Gå till innehåll

PF-kollo i Thailand (Seascape Beach Resort, Koh Samui) LÅS TACK


Metaddict

Recommended Posts

  • Svars 558
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska bli kul att se om ni gillar maten på oaken lika mkt när ni bott där några månader :P Hur är linan nu? I slutet av min vistelse var den rätt instabil...

 

Att ge nyckelkortet till chaffisen funkar inte, försök själv att läsa vad det står med minimal text längst nere på kortet i en taxi så får du se varför...

 

Är nästan omöjligt att se numret och man får sitta å försöka lysa med mobiler och diverse för att få den 70åriga chaffisen att försöka se vad som står, med eller utan läsglasögon...

 

Spara numret till receptionen på mobilen och ring direkt ifall ni får problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan RiggadLina inte mena fickpengar som i tyskans fick, som betyder knulla?

Alltså knullpengar.

 

Lite långsökt men det kanske skulle vara det?

 

Du förstår nog vad jag menar OLLON!! Hur mycket behöver man på ett ungefär ha med sig om man lever normalt(käk,kröka samt festa) och inte har tänkt leva ett lyxliv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Great, då ska jag försöka inhandla en mic idag så spelar jag in 4 bord NL400 på everest eller ipoker eller nått sånt lite senare under dagen..

Spela in en SvenskaSpel-film också när du endå håller på att välja ut de absolut vidrigaste klienterna för filminspelning.

 

Och NEJ, ingen är intresserad av dina filmer8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: fi spelar 16/12 typ och verkar semikompetent

 

Seat 1: HERO ($810.70 in chips)

Seat 3: ZuluTime ($383.90 in chips) DEALER

Seat 5: MrBabelina ($463.50 in chips)

Seat 6: Swisstilt ($179.60 in chips)

Seat 8: tnt2000 ($214.50 in chips)

Seat 10: ThankYooou ($589.70 in chips)

 

MrBabelina: Post SB $2.00

Swisstilt: Post BB $4.00

 

 

:Kc::Ah:

 

tnt2000: Fold

ThankYooou: Raise $14.00

HERO: Raise $50.00

ZuluTime: Fold

MrBabelina: Fold

Swisstilt: Fold

ThankYooou: Call $36.00

 

:Ad::8d::4s:

 

ThankYooou: Check

HERO: Bet $78.00

ThankYooou: Raise $276.00

HERO: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: HERO ($810.70 in chips)

Seat 3: ZuluTime ($383.90 in chips) DEALER

Seat 5: MrBabelina ($463.50 in chips)

Seat 6: Swisstilt ($179.60 in chips)

Seat 8: tnt2000 ($214.50 in chips)

Seat 10: ThankYooou ($589.70 in chips)

 

MrBabelina: Post SB $2.00

Swisstilt: Post BB $4.00

 

 

:Kc::Ah:

 

tnt2000: Fold

ThankYooou: Raise $14.00

HERO: Raise $50.00

ZuluTime: Fold

MrBabelina: Fold

Swisstilt: Fold

ThankYooou: Call $36.00

 

:Ad::8d::4s:

 

ThankYooou: Check

HERO: Bet $78.00

ThankYooou: Raise $276.00

HERO: ??

 

Hade smaskat in degen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dapine! du måste alltid ha en plan när du spelar. när du trebettar killen pre MÅSTE du 1. veta vad du gör om han 4bettar dig 2. veta vad du gör om han synar o floppen kommer rags 3. veta vad du gör om du floppar par i k resp. a. etc.

 

har du inte ngn sådan plan på förhand (vilket du uppenbarligen inte hade mtp att du inte vet hur du ska spela handen) så rekommenderar jag att du synar pre och använder din position till att spela ut honom postflop.

att bara tänka "jag har ak. det är en lätt trebet pre" är grymt mkt -EV och ett stort misstag många spelare begår.

 

jag hade fö precis som du trebettat pre och pushat all in när jag träffat min a, skillnaden är att jag vet att det är +ev för mig på min nivå och med min spelstil. vet jag dock att han är nit även postflop hade jag dock bara synat pre och tagit handen därifrån. rätt standard egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dapine! du måste alltid ha en plan när du spelar. när du trebettar killen pre MÅSTE du 1. veta vad du gör om han 4bettar dig 2. veta vad du gör om han synar o floppen kommer rags 3. veta vad du gör om du floppar par i k resp. a. etc.

 

har du inte ngn sådan plan på förhand (vilket du uppenbarligen inte hade mtp att du inte vet hur du ska spela handen) så rekommenderar jag att du synar pre och använder din position till att spela ut honom postflop.

att bara tänka "jag har ak. det är en lätt trebet pre" är grymt mkt -EV och ett stort misstag många spelare begår.

 

jag hade fö precis som du trebettat pre och synat när jag träffat min a, skillnaden är att jag vet att det är +ev för mig på min nivå och med min spelstil. vet jag dock att han är nit även postflop hade jag dock bara synat pre och tagit handen därifrån. rätt standard egentligen.

