Gå till innehåll

Censur - börjar spela poker igen.


Censur

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag är en frilandsande tv-arbetare och nybliven pappa som spelat poker ett par år. Min privata ekonomi är väldigt svajande med ständigt uppkommande hål att täppa så jag har aldrig känt att jag kunnat hålla någon större summa avsatt för poker.

 

Har gjort flera ansträngningar för att bygga en bankrulle men mönstret har varit att jag antingen tagit ut "storpengarna" i kristider eller tiltat bort "småslantarna" i goda tider.

 

Men det ska det bli ändring på!

 

Målet är att bygga en rulle på ca 3000$ och därefter spela NL100 där jag tror att man kan göra sig en fin liten extraslant varje månad utan allt för många timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjosan! Tack för lyckönskningarna.

 

Session ett slutade sådär. Spelade en NL50 HU i ca 45 minuter. Det började bra och jag låg nästan +80$ men så vände allt med blixtens hastighet och med ens fann jag mig själv på -20$ och helt i min nya "undvika-tilt-linje" smet jag från bordet. Det var en perfekt motståndare för mig dock.. Synar praktiskt taget allt vilket brukar ge mig fin utdelning men det har också en tendens att locka fram mina tilt-mooves när utdragningarna blir för täta, som i det här fallet.

 

-20$ första sessionen alltså. Är dock ändå nöjd med mitt spel utöver en sista gråtsyn på jakt efter färg...

 

Föresten var det meningen att jag och min flickvän skulle se The Police i Globen ikväll men vi har lyckats med konststycket att slarva bort biljetterna härhemma så det var tusen spänn rakt i sjön. :twisted:

 

Kanske blir en session till innan läggdags men är ganska trött efter en tidig bebis-morgon och småseg arbetsdag. Vi får se.

 

---

 

En session till blev det. Ett bord NL50 SH den här gången. Nästan exakt samma scenario som föregående session. Mycket bra start och katastrofalt slut. Blev skinnad på hela inköpet med stege vs högre stege. Klantigt.

 

Risig start. Det får bli ännu en insättning på 70$ och revanch! Men det är ett fall för en annan dag. Kanske morgondagen. Vi får se.

 

Föresten. Funderar på att införskaffa något sånt där statestikprogram som ska vara så bra. Någon som har någon erfarenhet av hur dessa fungerar på Ongame?

 

30/8 Trist pokerdag för mig. -70$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag, nya krafter. Har just bäddat ner min dotter efter vår lilla morgonstund tillsammans och avjnuter dagens första mugg kaffe innan det är dags att gå till jobbet.

 

Gav mig in i en liten HU-batalj mot en shortstack på NL50 och stackade honom på hela 6$. Futtigt kan tyckas men ett klart bättre resultat än gårdagen som jag förstås är lite missnöjd med.

 

Funderade lite på det där med HU igår innan jag somnade. Jag hade en ganska ordentlig rush där i helgen men efter det har det svängt nåt oerhört och jag gulade raskt återstoden på kontot efter att ha donerat vinsterna till diverse räkningar. Så jag tror nog att mina dagliga sessioner ändå får bli SH 5 max tills vidare.

 

September blir en tung månad ekonomiskt för mig så om ingen extraslant trillar in kommer jag inte ha råd att göra några fler insättningar förren nästa lön. Så om jag vill ägna mig åt min lilla hobby fram till den 25e gäller det att hålla tungan rätt i mun! Jag har hittills aldrig spelat för pengar jag inte har råd att förlora och det vore nog dumt att börja nu, så.

 

Nåja. Hittills idag har det alltså blivit en två minuters HU session som slutade +6$

Får se om det blir lite poker ikväll också.

 

Nu är kaffet slut och det är dags att gå till jobbet. Just nu redigerar jag gråtporr för djurälskare. :roll:

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det föll sig som så att det uppstod väntan på mitt jobb och Ongame har ju godheten att tillhandahålla spel via browsern så... vad gör man? :roll:

 

Det blev en liten kort NL50 HU-session som varade kanske fem, tio minuter innan jag lyckades tjuva motståndarens inköp och gå +52. (Hittar inte dollartecknet på MAC, som vi av någon gudsförgäten anledning jobbar på.) Motståndaren lämnade bordet och jag kände mig nöjd nog att avsluta jobb-pokern med det.

