Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

reb: jag har hittat den, givetvis lagligt som alltid, vill ju inte uppmuntra er att kolla sceper.eu och liknande fula siter.

 

inte jättebra.

 

lite för rörig i början, känns som bara folk som redan ser felet med dagens samhälle kommer förstå kritiken av ett samhälle som är som vårt fast ännu värre. trist att den var så kort. men helt klart kul att den blev till film iaf, ser fram emot fortsättningen!

 

en annan film jag funderar på om den är värd en titt är:

The.Human.Centipede.II.Full.Sequence.2011

 

någon som har sett den och kan berätta hur kasst livsEV den är att se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reb: jag har hittat den, givetvis lagligt som alltid, vill ju inte uppmuntra er att kolla sceper.eu och liknande fula siter.

 

inte jättebra.

 

lite för rörig i början, känns som bara folk som redan ser felet med dagens samhälle kommer förstå kritiken av ett samhälle som är som vårt fast ännu värre. trist att den var så kort. men helt klart kul att den blev till film iaf, ser fram emot fortsättningen!

 

en annan film jag funderar på om den är värd en titt är:

The.Human.Centipede.II.Full.Sequence.2011

 

någon som har sett den och kan berätta hur kasst livsEV den är att se?

 

köper shrugged as we speak, får hem den om 30min enligt min distributör. centipede är riktigt värdelös och bryr du dig om dina timmar i livet skall du för guds skull inte kolla mer än ngra få scener ur den filmen. snabbspola den är dock okej, rätt fantasirik författare, det får man iaf ge honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köper shrugged as we speak, får hem den om 30min enligt min distributör. centipede är riktigt värdelös och bryr du dig om dina timmar i livet skall du för guds skull inte kolla mer än ngra få scener ur den filmen. snabbspola den är dock okej, rätt fantasirik författare, det får man iaf ge honom.

 

hur står sig 2an mot 1an? tyckte inte 1an var så obehaglig efter att ha sett southpark men hört att 2an ska vara lite värre.

 

postade en tripreport på 2+2 från kenya, ni här har ju redan sett det mesta så orkar inte översätta den.

http://forumserver.twoplustwo.com/92/travel/horseback-safari-masai-mara-kenya-1119399/#post29539072

 

kan verkligen varmt rekommendera resan och äventyret att lära sig rida om man inte kan det om man har tid och pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte jättebra.

 

lite för rörig i början, känns som bara folk som redan ser felet med dagens samhälle kommer förstå kritiken av ett samhälle som är som vårt fast ännu värre.

 

lite filmtips: http://www.imdb.com/title/tt0434409/

http://www.imdb.com/title/tt0379786/

och http://www.imdb.com/title/tt0088846/ på samma tema.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket kostade resan (inkl allt)?

 

inte räknat på det, men billigt var det inte. turade lite med valutor och fixade 10% rabatt på safarin så där sparade jag en del, blev väl ca 42k för ridningen. biljett 5500, ombokning 500 till och 100dollar för att muta upp mig till businessclass. hotel för typ $200/2*3 nätter i nairobi och 400/2*6 i zanzibar. inrikesflyg för 200dollar*3(bokade fel datum på en lol) och blev besluten på 100-200dollar. 3*70dollar för sista stället och lite mat, alkohol, taxiresor och dricks utöver det och två dyk för $100, fiske $550/2 gissar på 70kkr inkl allt. utrustning etc kostade lite men det kan man använda fler gånger.

 

ingen billig resa direkt, men värt det imo.

 

edit:

-3kg i afrika tack vare att jag drack alkohol samtliga dagar. väger in på 64kg, 11kg från ath. börjar bli orolig att jag går ner lite väl mycket, ska bli spännande att se hur mycket jag går upp nu när jag återupptar kettlebellträningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppförmågan sitter inte alls i vaderna så där har du ingenting för din barfotalöpning jämfört med vanligt häldunkande. Möjligtvis om du sprintar eller kör mkt backträning (men det har inget med själva barfotheten att göra). Jag förutsätter att du har ett löpsteg som liknar POSE dvs inget betydande aktivt frånskjut.

 

För att kunna hoppa högt är det träna hamstrar, glutes och quads som gäller. Tillsammans står de för säkert 80% av effektutvecklingen i ett hopp. True story braah.

 

Tack för en trevlig dagbok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blev du bestulen? Ficktjuv?

 

städerska antagligen. pengarna låg i en hög jämte sängen, sedan gjorde de inte det. orkade inte ställa till med en scen.

 

Hoppförmågan sitter inte alls i vaderna så där har du ingenting för din barfotalöpning jämfört med vanligt häldunkande. Möjligtvis om du sprintar eller kör mkt backträning (men det har inget med själva barfotheten att göra). Jag förutsätter att du har ett löpsteg som liknar POSE dvs inget betydande aktivt frånskjut.

 

För att kunna hoppa högt är det träna hamstrar, glutes och quads som gäller. Tillsammans står de för säkert 80% av effektutvecklingen i ett hopp. True story braah.

