Gå till innehåll

PF-kollo i Thailand (Seascape Beach Resort, Koh Samui) LÅS TACK


Metaddict

Recommended Posts

  • Svars 558
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För första gången i mitt drygt 25-åriga liv tänkte jag supa på bakfyllan. Om jag inte skriver här på några dagar vet ni varför.

 

Och om jag skriver massa konstigheter i natt beror det säkert på Angies magiska piller :mrgreen:

 

 

"Ikväll har hon dock utlovat något slags thai-mirakelpiller som ska göra att man inte blir bakis och dessutom inte trött även om man bara sovit tre timmar eller nåt."

 

Hon kommer lura på dig thailändskt ecstasy , pracka på din väska med heroin för att du inte stannar och gifter dig med henne i Thailand.

Sen äru körd , "Pokerspelare fast med 5 kg heroin". Du får sitta livstid.

Först på ett råtthål till fängelse i Thailand i där din föda består av din egen avföring. Har du tur kanske du får nudlar på fredagen för att det är helg.

Helgen tillbringar du med att konvertera till buddism samt att bli påsatt av en psykiskt störd thai-bonde som råkade massmörda hela sin by.

 

Du klarar inte av livet. Du skickar brev till Reinfelt om att få sitta av på Hall i resten av ditt liv. Givetvis skiter han i dig , men ändras av dapine som skickar ett 10 sidor långt brev där han förklarar att förhållandet inte sker under männskliga omständigheter.

 

Du kommer till Hall efter 8 jävligt långa år. Sätter vid frukostbordet med Tony Olsson och grabbarna. Du börjar minnas att du en gång spelade poker.

Du snackar lite skit och dom e sugna på ett game med tändstickor.

Dom krossar dig totalt , Hagamannen gular dig gång på gång.

 

Livet gick inte riktigt som du väntat dig helt enkelt....damn thai-chick ;D

 

 

Should we say, the dice is rolled? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd Pinnen! Bra jobbat att kvala in iaf ;)

 

 

Blev utgång även igår. Kämpade som ett djur och lyckades få i mig totalt 5 st 33or (öl) på hela kvällen. Det var en konstant kamp mot spyan och ärligt talat, riktigt jävla svårt att hålla skenet uppe...men vad gör man inte :mrgreen: Tackar gudarna för att jag hann ut ur taxin och upp på toa i absolut sista sekunden :oops: En snabb och diskret tandborstning senare var man i förvånansvärt bra form måste jag säga. Grrr.

 

Planen var att jag skulle dra ut själv och möta upp Angie plus hennes bästa vän på deras stamställe Gulliver (Khao San Road). Ca 5 förlorade inköp senare för rakeback var han dock plötsligt väääldigt sugen på utgång :lol: Incognito var inte sen att hugga en plats i taxin då. Båda var faktiskt rätt heta ute i dimman sen! :shock:

 

Känner mig inte så jättebakis just nu. Rätt sliten är man dock allt. Rakeback kom nyss upp och man kan väl lugnt säga att han inte ser ut att vara i bästa skick :D Standard typ...

 

Taxichaffisarna är för övrigt helt retarded i denna stad. Att de kör som megaidioter och riskerar livet på allt och alla är ju bara megastandard. Igår lät det som taxibilen höll på att trilla ihop. I förrgår kördes vi av en äldre snubbe som verkade extremt efter, dessutom envisades han med att försöka skicka nån jävla bild på två nakna bröst. Wtf?