 

Så här är jag nu, väntandes på kompleteringsmaterialet jag behöver för att avsluta min arbetsvecka och bege mig hem till mina flickor.

 

Med absolut största sannolikhet kommer jag spela ikväll efter nattningen av lillan. Men vi får se. Det kan alltid dyka upp andra lockelser på vägen. 8-)

 

Dagsresultat såhär långt: +58.

 

Nu ska jag tillreda dagens fjärde kaffemugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh ja, det kostar att försöka vara vuxen.. :shock:

 

Efter lite kaffe och fredagstårta med kollegorna blev det en liten rask NL50 HU-session till då inspelningsteamet fortfarande inte återvänt..

 

Sessionen varade väl också omkring fem minuter och genererade 22 dollar vinst innan motståndaren smet.

 

Alltså, ytterligare +22 till dagens insamling. 8-)

 

Dagsresultat såhär långt: +80

 

Ska tydligen åka och hälsa på bekanta direkt efter jobbet så kvällens förmodade döds-session kommer bli en smula förskjuten.

 

Materialet har kommit och så nu ska jag dundra klart, ta en efter-jobbet-öl och bege mig härifrån. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjosanhejsan!

 

Så har jag varit hos bekanta och hälsat på deras sprillans nya bebis. Druckit massor med Kaffe, åkt hem, beställt pizza och hyrt film, sett filmen samt spelat en session på ungefär en timme.

 

Två bord NL50 SH och slutade på -57$ efter att ha legat plus ungefär detsamma.

 

Spelade en hand dåligt, limpade in med A2o ifrån SB, floppen var 22nåt och jag slowplayade mig rakt in i en färg från shortstack-knappen vars allin jag naturligtvis gråtsynade trots bättre vetande. En lätt tiltkänsla kom smygande och följande hand utspelade sig direkt efter.

 

Plats 0: -IK ($26,60 i marker)

Plats 3: Viktor1212 ($66,95 i marker)

Plats 6: gold digger- ($61,75 i marker)

Plats 8: HJÄLTEN ($45,30 i marker)

Plats 9: harry7541 ($68,30 i marker) (på knappen)

*** Blind bet-omgång *** :

-IK : Lägger mörk ($0,25)

Viktor1212 : Lägger mörk ($0,50)

Gav till HJÄLTEN: :Ag::2g:

*** Pre-flopp *** :

gold digger- : Ligger

HJÄLTEN : Satsar ($2)

harry7541 : Ligger

-IK : Synar ($1,75)

Viktor1212 : Synar ($1,50)

*** Flopp *** : :Ab::2b::5g:

-IK : Passar

Viktor1212 : Passar

HJÄLTEN : Satsar ($5)

-IK : Höjer ($15)

Viktor1212 : Ligger

HJÄLTEN : Höjer ($38,30)

HJÄLTEN : All-in ($43,30)

-IK : Synar ($9,60)

-IK : All-in ($24,60)

*** Turn *** : :6g:

*** River *** : :5s:

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: $72,40 | Rake: $1,50

-IK satsade $26,60, vann $53,70, netto $27,10 Visar [ :5h::7h: ] (tre femmor)

HJÄLTEN satsade $45,30, vann $18,70, netto -$26,60 Visar [ :Ag::2g: ] (två par, Ess och femmor)

 

Jaja.. Jag avslutade sessionen för att undvika tilt och återuppta spelet så snart jag fått gnälla av mig här. Precis lagom för att frustrationen skall släppa.

 

Resultatet denna session blev alltså -57$

 

Så... ska dricka ett glas kall cola och ge mig in i spelet igen. Som en av gubbarna sade till mig en gång kl7 en ösregnande morgon på mitt gamla jobb som skogsarbetare. "-Vissa skulle inte jobba under såna här omständigheter, men vi säger bara fitta och kastar oss ut i skiten."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjaaaphhhhhh! :o

 

FITTHÅLA!

 

..okej det gick åt fanders! Är det dålig karma att starta dagbok? Nä, antingen har jag otur, motrigg eller bara vanlig hederlig hybris. Om jag ska vara riktigt ärlig mot mig själv så är det nog det sistnämda. :shock:

 

Jaja, kastar in handduken denna fredag. Dagens resultat är dystert och rött. -69$ för att vara exakt.

