Gå till innehåll

Regulars på SVS?


Tottyville

Recommended Posts

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbiga spelare på 7.5/15:

 

hilding

SaoSlaska

+ spelare som är nere och tar ett "skott" på lägre nivå som AnteSvante, Andy_QQ, Nabbes666 (länge sedan)

 

Bra regulars men inte speciellt jobbiga då de är mer lättlästa:

 

AceDeuce

Aetanal

ILDUCE444

Jerico

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aetanal trebetar ofta tom i en raisad pot, gillar att stjäla ( helst om UTG höjer och får syn av en till ). Har en bred range, tycker han är duktig spelare, definitivt en av dem bättre!!!

 

ILDUCE444 är tight, var reg på 10/20 sen försvann han ett tag från SvS.

Spelar mycket passivare nu än förr, kanske nån som spelar på hans konto´!!

 

Dinmamma, var den nån som frågade om??

Passivaste spelare jag nånsin mött, har alltid stål, riktigt tråkig att spela mot!!!

 

AceDeuce.. bluffar gärna!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har 31/22/2

 

För att få perspektiv så ligger jag på 29/26.5/7.2

 

okok så vad kan man säga skiljer oss rent konkret?

Att jag är en passiv fisk lr?

Fan uppfattar mig själv som lös agressiv...

För 2:an har väl nått med aggress att göra va?

Om jag börjar skjuta fler gator än vad ja redan gör måste jag ju tot gula snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår dem här trådarna.

Behöver man verkligen hjälp med att fastställa ifall en spelare är tight/lös, vek/aggressiv, kass eller bra?

Det tar ju inte många händer innan man märker ifall en spelare verkar vettig eller inte. Efter en halvtimme - en timme så har man skaffat sig en ganska bra bild om hur en viss person spelar och efter några hundra händer så har man närmare järnkoll på hur en viss spelare väljer att spela sina händer 90% av gångerna.

 

Det är bara studera spelarna, allt finns ju där. Är man osäker på en viss spelare, så är det bara öppna upp ett bord och studera hur personen lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår dem här trådarna.

Behöver man verkligen hjälp med att fastställa ifall en spelare är tight/lös, vek/aggressiv, kass eller bra?

Det tar ju inte många händer innan man märker ifall en spelare verkar vettig eller inte. Efter en halvtimme - en timme så har man skaffat sig en ganska bra bild om hur en viss person spelar och efter några hundra händer så har man närmare järnkoll på hur en viss spelare väljer att spela sina händer 90% av gångerna.

 

Det är bara studera spelarna, allt finns ju där. Är man osäker på en viss spelare, så är det bara öppna upp ett bord och studera hur personen lirar.

 

Alltså, dessa trådar är väl till för att folk skall kunna jämföra sina reads och diskutera dem?

 

Visst är det många som skriver här och frågar hur den och den spelar, men i de flesta fallen tror/hoppas jag att man själv har en liten egen uppfattning och sen kanske vill se om man har hittat "rätt".

 

Dessutom är ju ganska många främst på svs humörsspelare, som kan spela stabil poker i flera timmar - åka på en badbeat och sen brakar helvetet lös och de slänger pengar om sig i ett par timmar.

Har hänt mig flera gånger att jag fått fel read på någon som inte spelat sitt a-game över de hundra händerna.

 

Har man dessutom något sånär hyfsad fantasi i sitt spel så ska det inte vara möjligt att få en read på bara några hundra händer som du påstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...