Gå till innehåll

Censur - börjar spela poker igen.


Censur

Recommended Posts

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lirar också NL25 på Ongame.

Har kanske lirat mot varandra.

Siktar också på att gå upp i nivåer.

Rullen är just nu på 1750$ men ska ta ut 1000$ till hyra och matpengar.

så blir nog kvar på NL25 ett tag till

Lycka till med pokern!

 

Jag lirade rätt mycket där fram till en månad tillbaka(då jag gick upp till NL50). Vi har säkert lirat mot varandra, får man fråga vad du nickar..? :) Jag PM:ar mitt om du PM:ar ditt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj, aj, aj!

 

Att ta genvägar uppskattas inte av pokergudarna. Det här gick inte så bra. Hoppade ut kvickt som ögat när jag backade mitt fjärde inköp på NL25 och den en och en halv timme långa sessionen slutade på -96$. Jag är alltså förvisad tillbaka ner till NL10..

 

Så vad gick snett? Egentligen inget. Hade inte tajmingen och hade helt enkelt inte tillräckligt starka händer vilket ju direkt är ett resultat av att jag spelade lite för löst. Att gå till fullring var nog ett misstag också då jag hade lite svårt att anpassa starthänderna därefter.. Sen blev det lite tiltvarning och gråtsyner mot slutet. Ajabaja. Så..

 

Men, men. Så ska det också vara. Imorgon tar jag upp kampen igen på NL10. Tror nog att jag ska vara på banan igen. Lite medrigg skulle inte heller skada.

 

Resultaten:

 

Insättning på 250$ för spel på NL10

 

26/9 - +22$

27/9 - +6$

28/9 - +25$

29/9 -

30/9 - +12$

---

1/10 - +33$

2/10 - +16$

3/10 - +13$

 

Insättning på 200$ för att gena till NL25

 

4/10 - -96$

 

Tillbaka på NL10...

 

Ongame BR: 481$

 

Nöjd att jag slutade iaf. Har tidigare varit svag i såna här lägen och frestats gå upp ytterligare i nivå för att reparera skadan och sådant dumt. Visst.. ibland har det gått vägen men... den här gången ska jag köra fegtaktik i jakten på en vettig bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...de säger att det är fredag. Här sitter jag på jobbet och låtsas jobba. Dricker cola och kaffe samtidigt och har just satt i mig en skaldjurs-baguette från ångest-pressbyrån vid Universitetet.

 

Varför kunde inte mitt NL25-skott gå vägen? Frågorna är många, svaren är enkla. För lös, för ivrig och för dålig tajming. Sen vet jag inte vad som fick min hjärna att tro att det skulle vara bättre med fullring. Det är säkert två år sedan jag grindade i det tight-träsket.

 

Jaja. Om livet tillåter ska jag grinda sönder NL10 inatt och förhoppningsvis, i de bästa av världar kan jag efter ett par vunna inköp smyga tillbaka upp på NL25 och få hämnd! Men en sak i taget. Nu ska det jobbas..

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din genväg blev en omväg?

 

Du har ju nästan ett inköp till nl500.. go for it!

 

Ja, det blev det ju faktiskt. Större delen av mina vinster på NL10 åts upp. :twisted: Frestelsen till skott och snabba pengar är alltid stor men... Jag har mitt slaskkonto på PokerStars för detta ändamål. Kanske är det dags för ett skott ikväll. Där finns ingen NL500 rulle men väl en NL100. :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

Har varit sådär med uppdateringarna och det beror på att jag varit ganska risig. Åkte på någon slags migrän-förkylningshistoria och har mest legat och gnällt på livets orättvisor.. Dock, tyvärr, klarade jag inte av att hålla mig pokerfri under denna svaga tid. Nöjesrullen på PokerStars fick ta smällen och ja... den är historia nu. Det var kul så länge det varade. Det återstår någon enstaga dollar ifall jag någonsin skulle känna behov att bygga från noll igen.

