite battre.

Vadret ar inte direkt hundra man klart battre an i Bangkok iaf, thats for sure.

 

Varst ar nog internetabstinensen, och jag saknar min dator! Angie lovade att det absolut (tyvarr) inte fanns WIFI har dar vi bor (Sea Garden pa Haad Rin) sa jag sket i datorn.

Det forsta man sag pa vart hotell var dock en skylt dar det med stora bokstaver stod WIFI. Angie svar att hon inte visste, men sjalv ar jag overtygad att det var en ond plan for att fa min fulla uppmarksamhet...Aja, man kunde haft det varre 8-)

 

Ikvall blir det United-Chelsea pa storbildsskarm vid stranden. Man skulle kunna pasta att jag langtar!

GLORY GLORY MAN UNIIIITED!! :twisted: :twisted: :twisted: (red devils)

 

Boys, vi ses typ den 29de. Eller 28, kommer inte ihag. Har det verkligen superbra har, men man saknar Oaken litegrann i vilket fall. Poss pa er :)

 

ps. Lol pa att saga till Pinnen att chilla vid poolen och kolla manniskor :mrgreen: Troligt liksom :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-0 enkelt.............

 

Fler bilder i dbn tack:-P

Halsningar fran Koh Phangan!

 

Forutom att vi nyss hade var varsta restaurangupplevelse nagansin typ, ska man ju inte direkt klaga. Boendet kanns lite sjabbigt just nu men jag ar ratt saker pa att det ar for att man vant sig vid Oakwood :) Borjar redan kannas lite battre.

Vadret ar inte direkt hundra man klart battre an i Bangkok iaf, thats for sure.

 

Varst ar nog internetabstinensen, och jag saknar min dator! Angie lovade att det absolut (tyvarr) inte fanns WIFI har dar vi bor (Sea Garden pa Haad Rin) sa jag sket i datorn.

Det forsta man sag pa vart hotell var dock en skylt dar det med stora bokstaver stod WIFI. Angie svar att hon inte visste, men sjalv ar jag overtygad att det var en ond plan for att fa min fulla uppmarksamhet...Aja, man kunde haft det varre 8-)

 

Ikvall blir det United-Chelsea pa storbildsskarm vid stranden. Man skulle kunna pasta att jag langtar!

GLORY GLORY MAN UNIIIITED!! :twisted: :twisted: :twisted: (red devils)

 

Boys, vi ses typ den 29de. Eller 28, kommer inte ihag. Har det verkligen superbra har, men man saknar Oaken litegrann i vilket fall. Poss pa er :)

 

ps. Lol pa att saga till Pinnen att chilla vid poolen och kolla manniskor :mrgreen: Troligt liksom :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halsningar fran Koh Phangan!

 

 

Ikvall blir det United-Chelsea pa storbildsskarm vid stranden. Man skulle kunna pasta att jag langtar!

GLORY GLORY MAN UNIIIITED!! :twisted: :twisted: :twisted: (red devils)

 

 

Alltså, vinner ni inte mot ett, för tillfället, rövknullat chelsea så har ni inget i titelstriden att göra.

 

Come on Arsenal! Come on Arsenal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...