Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat en lämplig target för att beskriva problematiken i Talebs extremistan: Rebecca Black

 

Drar man exempel som Bieber tex brukar folk fastna på att snubben är förbannat duktig för sin ålder, ser bra ut osv.

 

Rebecca är kul på det sättet att hon visserligen inte var bra trots att hon försökte vara bra, men hon var inte skitdålig heller. Vi snackar ändå om en 13-åring som något sånär kan sjunga och inte ser ett dugg hemsk ut. Någonstans över medel. Borde försvinna fullständigt, istället råkar hon skriva en text som råkar låta som en ofrivillig parodi och dessutom på något konstigt sätt lyckas provocera. Borde fortfarande försvinna, istället snappas det upp av random människa på break eller liknande och sedan bygger mycket mer och vips: dit går pengarna.

 

Hela nätet följer ju en slarvigare variant av akademins citat-system så det lär ju inte bromsa.

______________________

 

Jag brukar kika på vad folk brukar gilla, det är sån gigantisk skillnad mellan att tex gilla rökig whiskey och gilla slisk-bourbon (hur man nu gör det). Till mig själv köper jag typ bara lafraugh vilket är 50/50.. Whiskey-människor tycker ju sällan illa om det men andra kan fråga vad det är för fel på en. Hade däremot en 18 (tror jag) bowmore hemma som man kunde ge till en rosa-drink-drickande kvinna utan att hon klagade.

 

Prisklass har jag inte koll på men Bowmore Darkest är något jag varit sugen på att testa.

 

EDIT: För billig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macallan 18 är fin, riktigt välbalanserad. inte jättebra på dyra whiskey, gillar mac18 och blue label iaf. annan prisvärd är highland park 18, 21an är väl lämplig som gåva. rätt svar är dock:

 

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Old+Pulteney+21+Year+old&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=625445&varuNr=85144&filters=searchquery%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dOld%2bPulteney%2b21%2bYear%2bold%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c

Distiller:

Old Pulteney

 

Bottle:

Old Pulteney 21 Year old

 

Reviewer:

phoenix

 

Date:

27th Oct 2011

 

Region:

Highland

 

ABV:

46%

 

Colour:

Sunlight

 

Review:

So...it's just been awarded ?"WORLD WHISKY OF THE YEAR 2012." by the prestigious "Jim Murray's Whisky Bible.” Scoring a record-equalling 97.5 points out of 100, it is only the third time that a single malt has ever won the prestigious award, and the distillery is just the second Scottish distillery to do so.

 

I tracked down my bottle yesterday from Berry Bros. in London (truly awesome shop by the way!). It cost me £80.00 and last night I kicked back tried it. Up to now I haven't been a big fan of OP's as they never seemed to quite delivery the complexity I yearned for. But this one should be different...

 

Initial impressions are good, its a great looking bottle of course and the dram has a beautiful golden glow about it, promising plenty of depth. After a satisfying glugging sound when poured, the nose is quite unique! Fruity, full, slightly spicy and complex. I spent ages and ages just nosing this one trying to pin down the smells. It's just so complex, but begs you to drink it. Its a sexy beast of a whisky to smell I can assure you of that.

 

And so to the tasting. A sizeable gulp, held in the mouth for 10 seconds and swallowed. To use my daughters expression...omg! First off, its mouth-filling, full bodied and beautifully balanced. Delivering sweetness and balanced fruit flavour only equalled by its smoothness. Theres a hint of sherry and light spice. This is a VERY sophisticated whisky.

 

My initial thoughts were that Jim Murray has turned a corner with his ratings as previously he often went for malts that delivered a smoke back note (or more). Not so here, this is a complex and exceptionally well balanced dram.

 

The finish is loooooong and actually made me laugh out loud. I truly thought it wouldn't live up to the accolade, but I was wrong. For me, this well deserves the title of Best Whisky in the World 2012. Its absolutely awesome and now stands pride of place in my 70+ collection. Well done to the guys at OP, you have created an almost perfect whisky.

 

999kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har i dag satt min fot på universitetet för första gången.

Vet att det diskuterats lite innan hur man lyckas med sina studier, men kan inte minnas att direkt studieteknik – anteckningsteknik, läsupplägg, etc. – diskuterats så mycket så skulle gärna få lite tips av de med några fler HP på nacken.