 

Men det är inte allt. Jag har syndat mer. Igår natt, nerdrogad av värktabletter tog jag ett NL50-skott med min dyrbara Ongame-rulle. Aj, aj, aj. Lyckligtvis slutade det hela bra. Upp som en sol och plussade en del. Kanonbra värde på lördagnätter, helt klart... Nåja. Dessvärre hade jag inte vett att sluta med skottet där utan fortsatte idag. Spelade bra men blev rövkn*llad av kortleken gång på gång...

 

Helgkalaset blev trots allt lite plus på Ongame-rullen och en riktigt boost i bonuspoäng, ej att förglömma. Nu hade jag ju dyrt och heligt lovat mig själv att sådant här inte skulle ske.. så.... Vad ska man straffas med? NL10-grind förstås. Ett straff grymmare än döden!

 

Trivs iaf helt klart bättre på NL50 och jag ser fram emot att ha rulle nog att hålla till där jämt. Men nu är det skärpning som gäller. Tillbaka till NL10 imorgon. :evil:

 

Ongame BR: 484$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vecka. Hälsan tycks vara tillbaka så när som på en jäklar rethosta som dyker upp när man minst behöver. Typ, när dottern somnat, när jag smygfluktar på granntjejen genom titthålet etc.

 

Nåväl. Är trött som fasen och har för mycket att göra. Måste leverera en bild i dagarna utöver mitt vanliga klippjobb så pokern kommer troligen ta en del stryk. Ska försöka klämma in nån timme ikväll men vi får se. Sugen på att återta kontrollen över mitt spelande efter helgens utflykter. Få se om jag klara scrolla bort från de frestande NL50borden. Mycket tveksamt. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch och ve vad trött jag är. Jobbade till klockan 03 inatt och varit uppe sen 07, måste fortsätta jobba hela natten inatt också... Blir nog att köpa lite redbull. Tog lite paus mellan teckningarna och fick en del poker spelat. Världens sämsta pokerdiciplin som jag tydligen har blev det NL50 likt förbaskat. Det är ju så himla kul!

 

Backade först efter ett par badbeats, eller vad man ska kalla dem. Spelar väl kanske lite för löst. Åkte dit tre gånger på rak med träffad färg på Ks mot As vilket kanske är ett tecken sänt från fader vår att om jag ska dra till färg ska jag se till att det är den bästa.. Tightaggressivade till mig en smula och lyckades hämta tillbaka en stor del av backet... men inte allt. Känner mig ändå väldigt bekväm på NL50 och det är synd att jag inte har rulle för det.. Det går ju minst sagt snabbare att hora ihop bonuspoängen också men, men... riskerna är för stora.

 

Vet att jag vinner långsiktigt på NL10 och mycket väl kan bygga rulle därifrån men... vet inte om jag orkar. Få se om jag kan boosta upp rullen lite till vid nästa löning så jag kan dundra vidare på NL50 för jag känner verkligen att det är där jag vill och behöver utveckla mitt spel. Har dock ingen lust att gula heller så.. Ska cleara första 200$bonusen i dagarna så får vi se vilken status rullen har efter det. Är den under 600$ tar jag paus ett par dagar tills bygga-rullesuget kommit tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo märkte att du skottade, tror jag mötte dig en kort stund i söndags på ett NL50 bord.

 

Aha! Sedär. Nu måste du ju avslöja ditt nick. Har ju säkerligen mött dig förr i tiden också, så. Kul att se vilken färgplupp du blivit tilldelad. Heh! Jag håller till på 5max men i söndags råkade jag vara lite på ett 6max. Kanske var där då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeah! Äntligen en fin plus-session på NL50. Körde den lite säkrare tightpassiva stilen från forna dagar och det verkade vara ett vinnande koncept just ikväll. Ska prova att köra så. Skönt att inte sätta stacken på spel i samma utsträckning. Frustrerande att inte få ordentligt betalt när man väl fått sin efterlängtade hand bara, men, men. +121$ Hoppas på vändpunkt!!!!