 

Okej. Alltså är det dags för ytterligare en insättning men det tänker jag inte göra. Inte förren jag gjort mig av med min hybris. Nej. Straffet bli att gå ner på de pyttesmå borden och kämpa upp 100$ där och om gulning sker får jag vackert invänta löningen i slutet av månaden, lida, kvida och se på när ni andra vinner de stora pengarna.

 

Kanske dags för ett miljöbyte nästa månad också. Har haft god karma på Svenska Spel men lockats därifrån av bonusar och annat krafs jag ändå nästan aldrig lyckas spela ihop till.

 

Nej, nu ska jag krypa ner hos min kvinna som gått och lagt sig, säkert i tron att jag liksom förra helgen skulle dra hem stora fina pengar på HU. Imorgon är det babysim som gäller. Tror nog också att jag frivilligt hoppar av spel. Vill inte offra lördagkvällen på segt micro-grind... för det är ju det som gäller nu om jag spela måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Så var det lördag kväll. Det har varit en lugn dag. Varit på babysim med mina flickor. Väldigt trevligt faktiskt. Mysig familjestund.

 

Augusti visade sig bli årets dyraste månad och lämande mig mer eller mindre barskrapad fram till septemberlönen dimper in. Tog ut större delen av rullen på strax över 1000$ för att klara alla oförutsedda utgifter och de ynkliga kvarvarande resterna gick tämligen snabbt att bli av med då jag inte ville gå ner i nivå. Nåja, nu är jag pank och ytterligare instättingar på riggade pokersajter är med andra ord totalt uteslutet.

 

Kvar att arbeta med fanns imorse 31$ och jag har fattat beslutet att straffa mig själv för hybris och tilt genom att grinda fullring på NL10 fram till den 25 september. Ett hårt straff kan tyckas men jag förtjänar det!

 

Har spelat en session tidigare ikväll. Spelade 3x NL10 FR bord och lyckades få upp rullen till 76$ vilket känns som en mindre seger.

 

Ser detta som ett diciplintest. Kan jag klara stå ut på denna låga nivå nästan en hel månad utan frestelser att gå upp vid första bästa tillfälle? Vi får se. Straffgrindning står på repetoaren. Kommer uppdatera dagboken efter varje avslutad session!

 

Önska mig lycka till! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session på ca 2 timmar. 6 bord NL10 FR. Småsvajigt, spelade lite i lösaste laget preflop och synade lite mkt shortstacks. Förlorade 2 inköp så sessionen slutade -20$ Nästa session blir alltså bara fyra bord. Bajskorv.

 

Dagsresultat: +25$

 

BR: 56$

 

Läggdags nu. Imorgon är det tvätt/städ dag. Antagligen fortsätter jag straffa mig själv. Förhoppningsvis med lite bättre resultat.

 

Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Söndag. Alltid ogillat söndagar.. Bakfylla är default-läget och den kommer regelbundet trots att jag inte festat på flera år. Men framförallt är det väl den analkande måndagen som sprider ångest. Ologiskt numera då jag har turen att jobba med kul saker... Nåja. Söndagar är sega. Det bara är så.

 

Har ännu inte haft tillfälle till fortsatt straff-grindning. Det blir ett fall för kvällen. Få se om jag förmår sega ihop ett par timmar i sträck. Förhoppningsvis kan jag öppna fler bord vartefter men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Det märker siten direkt och drar i doom-spaken!

 

Lirar du bara HU?

 

Nej. Det är först på senare tid jag börjat göra det mer. Det är väl mest för att få ut så mycket poker som möjligt på så lite tid som möjligt. Normalt spelar jag mest SH 5max.

 

Skulle undvika HU om du har liten rulle, sen är raken stor i HU på nl50/nl100.

 

Ja, det är sant. Pengarna avdunstar väldigt fort på bordet så det är onekligen ett problem. Jag försöker ha en tickande bonus men det är väl inte mycket hjälp. Är medveten om riskerna och berädd att ta konsekvenserna. :roll:

 

Nu ska jag leka med min bebis. Uppdaterar senare efter straffgrinden. Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guuuuuuuud!

 

Det är verkligen ett straff.. Har aldrig spelat så lågt som NL10 tidigare och det tycks vara ett spännande äventyr. Kan konstatera att jag nog bör tighta till mig ordentligt som jag ska gå vinnande ur det här.

