Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Typ alla om man skall köra ett par enstaka gånger. Men om jag skulle befinna mig utomlands och bli erbjuden droger skulle jag ta (så länge det är någorlunda kvalité) Cannabis, Svamp, Lsd, E, kanske någon lättare cs drog.

 

Cannabis för att det alltid funkar, och ingen fara för några som helst bi effekter.

 

Svamp då det är väldigt lätt att styra och också väldigt svårt att snea på. Om man doserar rätt osv, vilket gäller med alla droger. Sen är det skonsamt mot kroppen, händer mer eller mindre inget skadligt.

 

Lsd för lite mer äventyr, i en säker miljö fantastiskt vackert.

 

E då vid rätt kvalité lätt kan bli en av dom mest minnesvärda kvällarna på ett tag.

 

Sen någon rolig partydrog cs liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att droger är jättevanligt på bali så är du ute och cyklar. Svamp är visserligen lagligt men används inte i sådär jättestor utsträckning eftersom det är rätt äckliga psykoser av skiten. En jag var där med hade provat svamp och drömde fortfarande mardrömmar om psykosen ett år senare.

 

Droger som är olagliga ska du så klart hålla dig flera mil ifrån eftersom straffen är hårda. Vet inte om det stämmer men hörde att vissa som säljer droger säljer ut dig till snuten sen och får pengar för det. Var två svenska som blev tagna för cannabis för bara några veckor sen som fick rätt hårt straff, kommer inte ihåg hur länge i fängelse dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att droger är jättevanligt på bali så är du ute och cyklar. Svamp är visserligen lagligt men används inte i sådär jättestor utsträckning eftersom det är rätt äckliga psykoser av skiten. En jag var där med hade provat svamp och drömde fortfarande mardrömmar om psykosen ett år senare.

 

Droger som är olagliga ska du så klart hålla dig flera mil ifrån eftersom straffen är hårda. Vet inte om det stämmer men hörde att vissa som säljer droger säljer ut dig till snuten sen och får pengar för det. Var två svenska som blev tagna för cannabis för bara några veckor sen som fick rätt hårt straff, kommer inte ihåg hur länge i fängelse dock.

 

jag ska inte till bali. ska dock hänga med pokerspelare i bangkok och sedan hänga på gili trawanga och på båda ställena flödar knark. kan vi få procentsatser enligt formen ovan bitte. sedan om man ska ta eller inte ta dem är en annan diskussion, men vill till att börja lära mig vilka som ger bäst effekt till minst biverkningar. gärna i relation till alkohol, kanske man borde ge upp den skitdrogen någon gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ska inte till bali. ska dock hänga med pokerspelare i bangkok och sedan hänga på gili trawanga och på båda ställena flödar knark. kan vi få procentsatser enligt formen ovan bitte. sedan om man ska ta eller inte ta dem är en annan diskussion, men vill till att börja lära mig vilka som ger bäst effekt till minst biverkningar. gärna i relation till alkohol, kanske man borde ge upp den skitdrogen någon gång...

 

vilka pokerspelare är i bangkok just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju skjuta ifrån med bra mycket större kraft när du springer i sand för att få ordentlig skjuts framåt, därav den extrema träningsvärken.

 

Nja, sprang i vattenbrynet där sanden var hårdpackad. Berodde nog mest på att man använda muskler i fötter och vader man inte visste fanns.

 

Köpte ett par "Nike Free 3.0" idag btw. Ska imitera barfotalöpning så mkt det går i ett par skor. Liknande Ecco Biom och Newton. Tyvärr ska Nike lägga ned tillverkningen av denna trots att den har många fans. Skadar väl försäljningen av "platåskor" att även sälja skor som ifrågasätter "platåskokonceptet" gissar jag.

 

http://www.uncrate.com/men/images/nike-free-50.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du inte en stor del av din upplevelse med dina nya skor är placebo? Du verkar så fruktansvärt positiv bara.

 

powerking recovery strawberry > gainomax strawberry

gainomax vanilj > powerking recovery vanilj

 

powerking recovery strawberry för 12kr är rätt okej värde ändå.

 

Vad förhållandevis o-optimalt för att vara den personen jag fått intrycket av att du är. Eller rangordnar du bara efter smak?