 

Sent som fan. Jobba nu, upp tidigt. Ångest. Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uäääähhh... Fy för satan vad trött jag är idag.. Blev inte många timmars sömn och en av våra två söta kattungar tyckte att det var en bra ide att bita och nafsa mig i ansiktet gång på gång...

 

Sitter på jobbet och försöker jobba men det går trögt. Ska på någon slags anställningsintervju på ett annat produktionsbolag i eftermiddag också. Ser nog mer död än levande ut så det kommer nog gå bra. Onda projektledare gillar när man ser utbränd ut. Det betyder oftast att man gör sitt jobb. Sen att man dör några månader senare bekommer dem inte så mycket.

 

Um, som sagt, jag har ånyo planerat om vad gäller min poker. Har inte det som krävs för att bygga rulle från botten. Dels tid och dels ork. Sen ska det ju vara kul också. Poker är min hobby och varken jobb eller extraknäck så..

 

Är uppe och nosar på NL50 igen. Underrullad men försiktig. Ska försöka undvika att nån session går överstyr och med lite is i magen kanske man lyckas få ihop ett par plussessioner. Det sköna med NL50 framför NL10 är att det räcker att stacka någon för att känna tillfredställelse med sessionen. 50$ är ju ett par pizzor trots allt. :-)

 

Får se vad det blir för slags feedback på teckningen jag levererade sent inatt, förhoppningsvis är det inga stora ändringar och isåfall ska jag runda av illustrerandet för denna gång och ägna min lediga tid till att ta igen två nätters sömn.. och.. kanske spela lite poker. :-)

 

Nu måste jag försöka få nåt gjort.... Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Ett par dagar sedan uppdatering och det beror på olika saker. Dels att jag varit nergrävd i arbete så har inte haft tid att spela men främst för att jag inte haft motivation för poker alls.. Senaste cashgame-sessionerna kantrades av utdragningar, korttorka och allmän terror. Kändes som jag gång på gång blev fistfuckad av en riddarhandske. Sista handen jag minns är när jag floppade set med KK hamnade allin med QQ som träffade färg. Visst, sånt händer då och då.. men jag orkade bara inte mer. Tappade sugen helt och tog timeout.

 

Istället har jag prövat lyckan litegrann i SNG-träsket. Vet att det är dömt att misslyckas då Ongames SNG-del är tokriggad men skönt med lite omväxling. Har väl spelat ca 20 stycken och det är faktiskt riktigt roligt. Har velat lite mellan 11$ och 22$ och inte riktigt kunnat bestämma mig för var jag hör hemma.. 22$ känns klart mindre fisktätt men är roligare att spela.

 

Jaja.. det är CG jag bör pyssla med men tills lusten återkommer håller jag mig till att spela nån SNG om dagen istället. Och man vet aldrig, kanske kan jag få en liten rigg-boost i possitiv riktining den här gången.

 

Nu, jobba. Ha en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNG-leken fortsätter. Har väl spelat ett 15tal till sedan sist och dragit slutsatsen att jag hemmahör på 11$ nivån tills vidare. Mest för att rullen inte står pall för en misslyckad serie på 22$ och det får man ju räkna med att det blir mellan varven.. Tycker faktiskt det är ganska skojigt att spela SNG den här gången så jag fortsätter ett tag till mot bättre vetande. Dock förstår jag inte hur det kan gå fortare och lättare att cleara bonusar på Ongame genom SNG som det brukar pratas om? Tycker det går oändligt långsammare än CG . Fast jag spelar väl för få om dagen helt enkelt. Min laptop dör av överhettning om jag kör mer än två ongame-bord åt gången numera och är för slö för att orka sitta framför min stora dator på kvällarna. :-)

 