 

Spelat ca 2 timmar på fem bord och förlorat stadigt på samtliga utan möjlighet att reloada. Smart va? :roll:

 

Nu har jag hela 25$ kvar i rullen men jag kommer inte ge upp förren sista centen kramats ur mig med våld. Inga insättningar, inga skott. Endast ond, bråd NL10-tortyr!

 

To be continued...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja...

 

Nu är det färdigspelat för ikväll. En svängig dag må jag säga. Skiftade till NL10 SH istället för FR och lyckades vända dagens illavarslande resultat till ett plus.

 

Imorgon är det någon slags mysdag på jobbet. Ska inte jobba utan åka ut på skärgården, dricka öl, äta gott och sådär. NL10-straffet kommer förstås att återupptas framåt kvällskvisten om inget annat dyker upp. Kommer antagligen skippa FR för SH så länge jag inte har råd att köra åtta bord.

 

Ser den här månaden som utbildning. Funderar på att skaffa något statestikprogram. Men jag är så himla lat på att prova mig fram, leta och mixtra. Är det inte någon vänlig själ därute som kör sånt där på Ongame och kan dela med sig av sin visdom till en stackars fattig småbarnspappa? :cry:

 

Nåja. Slut på straffdag nummer två:

 

1/9 +25$

2/9 +11$

 

BR: 67$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: Tjosan!

 

Det har varit en härlig dag i skärgården med trevligt sällskap, god mat och dryck. Synd att inte alla arbetsveckor börjar sådär.. Imorgon är allt som vanligt. Fast jag börjar jobba med ett nytt program vilket ska bli lite spännande. Med betoning på lite.

 

Aja. Kom hem, nattade bebis, åt lite rådjurskött och har spelat en session på ganska exakt en timme. Körde två styck NL10 SH och det gick strålande hela vägen tills jag drabbades av hybris. Kände mig oslagbar och var ute efter motståndarens feta stack. Istället fick han min.. och såhär gick det till.

 

Bord 'Chrissel84's HE': $0,10-$0,10 No-limit HE (Real)

Plats 3: jiroen1 ($20,75 i marker)

Plats 6: betzo ($4,35 i marker)

Plats 7: panos74 ($4,50 i marker)

Plats 8: HJÄLTEN ($33,85 i marker) (på knappen)

*** Blind bet-omgång *** :

jiroen1 : Lägger mörk ($0,05)

betzo : Lägger mörk ($0,10)

Gav till HJÄLTEN: :Ad::Jc:

*** Pre-flopp *** :

panos74 : Ligger

HJÄLTEN : Satsar ($0,50)

jiroen1 : Synar ($0,45)

betzo : Ligger

*** Flopp *** : :3c::Jg::6b:

jiroen1 : Passar

HJÄLTEN : Satsar ($1)

jiroen1 : Höjer ($4)

HJÄLTEN : Synar ($3)

*** Turn *** : :2s:

jiroen1 : Passar

HJÄLTEN : Satsar ($29,35)

HJÄLTEN : All-in ($29,35)

jiroen1 : Synar ($16,25)

jiroen1 : All-in ($16,25)

*** River *** : :2b:

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: $53,20 | Rake: $1,50

jiroen1 satsade $20,75, vann $40,10, netto $19,35 Visar [ :4b::5b: ] (en stege, sex i topp)

betzo förlorade $0,10

panos74 förlorade $0

HJÄLTEN satsade $33,85, vann $13,10, netto -$20,75 Visar [ :Ad::Jc:] (två par, knektar och tvåor)

 

Det är precis sånt där jag måste bli bättre på att undvika.. Snubben har varit lösaggro och min magkänsla skrek bluff, men jag hade ju knappast behövt sätta min stack på spel sådär för att ta reda på det.. eller? Är det okej att spela sådär?

 

I vilket fall slutade jag spela direkt efter fädäsen och sessionen slutade på +33$ vilket känns helt okej för en timme på NL10.

