boman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Hej! Efter en tids oviss väntan står det nu klart att det verkligen var CarlDenStore själv som öppnat dessa "hyllnings"konton här på pokerforum.nu. Med dessa konton har alltså CarlDenStore simmat motströms i sin egen dagbok och har som enda person hyllat CarlDenStore.(läs: sig själv) Vad jag nu vill ha ut av den här tråden är verkligen inte en ban, moderatorer. Det jag vill är att starta en diskussion om den här sortens beteenden, jag vill, med er gott folk, diskutera narcissism i dess renaste form. Några frågor som kan diskuteras: Såg DU detta komma? Varför är inte jonsapelle en av användarna? Under vilken av de åtta försvarsmekanismerna kategoriserar du detta? Några utdrag ur denna bok för att få lite liv i diskussionen: Hej CDS! Om man googlar ditt riktiga namn så verkar det som du är (varit?) väldigt framgångsrik i tennis som junior. Har du mött avundsjukan även där som det låter här sida upp och sida ner? Fattar inte hur du hinner med att grinda som du gör och spela tennis på den nivån eller har du lagt ner? @ nibla1920 Ordet "otur" är ett jävligt värdeladdat ord här. Tydligen så kan man inte ha otur mot en bra spelare eller man får i alla fall inte nämna det. Föreslår att du CDS använder det ordet mera sparsamt. För mig och andra som har bra mkt mera "otur" med pokern än vad du verkar ha så kan det faktiskt kännas som ett hån. Men jag fattar förstås att du inte menar nåt illa med att du använder det ordet. Den du torska emot är faktiskt en förbannat bra pokerspelare. @ nibla1920 Bra jobbat Calle! Vinnarskallen från din tennis verkar även ibland funka i poker. @ herrhag Shuffle up and deal! Citera
Mecklenburgare Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Ett fall av multipla personligheter med lite inslag av projektiv identifikation skulle jag tro. Citera
OsantVassSpelare Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning Citera
AAisking Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Helt otroligt!! Killen har totalt snöat in på nätpoker, har medrigg ett tag coh samlar ihop en massa cash, startar en dagbok på pf.nu. Såklart och med rätta får han en massa kritik riktad mot sitt spel, i början av dagboken tog han det kallt men sakta och säkert har kritiken gnagt små hål i hans fasad av självsäkerhet, tonen skärps i dagboken. Killen lyckas såklart få med sig moderatorer etc med sitt vänliga och glada sätt som satte prägeln på dagboken i början. Men vf händer sedan: Kritiken växer och tro mig det handlar inte om avundsjuka hela tiden, kompetenta pokerspelare dissekerar CDS spel, men CDS kan inte ta emot detta utan går till saftiga motangrepp och det hela utmynnar i att han själv är den enda som tycker att det han gör är bra, så han skapar flera nya personligheter som skriver hyllningsinlägg till honom i hans egen dagbok. Snacka om att helt snöa in!! Vore bra om CDS dagbok låses och om CDS kunde förklara sig, jag tycker han har gjort bort sig totalt och borde bannas for life från pf. Tack för ordet!! KDS PS håller helt med om detta!! http://sv.wikipedia.org/wiki/Narciss...sst%C3%B6rning sök hjälp grabben!!!! DS Citera
Juggler Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Eftersom Carldenstore är bannad i tio dagar så tycker jag att vi väntar med diskussionen tills han har möjlighet att försvara sig. Citera
Appel Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Efter lite intern diskution har vi kommit fram till att låsa upp tråden och se om den kan hålla sig inom ramarna för vad som kan tänkas vara god smak och sed. fortsätt gärna diskutionen, men Ingen pajkastning ut i marginalerna tack. Citera
Rooney Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Det här är verkligen inte verkligt Han har verkligen tagit nya vändningar och förvånat på alla sätt som är möjliga nu tror jag. Verkligen helt otroligt. Skulle vara sjukt kul att höra ett uttalande från honom. Du är skön, carl Aldrig varit med om make till underhållning på internet. Citera
Juggler Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 I dagsläget har vi ingen fast regel om multipla konton men om man beter sig som CDS gjorde och struntar i en varning så släpper vi silkesvantarna. CDS är inte den förste och definitivt inte den siste som har flera konton, vi känner till flera som har det nu. Är det något vi bör stoppa även om man inte trollar med kontona? Citera
honest99 Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 I dagsläget har vi ingen fast regel om multipla konton men om man beter sig som CDS gjorde och struntar i en varning så släpper vi silkesvantarna. CDS är inte den förste och definitivt inte den siste som har flera konton, vi känner till flera som har det nu. Är det något vi bör stoppa även om man inte trollar med kontona? Intressant. Kanke skadar det inte med flera konton för en del. Man lär sig ju vilka man skall ta på allvar i alla fall. I vissa lägen kanske det tom blir lättare att få fram synpunkter med "rätt" frågor från en "annan" person. ?? Citera
