Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Allt är bättre och snyggare i CA.

 

-----

 

Skriver nytt CV. Kommer ihåg en massa gamla tips om att typ rangordna hur bra man är på engelska och dylikt.

 

Är den typen av petande alls relevant för arbeten som är lite mer high end, där man inte mer än undviker den direkta sopkorgen med en MSc från en rimlig skola?

 

Märker att jag inte har någon lust alls att kladda ned CVt med gymnasiekompetenser. Gör jag fel? Guider och dylikt är rimligen skrivna åt de 95% som söker helt andra typer av jobb. (godtycklig siffra, men om vi utgår ifrån att ungefär 10-15% av befolkningen ens har en rimlig utbildning så kanske detta jobb inte riktigt är target group)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser iranskorna ut i Kalifornien och jag hamnade här :shock::evil::cry:

(Just den här är sångerska i ett iranskt coverband där)

 

 

Var i vegas nu i julas och gick på en iransk fest på Tao. Kryllade av såna Kalifornien-iranskor där. Depression.

 

Vänta nu. Skulle våra egna iranskor vara sämre än det där? Fantastiskt vackra kvinnor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i vegas nu i julas och gick på en iransk fest på Tao. Kryllade av såna Kalifornien-iranskor där. Depression.

 

Äsch, se det från den ljusa sidan

 

 

Man-Sues-Wife-Being-Ugly.jpg

 

'I married my wife out of love, but as soon as we had our first daughter, we began having marital issues. Our daughter was incredibly ugly, to the point where it horrified me.' Feng allegedly said. Feng then divorced and sued her for damages, which he was awarded.

 

http://nypost.com/2013/11/07/wife-must-pay-120k-for-disclosing-plastic-surgeries/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aljazeera >>>> SVT. Ta svenska debatter t ex, de tar dit alkisar, proffspolitiker och massa folk som sitter och skriker och så fort det blir en intressant diskussion avbryts det. Aljazeera däremot tar de intressanta debatterna och även om det är en lite logical fallacies får iaf den intressanta sidan hyfsat med tid att försvara sig.

http://www.aljazeera.com/programmes/headtohead/2014/02/do-arab-men-hate-women-201421282224596667.html

 

---

 

Zelda blir tv-serie:

http://blogs.wsj.com/speakeasy/2015/02/06/legend-of-zelda-netflix-series/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant i ämnet är att det knappast finns mer än två människor som heter Abdihraman, och omöjligt mer än en som heter Taz Ravier. Det skulle förstöra hela grejen. "Hi, Im Ravier." - "Taz, Ravier." <theme song>

 

 

Disclaimer: jag tar såklart inte något av den här generella och virala tomtedebatten på allvar, inlägg i ämnet ska tolkas därefter.

 

Kuriosa: För några veckor sedan gick jag ensam i en förort på kvällen. Mötandes en grupp människor valde jag som försiktighetsårgärd att gå en omväg. Om man inte känner sig som en tjej, ska man ändå genomgå en könsoperation här eller vid vilken punkt är bevisen tillräckligt obestridliga? Ska det hända två gånger för att man ska vara säker?

 

 

 

Zelda blir tv-serie:

Förstår det som att den är fejk men ändå Yay. Episk serie men känns samtidigt inte som film-spel imo.

 

Det är värre när de försöker göra filmer av spel som redan briljerat som interaktiv bok/film/berättelse. Max Payne1/2 tex - helt poänglöst att göra en film. Det är exemplariska interaktiva berättelser; lär inte hända så mycket positivt av att bara ta bort en dimension.

 

Även hört att de ska göra film av Uncharted. Bara så överdrivet dumt.

Obekräftad titel: Uncharted - poor mans Drake.

 

Är väl bara tidsfråga innan de gör serie av Tell Tales TWD. :schock:

Sen en film av serien och ett spel av filmen, sen DLCs till spelet i episodform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandon Sanderson skrev såhär på twitter i natt: "A WoT show is apparently airing tonight. I know nothing about it, & agree with Dragonmount's assessment" http://www.dragonmount.com/index.php/News/events/wheel-of-time-tv-show-pilot-r849

 

Verkar märkligt att en serie påbörjas utan att Sanderson eller Jordan family är delaktiga. Stor risk för flopp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har efter många om och men hittat en utbildning åt dig, så att du kan närma dig tokboken lite i taget. :-P

http://sisu.it.su.se/search/info/FK4013

 

EDIT: efter ett följe att aggresivitet vill jag påpeka att detta inte var ett dugg hater, jag hånar bara aftonbladet-naiviteten likt ett barn med för mycket energi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vänstern förnekar sig aldrig med sina dimridåer, måste vara kämpigt alltid leva i total förnekelse och lögn. Såhär det ut, svart på vitt http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

 

Sådana som dig som genom okunskap och rena lögner bidrar till en växande rasism, kontraproduktivt något extremt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det märkligaste med vänstern är imo att de är så dåliga på att pröva sina argument mot motståndarsidan. I varenda debatt ska de köra argument som sågats vid fotknölarna i internetdebatt flera år tidigare. Som den där undersökningen om vanligaste efternamnet i fängelser. Sure det kanske låter som en bra anti-SD-argument men efter typ 5min debatt på flashback visade sig att argumentet kanske inte helt vattentätt:

Spoiler!
MOHAMAD 55

MOHAMED 523

MOHAMMAD 246

MOHAMMADI 29

MOHAMMED 310

MOHAMOUD 20

MOHAMUD 67

MUHAMED 40

MUHAMMAD 25

MUHAMMED 56

MAHAMED 22

MAHAMUD 21

MAHDI 46

MAHMOOD 26

MAHMOUD 80

summa 1566

JOHANSSON 1536

 

Får jag det till.