 

Tack för en trevlig dagbok!

 

där ser man. vissa av masaierna hade väldigt bra höjd. hade förväntat mig att de skulle använda armarna mer etc men de lät mest armarna hänga raka.

MasaiJump.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

städerska antagligen. pengarna låg i en hög jämte sängen, sedan gjorde de inte det. orkade inte ställa till med en scen.

 

 

 

där ser man. vissa av masaierna hade väldigt bra höjd. hade förväntat mig att de skulle använda armarna mer etc men de lät mest armarna hänga raka.

MasaiJump.jpg

 

 

 

Vem på bilden är ST?:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst lite facerapes på:

https://www.flashback.org/t1696950

 

rätt sjuka grejjer folket där har gjort med många konton. vågar knappt tänka hur de utsatta kommer ha det de kommande dagarna. ingen skam har de heller, barn etc hänger de ut och skriver elaka saker till deras vänner. men de verkar även hitta pedofiler vilket är bra, mindre bra när de hittar eskorter som de hänger ut med körkort och allt. och beställer saker med folks kort etc.

 

tycker hacket uppmärksammats aldeles för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst lite facerapes på:

https://www.flashback.org/t1696950

 

rätt sjuka grejjer folket där har gjort med många konton. vågar knappt tänka hur de utsatta kommer ha det de kommande dagarna. ingen skam har de heller, barn etc hänger de ut och skriver elaka saker till deras vänner. men de verkar även hitta pedofiler vilket är bra, mindre bra när de hittar eskorter som de hänger ut med körkort och allt. och beställer saker med folks kort etc.

 

tycker hacket uppmärksammats aldeles för lite.

 

såg artikeln lite snabbt på aftonbladet, i förrgår postade en tjej jag knappt känner massa sjuka saker, typ "hej jag är en hora, har massa nakenbilder på min mail, kolla den här är password" etc. var lagom sjukt, fattar nu var det kommer ifrån. att folk orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vad jag inte förstår är varför har utveckling inte gått förbi det här med lösenord. En sida som gratisbio eller varför inte pokerforum t ex. behöver inte använda sig utav lösenord. För att logga in anger man sin e-postadress, på e-post får du sedan en länk som du bara klickar på att för att logga in. En cookie sätts och du är inloggad.

 

Dina lösenord kommer aldrig mer hamna på vift och du kan t ex. använda gmail med 2-step verification.

 

Edit:

Eftersom vi inte har haft den utveckling kan jag istället rekommendera https://agilebits.com/onepassword

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vad jag inte förstår är varför har utveckling inte gått förbi det här med lösenord. En sida som gratisbio eller varför inte pokerforum t ex. behöver inte använda sig utav lösenord. För att logga in anger man sin e-postadress, på e-post får du sedan en länk som du bara klickar på att för att logga in.

 

och när ens mail blir hackad blir alla ens siter hackade?

 

tycker lösenord är bra, skulle dock vilja förstärka det genom någon form av association, t ex att man får se en bild som hintar en vilket lösenord man hade.

 

password_strength.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg human centipede 2 igår.

 

inte så äcklad av den, är det fel på mig? rätt skön villain, kort, fet, utvecklingsstörd, knepigt ansikte etc som var härligt oberörd när han gjorde sina vidrigheter, lite motsatsen till villain i 1an. inte lika fokuserad kring human centipede-experimentet, mer kring den psykiskt störde feta äckliga handikappdvärgen och hans vidriga tillvaro. mer Svullo-äckel än bajs i munnen-äckel typ.

 

tyckte ni att 1an var sevärd bör ni helt klart se tvåan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppförmågan sitter inte alls i vaderna så där har du ingenting för din barfotalöpning jämfört med vanligt häldunkande. Möjligtvis om du sprintar eller kör mkt backträning (men det har inget med själva barfotheten att göra). Jag förutsätter att du har ett löpsteg som liknar POSE dvs inget betydande aktivt frånskjut.

 

För att kunna hoppa högt är det träna hamstrar, glutes och quads som gäller. Tillsammans står de för säkert 80% av effektutvecklingen i ett hopp. True story braah.

 

Tack för en trevlig dagbok!

 

Helt korrekt. Kör mkt knäböj så ökar du ditt "vertical leap". Detta mäts bl.a. som ett av testen för de som aspirerar att spela i NFL bl.a. De bästa hoppar över 100 cm. Stefan Holm hoppade 70 cm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena heltok. Som jag förstått det så är du lite av en löpare. Jag har egentligen tränat hela mitt liv, utan några skador. Har haft benhinneinflammation som snorunge och på senare dagar ont i axlarna efter för hårt gymmande, men det är allt.

 

Nu har jag legat på latsidan typ ett år, och tog upp löpningen i början av September, sen dess har jag löpt varannan dag ungefär.

 

Ett av fyra eller fem pass så löper jag 5-6 km och thats that, men dom övriga gångerna löper jag 2 km kanske, i väldigt rask takt, tills jag kommer till en lång, relativt brant backe, där kör jag då 8-10 intervaller stenhårt. 100 % upp, gång ner, repeat...

