Gå till innehåll

The Well: Jennez


Jennez

Recommended Posts

Och vad anser du om att han snart kommer tillbaks?

 

Jag är kluven till det. På ett sätt bör han få en lifetimeban. För sitt eget bästa bara. Å andra sidan är han, som jag tidigare sagt, som en sårad gasell på Serengeti. Det finns ju ett visst värde i att gång på gång slita honom i stycken. Vår egen lilla Särimner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vad anser du själv om att gå OT för att kunna besvara sådan smörja som hon/han skrev? Är det mera ok då?

 

Ja, det är mer ok, även om jag inte själv var Guds bästa barn i just den diskussionen. I sådana fall (så länge diskussionen inte bryter mot ngn annan regel än just OT) tycker jag att man kan dela av tråden.

 

Diskussioner trillar lätt in på sidospår, oavsett vad diskussionen gäller från början, det behöver inte ens vara så att den spårar ur, det händer bara naturligt i de flesta fall. Då är det bättre att dela av. Jag tror knappast att ngn av deltagarna ville sabba den ursprungliga tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning. Säkert alldeles för många. Jag blir nog bara ganska rolig. Är sällan arg på fyllan. Dryg kan jag däremot bli, men det har nog mer med att göra att jag är skåning än något annat.

 

Den drygheten fick man uppleva i Tallinn i samband med att du skulle styra upp en sng på jättefyllan. Lite lol att du kom på att du inte hade tillräckligt med pengar för att vara med efter att ha drygat dig med mig och Gurre :D Något som osökt leder mig in på min fråga:

 

Var det verkligen fel på bankomaten i Tallinn? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut. Jag är stolt över det. Jag förstår alla dialekter. Samerna brukar inte ha några problem med att förstå mig. Stockholmare och annat outbildat pack förstår tyvärr inget annat än sin egen dialekt vilket gör att jag alltid känner mig överlägsen alla andra när jag befinner mig i Sthlm.

 

Här kan jag känna empati för dig då även jag har befunnit mig i huvudstaden och blivit svarad på engelska(!) av stackarna. :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den drygheten fick man uppleva i Tallinn i samband med att du skulle styra upp en sng på jättefyllan. Lite lol att du kom på att du inte hade tillräckligt med pengar för att vara med efter att ha drygat dig med mig och Gurre :D Något som osökt leder mig in på min fråga:

 

Var det verkligen fel på bankomaten i Tallinn? :D

 

Minns det som igår. Märkligt nog. Ingenting jag vill minas, men never the less.

 

Problemet var att jag gav mitt kort till min partner in crime Tok-Mackan (om möjligt ännu fullare än jag vid tillfället). Han knatade iväg till cashiern för att ta ut pengar. Han kom till baka med 200 eek (inköpet var 2000 eek om jag inte minns fel?). Hur som helst var stämningen något spänd kring den stundande sng’n, där jag villigt tar på mig delar av ansvaret.

Hur som helst tog jag tillbaka kortet för att själv gå och ta ut pengar eftersom den för tillfället av alkohol invalidiserade Tok-Mackan inte kunde hantera det hela. Innan jag hann iväg ville dock folk komma igång och det var ett jävla liv (av en helvetes massa anledningar) så då erbjöd sig CatWoman att låna oss pengarna så länge. Vi gjorde det och lirade sng’n. Inte helt oväntat var man ute ganska snart. Jag gick då raka vägen till cashiern, tog ut pengar och överräckte dem skyndsamt till vår välgörare CatWoman.

 

Så svaret på din fråga blir: Nej, det var inget fel på ”bankomaten” i Tallin. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du att Albert istället borde tycka synd om sig själv eftersom han måste ha ett otroligt ovårdat uttal om han blir svarad på engelska i sthlm? Eller har han rätt att tycka illa om stockholmarna?

 

Nej, jag vet vad han snackar om. Jag talar knappast bred skånska men även jag har blivit svarad på engelska när man frågat om vägen i Stockholm. Man borde tycka ju att en Stockholmare har hört fler dialekter än en skåning men av ngn anledning är det ngt med inlärningsprocessen hos Stockholmare som inte riktigt stämmer.