Jaja... Får se om helgen bjuder några pokerutflykter. Blir det tillfälle tänkte jag köra nån MTT och hoppas på storslagen seger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slutar spela poker för ett tag framöver. Anledningarna är flera. Den främsta är förstås att det inte går bra. Jag har faktiskt inte tiltat eller något sådant på sistone men jag får bara inte vinna just nu. Jag har helt enkelt en jäklar otur nu och det känns tungt. Mitt spel kanske inte är vinnande ändå.. må så vara men senaste beatsen har varit löjeväckande.. Ligger minus 700$ nu i höst och det är tyvärr så att dessa pengar borde lagts på annat när hag tittar i backspegeln. Jag har skottat och därmed varit villig att ta risken för en olämlig badstreak och nu har det också hänt. Hur som helst anser jag mig inte ha råd att förlora en $ till på poker och då finns det bara ett sätt..

 

Jag har mycket jobb, andra frihetsintressen samt familj att tänka på och när pokern bara bjuder motgångar känns det inte lika underhållande längre. Så jag lägger ner det.

 

Eftersom jag tycker det är roligt kommer jag antagligen börja spela igen någon gång i framtiden men det får vi se. Avinstallerar alla mina pokerklienter utom Svenska Spel där flickvännen spelar ibland.

 

Adjö kamrater och lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Inte för att någon märkte det men jag slutade spela poker där för ett tag sedan. Nu har jag varit tillbaka i Ongame-träsket i ungefär en vecka och fått lusten tillbaka.

 

För närvarande är jag pappaledig och dagarna går sålunda mestadels åt till att underhålla min söta och glada dotter men framåt kvällskvisten försöker jag skrapa ihop ett par timmars spel.

 

Har hittat tillbaka till mina fullring-rötter och sitter just nu och grindar fullring NL25 på Ongame i väntan på bättre tider.

 

Spelar på bestpoker och nickar C3nsur. Tänkte nystarta denna dagbok med att använda deras fina handuppspelare för första gången.

 

www.bestpoker.com/pokerhand/P4-55448077-171

 

Ska försöka undvika att lägga upp gnäll-händer framöver men kunde inte låta bli. Jaja. Ha en trevlig kväll kamrater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du börjar lira igen! Tyvärr kommer vi nog inte mötas på ett tag, lirar NL200 nuförtiden jag så. Men lycka till med omstarten!

 

Cool! Kul att höra. Gått bra på NL100 då förstår jag. Hur var nivån jämnfört med NL50??

 

Lär som sagt dröja tills jag når NL200. Kommer sannolikt inte ske eftersom jag behöver pengar till en himla massa saker.. Ny dator som klarar Ongames seghet lite bättre tex.. Känns löjligt hur mkt cpu klienten tycks vilja ha.. min stationära dator tuggar stup i ett och laptopen blir typ överhettad och stänger av sig själv om jag har fler än tre bord uppe. Heheh,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cool! Kul att höra. Gått bra på NL100 då förstår jag. Hur var nivån jämnfört med NL50??

 

Lär som sagt dröja tills jag når NL200. Kommer sannolikt inte ske eftersom jag behöver pengar till en himla massa saker.. Ny dator som klarar Ongames seghet lite bättre tex.. Känns löjligt hur mkt cpu klienten tycks vilja ha.. min stationära dator tuggar stup i ett och laptopen blir typ överhettad och stänger av sig själv om jag har fler än tre bord uppe. Heheh,

 

Fler och bättre grinders vilket kräver bättre table selection men fisk finns det definitivt gott om.

 

Jo vet inte vad Ongame har men segt är det nuförtiden iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjosan.

 

Spelar på och det går jättebra. Tilten är långt borta och korten trillar min väg i rätt lägen. Antar att jag är i en sk rush för första gången. Har klivit upp till NL50 och tar lite småskott. Här är en hand. Visste direkt när jag såg korten att fanskapet skulle klonka kåk på river. Så går det när man är inne och jiddrar med 34s. Och klart som korvspad att kåken kom! :mrgreen:

 

https://www.bestpoker.com/pokerhand/P4-55666350-56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...