Gå till innehåll

The Well - Greywolf


greywolf

Recommended Posts

Vad skulle du göra om du vann tio miljarder dollar? Kort sikt och lång sikt.

 

Din bästa/sämsta egenskap som spelare?

 

Din bästa/sämsta egenskap som människa?

 

Har lätt med tjejer?

 

Hur och var bor du och med vem?

 

1. Inte så mycket, jag vet inte ens om jag vill ha så mycket pengar så kanske skulle jag skänka bort allt så fort som möjligt.

 

2. Bästa: Envis och en förmåga att koppla bort pengarnas värde IRL.

Sämsta: Inte tillräckligt duktig i mer avancerad matematik.

 

3. Bästa: Omtänksam

Sämsta: Omtänksam

 

4. Jag har svårt med tjejer. Gott om pengar hjälper dock lite på vägen har jag märkt :-)

 

5. Jag har inget eget boende utan befinner mig mer eller mindre på resande fot. För tillfället bor jag i en lägenhet som jag semidelar med övriga familjemedlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hur kan du ha vunnit så lite sett till nivåerna du spelar? Hur mycket spelar du?

 

Förmodligen spelarr jag inte tillräckligt bra. I år har jag inte spelat så mycket i början av året utan jag började spela i maj-juni någon gång. Jag är också lite missnöjd med resultatet vilket är också en del anledning till varför jag startat en dagbok, som jag inte har uppdaterat på länge. Jag snittar nog 100-150h per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad litar du mest på i ett svårt beslut i poker, intuition eller Logik?

 

Dina tre bästa tips på att bli en bättre spelare.

 

Hur många inköp är du beredd att förlora innan du stänger ner, även om du vet att du har stor edge på de andra spelarna?

 

Logik.

 

Spela mycket , studera och tänk mycket ( kvalitet, att läsa en pokerbok är värdelöst) och ta inte ut alla vinstpengar utan klättra i nivå och spela sh mot bra motstånd för att utveckla dig själv.

 

har aldrig stött på problemet i praktiken.

Det beror lite på hur stor edge jag tror mig ha men minst 10 inköp och uppger ingen övre gräns då jag aldrig har förlorat mer än 10 inköp i en session så jag vet inte hur mycket det påverkar mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så kör vi. En middag för två som gör att smaklökarna svimmar av glädje, då har du bjudit på:

 

Förrätt

Varmrätt

Efterrätt

 

Dryck som fördrink serveras?

Till förrätten dracks?

Varmrätten gör sig bäst ihop med?

Deserten kräver?

 

Och sist så bjöds det på ??? till kaffet.

 

Fördrink: Jag fastnade för sangria i barca så jag kör på det utan att ha tänkt igenom vad som passar med övriga menyn så mycket.

 

Förrätt : Gravad lax på en toast med guacamole. Serveras med ett vitt vin, vilken sort kan jag inte svara på. jag är ingen vinkännare.

 

Varmrätt: Kobe biff. en delikatess som avnjuts med peppar /salt och en citron skiva på sidan om. Inga andra tillbehör. Vatten som dryck för att inte förstöra smaksensationen.

 

Efterätt. Jag kör något simpelt här. Countroimarinerade jordgubbar här med äkta vaniljglass till efterätt och ett dessertvin- samma här jag får fråga på systemet vad som passar. Till kaffet serveras cognac (eller whiskey) och fin mörk choklad av Criollo bönor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördrink: Jag fastnade för sangria i barca så jag kör på det utan att ha tänkt igenom vad som passar med övriga menyn så mycket.

 

Förrätt : Gravad lax på en toast med guacamole. Serveras med ett vitt vin, vilken sort kan jag inte svara på. jag är ingen vinkännare.

 

Varmrätt: Kobe biff. en delikatess som avnjuts med peppar /salt och en citron skiva på sidan om. Inga andra tillbehör. Vatten som dryck för att inte förstöra smaksensationen.

 

Efterätt. Jag kör något simpelt här. Countroimarinerade jordgubbar här med äkta vaniljglass till efterätt och ett dessertvin- samma här jag får fråga på systemet vad som passar. Till kaffet serveras cognac (eller whiskey) och fin mörk choklad av Criollo bönor.

 

VG+++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad skiljer ditt spel nu från ditt spel när du spelade nl600-ish?

vad skiljer ditt tankesätt kring när du spelar nu jämfört när du spelade nl600?

vilken var din senaste aha-upplevelse kring poker?

 

Lite mer aggresivt men framförallt har jag blivit bättre på att anpassa mitt spel till mina motspelare nu jmf med nl 600. Vet inte om jag kan säga några jättestora skillnader utan det har helt enkelt blivit bättre färre läckor och mer balanserat och mindre tilt.

 

Min senaste aha upplevelse var nog när jag började öppna upp min trebetsrange.

Vikten av att balansera sitt spel och och hur man har utvecklats från att ta det gata för gata till att ha en plan för handen till att ha en övergripande balanserad spelstrategi som man kan avika från för att exploatera motståndarnas misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du det är som gör att folk ställer såna till synes helkorkade frågor?

 

Jag har absolut ingen negativ syn på homosexuella. Vet dock att folk har en jävligt sned uppfattning om detta ämne och tänkte bara fråga personen i brunnen vad han ansåg för att kanske starta debatt. Inser nu att det var ganska dumt att försöka skapa en debatt i brunnen samt att frågan kunde misstolkas rätt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har absolut ingen negativ syn på homosexuella. Vet dock att folk har en jävligt sned uppfattning om detta ämne och tänkte bara fråga personen i brunnen vad han ansåg för att kanske starta debatt. Inser nu att det var ganska dumt att försöka skapa en debatt i brunnen samt att frågan kunde misstolkas rätt lätt.

 

Ok. Jag var bara "orolig" att frågan speglade en sned bild hos dig själv. Men så verkar inte ha varit fallet. Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.superlounge.com/v5/04/matdryck_content.asp?show=0

 

Ge mig en enkel till argentina! Köttlandet framför alla andra. Fjantiga korsningar mellan olika kök, trist stenåldersmat från italien och kock wannabes ala James nakne kocken vars matlagning går ut på att laga nån tråkisg semiitaliensk mat som han häller två liter olivolja på går bort. För att inte tala om alla dessa sk mästerkockar ,läs Trollkonstnärer, som trollar fram glass med bacon smak och likande fantasirätter.

 

Ge mig istället en rejäl bit välhängt kött av hög kvalitet. Äts som den är utan tillbehör eller med någon mjuk salsa och lite grönsaker och skummande öl att dricka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...