eurythmech Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Alla antaganden är ogrundade. [/thread] Citera
Kape Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Alla antaganden är ogrundade. [/thread] All forskning börjar med antaganden... Citera
Loveless Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Vad är din teori??? Energin som finns lagrad övergår till andra livsformer. Citera
Cleburne Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Du torkas, körs genom en kvarn och säljs som möbelstoppning. Citera
heltok Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 världen fortsätter. man själv är död. Citera
bossbaver Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Vad är din teori??? Alla antaganden är ogrundade. [/thread] . Citera
brainslicer Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Tar med sig så många som möjligt av alla andra(och möjligtvis hinna se nåt spektakulärt innan man dör) till det eviga mörkret: Elda upp så mycket skog man hinner i områden där det är extremt torrt. Låta vattnet rinna nonstop till avloppet, medan man dricker vatten på flaska. Se till att elementen går för fullt med att ha några fönster öpnna vinstertid. osv ... Citera
Mejer Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 All forskning börjar med antaganden... Nej det gör den inte alls det. Citera
Fido Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Världen kommer att fortsätta precis som innan när jag dör. För mig personligen upphör all smärta och alla bekymmer och den slutgiltiga sömnen skänker ett skönt mörker. På vilket sätt eury försöker påstå att mitt antagande är ogrundat förstår jag inte. Det finns liksom inget alls som skulle tyda på att något annat än att man helt enkelt dör. Därför är det knappast ogrundat att säga att medvetandet släcks och du upphör att existera. Citera
SouthEast Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Man blir bränd och/eller nedgrävd/utspridd. Citera
mikj Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Nej det gör den inte alls det. eh? Hur forskar man utan att ha en hypotes från början. Citera
Beppe Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Hypoteser ställs väl vanligtvis utifrån en observation? Fan vad ont jag har i huvudet ---> beror kanske på att jag drack för mycket igår? Citera
LAMM1 Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Du upplever samma sak som innan du var född, alltså inte ett brunt jota. Citera
JS1988 Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Eftersom de är så otroligt att vi ens lever, är och att allting har sin funktion och levnadstid känns det ju som att det finns en innebörd i att dö, precis som livets alla funktioner och att vi ens lever från början. Med kortare ord, någonting lika unikt som livet! Citera
sturedenstore Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Jag kommer hoppa på rosa moln hand i hand med David Hasselhoff Citera
Loveless Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Inte en chans, Hasselhof kommer aldrig att dö. Citera
eurythmech Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 På vilket sätt eury försöker påstå att mitt antagande är ogrundat förstår jag inte. Det finns liksom inget alls som skulle tyda på att något annat än att man helt enkelt dör. Därför är det knappast ogrundat att säga att medvetandet släcks och du upphör att existera. Det låter inte som ett antagande, tycker jag. Det är lite grann som...vad händer när man svimmar? Citera
sturedenstore Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Inte en chans, Hasselhof kommer aldrig att dö. Självklart inte, du får dock inte glömma att Hasselhof är allsmäktig och kan hoppa runt på molnen med mig iaf. Citera
Cleburne Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Det låter inte som ett antagande, tycker jag.Det är lite grann som...vad händer när man svimmar? Man ramlar, slår i huvudet, vaknar och fortsätter festa. Citera
Waggho Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Är inte den stora frågan: "Vad händer inte efter döden?"? Citera
Fido Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Alla antaganden är ogrundade.[/thread] Världen kommer att fortsätta precis som innan när jag dör. För mig personligen upphör all smärta och alla bekymmer och den slutgiltiga sömnen skänker ett skönt mörker. På vilket sätt eury försöker påstå att mitt antagande är ogrundat förstår jag inte. Det finns liksom inget alls som skulle tyda på att något annat än att man helt enkelt dör. Därför är det knappast ogrundat att säga att medvetandet släcks och du upphör att existera. Det låter inte som ett antagande, tycker jag.Det är lite grann som...vad händer när man svimmar? Nä. Det är ett antagande. Att det helt enkelt inte händer något speciellt. På inget sätt är det heller ogrundat, eftersom allt pekar på att det är så. Att påstå något annat är ogrundat i brist på bevis. Men även nollhypotesen är ett antagande, för det är ju inte säkert att det blir så. Som någon var inne på så är det ju lite intressant att alla (många) förväntar sig att något speciellt ska hända efter döden, men ingen funderar på vad som hände innan födseln... Citera
Recommended Posts