Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Gått i tankarna ett tag och tänkte skaffa mig ett eget litet gym hemma. Inga direkta maskiner, utan mer använda sin egen kropp och köra smidighet etc. Detta klipp förklarar väl rätt bra vilken slags träning jag är ute efteR:

 

 

Tänkte införskaffa:

Kettlebells, konor, frekvensstege, sele för motståndlöpning, ringar, kombinationspinnar, häckar.

 

Några mer "nöt"redskap jag glömt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ingen aning. uppskattar inte dans öht och det påverkar mig inte nej. känner dock inte samma sak som i sångvideon där det är uppenbart att hon sjunger dåligt. jag som inte följt x factor eller tagit del av hypen kan höra det medan ni andra uppenbarligen förlorats i nån sorts hypedimma som ni varken kan se eller höra igenom. det är enda förklaringen jag kommer på såhär på rak arm.

 

precis du har ingen aning. alla är bra på olika saker, du har skrivit en massa roliga texter här på pf. en del skön sarkasm som jag uppskattar. men du skulle aldrig kunna försörja dig på att hitta musikaliska talanger. den där tjejen är speciell.

 

anyway, från det ena till det andra, gå in på google, skriv: Do a barrel roll.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anyway, från det ena till det andra, gå in på google, skriv: Do a barrel roll.

:)

 

häftigt.

 

tänkte föreslå att vi bumpar gamla poster från wellboken som fick för lite kärlek. börjar lite smått med:

 

 

intressant inblick i hur det är att vilja bli totalt underkastad en sadist, bli kastrerad på dennes begäran etc:

http://forum.ebaumsworld.com/showthread.php?t=187990

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså... janet devlin... hon sjunger ju falskt och surt och allt sånt där man hör domarna på idol säga om folk som sjunger riktigt jävla dåligt. jag fattar inte hur hon kan få lovord? det låter seriöst som en som är hyfsat duktig för att vara mellanstadieelev som går ut och kör ett nummer på skolrevyn. amerikanska idol och x-factor är ett stort skämt jämfört med svenska.

 

Annars..... Du har nog inte tagit så många sång lektioner va??? Tösen sjunger bra, tekniskt svårt och med en sådan lidelse att det är ganska svårt att förstå att det kommer från en 16 åring. Tyvärr kommer jag inte på en ända artist med samma stuk av framförande så jag kan inte jämföra henne med någon. Vilket iofs är en fördel för henne då hon slipper bli just det, jämförd. Det ända jag känner är att hennes röst/stil inte riktigt funkar i de låtarna hon framfört. Bättre kommer det bli när hon får släppa eget och inte hennes prestation kommer i konfrontation med ett original utförande som man är van att höra. Tror det är det du hänger upp dig på också. Hon ska inte sjunga andras låtar. Men nu är hon i en tävling där det krävs. För att bedöma henne rättvist måste man helt koppla bort att låten "bör" låta som originalet och istället bara acceptera att hon har gjort den till sin egen. Det faktum att hon klarar det är ytterliggare bevis på briljans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars..... Du har nog inte tagit så många sång lektioner va??? Tösen sjunger bra, tekniskt svårt och med en sådan lidelse att det är ganska svårt att förstå att det kommer från en 16 åring. Tyvärr kommer jag inte på en ända artist med samma stuk av framförande så jag kan inte jämföra henne med någon. Vilket iofs är en fördel för henne då hon slipper bli just det, jämförd. Det ända jag känner är att hennes röst/stil inte riktigt funkar i de låtarna hon framfört. Bättre kommer det bli när hon får släppa eget och inte hennes prestation kommer i konfrontation med ett original utförande som man är van att höra. Tror det är det du hänger upp dig på också. Hon ska inte sjunga andras låtar. Men nu är hon i en tävling där det krävs. För att bedöma henne rättvist måste man helt koppla bort att låten "bör" låta som originalet och istället bara acceptera att hon har gjort den till sin egen. Det faktum att hon klarar det är ytterliggare bevis på briljans.

