Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

klarar du av att läsa de delarna på forum som de inte är till för? jag får en liten fysisk smärta i magen när jag klickar in på nån tråd i generaldelen på TL eller typ pokerdelen på something awful eller vadsomhelst man vet att man är kunnigare än 99% om, så försöker verkligen undvika det. en del av mig vill läsa deras idioter, en annan del av mig vet att jag kommer skriva nåt och bli totalt flejmad för mina åsikter och så blir det bråk och så slutar jag som bannad eftersom jag är ensam mot tio mongon.

 

har aldrig sett dig skriva på TL vad jag vet så hur klarar du av det? ärketardsen som hänger där är inte att leka med och internetungdomar i stort är ju supervänster. själv har jag blivit bannad ungefär 10 ggr och jag har nog nåt sorts världsrekord när det gäller orättvisa bans rent generellt.

 

måste ju inte läsa alla trådarna, för att få reda på vad som händer i världen räcker det ofta att läsa rubrikerna. sedan kan man läsa länkarna i första posten typ. men visst är ju 90% nötter i de flesta trådarna. lol@orättvisa bans :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för nyhetskällor? Har sedan länge övergivit Aftonbladet för DN men är inte direkt nöjd.

 

Finns det någon sida som samlar nyheter från en mängd nyhetssidor och sen ger dig de nyheter du är intresserad av?

Om inte, söker jag en seriös, liberalt oberoende nyhetssida.

 

Beror lite på vad men använder nästan uteslutande endast google. Samlar upp det bra på något sätt.

 

http://www.google.com/news

http://www.google.se/news

http://www.google.co.uk/news

 

Flashback fungerar oftast också väldigt bra ifall du vill ta reda på vad som har hänt, inte bara vad som händer. Vad jag även börjat använda på senare tid är Google Alerts och även Twitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kettlebells, crossfit, natur, saknades ju bara vff?

 

lite scary om bilen i filmen visar sig vara min gamla bil. han var rätt lik han jag sålde min bil till. råkar han vara bilmekaniker från mitten av landet typ?

 

fint klipp, såg bra ut. men lite tungt löpsteg, borde tagit av skorna och tassat fram naturligt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite scary om bilen i filmen visar sig vara min gamla bil. han var rätt lik han jag sålde min bil till. råkar han vara bilmekaniker från mitten av landet typ?

 

fint klipp, såg bra ut. men lite tungt löpsteg, borde tagit av skorna och tassat fram naturligt istället.

 

nop, norrlänning.. mekar icket med bilar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser bra ut för fruktbolaget:

aapl_sales_by_quarter.jpg

 

Article Link: Apple Reports Record-Breaking Q3 2011: $7.31 Billion Profit on $28.57 Billion in Revenue

 

Apple today announced financial results for the second calendar quarter and third fiscal quarter of 2011. For the quarter, Apple posted revenue of $28.57 billion and net quarterly profit of $7.31 billion, or $7.79 per diluted share, compared to revenue of $15.7 billion and net quarterly profit of $3.25 billion, or $3.51 per diluted share, in the year-ago quarter. Gross margin was 41.7 percent, compared to 39.1 percent in the year-ago quarter, and international sales accounted for 62 percent of the quarter's revenue. Apple's quarterly profit and revenue were both company records.

 

 

edit: rätt imponerande siffror för iphone mtp hur längesedan det var den uppdaterades, gissar att Q1(okt-dec) kommer visa helt sjuka siffor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vidga mina vyer. är det någon ny fluga?

 

jag är själv outdoorfantast och tycker filmen är stötande.

 

jag trodde crosstraining var att man utnyttjade naturen. inte släpar ut hantlar.

 

tycker mig läsa att det står CrossFit i hans video. Men det var mer att han skulle smälla i sig big mack jag skrattade åt då det blir rätt knepigt logistiskt sett med tanke på att mcd har klappat igen i min kära hemstad. Sunes Gatugrill överlever allt -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker mig läsa att det står CrossFit i hans video. Men det var mer att han skulle smälla i sig big mack jag skrattade åt då det blir rätt knepigt logistiskt sett med tanke på att mcd har klappat igen i min kära hemstad. Sunes Gatugrill överlever allt -_-

 

 

men vad är grejen. tränar han för en expedition till alaska?

 

känns så overkill. är syftet att kunna springa ifrån björnarna i tights.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

date Sun, Jul 17, 2011 at 7:35 AM

subject Response from PartyPoker.com (KMM18xxxxxxxxxxxxxxx)

mailed-by partypoker.com

 

 

 

Dear xxx,

 

 

 

Thank you for contacting Customer Service.