 

knarktips plz

 

uh, jag skrev en svinlång post, men ångrade mig. Jag tar det såhär istället:

 

Cannabis är bästa nybörjardrogen. Rök lite och vänta i 20 minuter. Repeat. Det är svårt att få effekt för många nybörjare, hetsa inte. De kortsiktiga riskerna med cannabis är obefintliga, och jag antar att du är för smart för att ge dig in i ett långvarigt bruk som överstiger säg 2ggr/månad. Jag skulle inte gått över den gränsen iaf.

 

Amfetamin/kokain: Näst bästa nybörjardrogen. Väldigt lättdoserat vid nasalt intag och ger definitivt effekt. Det är svårt att överdosera, så oroa dig inte i onödan. Använd bara sunt förnuft. Kortsiktiga risker: En hemsk avtändning med ångest och fysisk smärta. Dock mer obehagligt än farligt. Beroendepotential ganska hög då du t.ex. lär tycka poker är svinskoj igen och kommer kunna grinda timma in och timma ut. Då är det lätt att motivera ett vidare bruk, som givetvis är destruktivt i längden.

 

LSD/svamp: Ta inte lsd. För att det ska vara värt risken måste många faktorer spela in, såsom väldigt trygg omgivning, bekräftat kvalite och dosering av drogen, samt gärna bromsdroger i stil med benzodiazepiner. Ta hellre svamp om du vill prova någon psykedelia, men ta små doser. Det är svårt att dosera, och lita aldrig på andra brukare som försöker dosera åt dig. Lita bara på människor du vet är intelligenta och kunniga. Jag är helt övertygad om att analytiska och intelligenta människor har mycket lättare att må dåligt på psykedelia än genomsnittsmänniskan. De enda människorna jag träffat som ärligt påstått att man blir en bättre människa av psykedelia har senare visat sig vara idioter. Man blir en erfarenhet rikare, inget annat.

 

ecstasy: Den här drogen ger det överlägset bästa ruset, men kan förstöra ens syn på livet något fruktansvärt. Jag genomgick näst intill en existentiell kris efter den enda gången jag tog E, då jag ansåg att all lycka gentemot ectasy-lyckan var försumbar. Detta var alltså inte en snedtändning, utan något jag gick igenom under typ en månad efter ruset. De flesta löser krisen genom att helt enkelt ta ecstasy igen och igen tills nyfikenheten försvinner, men då riskerar man också skador på hjärnan. Jag vill minnas att studier så gott som bekräftat ganska snabba permanenta skador på minnet. Sen får man sänkta serotonin-nivåer, men jag vill dock minnas att man inte har kunnat sammanlänka det med att man blir olyckligare, något som indikerar att hjärnan anpassar sig efter den förstörda produktionen. Det var dock typ 6 år sedan jag läste på om ämnet, så det lär finnas mycket nytt.

 

dessutom är det svårt att få tag på bra ecstasy, mycket är häxblandningar av typ koffein, DXM, ketamin och sånt skit... fast det kanske inte är ett problem där du köper det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du inte en stor del av din upplevelse med dina nya skor är placebo? Du verkar så fruktansvärt positiv bara.

 

placebo är det defintivt inte, klart de har en fysisk effekt. om de är bra är en annan sak. om jag lurar mig att den är bättre än den är kan inte jag avgöra, men av de andra reviews jag har läst så har majoriteten varit ungefär lika lyriska som jag varit. vore kul om de andra som köpt VFF kan ge reviews också.

 

vill du läsa mer reviews kolla in

http://birthdayshoes.com/index.php/latest-vibram-five-fingers-reviews-9-13-09

 

 

notera hur stegisättningen skiljer sig:

Lynn_Rock_N_Roll_Chicago_half_marathon_VFFssm.jpg

 

ok, kanske överdrift:

fit-400x320.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"It’s amazing how much different the ground feels when you are wearing these. You really notice the terrain more. When I’m walking on grass, it feels like I’m walking on grass. The same goes for dirt, concrete, and so on. It seems to bring you closer to nature, which is an amazing feeling."