Klart att visa dialekter är svårare än andra och jag skulle säkert inte förstå en värmlänning som talade så brett han bara kunde men så länge det inte är extremt (typ ävldalsmål eller listerlandsdialekt) så ska man fan kunna begära att ens landsmän förstår en.

 

Hur många bor det i Göteborg, gissa?

 

Tippar på en halv miljon?

 

Hur många heter Glenn i Göteborg?

 

Alldeles för många.

 

Vilka gör det inte?

 

De som har andra förnamn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är den största svenska respektive internationella pokerskandalen som du känner till?

 

De senaste åren har det kommit fram åtskilliga onlinespelare (såväl svenska som utländska) som under en relativt kort period vinner gigantiska summor pengar. Hur många av dessa är egentligen duktiga pokerspelare och hur många kan man räkna med är vinnande även på längre sikt? Frågan är i förlängningen hur många av dessa alla "wonderkids" som kommer att gula inom några år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är den största svenska respektive internationella pokerskandalen som du känner till?

 

De senaste åren har det kommit fram åtskilliga onlinespelare (såväl svenska som utländska) som under en relativt kort period vinner gigantiska summor pengar. Hur många av dessa är egentligen duktiga pokerspelare och hur många kan man räkna med är vinnande även på längre sikt? Frågan är i förlängningen hur många av dessa alla "wonderkids" som kommer att gula inom några år.

 

Svenska: Kengate, tveklöst.

 

Internationellt. Hmm. Den var lite klurigare. Vad folk gör på sin fritid bör ju inte avspeglas på deras yrkesliv, men Amarillo Slim grejen är ganska äcklig faktiskt.

 

Vad gäller de yngre spelarna så tror jag att andelen vinnare i längden ökar. De flesta som är på väg mot gulning har nog redan gulat. Men visst finns det de som kommer att gula när de tappar intresset och losar edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bitterhetsuppblandade var dina känslor när du var tvungen att dela din storklonk med oss andra i team railbirds?

 

Inget alls faktiskt. Jag hade antagligen inte spelat turren annars så det var helt ok. Men visst sved det lite när man gjorde buddytransfern på $58k eller vad det nu var. Ryser bara jag tänker på det... *brrrr*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka gör det inte?

 

De som har andra förnamn.

 

Om någon heter Glenn Johan Andersson, heter han då inte Glenn?

 

Inget alls faktiskt. Jag hade antagligen inte spelat turren annars så det var helt ok. Men visst sved det lite när man gjorde buddytransfern på $58k eller vad det nu var. Ryser bara jag tänker på det... *brrrr*

 

Vad var det för storklonk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Luuuuuunds Nation är bäst i stan! Luuuunds Nation är bäst i stan! För Lunds Nation är bäst i stan! Hej hej hej!

 

En malmöiiiiit, en malmöiiiit, ska man inte ge krediiiit

För visa-kortet är hans pappas, och det är inte värt ett skit!

En get, en ko – an malmöbo!

En bajs, en skit, en malmöit!

 

För Luuuunds nation är bäst i stan!” Etc etc osv osv

.

 

Jag är medveten om att wellen är stängd men svar med grova faktafel borde man få rätta till då det helt uppenbara svaret på frågan är:

 

Luuuuuuuuunds nation har ingen sång, Luuuuuuuuuuuunds nation har ingen sång, Luuuuuunds nation har igen sång

 

Luuuuuuuuuuunds nation har ingen buss, Luuuuuuuuuuunds nation har ingen buss, Luuuuuuuuuunds nation har ingen buss

 

Luuuuuuuuuuunds har inget kassaskåp, Luuuuuuuuuuuuuunds har inget kassaskåp, Luuuuuuuuuuuunds har inget kassaskåp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tilta mig inte...

 

Luuuuuuuuunds nation har ingen sång, Luuuuuuuuuuuunds nation har ingen sång, Luuuuuunds nation har igen sång

 

Vad var det ovan då? :-P

 

Luuuuuuuuuuunds nation har ingen buss, Luuuuuuuuuuunds nation har ingen buss, Luuuuuuuuuunds nation har ingen buss

 

Kanske inte, men på min tid fanns det en skraltig Volvo iaf.

