Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Tar tyvärr inte åt mig av såna där inlägg från såna som postar i snitt över 5 inlägg per dag på pf.nu och gjort det i över 3 år. :roll:

 

Meh! heltok? HJORT? Granted jag är inte hälften av dom i poker men i film borde de ju va samma lika!

 

edit: sakligt också.

 

edit2: Jag säger som Elaine Benes: My life is very exciting... very exciting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller den allmäna kvalitén på filmer under olika årtionden:

 

Förutsättningarna har såklart skiftat. Under 70-talet fick en del unga filmgenier ganska fria händer pga den förvirring som rådde i filmstudiosystemet i USA och kunde skapa klassikerna som en del hyllar här och idioterna sågar.

 

Jag är inte så intresserad av något årtiondes snittfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också det finns bra film som är gjord tidigare än 80talet. Men det är väldigt liten del om man ser på allt skräp som gjorts under den tiden också.

 

Det är ju garanterat sant, men det är ju bortsorterat i stor utsträckning när det gäller äldre film därför misstolkar nog många det som att gammal film är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

60/70 talets bästa filmer var fantastiskts 80talet var mest mörker sedan har utvecklingen gått framåt och vi ser bättre snitt och mer filmer men få saker kan mäta sig med ex klassiker som Mean Street nämd tidigare i tråden.

 

Jepp. 50 och 60-talet är i genomsnitt mina favoritårtionden, 70-talet har den bästa filmen, 80-talet suger ordentligt och sen har vi sett en stadigt uppgående trend med 2005 som det bästa enskilda året någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var ute och sprang nu. blev en rätt sjuk tur. cyklade till en ny del av änggården jag inte varit på. började offroad och bestämde mig för att om det fanns en offroadstig ta den. började uppför, sedan kom jag in i något sommarstugeområde jag tvingades cirkulera runt på stigar ut från deras hus typ, sedan mer och mer uppför längs stenblock etc. fick upp pulsen riktigt fint. helt underbar grepp när man kan böja upp tårna och använda dem för att greppa naturen. sedan nerför fick jag surfa på mossa, kommer ner till den stora sjön. cirkulerar den på småstigar, på gränsen till att plumsa i, tackar mina skor för att jag inte gjorde det. hittar någon slätt jag aldrig sett förut och bestämmer mig för att gena över den. någon hund börjar skälla på mig så springer till den och där ligger hundens ägarinna topless. helt vilsen springer jag offroad och tror jag har fått sikte på botaniska men helt plötsligt hör jag motorväg och vips är jag tillbaka där jag började 30min senare. hade man plottat min väg på en karta hade det sett ut som grafen om hjort körde yoga på wii-fit. tar iaf 10min offroad till. när man letar efter stigar är det lätt att man tappar blicken på marken och BAM så springer man in i fet rot eller något. hände min vänsterfot idag, därför fick jag bryta.

 

mina vader är inte alls trötta efter 40min löpning idag. högerfoten gör lite småont igen och vänsterfoten fick smällen, men det är över. i övrigt kändes passet mycket bra. skorna är sjukt överlägsna när det gäller att springa på ojämt men fast underlag. på ojämt löst underlag är de lite småläskiga att springa med, man fegar fram sig med väldigt lätta steg. kroppen gör iaf anpassingen åt en, med dämpade skor hade man kanske slarvat och riskera trampa rejält snett. har för övrigt inte trampat snett i dem någon gång än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80-talet > 90-talet > 00-talet >> resten

 

Det görs inte filmer i samma kaliber som Childs Play, Critters, Youngblood, Best of the Best, No Retreat No Surrender, Blood Sport, Fletch, Over the Top, The Golden Child, Wierd Science, American Ninja, Red Heat och The Punisher längre. :(

 

haha... e ju exakt den typen av filmer man älskade prepubertalt tidigt 90... för att se dem åter igen idag och baxna av de otroligt kassa fightingscenerna =)

Ålder har inget o göra med det, man hade bara ingen annan jämförelse, ännu mindre visste man hur slagsmål egentligen såg ut mellan vuxna for life and death!

 

(ex. 3ppel roundhousekick där kameran byter till en slowmotion träff där stortån lätt touchar näsryggen på fienden varpå han flyger 3,5 meter bak.)

 

sedan klipper vi till en bild där van damme landar o spänner varenda muskel han har i kroppen medan han skriker aaaaaaaaaaaaaaaarghhhh i slowmotion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fick dig att springa mot en skällande hund?

Var ägarinnan snygg?

 

hunden var pytteliten och stigen såg rolig ut. vågade inte kolla allt för noga och motsol etc, men hon var 25-35ish. afc som man är griper man inte tillfället, först efteråt man fattar att man borde sagt något och inte bara artigt sprungit därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hunden var pytteliten och stigen såg rolig ut. vågade inte kolla allt för noga och motsol etc, men hon var 25-35ish. afc som man är griper man inte tillfället, först efteråt man fattar att man borde sagt något och inte bara artigt sprungit därifrån.

 

Här ligger du och har det bra.. hehe.. eller.. hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va tkr mamsen om de? :rolleyes:

 

hon är nog mest oroad över att jag är sur på henne för att hon har velat och bokat upp alla andra helger.

 

Vad gör du en standard helg? (inklusive fredag!)

normalt en utekväll, sällan två. har ingen direkt std. nu ska jag iväg och äta tacobuffe.

 

eftersom jag ska till lombok och är rätt grön på det där med knark vilket jag säkert kommer bli erbjuden i mängder skulle jag vilja att ni hjälper mig förstå vilket knark som bra/dåligt.

 

ni får gärna gå igenom de vanligaste man blir erbjuden typ ganja, kokain, mushrooms, alkohol etc och bara lista ert betyg på en skala 0-100 och hur dålig den är för någon som vill kunna leva ett långt liv och inte tappa edgen på pokerborden. alltså på formen:

 

drog:

hur nice:

negativ skada på fysik hälsa:

negativ skada på mental hälsa:

 

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hon är nog mest oroad över att jag är sur på henne för att hon har velat och bokat upp alla andra helger.

 

 

normalt en utekväll, sällan två. har ingen direkt std. nu ska jag iväg och äta tacobuffe.

 

eftersom jag ska till lombok och är rätt grön på det där med knark vilket jag säkert kommer bli erbjuden i mängder skulle jag vilja att ni hjälper mig förstå vilket knark som bra/dåligt.

 

ni får gärna gå igenom de vanligaste man blir erbjuden typ ganja, kokain, mushrooms, alkohol etc och bara lista ert betyg på en skala 0-100 och hur dålig den är för någon som vill kunna leva ett långt liv och inte tappa edgen på pokerborden. alltså på formen:

 

drog:

hur nice:

negativ skada på fysik hälsa:

negativ skada på mental hälsa:

 

tack på förhand!

 

Om man regelbundet tar drogen eller gör det låt säga 3 gånger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...