 

Så långt kom jag innan jag började garva högt. LOL vad FRUKTANSVÄRT larvigt. :-D Givetvis är inte en enskild psykotisk recensent ett argument mot skorna, men jag tyckte det var roligt bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LSD/svamp: Ta inte lsd. För att det ska vara värt risken måste många faktorer spela in, såsom väldigt trygg omgivning, bekräftat kvalite och dosering av drogen, samt gärna bromsdroger i stil med benzodiazepiner. Ta hellre svamp om du vill prova någon psykedelia, men ta små doser. Det är svårt att dosera, och lita aldrig på andra brukare som försöker dosera åt dig. Lita bara på människor du vet är intelligenta och kunniga.

 

Att LSD skulle vara riskablare än svamp tror jag inte alls på. Så kallade "set och setting" är minst lika viktiga vid intag av magisk svamp som LSD, och svamp är en lika potent drog (LSD är väl iochförsig lättare att att inta i monsterdoser, men det är ju isåfall ett personligt val). Ruset är ju i princip likadant, förutom att syran sitter i några timmar längre.

 

Jag är helt övertygad om att analytiska och intelligenta människor har mycket lättare att må dåligt på psykedelia än genomsnittsmänniskan. De enda människorna jag träffat som ärligt påstått att man blir en bättre människa av psykedelia har senare visat sig vara idioter. Man blir en erfarenhet rikare, inget annat.

 

Det tror inte jag. Jag tror det handlar om hur inskränkt världsbild man har. Vid intag av hallucinogener får man se världen ur en lite mer objektivt, kaotiskt synvinkel. Har man ingen självinsikt och ens världsbild är byggd runt lögner man intalar sig själv kan man få en mycket obehaglig upplevelse. Med "lögner man intalar sig själv" menar jag till exempel stora problem man förtränger för att man inte orkar ta tag i dem.

Men detta är min tolkning av det hela, som jag fått efter diverse experimenterande med svamp och LSD.

 

Jag skulle definitivt rekommendera att testa svamp. Det har alltid varit en uppfriskande upplevelse för mig. Det har gett mig perspektiv på tillvaron på något sätt. Det är lite av en djupdykning i ens eget psyke. Hallucinogener måste väl även vara de droger med minst beroendepotential också. Inget fysiskt beroende existerar, och ett psykiskt beroende lär man få ligga i rejält för att åstadkomma. Efter en tripp har jag upplevt att man inte riktigt är sugen att ta det igen så snart efter.

På Bali och Gili Trawangan säljs svamp i färdiga "drinkar" med fanta. En sån är en rätt svag dos. En och en halv är väl kanske lagom första gången, medan två stycken kan ge en lite väl intensiv upplevelse.

Om du har en bra inställning till det hela, och håller dig i en trygg miljö, helst med någon du litar på, blir det nog mycket bra.

http://www.hopkinsmedicine.org/press_releases/2006/07_11_06.html

 

Gräs kan du väl testa också. Ingen direkt "upplevelse" men ett lugnt och skönt rus med tankebanor som drar iväg åt alla håll samtidigt.

 

Lycka till i knarkvärlden!

 

Slutligen har jag en fråga: har du några tips på bra vampyrlitteratur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutligen har jag en fråga: har du några tips på bra vampyrlitteratur?

 

inte läst så mycket men läst allt från southern vampire-serien iaf. tantsnusk när den är som bäst imo.

 

tackar för fina knarkråd. men skulle fortfarande uppskatta att ni sätter siffror på allt. gärna i relation till alkohol så man har något att relatera till och kanske kan dra någon kul slutsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det säkert att det går att rangordna i förhållande till alkohol? Det är lite som att fråga: Rangordna färgerna röd, grön och gul i förhållande till blå. Rusets styrka kanske går att rangordna men själva effekten blir det nog svårare med.

 

Personlig preferens (njutningsnivå) kan man iofs rangordna antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anne rice's alla vampyrböcker skulle jag rekommendera...(två st har filmatiserats..)

 

a interview with a vampire(bok1)

Queen of the damned(bok3)

 

bästa böckerna enligt mig är dock "the vampire lestat" bok3, kan ni hoppa direkt dock, oavsett om ni har sett filmen(film #2 skipper ni gärna.)

 

samt the body thief.

 

gogog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte testat många droger men svamp är riktigt kul upplevelse.