_zed_ Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Finns det någon bra förklaring till varför man skulle vilja ha mer än ett konto - alltså en förklaring som väger tyngre än anledningar som uppenbarligen finns till att ta bort denna möjlighet? EDIT: Såg inte honest99's inlägg, men köper inte riktigt det argumentet. Är kanske underhållningsvärdet som ibland uppstår tillräckligt... Citera
JohnH Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Snubben kunde iaf lira poker men ta kritik var nog inte hans bästa sida. Att lägga upp HH och sedan må dåligt av svaren och vägra acceptera att man har fel.. ja det är lite att gräva sin egna grav. Då ska man inte ha någon dagbok för sitt eget bästa. ..sen att PF behövde en ersättare till dawwe är en annan femma. Det är en bra träning och terrapi att lyckas med att inte lacka ur när det kommer sura uppstötningar i dagboken.. Lycka till forward on! Citera
Dante Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Ni är bara avundsjuka på Carl den stores 5 konton.. Så typiskt svenskar Just i det här fallet tycker jag inte att det är ett problem med multipla konton, det är ganska gulligt att han skapar massa låtsaskompisar för att hylla sig själv.. Användadet av trollkonton för personliga angrepp är dock en annan sak.. Citera
Emilio Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 ptja. Att han inte är riktigt frisk konstaterade jag redan i vår när han spelade som en kille med stooooooooooort stooort ego. Citera
thefman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Detta är fan värre än när jojje snodde dawwes graf och postade på 2+2. btw innebär den här skandalen att matchen mellan nebb och kompisen ställs in? :'( Citera
ampixo Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Jag är utan ord. Detta är det absolut roligaste som någonsin inträffat på PF.nu. Någonsin. Citera
eurythmech Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Har inte ens reflekterat över att folk kan ha flera aktiva konton. Förstår inte riktigt varför det borde tillåtas. Citera
kravmärkt Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 "Hej CDS! Om man googlar ditt riktiga namn så verkar det som du är (varit?) väldigt framgångsrik i tennis som junior. Har du mött avundsjukan även där som det låter här sida upp och sida ner?" helt klart den bästa Citera
killerwolf Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 thefman, trodde du på allvar det skulle ske? stor komik för övrigt,.. dock så måste jag ju skicka iväg en shout till att ändå ta de ganska lugnt med karln.. har varit en av de pådrivande hundarna i dagboken men alltid försökt ta det på ett vettigt sätt emellan tilt-inläggen... Jag menar, karln har ju obv lite knas att bearbeta i kokosnöten, vill inte se att de leder till något riktigt allvarligt, detta är ju trots allt bara ett ställe att flexa sin e-peen för många av oss. Citera
Emilio Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Nu läste jag hans inlägg från sig själv till sig själv och ja..... Drömmer jag? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Citera
freso Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Hehe, tyckte det var rätt uppenbart att CDS gjorde nya konton. Kände igen språkstilen, men wtf. Denna tråd är feldöpt om skaparen ville diskutera narcissism, och borde låsas/döpas om. Tycke inte att man ska få ha flera konton. Enda anledningen är ju att säga saker man inte står för helt anonymt (om man nu inte redan har ett "anonymt" konto). I vilket fall som helst är det ju bara rätt löjligt. Dock kan det ju vara problematiskt att ha full koll på sådant här, men nog kan man ha det som grundregel iaf. Citera
christoffer87 Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Tror vissa personer har sånt stort driv och lägger all fokus på den specifika saken de gör, sport, poker etc etc Men då för att kunna utvecklas så måste man kunna ta kritik från andra personer och inse att man inte gör allting rätt hela tiden. Sett denna tendens då jag hållit på med många olika sporter. Vissa personer klarar inte av kritik helt enkelt, då brakar det ihop. självförtroendet för sig en så stor smäll.. Sen vet man såklart inte mer vad som ligger bakom.. Undrar om detta kan ha bidragit till cds beteende? Jag kan vara ute och cykla totalt, men det är bara några tankar.. Citera
FiSherman63 Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Finns det någon bra förklaring till varför man skulle vilja ha mer än ett konto - alltså en förklaring som väger tyngre än anledningar som uppenbarligen finns till att ta bort denna möjlighet? Mjaa det är ju många som inte vill avslöja vem man är (sn) på pokersajten man spelar på. Därför finns det vissa situationer då ett extrakonto kan vara komma till användning. Ex 1: användare X postar mkt strategi på forumet, någon postar en HH med X som motståndare, X vill delge sina tankar om handen men vill inte avsöja sitt sn eftersom han inte vill ge sina motståndare fördelen att veta hur han tänker strategi. Ex 2: Man vill göra ett "vad tycker ni om mitt spel och vad har jag för luckor-inlägg. Det där var bara lite tankar. Personligen kvittar det, eftersom jag bara har ett konto. Btw, när jag läser CDS:s inlägg om "du verkar ha samma vinnarskalle som i tennisen" etc så får jag känslan av att det där är en kille som en psykolog skulle kunna ställa en diagnos på. Jobbigt. Citera
Recommended Posts