 

I can assure you that the cities are given randomly by the system and there are no rare cities. However your feedback has been escalated to the respective department.

 

In case you have further questions, we will be more than happy to assist you. We are available 24/7 by e-mail and phone.

 

Thank you for choosing us as your online gaming site.

 

Best regards,

 

Kristian,

 

Customer Service

 

65db84de17ef.jpg

 

 

PN3NJ.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad är grejen. tränar han för en expedition till alaska?

 

känns så overkill. är syftet att kunna springa ifrån björnarna i tights.

 

Jo videon är ju inte seriös, trodde jag loka flaskorna hintade om, däremot gillar han obv träna och hålla på. de lekte väl bara runt lite , stå i gymmet varje dag under sommarn är ju småtråkigt med tanke på det väder vi har haft i Sverige i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo videon är ju inte seriös, trodde jag loka flaskorna hintade om, däremot gillar han obv träna och hålla på. de lekte väl bara runt lite , stå i gymmet varje dag under sommarn är ju småtråkigt med tanke på det väder vi har haft i Sverige i år.

 

 

inget fel att träna utomhus. tvärtom. här i sthlm har kommunerna börjat bygga utomhusgym som är gratis vilket är jävligt bra och populärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån update att vänta från dig hesttok nu efter att alla delar ang Taubes verkar vara publicerade?

 

är alla klara redan? iaf inte så imponerad. han misstolkar taubes språk och argumneterar mot saker han inte vet taubes tycker. han håller med taubes i sakfrågorna men får det att låta som att taubes har fel för att taube rationaliserar sin tanke lite slarvigt. han förvillar läsarna att tro att protein och fett minsann ger större utslag på insulinet än kolhydrater. han anklagar taubes för att göra fel när taubes väljer studier och tolkar dem som han vill och missar studier och gör själv samma fel.

 

rent allmänt får jag ofta uppfattningen att guddi och doc har samma åsikt bara att guddi vill bråka om detaljer. det viktiga är ju vilka förutsägelser man kan göra om ofta håller de med om dem.

 

känns som att allt handlar om att säga att LCHF inte är ENDA sättet att bli smal. dock verkar den stora massan misslyckas med andra alternativ, fast de lyckas med LCHF, fast LCHFtablibaner har fel i att LCHF var enda sättet, även om det var det för dem och för alla de känner, men inte för elittävlande, men elittävlande är rätt ointressant och ohälsosamt etc etc. helt enkelt massa rörigt likt debatten här. mycket möjligt taubes har tolkat någon studie fel, har fel i hur någon process funkar, men jag är fullt övertygad om att taubes förutsägelser om hur en eventuell testgrupp skulle reagera ofta stämmer mycket bättre överens än mainstream vetenskap. är väl lite så man ska se det, taubes är ingen forskare, mycket av det han kritiserar är bristen på forskningen. han gör en intressant hypotes, visar att mycket stöder den och visar att mycket talar emot main stream. backar upp det med en hel del vetenskap och en röd tråd(insulin). gudiol misstolkar honom, argumenterar mot halmgubben och gör det slarvigt och med en agenda att visa att han har fel. rätt komiskt att guddi lägger ner så mycket tid på att få sin agenda igenom men inte kan stava rätt till taubes namn i rubriken. lol.

 

macbook_air_2011_geekbench.jpg

 

prestandan går framåt!

 

inget fel att träna utomhus. tvärtom. här i sthlm har kommunerna börjat bygga utomhusgym som är gratis vilket är jävligt bra och populärt.

finns det några sådana i göteborg? vid mossen finns det några stockar man kan lyfta och bars man kan lyfta upp sig på. tips på fler ställen?

 

kört på med kettlebell, märker redan resultat. framförallt i det jag fick bakläxa på, blivit mycket stabilare i ryggen vilket underlättar allt i livet. men även i ren styrka, 17kg hantlarna går med min tidigare brutna arm igen och känns lättare än innan. ska nog fortsätta med kettlebell :)

 

 

läste ut a dance with dragons(Game of thrones bok 5). herrejävlar vilken bok! sjukt bra skriven. en del halvsega kapitel men några helt bisarra POV och en hel del sjukt episka händelser. och som vanligt förvånar GRRM, man vet aldrig var man har honom. han är inte direkt snäll mot sina karaktärer och inte rädd att göra sig av med dem när man minst anar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...