 

Inget negativt, bara positiva tankar (iaf för mig). För en liten stund när jag satt och lyssna på min favoritlåt och åt lite ahlgrens bilar så var jag säker på att jag var i paradiset.

 

Musik blir oändligt bra, hörseln blir extremt detaljerad och varenda ton som kommer ur högtalarna är rena mästerverket.

 

Du kan känna varenda molekyl i munnen, och allt som är gott i vanliga fall blir som en orgasm i munnen.

 

Du får örnsyn, du kan se ner till mikronivå , färgerna blir fina osv .

 

Sen lite mönster och hallisar lite då och då med öppna ögon. Med stängda ögon är det konstanta hallisar, efter ett tag visste jag inte om jag hade ögonen öppna eller stängda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte testat många droger men svamp är riktigt kul upplevelse.

 

Inget negativt, bara positiva tankar (iaf för mig). För en liten stund när jag satt och lyssna på min favoritlåt och åt lite ahlgrens bilar så var jag säker på att jag var i paradiset.

 

Musik blir oändligt bra, hörseln blir extremt detaljerad och varenda ton som kommer ur högtalarna är rena mästerverket.

 

Du kan känna varenda molekyl i munnen, och allt som är gott i vanliga fall blir som en orgasm i munnen.

 

Du får örnsyn, du kan se ner till mikronivå :), färgerna blir fina osv :).

 

Sen lite mönster och hallisar lite då och då med öppna ögon. Med stängda ögon är det konstanta hallisar, efter ett tag visste jag inte om jag hade ögonen öppna eller stängda :mrgreen:

 

Fan va härligt:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mer info om svamp:

 

Ingen av effekterna jag kände var obehagliga på något sätt även om de låter läskiga.

 

 

 

Det i fetstil är deg jag har känt de gånger jag trippat.

 

Fysiska effekter:

 

* Djup avslappning / avdomning i kroppen.

* Kan upplevas som jobbigt att gå eller stå upp. Man känner sig lite som en pensionär som saknar sin rullator...

* Pupillerna utvidgas.

* Magen kan upplevas som orolig, uppstötningar kan förekomma.

* Vibrationer / Spasmer i magtrakten.

* Pirrningar i benen, ryggraden, bäckenet.

* Minskad eller förlorad aptit. (Tvärtom imo, godis/chips osv är som rena drömmen.)

* Kroppen kan kännas fuktig (som att man kissat på sig) fastän man är torr.

* Gäspningar.

* Tårar från ögonen fastän man inte är ledsen.

* Ökat behov av att urinera.

* Känslan av att vara kall. Man fryser. (När någon öppnar ett fönster t.ex så notera man direkt att det blev riktigt kallt i rummet :P)

* Problem att hitta bekväma positioner att ligga i. Var ska man göra av händerna, hur ska man lägga fötterna? :)

 

Psykiska effekter:

 

* Hallucinationer med öppna ögon (Kallas OEV - Open Eye Visuals). Objekt ser ut att röra sig, pulserar. Mönster framträder på alla ytor, färgskiftningar.

* Hallucinationer med stängda ögon (Kallas CEV - Closed Eye Visuals). Mönster, objekt, ansikten, djur, landskap, fraktaler, etc.

* Försämrat korttidsminne. Extra märkbart på höga doser.

* Brist på omedelbara associationer om hur vardagsföremål används. Kan exempelvis ta några sekunder extra att komma på hur man får stereoanläggningen att fungera.

* Djupdykningar i ens minnen, ofta från barndomen och sånt man trodde att man hade glömt.

* Förmåga att se saker ur ett större perspektiv. Sammanhang som varit dolda för dig synliggörs.

* Eufori. En känsla av välbefinnande och plötsliga skrattattacker.

* Olika former av religiösa / övernaturliga upplevelser och mediala förmågor.

* Insikter om hur man ska förändra sitt sätt att leva.

* Känslan av starkare sammankoppling till naturen, dvs, andra människor, djur, växter.

 

OLIKA NIVÅER AV PÅVERKAN

 

Level 2-3 är väl vad som rekommenderas när man kör första gången.

 

Jag tycker dock en blandning av level 3 och 4 gav den bästa/roligaste upplevelsen.