Muhammed vanligaste namnet i svenska fängelser

Dvs istället för att visa att SD fel because efternamn, blev det SD rätt because efternamn. Icke-vänster internetdebattörer lär sig en sådan läxa och gör inte en Romson vs Åkesson igen. Men inte vänstern, de tar gärna upp samma argument om och om igen...

 

---

 

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/daliga-resultat-maste-fa-fler-konsekvenser_4303497.svd

Ett huvudproblem med svag måluppfyllelse är helt enkelt att målen när det kommer till kritan betyder ganska litet för många offentliga organisationer. Det är knappast så att skola och högskola helhjärtat prioriterar lärandemål, att polisen inriktar sig på brottsförebyggande och -uppklarande, och så vidare.

 

Det finns åtta skäl till detta.

 

För det första är det ibland svårt uppnå målen. Att alla elever skall bli gymnasiebehöriga är till exempel orealistiskt (om nu gymnasiebehörighet betyder något i termer av förmåga och kunskaper).

 

För det andra är målen ofta svåra att mäta, ofta blir det snedstyrning i form av låga krav, pinnräkning eller glädjebetyg.

 

För det tredje är det en bred ovilja av att ta konsekvenser av svag måluppfyllelse. (Att avskeda inkompetenta personer eller lägga ned till exempel högskolor med svag verksamhet är lika förnuftigt som politiskt otänkbart.)

 

För det fjärde måste alla organisationer göra allt formellt rätt och lägga mycket tid och kraft på att få verksamheten att se bra ut – så kallade skyltfönsteraktiviteter (strategier, planer, värdegrundsövningar, tjusiga utvecklingsprojekt med mera). Ett exempel på detta är Lunds universitet som beslutat att under en tid endast direktrekrytera kvinnliga professorer, vilket innebär att man prioriterar god jämställdhetsstatistik framför optimal forskning.

 

För det femte är politiker mindre intresserade av att åtgärda problem än att ge sken av att göra detta, genom att föreslå enkla (men ofta inproduktiva) lösningar som går hem hos väljarna. (Skolan är ett paradexempel.)

 

För det sjätte dominerar ofta resursstarka professioner och andra välorganiserade gruppers särintressen. Fackliga krav väger ofta tungt.

 

För det sjunde är det i avsaknad av tryck på resultat viktigt med harmoni inåt. Offentliga ledningar drar sig för att ta tag i problem.

 

För det åttonde spelar dolda funktioner ofta stor roll. Utbildning handlar till exempel mycket om att hålla ned den öppna arbetslösheten och uppvisa god statistik på en högutbildad (men inte nödvändigtvis kvalificerad) befolkning.

 

Konsekvenser av detta är att målen ofta betyder föga för vad som de facto styr. Den organisationsledning som till äventyrs får för sig att prioritera målen skulle nog ej bli långlivad. Viktigare är att smidigt glida fram och undvika kontroversiella åtgärder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fick välja hade jag nog hellre kört på http://www.newton.se/utbildning/systemutvecklare-java/

 

Annars verkar väl de båda kurserna vettiga sett till vad de presenterar i alla fall. Får lite varningklockor som ringer för mig när de under .net kursen listar "publiceringsverktyg" - nu är jag för dåligt insatt i .net för att uttala mig men får lite webbredaktör-känsla snarare än systemutvecklare.

 

Edit:

Missade att java hade samma grej med "publiceringsverktyg". Känner likadant inför det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ptja, allt som oftast så efterfrågar arbetsgivare folk med univeristetsutbildning. Men när du väl är inne i svängen tror jag detta är ganska mycket skitsamma.

 

Ser att de har sammarbete med en del bra bolag. Vad detta innebär vet jag dock inte. Men om du kan få jobb via kontakter till utbildningen så är det ju bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart i europa skulle tokbokspanelen helst åka för att göra dumheter i europa under en långhelg och varför? Dumheter inkluderar ölförtäring, göra bort sig på dansgolv, äta rätt gott och kanske titta på någon fin (eller ful) byggnad/annan arbiträr kulturinstallation. Jönsligan består av ett mycket litet antal pågar mellan 20-30.

 

London/Amsterdam/Wien/Prag är (givetvis) alternativ som har stötts och blötts, tar gärna lite input från folk utanför den innersta inavlade kretsen på vad som kan vara ruligast. Berlin är inte aktuellt dessvärre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fick välja hade jag nog hellre kört på http://www.newton.se/utbildning/systemutvecklare-java/

 

Annars verkar väl de båda kurserna vettiga sett till vad de presenterar i alla fall. Får lite varningklockor som ringer för mig när de under .net kursen listar "publiceringsverktyg" - nu är jag för dåligt insatt i .net för att uttala mig men får lite webbredaktör-känsla snarare än systemutvecklare.

 

Är det bättre med "publiceringsverktyg" i Java?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...