Visst ja, för 4-5 dagar sen blev taxin påkörd vid ett rödljus. Den skyldiga var en tjej på moppe...hon vände sig om och vinkade förlåt typ, innan hon körde vidare :D Chaffisen flippade totalt, började skrika och öppnade bildörren. Man blev lite rädd för att han skulle slå ner henne men hon körde iväg innan han hann ifatt :mrgreen:

 

Nu är det bakiskäk som gäller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd Pinnen! Bra jobbat att kvala in iaf ;)

 

 

Blev utgång även igår. Kämpade som ett djur och lyckades få i mig totalt 5 st 33or (öl) på hela kvällen. Det var en konstant kamp mot spyan och ärligt talat, riktigt jävla svårt att hålla skenet uppe...men vad gör man inte :mrgreen: Tackar gudarna för att jag hann ut ur taxin och upp på toa i absolut sista sekunden :oops: En snabb och diskret tandborstning senare var man i förvånansvärt bra form måste jag säga. Grrr.

 

Planen var att jag skulle dra ut själv och möta upp Angie plus hennes bästa vän på deras stamställe Gulliver (Khao San Road). Ca 5 förlorade inköp senare för rakeback var han dock plötsligt väääldigt sugen på utgång :lol: Incognito var inte sen att hugga en plats i taxin då. Båda var faktiskt rätt heta ute i dimman sen! :shock:

 

Känner mig inte så jättebakis just nu. Rätt sliten är man dock allt. Rakeback kom nyss upp och man kan väl lugnt säga att han inte ser ut att vara i bästa skick :D Standard typ...

 

Taxichaffisarna är för övrigt helt retarded i denna stad. Att de kör som megaidioter och riskerar livet på allt och alla är ju bara megastandard. Igår lät det som taxibilen höll på att trilla ihop. I förrgår kördes vi av en äldre snubbe som verkade extremt efter, dessutom envisades han med att försöka skicka nån jävla bild på två nakna bröst. Wtf?

Visst ja, för 4-5 dagar sen blev taxin påkörd vid ett rödljus. Den skyldiga var en tjej på moppe...hon vände sig om och vinkade förlåt typ, innan hon körde vidare :D Chaffisen flippade totalt, började skrika och öppnade bildörren. Man blev lite rädd för att han skulle slå ner henne men hon körde iväg innan han hann ifatt :mrgreen:

 

Nu är det bakiskäk som gäller!

 

 

stämmer det alltså att du aldrig fest två dagar i rad tidigare???!!!==)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stämmer det alltså att du aldrig fest två dagar i rad tidigare???!!!==)

 

Intresseklubben antecknar? :lol:

 

Beror väl lite på hur man definierar fest. Jag har varit ute två dagar i rad innan. Men då har jag inte varit såvärst onykter, och definitivt inte varit megasuperbakis dagen efter den första utgången.

 

Tillfredsställde mitt svar din undran? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar, för att ni ska bli vinnande pokerlirare måste ni lära er hitta de riktigt sexiga värdebetsen:

 

** Game ID 1615717981 starting - 2007-09-16 17:54:32

** Ginger [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Metaddict sitting in seat 1 with $203.65

- Tjadden sitting in seat 2 with $494.36

- RomerFrb sitting in seat 4 with $190.58

- Dustylove sitting in seat 5 with $365.44 [Dealer]

 

Metaddict posted the small blind - $1.00

Tjadden posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Metaddict: Queen of Diamonds, Ace of Spades

RomerFrb raised - $8.00

Dustylove folded

Metaddict called - $8.00

Tjadden called - $8.00

 

** Dealing the flop: 9 of Spades, 9 of Diamonds, 9 of Hearts

Metaddict checked

Tjadden checked

RomerFrb checked

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

Metaddict bet - $19.00

Tjadden folded

RomerFrb called - $19.00

 

** Dealing the river: 7 of Hearts

Metaddict bet - $62.00

RomerFrb called - $62.00

Metaddict shows: Queen of Diamonds, Ace of Spades

RomerFrb mucks:

Metaddict wins $183.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar, för att ni ska bli vinnande pokerlirare måste ni lära er hitta de riktigt sexiga värdebetsen:

 