 

tack för ett väldigt konstruktivt inlägg. Jag har på tok för lite teori i bagaget, spelet vet jag håller på NL400 och kanske NL600 men ska jag upp på NL1000 så måste jag verkligen jobba mycket mer på teorin och som du säger ha koll på hur jag ska agera i olika scenarier med en hand. Har tyvärr aldrig riktigt tänkt på det sättet, att om han gör si så ska jag göra så med dem möjliga scenarierna som finns, utan jag kör på tok för mycket på automatik, jag vet att jag vill 3-betta men inte varför jag ska göra det ungefär. Detta var verkligen en eyeopener för mig och jag tackar hjärtligt för inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt svårt beslut när man inte var med "live" så att säga. Alltför ofta har spelarna AK-AQ och färgdrag här men killen känns ganska solid tycker jag. Du spelar ju också mot den killen som är näst djupast (efter dig) och tar du synen här så är du ju pot comitted (fi har $200 kvar i en $500+ pott, är man inte comitted då med TPTK?) också så väljer du att syna/höja så vet man att markerna åker in till slut ändå. Kanske är det bättre att vänta på ett bättre läge då du troligtvis spelar ut spelarna runt bordet(? :)) och detta blir som bäst en coinflip om han inte har AQ vilket är väldigt tveksamt.

 

Hur tolkar ni det när en spelare gör en så stor re raise? Känns jävligt äckligt tycker jag då man alltid är commitad om man synar/höjer i stort sett. Det enda jag kan tolka den raisen som är att han vill få bort dig från potten och därmed hoppas du foldar. Har han då ett set och är rädd för färgdraget eller sitter han på färggdrag själv? Han skulle ju troligtvis få mer värde i att rr mindre med set med tanke på att han får en ganska hög Fold equity på dig här och det inte är särskilt troligt att du har färgdrag? Vad har du spelat för stats på bordet? Vore bra om vi kan ta med i beräkningen hur fi ser dig, fisk/tag/lag?. Har du spelat överaggro och 3-betat friskt är det ju betydligt större chans att han har ett sämre A. Att han är kapabel att göra den raisen relativt tom i en hyfsat liten pott tvivlar jag på så något bör han ha och väljer du att syna är du nog som bästa uppe mot färgdrag.

 

Nu blev det långt och vet inte om jag tillför särskilt mkt i diskussionen men vill gärna ha era reflektioner på mina tankar då jag håller till strax under NL400 och inte har så mycket att gå på från den nivån förutom några skott då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn tycker inte jag är ett bra alternativ. Fold eller Allin och jag tror vi leder tillräckligt ofta för att det ska vara +EV. I mina ögon så har FI antingen set, lägre A eller FD om han inte bluffar. Set anser jag att man får betala av och mot övriga är vi favorit så jag anser att pushen är solklar.

Tack för inlägget spelgalen, fick mig något att tänka på.

 

Det svåra för oss är att hitta en korrekt analys när man inte var med "live" och kände pulsen. Gut-feeling är en viktig ingrediens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han inte tom tillräckligt ofta? Eller flatcallar set? Håller med om att fold/all-in är enda alternativet. Men jag ser inte hur man inte ska kunna skjuta in degen här. Tycker det är för lite resonering kring varför varför man kan folda här, bortsett från det att man kan vänta på ett bättre läge (vilket suger IMO). Så, varför är fold ett alternativ? Kommer det inte tillräcklgit med tankar DaPine får du gärna slänga upp handen i handalysen och fråga vad som skulle kunna få en att folda här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för ett väldigt konstruktivt inlägg. Jag har på tok för lite teori i bagaget, spelet vet jag håller på NL400 och kanske NL600 men ska jag upp på NL1000 så måste jag verkligen jobba mycket mer på teorin och som du säger ha koll på hur jag ska agera i olika scenarier med en hand. Har tyvärr aldrig riktigt tänkt på det sättet, att om han gör si så ska jag göra så med dem möjliga scenarierna som finns, utan jag kör på tok för mycket på automatik, jag vet att jag vill 3-betta men inte varför jag ska göra det ungefär. Detta var verkligen en eyeopener för mig och jag tackar hjärtligt för inlägget.

 

 

Blir väll så när man har 12 bord uppe. Det måste vara svårt att hålla reda på alla spelarnas spelstilar samt att hinna tänka så långt. Eller kanske bara jag som är trög??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han inte tom tillräckligt ofta?

Känns inte som han är tom här många ggr. Åtminstone ett sämre A eller färgdrag sätter jag honom på som sämst om han spelar 16/12/?.

Håller med om att fold/all-in är enda alternativet. Men jag ser inte hur man inte ska kunna skjuta in degen här. Tycker det är för lite resonering kring varför varför man kan folda här, bortsett från det att man kan vänta på ett bättre läge (vilket suger IMO). Så, varför är fold ett alternativ?

Håller med dig här och jag hade troligtvis skjutit in degen då man ofta har den bästa handen här. Att folda för att vänta in ett bättre läge tycker jag också är kass men en del skulle nog göra det för att hålla nere variansen även om det troligtvis är EV- i längden. Enda sättet för mig att folda är om jag vet att han är jävligt tajt post flop och kan med stor säkerhet sätta honom på 44,99 eller AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...