Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Här är rapporten:

http://hdr.undp.org/en/reports/global/hdr2010/papers/HDRP_2010_40.pdf

Känns väldigt mycket som en leksaksmodell för mig, delar in länder i fyra grupper på basis av:

For the reasons listed above, the following variables were used to determine the

cohorts:

• HDI values 1970-2005;

• the geographic region and sub-region of each country according to United Nations

guidelines;3

• least developed country status; and

• presence of malaria within the country as determined by the World Health

Organization.4

och gör prediktion på historisk HDI. Kan tänkas att det finns anledning att känna oro över Sveriges framtid men den här studien är knappast skälet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där skulle inte se så imponerande ut om de presenterat datan genom en graf och med std:n som faktiskt reflekterar osäkerheten utmärkt. 20 år in i framtiden skulle jag inte vara så säker på att nuvarande ettan kommer ligga före nuvarande jumbon.

Sen är väl HDI risigt projektionsmått att gå på. Tillväxt är mycket viktigare för hur bra människor kommer ha det än alla andra faktorer. Eg, om vi tar två parallella 2010-sverige med lika utgångspunkt och det ena landet offrar lite mjuka värden för ekonomisk tillväxt, så att det mjuka Sverige har 4% i årlig tillväxt och det hårda Sverige har 6% så kommer svenskarna i det hårda Sverige efter 20 år vara 70% rikare, vilket kompenserar för en jäkla massa klyftor, rasism och ojämlikhet.

Länk till kommentar

edit

missade schoolbooks post

edit2

Hittar dock ingen information specifikt om sverige och källhanteringen är inte direkt den bästa så det känns lite väl jobbigt att gå igenom alla källor där. Någon som kan peka mig i rätt rikning, så att jag kan se vad dom åtminstone har baserat den svenska prognosen på?

Länk till kommentar

Vad spelar du för spel och nivåer nuförtiden? Eller är det hemligt? :)

fortfarande platinum league, helt oförtjänat, orkar knappt spela för jag bara får pisk så kör mest custom där man slipper laddern. hade de infört nexus-ladder hade jag varit proleague :)

poker är inte heller hemligt, NLT$400-NLT€1k främst, väldigt sällan nl2k...

Länk till kommentar

TUF: Jag trodde alltid att Koscheck var en sån kille som fejkar att vara en douchebag för imagen, men efter den här säsongen.. Han är inte en bad boy, han är bara en fitta. Överaggro konstant, snackar skit men klarar inte av att få skit tillbaka, och försöker hela tiden spela ut "Jag spöar skiten ur dig" kortet. Han är som en dryg snubbe du träffar på krogen, och jag skulle gladeligen se han bli sönderstomad av ett gäng. Hur jävla ovärd kan man vara som människa, och dessutom på TV? Att sen påstå att det är GSP som anställt snubben för att irritera honom? Så jävla löjligt.

Alltså, varför tränar ingen försvar mot giljotin, rätt pinsamt att alla faller till samma sak :P

Länk till kommentar

TUF: Jag trodde alltid att Koscheck var en sån kille som fejkar att vara en douchebag för imagen, men efter den här säsongen.. Han är inte en bad boy, han är bara en fitta. Överaggro konstant, snackar skit men klarar inte av att få skit tillbaka, och försöker hela tiden spela ut "Jag spöar skiten ur dig" kortet. Han är som en dryg snubbe du träffar på krogen, och jag skulle gladeligen se han bli sönderstomad av ett gäng. Hur jävla ovärd kan man vara som människa, och dessutom på TV? Att sen påstå att det är GSP som anställt snubben för att irritera honom? Så jävla löjligt.

Alltså, varför tränar ingen försvar mot giljotin, rätt pinsamt att alla faller till samma sak :P

+Flera miljoner....

Länk till kommentar

fortfarande platinum league, helt oförtjänat, orkar knappt spela för jag bara får pisk så kör mest custom där man slipper laddern. hade de infört nexus-ladder hade jag varit proleague :)

poker är inte heller hemligt, NLT$400-NLT€1k främst, väldigt sällan nl2k...

Därför man körde placements direkt typ, roligare att jobba sig uppåt från brons.

Länk till kommentar

HEj pfs wellbok!

Tänkte kolla om någon har koll på bostadsbidrag, kön till försäkringskassan var på 50 min.... Om en hyresrätt står på en person och även en inneboende bor där fast är bokförd på annat ställe, kan man ska ensamt eller har dom kontroller?

Går det söka som att man delar lägenhet när den inneboende inte är folkbokförd där?

shipp shipp

Länk till kommentar

HEj pfs wellbok!

Tänkte kolla om någon har koll på bostadsbidrag, kön till försäkringskassan var på 50 min.... Om en hyresrätt står på en person och även en inneboende bor där fast är bokförd på annat ställe, kan man ska ensamt eller har dom kontroller?

Går det söka som att man delar lägenhet när den inneboende inte är folkbokförd där?

shipp shipp

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/studerande/hjalp_hyran/bostadsbidrag

Länk till kommentar

Heltok: Du borde glo på första avsnittet av Dual Survival, program i stil med Survivorman, med 2 killar. En av dom är special forces paratroooper/sniper, och den andra är en minimalist som klär sig i shorts året runt, och aldrig bär skor. När dom är i norra kanada sträcker han sig till strumpor. Kan vara kul att se för nån som är lite paleo/VFF :P

Länk till kommentar

Heltok: Du borde glo på första avsnittet av Dual Survival, program i stil med Survivorman, med 2 killar. En av dom är special forces paratroooper/sniper, och den andra är en minimalist som klär sig i shorts året runt, och aldrig bär skor. När dom är i norra kanada sträcker han sig till strumpor. Kan vara kul att se för nån som är lite paleo/VFF :P

tyckte båda verkade rätt trevliga, visst båda överdrev lite i början och han militären verkade lite dryg och hippien verkade lite flummig. helt klart anpassar fötterna sig, jag märkte det förra vintern när jag sprang i VFF i -20, efter några minuter ställde fötterna om sig och man blev varm igen. imponerande att hitta piggsvinet så snabbt...

var ett trevligt program, borde man se fler avsnitt?

Länk till kommentar