 

Några bra artiklar/bloggar/böcker som kan vara bra att läsa?

 

Jag har absolut 0 studieteknik – gled igenom högstadiet-gymnasiet utan att plugga mer än, på sin höjd, någon timme per vecka – så även de mest banala tipsen kan vara till hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har i dag satt min fot på universitetet för första gången.

Vet att det diskuterats lite innan hur man lyckas med sina studier, men kan inte minnas att direkt studieteknik – anteckningsteknik, läsupplägg, etc. – diskuterats så mycket så skulle gärna få lite tips av de med några fler HP på nacken.

 

Några bra artiklar/bloggar/böcker som kan vara bra att läsa?

 

Jag har absolut 0 studieteknik – gled igenom högstadiet-gymnasiet utan att plugga mer än, på sin höjd, någon timme per vecka – så även de mest banala tipsen kan vara till hjälp.

 

Vad läser du? Känns som att tipsen kan skilja sig åt beroende på vilken inriktning du läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad läser du? Känns som att tipsen kan skilja sig åt beroende på vilken inriktning du läser.

 

30p Filosofi och 7,5p Språkvetenskap. Läser kurserna framför allt för att få erfarenhet av universitetsstudier innan jag börjar läsa ett program eller några svårare yrkesförberedande kurser.

Syftet är alltså, i första hand, att utveckla en bra studieteknik och se hur bra det går att studera 100%+ vid sidan av pokern, inte att klara/lära mig något av kurserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30p Filosofi och 7,5p Språkvetenskap. Läser kurserna framför allt för att få erfarenhet av universitetsstudier innan jag börjar läsa ett program eller några svårare yrkesförberedande kurser.

Syftet är alltså, i första hand, att utveckla en bra studieteknik och se hur bra det går att studera 100%+ vid sidan av pokern, inte att klara/lära mig något av kurserna.

Och jag skrev ett långt inlägg om tekniska studier. Där fick man för 'skriva saker'-impulsen.

 

Då får du klassikern: Tyck att det är minst lite roligt. Om det inte går, studera något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar kika på vad folk brukar gilla, det är sån gigantisk skillnad mellan att tex gilla rökig whiskey och gilla slisk-bourbon (hur man nu gör det). Till mig själv köper jag typ bara lafraugh vilket är 50/50.. Whiskey-människor tycker ju sällan illa om det men andra kan fråga vad det är för fel på en. Hade däremot en 18 (tror jag) bowmore hemma som man kunde ge till en rosa-drink-drickande kvinna utan att hon klagade.

 

Prisklass har jag inte koll på men Bowmore Darkest är något jag varit sugen på att testa.

 

EDIT: För billig.

 

Hänger inte med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa personer med AS upplever varierande grader av sensorisk överstimulering och är ytterst känsliga för beröring, dofter, ljud, smaker och synintryck. De kan föredra mjuka kläder, bekanta dofter eller vissa sorters mat.

 

idag gick jag i jeans till skolan och insåg hur mycket jag tycker det suger. tunga, stela, obekväma, onaturliga och opraktiska. finns det något skönt, mjukt, praktiskt snyggt jeans-substitut som funkar ok socialt utan att utmärka sig jättemycket eller se fånigt ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag gick jag i jeans till skolan och insåg hur mycket jag tycker det suger. tunga, stela, obekväma, onaturliga och opraktiska. finns det något skönt, mjukt, praktiskt snyggt jeans-substitut som funkar ok socialt utan att utmärka sig jättemycket eller se fånigt ut?

 

Men för fan ta mjukisbyxor då!

 

Ser inte ett dugg fånigt ut särskilt om det är från 80-talet

 

OT: fortf lite irriterad att du förstörde 3 dar av min thailandsemester i vintras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag gick jag i jeans till skolan och insåg hur mycket jag tycker det suger. tunga, stela, obekväma, onaturliga och opraktiska. finns det något skönt, mjukt, praktiskt snyggt jeans-substitut som funkar ok socialt utan att utmärka sig jättemycket eller se fånigt ut?

 

Olika former av kostymbyxor, kanske framförallt linne, är väl betydligt luftigare och mjukare. Ser betydligt bättre ut än att gå runt i mjukisbyxor och är ju dessutom relativt modernt.

 

11372235-origpic-10886d.jpg_0_0_100_100_300_450_100.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...