Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag tycker många gånger att erfarna proffs synar skummare än nybörjare som ofta är relativt tighta. Igår så synade t ex en erfaren snubbe hela 40 euro vid 2/4-nivån p g a sin träff med sin 6:a jämte en radda högre kort. Det kan inte bara handla om read för hur skulle han kunna veta att jag inte hade tvåpar eller t o m triss? Enligt min erfarenhet så synar fler rika spelare stora bets med låg träff än "fattiga" nybörjare, delvis beroende på större misstänksamhet.

Han behöver inte varit ett erfaret proffs bara för att han synat 40 på 2/4-nivån...finns många med gott om $ som börjar på den nivån..:-)

Postad
Han behöver inte varit ett erfaret proffs bara för att han synat 40 på 2/4-nivån...finns många med gott om $ som börjar på den nivån..:-)

Han skröt om att han hade spelat ihop 38000 euro vilket knappast antyder en nybörjare ;-)

Postad
Jag tycker många gånger att erfarna proffs synar skummare än nybörjare som ofta är relativt tighta. Igår så synade t ex en erfaren snubbe hela 40 euro vid 2/4-nivån p g a sin träff med sin 6:a jämte en radda högre kort. Det kan inte bara handla om read för hur skulle han kunna veta att jag inte hade tvåpar eller t o m triss? Enligt min erfarenhet så synar fler rika spelare stora bets med låg träff än "fattiga" nybörjare, delvis beroende på större misstänksamhet.

Var det inte du som hade spelat bort dina matpengar och var tvungen att låna pengar för att klara sommaren? Varför sitter du och lirar NL400 nu i så fall?

• 1 month later...
Postad

En sak jag märkt på SvS är att det inte verkar tillkomma så många nya spelare, särskilt på NL 1/2 SEK-nivån, FR. I synnerhet vardagar, även kvällar, har det blivit en samling tight-passiva typer som sitter där ofta, sedan ett antal månader tillbaka. För att vinna en större pott mot sådana krävs i regel monster mot monster.

Men det är mycket möjligt att 0,50/1-nivån drar till sig fler nya spelare, som är mer loose, kanske också 2,50/5.

Postad
Seriöst, ingen som kan kolla? Är det meningen att man inte SKA kunna hämta klienten?? Har försökt flera gånger under dagen, går extremt långsamt och efter ca 15% så står det att nedladdningen avbrutits.

Bättre att du frågar om det i SvS-tråden än i denna.