** Game ID 1615717981 starting - 2007-09-16 17:54:32

** Ginger [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Metaddict sitting in seat 1 with $203.65

- Tjadden sitting in seat 2 with $494.36

- RomerFrb sitting in seat 4 with $190.58

- Dustylove sitting in seat 5 with $365.44 [Dealer]

 

Metaddict posted the small blind - $1.00

Tjadden posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Metaddict: Queen of Diamonds, Ace of Spades

RomerFrb raised - $8.00

Dustylove folded

Metaddict called - $8.00

Tjadden called - $8.00

 

** Dealing the flop: 9 of Spades, 9 of Diamonds, 9 of Hearts

Metaddict checked

Tjadden checked

RomerFrb checked

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

Metaddict bet - $19.00

Tjadden folded

RomerFrb called - $19.00

 

** Dealing the river: 7 of Hearts

Metaddict bet - $62.00

RomerFrb called - $62.00

Metaddict shows: Queen of Diamonds, Ace of Spades

RomerFrb mucks:

Metaddict wins $183.00 from the main pot

Haha, helt otroligt.

 

Du är lite avundsjuka va?

 

http://img68.imageshack.us/img68/3406/rungootamentsmc5.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, helt otroligt.

 

Du är lite avundsjuka va?

 

http://img68.imageshack.us/img68/3406/rungootamentsmc5.png

 

Klart jag är avis, att tokbacka är ju SVINkul! Tyvärr plussade jag förra sessionen :cry:

 

 

 

Baller som man är köpte man nyss en skitsnygg klocka...för 95 bath. Det sjuka är att den fortfarande funkar! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt trådlöst internet här i thailand, ska funka i BKK, hoa hin och pattaya. Men inte i tex chang mai, phuket eller samui. Verkar funkar riktigt bra, ska blir spännande o se. ser precis likadant ut som 3 jag har hemma, samma klient så att säga hehehe

 

Vill tacka Jimbolito för tipset, jag bor ju tvärs över gatan från seaqon sq, så var där o handla det, sändarn sitter på taket på köpcentrat så verkar mkt lovande. sen blir det grind på starbucks!!!

 

Kan även komma förbi oakwood nu o grinda på eget nät :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt trådlöst internet här i thailand, ska funka i BKK, hoa hin och pattaya. Men inte i tex chang mai, phuket eller samui. Verkar funkar riktigt bra, ska blir spännande o se. ser precis likadant ut som 3 jag har hemma, samma klient så att säga hehehe

 

Vill tacka Jimbolito för tipset, jag bor ju tvärs över gatan från seaqon sq, så var där o handla det, sändarn sitter på taket på köpcentrat så verkar mkt lovande. sen blir det grind på starbucks!!!

 

Kan även komma förbi oakwood nu o grinda på eget nät :-D

 

Låter ju riktigt bra! Bara att komma förbi :)

 

Själv grindar man inte mycket alls just nu, finns faktiskt en del andra saker att göra i Bangkok än att sitta på hotellet och grinda/restaurangen och äta. Det är iaf min alldeles personliga åsikt, inte många andra här på Oakwood som verkar hålla med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt trådlöst internet här i thailand, ska funka i BKK, hoa hin och pattaya. Men inte i tex chang mai, phuket eller samui. Verkar funkar riktigt bra, ska blir spännande o se. ser precis likadant ut som 3 jag har hemma, samma klient så att säga hehehe

 

Vill tacka Jimbolito för tipset, jag bor ju tvärs över gatan från seaqon sq, så var där o handla det, sändarn sitter på taket på köpcentrat så verkar mkt lovande. sen blir det grind på starbucks!!!

 

jag har läst många som surfar 3G i phuket och även någon i Samui.

 

kan du beskriva processen hur man fixar det en gång för alla så det är utrett.

