Gå till innehåll

The Well - Greywolf


greywolf

Recommended Posts

Ett skepp är redo att utgå för färd och den nya matrisen visas runt på däck av kapten. Efter en rundtur där han fått det mesta förklarat för sig kommer dom fram till en stor tom tunna med ett hål i. Innan hann hinner fråga kapten så får han förklarat för sig: Långa månader ute till havs utan en kvinna i sikte kan driva vilken man som helst till vansinne - I denna tunna kan du stoppa din stolthet och få utlopp för dina behov , på tisdagar funkar det dock ej.

 

Idag är min dag i tunnan - Shoot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vad anser du att den genomsnittliga 5-10 spelarens största fel/brist är?

 

bra fråga, jag säger table selection men jag är osäker.

 

edit: jag skulle kunna svara något annat. ex är många väldigt obalanserade i vissa situationer. men annars vet jag inte om en typisk grinder har så jättestora längre så då säger jag table selection och att man inte letar bord lite högre/lite lägre

i tillräckligt hög utsträckning för öka sin winrate...

 

edit2: nu svarade jag på vad typisk 5/10grinder och inte vad en typisk 5/10 spelare har för läckor. om det nu blir någon skillnad- maj. av spelarbasen är ju grinders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ligger närmast anledningen till att du vill sitta i the well om du måste välja ett av följande alternativ:

 

För att fördriva tid och flamsa runt...

 

För att få uppmärksamhet och komma närmare statusen internetkändis...

 

För att du ser dig själv som en intressant person och gör det för att vara snäll mot folk som du tycker förtjänar veta mer om dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ligger närmast anledningen till att du vill sitta i the well om du måste välja ett av följande alternativ:

 

För att fördriva tid och flamsa runt...

 

För att få uppmärksamhet och komma närmare statusen internetkändis...

 

För att du ser dig själv som en intressant person och gör det för att vara snäll mot folk som du tycker förtjänar veta mer om dig...

 

alla dom stämmer ganska väl. Jag väljer alternativ 1 som ligger närmast, orkar inte koncentrera mig fullt ut på grinden mer än ett par timmar så då passar detta bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar främst NLT och PLO. Hur stor är fördelningen mellan spelen och hur mycket spelar du?

 

Berätta gärna hur du kom in på att spela poker och ge oss en timeline för hur du gått upp genom nivåerna.

 

Spelar du turneringar förresten?

 

jag vet inte, 75/25 till omahans fördel gissar jag. Speltid varierar. I ett längre perspektiv så spelar jag gärna rätt mycket i perioder och kan spela ett år eller två och sedan ta det lugnt ett tag.

 

Kan spela 10-15 timmar i sträck några dagar för att sedan inte spela nån dag. Ibland blir det bara 1 eller 2h per dag och kanske 10h/vecka och 30-40 på en månad och ibland kan det bli mer än ett fulltidsjobb (mycket mer så när jag började spela i gymnasiet) Kort sagt så varierar det mycket.

 

Jag började lira poker i gymnasiet. Jag har alltid varit intresserad av poker sedan jag var 12 år och spelade om play money på nätet så det var rätt naturligt att börja lira när man hörde talas om nätpoker. Det var ungefär strax innan den stora pokerboomen men efter dom första stora på den tiden, helgul, michelangolo och dared ex. började spela. Jag startade spela 0.5/1 omaha på prima.

 

Jag hade förstod det mest uppenbara och började plussa ganska stabilt med en någorlunda TAG FR spelstil. Jag kunde ärligt talat inte riktigt tro att det var sant, Kunde det vara så här lätt att plussa på nätpoker?

 

Jag stötte på lite motstånd efter hand man klättrade i nivå men man tog det nivå för nivå och det dröjde inte länge förrän man smakade på holdem 5/10 och 10/20 och lite 25/50 på prima. Vann inte mycket där dock utan jag plussade nog mest på 3/6 och 6/12 omaha på prima. Kvaliteten var otroligt dålig på (prima) den tiden och jag lärde mig snabbt hur omaha ska spelas. Nu har jag dock gått över till andra siter och just nu lirar jag ungefär 5/10$ till 25/50$ eller 50/100 till 100/200 på svenska spel. Har egentligen aldrig lirat högre men förhoppningen är väl att man så småningom ska klätta upp till 50/100$ och hoppas man ruschar lite så man kan etablera sig där..

 

Jag spelar turneringar men har aldrig fattar varför. Om jag spelar nu så blir det live för det sociala och för att nån gång hitta storklonken, för online har jag nog spelat 40-50 stycken totalt under åren och kan räkna ITM på en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...