Gå till innehåll

Kommentera gdaily i Barcelona


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hahaha, roliga bet!

 

Min input:

 

100 m på 19 s. klarar alla.

 

Kastgrenarna borde vara svårast att klara. 11 m med herrkula klarar nog inte många. Herrdiskus, 35 m dont think so. Spjut 45 m, nix.

 

400 m på 86 s klarar de flesta. 1500 m på 7 min kanske. 3000 m hinder på under 16 min knappast, va? 5000 m på runt 25 min om man är riktigt vältränad. Längdhopp 4,45 klarar nog en del. Tresteg, 9,14 knappast. Stav, 3,10 absolut 0 chans. 400 m häck på 92 s, tveksamt.

 

Det var ju några på VM som sprang runt 14 s och jag hävdade sturskt inför fru Macroman att jag skulle krossat dessa blåbär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag passar på att länka så att folk själva får utmana Gdaily.

 

http://www.trackandfieldnews.com/tfn/records/records.jsp?sex=M&typeId=0&listId=1

 

Alla löpgrenar upp till 5000 m känns rimliga att gemene man kan nå.

 

Inte hinder och häckgrenarna skulle jag tro. De grenar som har ett teknikmoment är såklart mkt svårare att bemästra.

 

Varför då inte 10 000 m och marathon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

Observera att vi snackar otränade 40-åringar, inte hyggligt tränade 25-åringar. Jag tror inte att jag tar mig in under 19 sekunder på 100 meter, och om jag skulle göra det, så är resten av löpgrenarna omöjliga, jag kommer vara totalt slut efter de första 100 metrarna.

 

Man går ner VÄLDIGT i styrka om man inte tränat något så fort man tar sig över 30-35 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

Observera att vi snackar otränade 40-åringar, inte hyggligt tränade 25-åringar. Jag tror inte att jag tar mig in under 19 sekunder på 100 meter, och om jag skulle göra det, så är resten av löpgrenarna omöjliga, jag kommer vara totalt slut efter de första 100 metrarna.

 

Man går ner VÄLDIGT i styrka om man inte tränat något så fort man tar sig över 30-35 år.

 

Jag lovar att du klarar 100 m på 19 s om du tar dig i mål oskadd. Jag tror också du klarar 400 m på 86 s vilket motsvarar snabb jogging ungefär. De längre sträckorna får du nog svårare med om du är i den form du antyder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lovar att du klarar 100 m på 19 s om du tar dig i mål oskadd. Jag tror också du klarar 400 m på 86 s vilket motsvarar snabb jogging ungefär. De längre sträckorna får du nog svårare med om du är i den form du antyder...

 

Vi pratar om Gdaily. Mao en kille som inte vet vad orden gym, löparband och knappt ens jogging står för.

För hur mkt jag än tycker om Ola så har jag JÄKLIGT svårt att se honom ens gå 400meter. Skulle vara om han på fyllan fick för sig att han bara måste spela på ett visst BJbord, eftersom just där finns det en jättesöt servitris som delar ut drinkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också du klarar 400 m på 86 s vilket motsvarar snabb jogging ungefär.

 

Är du medveten om att 400 anses att vara en av de mest fysikt påfrestande distanser i löpgrenarna. De går för fullt från start och ökar vid 200 och så vid en så där 325-350 meter kommer mjölksyran sprutande genom benen. Då gäller det kunna stå emot den och det kräver enorm mängd mjölksyreträning för att kunna göra.

 

Tror inte någon ens hyffsat tränad 25-åring skulle klara 400m på 86 sek. Tror mjölksyran käkar upp dom långt innan mållinjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...