 

Tror faktiskt att jag nöjer mig med det för idag och umgås med tjejen resten av kvällen för omväxlings skull. :oops:

 

Så... Resultatet efter straffdag nummer tre:

 

1/9 +25$

2/9 +11$

3/9 +33$

 

BR: 99$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

 

Ny dag, ny arbetsvecka, nya krafter. Eller inte. Bebisen hade en jobbig natt vilket indirekt gör min natt jobbig. Lyckligtvis piggnade jag till därhemma ändå imorse så förmodligen var jag mer utvilad än förväntat. Drömde jobbiga jobb-drömmar också. Jag är ju TV-redigarare så när jag drömmer jobb är det riktig terror. Mycket slowmotion, loop och upprepningar.. Jaja, skitsamma! :twisted:

 

Jag kom upp onödigt tidigt imorse och sedan föll det sig som så att dottern somnade om en halvtimme innan det var dags att ge mig av så... vad gör man när man har en halvtimme att döda? Självklart spelar man poker och så blev fallet. Öppnade upp fyra NL10 SH bord och satte igång. En halvtimme senare hade jag backat ca tre inköp så man kan nog påstå att min pokerdag fått en usel start. Känner ingen ilska direkt, blev bombad med fina kort och fantastiska floppar. Samtliga inköp förlorade jag på floppat topptvåpar som mötte set. Mina microlimit erfarenheter säger mig att dessa händer för det mesta är världa att trycka in stacken med då man får syn av det mesta.. men jag kanske har fel? Nu blev det så den här gången.. :rolleyes:

 

Sitter nu på jobbet och väntar på något att sätta tänderna i. Så vad gör man? Jo man spelar förstås lite poker. Inga multitablefasoner här dock. Blir SH eller HU lite slappt tills det är dags att jobba. Uppdaterar senare.

 

Ha en fantastisk dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja.. Han inte spela något direkt. Ett par händer HU utan resultat.

 

Fick just besked från Heypoker (som jag ju spelar på nu då) att det blivit strul med min insättningsbonus och att de fixat det vilket ju såklart är jättebra. Detta innebär att jag nu har till den 19e på mig att få en liten men trevlig bonus på 250dollar vilket i dagsläget skulle göra underverk för min microrulle.

 

Den bonusen måste jag såklart se till att cleara. Det återstår ca 1000PP (Player Points, 1 pp = 1 rakad dollar) och det brukar i normala fall gå hyfsat fort att få ihop men nu är det ju så att jag dömt mig själv till NL10 fram till den 25e! Är det möjligt att spela ihop 1000PP på NL10 om man spelar ungefär två timmar per dag som snitt? Jag vet inte. Det känns vanskligt..

 

Såhär lyder i vilket fall planen. Fortsätta min straffgrind i sansat tempo som om ingen bonus finns fram till den 11e. Då ska jag se hur det står till med mina PP. Är det på det viset att det återstår över 500 i det skedet kommer jag om möjligt gå upp i nivå till NL25 och fortsätta straffgrinden där, där jag vet att det inte blir några problem att samla de poäng som behövs.

 

Så, det är planen. Låt oss hoppas att det går vägen och att jag inte gular på vägen för någon insättning blir inte av förren den 25e. Om jag missar bonusen tänker jag ge mig ut på stan och ställa till med bråk!

 

Nu ska det arbetas! Ikväll tänker jag grinda två timmar NL10 om inget annat kommer ivägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hopsansa!

 

Så har jag straffgrindat NL10 ännu en kväll. Kändes som värsta uppförsbacken med tanke på morgonens fadäs. Började med fyra SH bord och det gick helt okej ett tag. Plussade bra på två men så råkade jag i klistret på de två andra och vips hade jag stängt dem för att undvika tilt. Bra beslut. Fortsatte plussa på de resterande två.. Faktum är att jag nog borde hålla mig till två bord åt gången. Om historien är någon vägledning så är det då jag vinner mest. Ju fler bord jag har destå sämre tycks det gå. Dumt nu när jag behöver samla player points. Ja, ja. Gör nytt försök med fyra imorgon.

 

Den här sessionen slutade +15$ vilket inte är direkt tillfredställande då det innebär att det blir en röd dag idag. Överlag ändå nöjd med mitt spel. Anser mig inte gjort någon dundertabbe den här sessionen förutom möjligen lite för gamblings-sugen mot shortstacks.

 

Kan nog redan nu konstatera att det kommer bli tufft att få ihop de PP jag behöver för att cleara bonusen på NL10. Men jag ska ha is i magen, inte göra något förhastat. Fram till den 11e gäller endast NL10-grind. Då får rullen avgöra vad som händer.. Det vore toppen om det klarat klättra till 250$ så jag ohämmat kan glida upp på NL25 men det är nog önsketänk. Spännande!

 

Jaja. Nya tag imorgon! Godnatt!

 

1/9 +25$

2/9 +11$

3/9 +33$

4/9 -19$

 

BR: 80$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...