Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

fyfan vad jag hatar sossar

Edit: Kollade lite mer på han där Mats Roslins sida, det var det sjukaste jag har läst. Han borde fan skjutas.

Höga skatter ger fler möjligheter

Vi vill höja skatterna så att du själv kan påverka ditt liv genom annat än arbete.

Våra generösa bidragssystem kan ge dig oanade möjligheter. Du ska se att det lönar sig att betala skatt, bara du anstränger dig lite extra för att sätta dig in i systemet. Du får chansen att leva på ett annorlunda sätt, utan att vara tvingad in i en negativ spiral av arbete, arbete och åter arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll:

klart han är ironisk och betald av skattebetalarna. men tror budskapet sprids bra om folk inte vet det, många reagerar starkt på artikeln, dumt att avslöja det innan folk har fått gå på den. rolig sida:

http://www.skattretande.se

Tyckte leveln var lite väl uppenbar. Humoristiskt att folk verkar gå på den, till och med på pokerforum av alla ställen:-)

Länk till kommentar

The yield on Greek two-year bonds has just blown apart to a scarcely believable 38%. It's inconcevable that a country could refinance itself at that level of interest rate, so it indicates that only the gutsiest speculators feel that medium-term Greek debt is worth holding onto.

As a comparison, the yield on this debt was just 1.3% last November, and still available at just over 5% at the start of this month.

http://www.guardian.co.uk/business/blog/2010/apr/28/greece-financial-crisis

så vad händer nu?

Länk till kommentar

Lol, wtf.

Är det en lvl eller finns den där mannen på riktigt?

Socialdemokraternas Thomas Östros siktar på att bli finansminister.

Vi må ha haft många tomtar eller stolpskott som finansministrar i Sverige genom åren men Östros tar priset. One time, snälla låt det blir någon annan oavsett vem som vinner... :(

Länk till kommentar

Tänkte på den här dagboken när jag köpte svd på tåget och läsa skattehöjning.nu helsida reklam på sida 3. Alltså helt makalöst kortfattat säger han följande

- Du kan inte ta han om dig själv så du behöver någon som säger åt dig vad du ska göra, för mycket val blir jobbigt för dig.

- Pengarna kommer från början från Riksbanken de lånar du bara.

- 40% av pengarna du får låna varje månad är din vecko(månadspeng)peng tänk vad skulle hända om barnen skulle få hand om 40% av din lön varje månad skulle ju bli kaos.

- För mycket pengar över = en massa shopping, shopping is not good for you.

Var mycket mer men jag blir så arg när jag tänker på det. :evil:

Länk till kommentar

Läste ut His Majesty's Dragon nu, tog mig runt 4-5h. Sträckläst, kunde inte lägga ner. Boken är rätt kort, ca 350 sidor, men jag köpte första, andra och tredje boken i en omnibus (In His Majesty's Service). Faktiskt riktigt, riktigt bra, en underlig blandning av Patrick O' Brians Aubrey/Maturin serie om brittiska flotta under Napoleonkrigen, och riktigt bra low fantasy. Huvudpersonen är rätt intressant, en sjökapten som trots sitt motstånd blir tvingad att lämna den väldigt respekterade flottan för att bli flygkapten i den mycket mindre respekterade Aerial Corps. Kan faktiskt rekommendera den varmt, välskriven och väldigt egen.

Länk till kommentar

Läste ut His Majesty's Dragon nu, tog mig runt 4-5h. Sträckläst, kunde inte lägga ner. Boken är rätt kort, ca 350 sidor, men jag köpte första, andra och tredje boken i en omnibus (In His Majesty's Service). Faktiskt riktigt, riktigt bra, en underlig blandning av Patrick O' Brians Aubrey/Maturin serie om brittiska flotta under Napoleonkrigen, och riktigt bra low fantasy. Huvudpersonen är rätt intressant, en sjökapten som trots sitt motstånd blir tvingad att lämna den väldigt respekterade flottan för att bli flygkapten i den mycket mindre respekterade Aerial Corps. Kan faktiskt rekommendera den varmt, välskriven och väldigt egen.

+1, fantastiska böcker

Länk till kommentar

Bara drygt en av tio svenskar står bakom högre bensinskatt, visar en Sifo-mätning som Aftonbladet låtit göra.

Men Maria Wetterstrand tror att förslaget som de rödgröna presenterade igår, om en höjning av bensinskatten med 49 öre, i själva verket har större stöd än så. I alla fall om frågan ställs på ett annat sätt.

- Frågar man om folk vill att något ska bli dyrare är det klart att de svarar nej. Förklarar man varför och vad pengarna ska användas till får man ett helt annat svar. Jag är imponerad att 13 procent är för en höjning trots att man frågat på det här sättet. Det visar att vi nått ut med den här frågan, säger Maria Wetterstrand till SvD.se.

kognitiv dissonans?

Länk till kommentar

Hur tänkte sossarna med mona egentligen? Jag ligger lite i kvalet och hade kunnat tänka mig att rösta på sossarna men finns ju inte en chans i helvetet att jag röstar fram mona och det gäller rätt många jag känner. Känns som de förstör helt otroligt mycket för sig själva.

Fanns ingen som ville ta över efter Göran egentligen var det nog meningen att Anna Lindh skulle ta över redan för valet 2006.

Länk till kommentar

Hur tänkte sossarna med mona egentligen? Jag ligger lite i kvalet och hade kunnat tänka mig att rösta på sossarna men finns ju inte en chans i helvetet att jag röstar fram mona och det gäller rätt många jag känner. Känns som de förstör helt otroligt mycket för sig själva.

Har faktiskt hört en ok förklaring på varför det blev Mona.

Eftersom Sossarna inser att dom inte kan regera själva längre utan måste bilda en "allians" likt motståndarsidan för att kunna bildaregering så ansågs hon vara lämplig att hålla ihop med dom andra partierna. Tex. Göran Persson skulle ju inte kunna klara den rollen.

Men kom ihåg att det inte är en person som styr sverige utan att man bör rösta på det parti man tror/tycker har bäst politik och kan styra landet på bästa sätt.

Själv är jag en klar Mona-motståndare men kommer iaf rösta på Sossarna i valet för att jag anser att alternativen är otänkbara.

Hoppas du (Heltok) har överseende med att jag tog mig friheten att svara på denna fråga i din dagbok.

Länk till kommentar