 

Luuuuuuuuuuunds har inget kassaskåp, Luuuuuuuuuuuuuunds har inget kassaskåp, Luuuuuuuuuuuunds har inget kassaskåp

 

Ingen aning om detta stämmer.

 

För övrigt är jag den siste att försvara Lunds Nazion. Lite skit hände där på slutet men trots allt så är det ändå den nation jag var aktiv i. Som kuriosa kan jag berätta att jag och nationsvännerna gjorde ett besök på Lunds förra sommaren. Det var lite obehagligt, man kände sig som den där konstiga gubben i hörnet på ett högstadiedisco.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka standuppisar är dina favoriter? (både svenska och utländska dito)

 

Jag är ett stort ståupp-fan. Har tidigare jobbat på standup klubb (nej, inte som komiker).

 

När jag bodde i London gick jag på stand up klubben Up the Creek nästan varje vecka. Rekommenderas varmt!

 

När Hjort var och hälsade på gick vi till just Up the Creek där jag fick se det roligaste jag har sett i hela mitt liv nämligen Terry Alderton. Jag kan inte ens beskriva med ord hur rolig han var. Han använde sig knappt av ett enda ord, bara hans uppenbarelse var så otroligt rolig.

 

Nummer två på listan får bli Jason Rouse som jag såg på Mårten Anderssons klubb ”Raw”. Otroligt grov men så förbannat kul.

Tyvärr finns det inte så många klipp med dessa herrar på nätet och de som finns är inte särskilt kul.

 

Svensk och engelsk stand up comedy skiljer sig väsentligt åt. I England är man inte lika PK så i princip alla engelska stand up komiker jag har sett har varit bättre än svenska dito med hästlängder.

 

Måste jag välja en svensk blir det nog Peter Wahlbeck när han inte flippar ut för mycket.

 

Edit:

En gång i tiden var jag faktiskt med i en ”humorgrupp”, nämligen de extremt studentikosa ’Nvandrarna.

 

Killarna i gruppen är själva invandrare och jag var endast med som textförfattare till vissa av låtarna (jag körar också i en låt).

 

Det hela blev ganska stort bland högstadiekids (surprise!) runtom i landet och vi bleb kontaktade av herr Brinkenstierna som vi efter vissa efterforskningar lade ned det icke ännu inledda samrbetet med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är medlem i Stockholms nation i Uppsala. Denna nation har fått ett till största delen oförtjänt rykte som snobbnation (vissa delar av klientelet är lite väl brattiga - antagligen mest wannabes eftersom att inhandla ett helrör för 300 spänn knappast imponerar på någon), men de som engagerar sig är nästan uteslutande människor med minst en fot på jorden.

 

Stockholms nation är vännation med Malmö nation i Lund. De ska ha samma rykte. De Malmö nations-människor jag träffat har alla verkat trevliga, men många har sett bratiga ut, vilket är ungefär samma som på Stockholms nation i Uppsala. Man ska inte döma hund efter hår, är min lärdom från detta.

 

Nu till frågan: Vad är din åsikt om Malmö nation? Vad baseras denna åsikt på - hundhår eller faktisk kännedom om nationsmedlemmarnas personlighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till frågan: Vad är din åsikt om Malmö nation? Vad baseras denna åsikt på - hundhår eller faktisk kännedom om nationsmedlemmarnas personlighet?

 

Jag har nog bara varit på Malmö Nation i Lund en enda gång och det minns jag ingenting av. (Fan, när jag läser min egen well inser jag att jag måste börja ta det lugnt med spriten... för helv...)

 

Det stämmer att Malmö Nation har ett ”brat-rykte” i Lund. Så även Göteborgs. Det är lite lustigt eftersom både Göteborg och Mordor... förlåt, Malmö – är utpräglade arbetarstäder.

 

Jag har ingen åsikt om Malmö Nations brattighet eftersom jag inte vet om det var brattigt när jag var nationsräv och än mindre vet jag om det är många brats där nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...