 

 

det jag stör mig mest på är att man får ett så gammalt sierra-kort att det inte ens finns på sierras hemsida och därmed inte kan använda det till hspda etc i andra länder :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju riktigt bra! Bara att komma förbi :)

 

Själv grindar man inte mycket alls just nu, finns faktiskt en del andra saker att göra i Bangkok än att sitta på hotellet och grinda/restaurangen och äta. Det är iaf min alldeles personliga åsikt, inte många andra här på Oakwood som verkar hålla med mig.

 

Mjao alltså känns mest bara att det är bäst grind möjligheter här så då vill man grinda så mycket som man pallar i stort sett. I alla fall tycker jag det, men visst fan bode man upptäcka bkk. Dock så känns mer shoppingcentrum osv rätt ointressant imho. Nu har vi vart på hrm, fyra olika typ det är inte så jäkla mycke som skiljer.

 

Men alltså typ tempel kultur osv lite sånt skulle i alla fall jag gärna ägna lite tid åt, för det är jag säker på att det finns massor av saker man kan göra. Inte för att jag är kulturel av mig eller så, eller att det var just tempel. Men som sagt som det är nu så har det vart hotellet och restaurang typ + lite shopping. Ser gärna lite andra aktiviter.

 

Och vegas såklart du ska hitta och grinda lite snarast ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjao alltså känns mest bara att det är bäst grind möjligheter här så då vill man grinda så mycket som man pallar i stort sett. I alla fall tycker jag det, men visst fan bode man upptäcka bkk. Dock så känns mer shoppingcentrum osv rätt ointressant imho. Nu har vi vart på hrm, fyra olika typ det är inte så jäkla mycke som skiljer.

 

Men alltså typ tempel kultur osv lite sånt skulle i alla fall jag gärna ägna lite tid åt, för det är jag säker på att det finns massor av saker man kan göra. Inte för att jag är kulturel av mig eller så, eller att det var just tempel. Men som sagt som det är nu så har det vart hotellet och restaurang typ + lite shopping. Ser gärna lite andra aktiviter.

 

Och vegas såklart du ska hitta och grinda lite snarast ! :)

 

 

Klart ni ska försöka göra något kul när ni tagit er till BKK. Annars kan ni ju lika gärna hyra en källare i Gnesta eller var ni nu kommer ifrån och sitta grinda där och sen åka direkt till Samui.

 

Tycker jag i alla fall. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså fattar att ni tycker det e bra grind möjlighteter, blir mindre grind sen när vi chillar på nån ö. För då garanterar jag er att det kommer va i princip omöjligt att inte dricka varje kväll, så är det bara....

 

Men tycker metta har rätt ändå finns mkt kul här i bkk, dra ut på kvällarna. Jag hade bara lirat 7k händer denna månad innan igår som vart en maraton dag för mig med bara sinnesjuka potter... oftast då man blir kvar i grinden föööör länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weekend mart bara måste man ha sett när man är i Bangkok. Iofs är det sjukt på många sätt och man hittar väl egentligen inte mycket man vill ha men det är ändå en upplevelse.

 

Siam paragon är glassigt och överklassigt. Dom har en våning med bilhandlare som är sjysst om man gillar att kolla Ferrari, Lambdo osv. Sen har dom BKKs fetaste biograf högst upp. När vi va där körde dom tyvärr bara Spiderman 3 i den och vi hade redan sett den så vi missade det. Gick på lyxbion istället, rekomenderas också varmt även om prisbilden är en annan.

 

Har ni tråkigt kan ni alltid be en taxichaffis ta er till soi cowboy sukkuhvit :lol:

 

Edit* Ska finnas ett bra vattenland som heter Siam Waterworld också. Ligger en bit utanför stan och att förklara för chaffisarna är i princip omöjligt. Vänd er till hotellreceptionen.

 

Ö-mässigt tkr iaf jag PhiPhi är mkt härligare än Samui. Lite väl mkt svenskar under högsäsong kanske så passa på innan dom kommer. Koh Tao är riktigt sjysst om man vill ta det lite lugnare nån vecka. Underbart vacker ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...