 

Här beskrivs olika nivåer (levels) av påverkan man kan uppleva med svamp. Allt beroende på hur stor dos man tagit. Detta är ingen kategorisering som skall tolkas som en absolut mall för hur effekterna kommer. En del personer upplever fler nivåer än de som beskrivs.

 

Level 1: Denna nivån ger en mild "stenad" effekt, med en del visuella förändringar (färgerna blir ljusare, synen skarpare, etc.). Korttidsminnet påverkas lite grand. Kommunikationen mellan höger och vänster hjärnhalva förändras. Musiken kan låta djupare.

 

Level 2: Ljusare färger och visuella hallucinationer (saker börjar röra sig och "andas")., tvådimensionella mönster framträder när man blundar. Tankarna kan vara konfunderande. Förändringarna i korttidsminnet leder till långa tankemönster som hela tiden förändras. En förhöjd kreativitet uppstår då hjärnans naturliga filter förbikopplas.

 

Level 3: Mycket tydliga visuella fenomen. Kurviga, snurrande mönster och kaleidoskopiska effekter framträder på väggar, ansikten, etc. Hallucinationer flyter fram likt floder på träytor eller andra ytor som inte är helt släta. Hallucinationerna med stängda ögon blir tredimensionella. Sinnena förändras, konfunderingen ökar (man kan se ljud som färger, etc.). Tidsuppfattningen ändras, allt upplevs som ett evigt nu.

 

Level 4: Starka hallucinationer. Föremål flyter ihop med varandra. Ego-död eller splittring av egot inträffar. Saker kan börja tala med dig, eller så märker du att du känner motsatta känslor samtidigt. Verkligheten upplöses. Tiden saknar mening. Ut-ur-kroppen-upplevelser, och andra parapsykologiska fenomen. Sinnena blandas ihop.

 

Level 5: Total förlust av en visuell kontakt med "verkligheten". Sinnena slutar fungera som vanligt. Total förlust av egot. Sammansmältning med omgivningen, andra föremål eller universum. Förlusten av verkligheten blir så stor att den inte kan förklaras med vanliga ord. Nivåerna under 5 är relativt enkla att förklara med vanliga termer eftersom man kan mäta ändringarna i perceptionen och tankemönstrena. Nivå 5 är annorlunda eftersom den dimension där vi upplever saker slutar existera.

 

 

edit: De gånger jag kört har effekterna hållt i sig 2-4 timmar + 2 timmar psykisk recovery.

 

Ett bra svamprus är LÅÅNGT mycket bättre än ett bra cannabisrus, antar att en snetripp på svamp är långt myckt värre än en snetripp på cannabis också iofs... Hur som helst har jag aldrig haft en negativ tanke under ett svamprus.

 

Har inga droger att jämföra med förutom alkohol, röka, Salvia. Röka och svamp rekommenderar jag verkligen men salvia skulle jag inte ge till någon som aldrig aldrig testat droger. Riktigt lol-min-fuck-drog är det. Effekterna av salvia håller bara i sig i 2-5 minuter men man ligger helt klart mellan level 4 och 5 hela tiden.

 

http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/

 

http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är nyfiken på att testa knark så finns det bara ett val. Kokainet är den enda drog jag i dagsläget brukar till och från. Jag har testat en hel del annat, men allt står sig slätt i jämförelse. Det är dock väldigt viktigt att man får tag i bra kola, då det händer titt som tätt att man blir blåst på något bankat skit, och inte får önskad effekt.

 

Hitta en bra kran och köp ett par gram. Det kan visa sig vara en klok investering. Riskerna är minimala, och det höga priset är i detta fall motiverat. Man får vad man betalar för.

 

Amfetaminet kan även det vara en fin upplevelse, dock kan du råka ut för hemska avtändningar, och dem unnar jag inte ens en fiende.

 

Som SuperTequila sade, kör på det fina i näsan. Har du väl testat det finns det knappt någon anledning att testa något annat. Det kan dock vara bra att ha några droger att välja på, så att du succesivt kan sålla ut dödspriten bland dina "drugs of use"

 

Sprit kan vara gott och så om man avnjuter nån lite finare spritsort, men att festa på det är ingen hit. Alldeles för vanebildande och ger upphov till aldeles för mycket problem i samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...