 

det där med att göra låten till sin egen är det ju alltid ett jävla tjat om. hur svårt kan det vara egentligen? låter mest som nåt folk bara säger. se bara det där programmet som går på tv som jag glömt vad det heter där en hel bunt talanglösa nollor får göra andras låtar och varenda en klarar att göra det till sin egen.

 

men det är möjligt att det är låtarna det är fel på. kanske skulle hon sjunga mer håkan hellström-/bob dylan-aktiga låtar där även en kass sångröst kan ro hem det. jag vet inte, har bara kommenterat det jag hört och det är uppenbart uruselt om man håller det till en standard över mellanstadierevy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade just på mina tio första sekunder av Janet Devlin och det var fan inte bra. Fattar inte hur man kan tycka det.

 

första 10 sekunder var inte bra, hon var sjukt nervös. men sedan slappnar hon av och låten växer. att de inte tar tonerna perfekt gör inte så mycket, de flesta andra i branschen använder autotune för att fixa till det, att de inte gör det i tvshowen är väl för att artisterna ska låta lite average joe så publiken kan relatera till dem och följa med dem på en resa till toppen.

 

de är 15år liksom, vad förväntar vi oss? inte sån här intensitet och känsla iaf:

 

eller såna här framträdande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första 10 sekunder var inte bra, hon var sjukt nervös. men sedan slappnar hon av och låten växer. att de inte tar tonerna perfekt gör inte så mycket, de flesta andra i branschen använder autotune för att fixa till det, att de inte gör det i tvshowen är väl för att artisterna ska låta lite average joe så publiken kan relatera till dem och följa med dem på en resa till toppen.

 

vilken otur att han valde att sluta precis innan hon blev superduktig...

 

och nej, dom flesta andra i branschen kan sjunga. jag menar, samtliga i svenska idol (under alla säsonger, inklusive alla slutauditions) sjunger betydligt bättre än sådär. använder dom också auto-tune?

 

de är 15år liksom, vad förväntar vi oss?

 

alltid lustigt när du först hyllar henne och säger att vi har fel, och sedan drar in åldern som en faktor och att vi inte ska förvänta oss för mkt. så hon är alltså dålig men det är ok eftersom hon är så ung?

 

inte sån här intensitet och känsla iaf:

 

bra

 

eller såna här framträdande?

 

lol. antar det är ett skämtframträdande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni överdriver åt varsitt håll angående Janet men det förvånar mig faktiskt inte.

 

Drew sjöng riktigt jävla bra.

 

Sen måste jag nog hålla med dayfly angående Cher Lloyd. Hennes röst var ju verkligen hemsk! Folk går väl bara igång på att hon är så blyg först och sen visar "attityd" när hon sjunger och har "fräcka" jeans med massa hål i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första 10 sekunder var inte bra, hon var sjukt nervös. men sedan slappnar hon av och låten växer. att de inte tar tonerna perfekt gör inte så mycket, de flesta andra i branschen använder autotune för att fixa till det, att de inte gör det i tvshowen är väl för att artisterna ska låta lite average joe så publiken kan relatera till dem och följa med dem på en resa till toppen.

 

de är 15år liksom, vad förväntar vi oss?

Fwiw randomklickade jag mig två minuter in i Fix you-klippet. Förutom att hon inte sjunger riktigt rent, lägger hon sig till med nån form halvgråteffekt à la Westlife, vilket ytterligare förvrider en eventuellt fin sångröst. Dessutom lämnar hennes timing en hel del övrigt att önska. Men hon kanske bara gör låten till sin egen.

 

Är hon bättre än random 15-åring? Självklart. Finns det tusentals 15-åringar som är bättre? Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang survivor (finns spoilerfunktion i forumet numera boys)

 

Spoiler!
lär ju bli ett gäng tråkiga förutsägbara avsnitt nu, om inte nåt spektakulärt händer.

 

Also, fan va jag stör mig på Coach... vilket stolpskott. Att han inte inser att han är med bara för att folk uppfattar honom som en pajas.

 

Spoiler!
mm känns som 99% risk för pagonging, speciellt mtp boston robs uppvisning. blir roligt för cochran kommande dagarna...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...