Gå till innehåll

Kommentera gdaily i Barcelona


gdaily

Recommended Posts

Är du medveten om att 400 anses att vara en av de mest fysikt påfrestande distanser i löpgrenarna. De går för fullt från start och ökar vid 200 och så vid en så där 325-350 meter kommer mjölksyran sprutande genom benen. Då gäller det kunna stå emot den och det kräver enorm mängd mjölksyreträning för att kunna göra.

 

Tror inte någon ens hyffsat tränad 25-åring skulle klara 400m på 86 sek. Tror mjölksyran käkar upp dom långt innan mållinjen.

Drygt 3,5 min per km motsvarar det och i 400m är det inte nått större problem. Det är samma tempo på "kärringarna" på Ullared vid öppningsdags och då har de kundvagn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är du medveten om att 400 anses att vara en av de mest fysikt påfrestande distanser i löpgrenarna. De går för fullt från start och ökar vid 200 och så vid en så där 325-350 meter kommer mjölksyran sprutande genom benen. Då gäller det kunna stå emot den och det kräver enorm mängd mjölksyreträning för att kunna göra.

 

Tror inte någon ens hyffsat tränad 25-åring skulle klara 400m på 86 sek. Tror mjölksyran käkar upp dom långt innan mållinjen.

 

Det stämmer men får du 86 s på dig så drabbas du inte av detta. Jag har joggat runt 400 m på 70-75 sekunder när jag var över 30 år och helt ur form så jag tror Gdaily klarar det på 86 s.

 

FWIW tror jag även du klarar 100 m på 19 s. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat roligt vad jag var med om var på en tidigare arbetsplats där vdn slog vad med en av säljarna.

 

Vadet: Säljaren ska springa 3000 m på bana under 12 min. Säljaren vinner 10 000 kr om han klarar det. Jag kommer inte ihåg om det ens var ngn motprestation från säljarens sida. Ett suckerbet för vdn således som iofs var ngt av en speltorsk.

 

Resultat: Säljaren klarade 12 min med nöd och näppe. Vilket var ganska strongt gjort med tanke på hans förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch. Det är ju nästan 40 sekunder för 200 meter. Borde väl gå??!! Skulle nog tom jag, som är en stillasittande, extremt otränad nästan 40-åring, klara av.

 

Dessutom verkar inte längd eller höjd helt omöjligt.

 

Jag skulle med säkerhet klara 4 grenar. 100, 200, 400 och höjd. Övriga skulle jag få problem med. Jag borde klara längdhoppet men jag tror tyvärr inte jag gör det längre... :cry:

 

F.ö klarar den f.d amerikanska fotbollsspelaren 100-metersvadet lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du medveten om att 400 anses att vara en av de mest fysikt påfrestande distanser i löpgrenarna. De går för fullt från start och ökar vid 200 och så vid en så där 325-350 meter kommer mjölksyran sprutande genom benen. Då gäller det kunna stå emot den och det kräver enorm mängd mjölksyreträning för att kunna göra.

 

Tror inte någon ens hyffsat tränad 25-åring skulle klara 400m på 86 sek. Tror mjölksyran käkar upp dom långt innan mållinjen.

 

HAHA, är du allvarlig? Din 95-åriga gammelmormor skulle i pricip klara det. Du har inte hållit på så mkt med idrott va? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA, är du allvarlig? Din 95-åriga gammelmormor skulle i pricip klara det. Du har inte hållit på så mkt med idrott va? :D

 

Mkt idrott. Hmmm låt mig se. Jag vet inte om detta klassas som mkt men:

 

Basket från 1966 - 1974. Elitnivå.

 

Fotboll (lägre nivå) 1967-1982. Inga utmärkelser.

 

Fotbollstränare i 1980-1998. Träna som högst ett damlag i allsvenskan.

 

Sen vet jag inte om Bangolf och Schack räknas som idrott men de har jag oxå hållit på med.

 

Bodde i princip i sporthallen hemmavid upp till 18 år.

 

Nä inte så mkt idrott inte.

 

Men däremot erkänner jag att jag inte hållit på med friidrott. Men jag lovar att jag vet vad mjölksyra och mjölksyreträning är.

Men ok. Jag backar och erkänner att jag hade fel i frågan som gällde en hyffsat tränad 25-åring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...