Gå till innehåll

The Well: Jennez


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kör enklast möjliga: äta mindre och röra sig mer. Jag brukar aldrig äta frukost men har nu börjat med det. Jag äter då en tallrik fil och ett par mackor. Frukosten är mitt enda riktiga mål mat under dagen.
Mackor är asdålig mat.

 

Ät grönsaker, fisk, kött, lite frukt och skippa alla traditionella kolhydratbomber som mackor, pasta, ris, potatis, mm.

 

Enklast är att bara gå och köpa det som ser gått ut i grönsaksdisken och sen antingen köra vegitariskt eller en bit fågel/fisk/moo cow till.

 

Har man dåligt med tid så tar man bara 3-5 olika sorts växter, hackar upp och slänger ned lite rostbiff, bacon eller salami.

 

Ett av de stora problemen med att äta kolhydrattunga grejer är att man blir hungrigare av dem. Samt att de typiska grejerna inte innehåller vettigt med näring i övrigt.

 

Kolla: http://www.arthurdevany.com/ och http://boards.sethroberts.net/ för de bästa resurserna om aptitkontroll, diet och kroppskomposition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det dags att bekänna färg. Smaklökarna ska göra frivolter av lycka på lördag kväll. Då undrar man:

 

Vad blir det till förrätt?

 

Varmrätten består av?

 

Till desert serveras?

 

Och så ska ju även dryckerommen ingå så:

 

Till välkomstdrink?

 

Väl avvägt som gifter sig med den utsökta smaken av förrätten servas?

 

Det som lyfter fram den extra ordinära smaken i varmrätten blir?

 

Och som grädde på moset något som väl avväger efterrätten?

 

Och till kaffet får man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily fick naturligtvis samma frågor...

  1. Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
  2. Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
  3. Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?
  4. Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
  5. Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?
  6. Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.
  7. Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?
  8. Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
  9. Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?
  10. När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det dags att bekänna färg. Smaklökarna ska göra frivolter av lycka på lördag kväll. Då undrar man:

 

Vad blir det till förrätt?

 

Vita husets entree no 1.

Räktorn med gräslöksslungad creme fraiche i ett skal av krossade ostbågar(!) F.ö Prins Charles favoriträtt.

 

Varmrätten består av?

Oxfile’

Strimlad oxfile’ på en bädd av purjo bakad i svampsås.

 

Till desert serveras?

Citronmousse.

 

Och så ska ju även dryckerommen ingå så:

 

Till välkomstdrink?

Ngn typ av anislikör med färskpressad apelsinjuice.

 

Väl avvägt som gifter sig med den utsökta smaken av förrätten servas?

Ett sött Riesling.

 

Det som lyfter fram den extra ordinära smaken i varmrätten blir?

Ett Primitivo från 2005.

 

Och som grädde på moset något som väl avväger efterrätten?

Dricker inte gärna alkoholhaltigt till sötsaker så det får gästerna själva avgöra. Dessertvin överlag är inte min grej.

 

Och till kaffet får man?

Vad man vill. Själv tar jag, homosexuellt nog, en Bailey’s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily fick naturligtvis samma frågor...

 
Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
Foppatofflor.
 
Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
Angelina Jolie. Hade varit mest nervös av att träffa henne tror jag. Jag satt faktiskt bredvid Gudrun på X2000 mellan Lund och Sthlm för inte så längesen. Läste just då boken ”En riktig våldtäktsman” vilket hon tyckte var riktigt bra.
 
Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?
Rastaflätor.
 
Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
Hmm... tror inte på något av det men det känns som att riggen är mer mindre osannolik än Gud.
 
Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?
Med samma fysiska förutsättningar som IRL? Hmm... hade nog aldrig kommit till landslagsnivå i någon idrott men jag har fått höra att jag ev skulle kunna platsa i ett div 3 lag i fotboll (för typ 7 år och 30 kg sen).
 
Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.
Hellre Clintan. Han känns mer vettig bara.
 
Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?
Ja och ja.
 
Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
56k modem.
 
Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?
101 kontakter exakt. Skulle tippa att 90 av dem antingen spelar eller jobbar med poker.
 
När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

Jag minns faktiskt inte. Skulle tippa att det var ngn gång på gymnasiet (dvs 10 år sedan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan lyder: Hur bygger man en lådbil och varför?

 

Stabil planka som bas. Två lite mindre plankor i vardera ände. På med barnvagsnhjul i ändarna på de mindre plankorna.

 

Ovanpå den längre stabilare plankan fäster man en stol. Därefter knyter man ett snöre i var ände av den främre mindre plankan. Glöm inte en fet bult genom främre delen av den större plankan för att fästa främre hjulparet.

 

Man gör det för att det är kul när man är barn. När man är vuxen gör man det för att man ska inse att en lådbil inte längre håller för ens kroppshydda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alla har fått den här frågan också:

 

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City med Michael J Fox

E) Spin City med Charlie Cheen

F) Frasier

G) Drew Carry

H) Pang i bygget (Fawlty Towers)

I) Fresh prince in Bel Air

J) Våra värsta år

K) Vänner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alla har fått den här frågan också:

 

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City med Michael J Fox

E) Spin City med Charlie Cheen

F) Frasier

G) Drew Carry

H) Pang i bygget (Fawlty Towers)

I) Fresh prince in Bel Air

J) Våra värsta år

K) Vänner

 

Spelar ingen som helst roll. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mackor är asdålig mat.

 

Ät grönsaker, fisk, kött, lite frukt och skippa alla traditionella kolhydratbomber som mackor, pasta, ris, potatis, mm.

 

Enklast är att bara gå och köpa det som ser gått ut i grönsaksdisken och sen antingen köra vegitariskt eller en bit fågel/fisk/moo cow till.

 

Har man dåligt med tid så tar man bara 3-5 olika sorts växter, hackar upp och slänger ned lite rostbiff, bacon eller salami.

 

Ett av de stora problemen med att äta kolhydrattunga grejer är att man blir hungrigare av dem. Samt att de typiska grejerna inte innehåller vettigt med näring i övrigt.

 

Kolla: http://www.arthurdevany.com/ och http://boards.sethroberts.net/ för de bästa resurserna om aptitkontroll, diet och kroppskomposition.

 

Nu kom min flickvän hem och backar upp allt som Hjort säger. Hon är sjuksköterska. Tilt. Hon påstår dessutom att hon har gett mig den här informationen innan jag påbörjade min diet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...