 

Har redan fått grymma resultat både i explosivitet, muskeltillväxt och lungor... men... jag har börjat få ont i knäna, mer det högra än det vänstra. Jag förstår väl att intervaller på asfalt kanske inte är det mest optimala.

 

Ibland smärtar det ingenting, ibland är mina ben helt stela. Jag har dock aldrig särskilt ont i knäet medan jag löper, och är varm i kroppen. Det är mer efteråt, när jag böjer mig ner osv, eller i början av passet dom första 10 minutrarna.

 

Jag är lite frustrerad eftersom jag aldrig blivit skadad förr av hård träning, och jag vill gärna fortsätta med det sättet jag tränar på. Ska jag linda knäet och fortsätta, eller sluta springa på asfalt, eller sluta springa överhuvudtaget?

 

Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena heltok. Som jag förstått det så är du lite av en löpare. Jag har egentligen tränat hela mitt liv, utan några skador. Har haft benhinneinflammation som snorunge och på senare dagar ont i axlarna efter för hårt gymmande, men det är allt.

 

Nu har jag legat på latsidan typ ett år, och tog upp löpningen i början av September, sen dess har jag löpt varannan dag ungefär.

 

Ett av fyra eller fem pass så löper jag 5-6 km och thats that, men dom övriga gångerna löper jag 2 km kanske, i väldigt rask takt, tills jag kommer till en lång, relativt brant backe, där kör jag då 8-10 intervaller stenhårt. 100 % upp, gång ner, repeat...

 

Har redan fått grymma resultat både i explosivitet, muskeltillväxt och lungor... men... jag har börjat få ont i knäna, mer det högra än det vänstra. Jag förstår väl att intervaller på asfalt kanske inte är det mest optimala.

 

Ibland smärtar det ingenting, ibland är mina ben helt stela. Jag har dock aldrig särskilt ont i knäet medan jag löper, och är varm i kroppen. Det är mer efteråt, när jag böjer mig ner osv, eller i början av passet dom första 10 minutrarna.

 

Jag är lite frustrerad eftersom jag aldrig blivit skadad förr av hård träning, och jag vill gärna fortsätta med det sättet jag tränar på. Ska jag linda knäet och fortsätta, eller sluta springa på asfalt, eller sluta springa överhuvudtaget?

 

Tack för svar.

 

hur dämpade är dina skor? hur många milimeter från marken är din häl i dem?

 

i denna wellboken har vi hypotesen att rejäl dämpning får löpare att landa på hälen med benet rakt så mycket kraft överförs på kort tid vid knät. om man istället springer barfota eller med 4-7mm dämpnng(VFF) springer man mjukare och har vid isättningen mer böjda knän och använder vaderna så stöten överförs över en längre tid och blir därmed mindre belastning för knäna. genom att gå över till mindre dämpade skor har knäproblem försvunnit flera forumiter(mig bland annat som gick från att få ont efter <10km till att kunna springa marathon utan knäproblem tack vare VFF) och diverse andra internetanvändare rapporterar samma fenomen så vi i wellboken drar slutsatsen att moderna tunga väldämpade dyra löparskor skadar hobbymotionärers knän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur dämpade är dina skor? hur många milimeter från marken är din häl i dem?

 

i denna wellboken har vi hypotesen att rejäl dämpning får löpare att landa på hälen med benet rakt så mycket kraft överförs på kort tid vid knät. om man istället springer barfota eller med 4-7mm dämpnng(VFF) springer man mjukare och har vid isättningen mer böjda knän och använder vaderna så stöten överförs över en längre tid och blir därmed mindre belastning för knäna. genom att gå över till mindre dämpade skor har knäproblem försvunnit flera forumiter(mig bland annat som gick från att få ont efter <10km till att kunna springa marathon utan knäproblem tack vare VFF) och diverse andra internetanvändare rapporterar samma fenomen så vi i wellboken drar slutsatsen att moderna tunga väldämpade dyra löparskor skadar hobbymotionärers knän.

 

Jag vet inte riktigt. Jag har dessa.

 

http://www.cuvo.com/allsports/running/mens/lyte/gel-de-trainer.html

 

Nu är dom dock jävligt slitna eftersom jag köpt dom för flera år sen, men inte använt dom så mycket då jag inte löpt så mycket utomhus.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/847/bild0308.jpg/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt. Jag har dessa.

 

http://www.cuvo.com/allsports/running/mens/lyte/gel-de-trainer.html

 

Nu är dom dock jävligt slitna eftersom jag köpt dom för flera år sen, men inte använt dom så mycket då jag inte löpt så mycket utomhus.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/847/bild0308.jpg/

 

ser ut som 30mm häl till mark, dvs väldämpade skor. testa spring i mindre dämpade(4-7mm) och se om det känns bättre. var lite försiktig vid övergången då vaderna tar lite stryk, börja gärna med 2-3km och öka 1km/gång.

 

 

läs mer här:

http://barefootrunning.fas.harvard.edu/1WhyConsiderFootStrike.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...