Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

jo det brukar va den generella uppfattningen hos yngre pokerspelare, men vad man får tänka på är att man kanske inte kommer ha så bra ställt resten av livet. jag ser inget fel i att unna sig en del grejer om man har mycket pengar, o man behöver ju deffenitivt inte snåla.

 

men just den typen av kapitalförstöring som sker på krogen känns oherhört onödig, man kan bränna nåra hundra, men att bränna nåra tusen för att få vara kung i baren känns onödigare.

 

Alla har vi olika intressen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller helt med dig. Jag kan bränna 2-3 tusen på en kväll. So what ? Det är livskvalité för mig att få bränna lite pengar jag tjänar, och jag kmr aldrig gula på poker så länge jag spelar 2/4 med 150 inköp BR-krav. Om min rulle skulle få sig en käftsmäll av en downswing kommer jag att tagga ner på att spendera. Men så länge jag vinner kan jag bränna, det skiter jag i. Man lever bara en gång och jag kan lika gärna bli påkörd av en lastbil imorgon och dö. Jag försöker göra det jag vill, när jag vill och hur jag vill. Livskvalité gott folk!

 

Word!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL 16 smirnoff kostar ju mindre än ett helrör så särsklit dyrt blir det väl inte...

som sagt...

Jag köpte 45 smirnoff ice.

 

 

Jag håller helt med dig. Jag kan bränna 2-3 tusen på en kväll. So what ? Det är livskvalité för mig att få bränna lite pengar jag tjänar, och jag kmr aldrig gula på poker så länge jag spelar 2/4 med 150 inköp BR-krav. Om min rulle skulle få sig en käftsmäll av en downswing kommer jag att tagga ner på att spendera. Men så länge jag vinner kan jag bränna, det skiter jag i.

 

det handlar inte om att gula, jag vet att det inte har nån betydelse vad jag tycker, vad jag menar är bara att om 10 år så kommer du antagligen må dåligt varge gång du tänker på hur mycket du spenderat på saker utan värde, tänk om du hadde investerat dom pengarna istället?

 

Man lever bara en gång och jag kan lika gärna bli påkörd av en lastbil imorgon och dö. Jag försöker göra det jag vill, när jag vill och hur jag vill. Livskvalité gott folk!

 

så du tänker aldrig på morgondagen så att säga? är inte det lite dumt.. visst du kan dö imorn men antagligen inte. vi får ju hoppas att du kommer leva ett långt liv :P

 

sen ärligt talat, tycker du att köpa mycket sprit på krogen är livskvalite?

 

häftigt

 

ja.. tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

världens rush säger du.. gjorde ju då x antal megatomtecalls idag no offense, men kanske var något som kom med i din rush.... att 'readen' satt.

 

 

Edit: aja.. spela nog inte helt bra heller, men tycker att det skulle ha varit läggbart med tanke på pre action, flopaction osv :>

Och med tanke på att du var inne i lillrushen så kändes nog synen lätt då de flesta innan lär ha suttit bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns välldigt många avundsjuka i detta land som inte tål att se folk spendera pengar på saker dom själv inte har råd med...

 

Gl med pokern CarlDenStore o sry för OT.

Eller att folk kanske stör sig lite på att det är en rätt onödig grej att slösa pengar på. Själv bryr jag mig inte vad folk slösar pengar på. Jag kan själv slösa pengar på rätt onödiga saker, men det är mitt problem och vill andra bry sig så får dom väl det. Inte för jag fattar varför, men orka bry sig?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg $4,500+ ett tag under dagen men tappade allting inom bråkdelen av några minuter. KK vs AA Heads up 1k pott, handen efter får han AA igen, jag får AK, flopp 4 5 K, ryker ett till inköp på 2 händer. Samtidigt på ett annat bord får jag 55 vs 99...flopp Q 5 9, ryker ett inköp. Handen efter får jag QQ vs AA på låg bräda, ett till inköp. Handen efter får jag K8 i spader, flopp K 8 3, hamnar all in vs AK, A på river. Ett till inköp. Sen var man helt plötsligt $2,125 för dagen. Kul, är riktigt besviken. Och ni som ska gnaga på kommentarer om att jag inte ska klaga fast jag är plus för dagen, snälla bespara mig kommentarerna. Ni fattar ingenting. Hejdå och gonatt.

 

Här följer mina senaste resultat sista 12 dagarna på 2/4, stay tuned! :

 

8/8 $4,064

 

9/8 $2,536

 

10/8 $69

 

11/8 $1,522

 

12/8 $2,332

 

13/8 $1,781

 

14/8 $4,884

 

15/8 $2,671

 

16/8 $465

 

17/8 $3,528

 

18/8 $1,199

 

19/8 $2,125

 

Totalt på 12 dagar = $21,834+

 

Totala resultatet i augusti = $8,483+

(Jag hade en $21,000 minusdag den 7/8 på 5/10 och 10/20 därför är jag inte riktigt lika mycket plus i augusti trots 2/4 rushen.)

 

Jag uppdaterar mer senare. Stay tuned! See ya! /Salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbart är ju att Carl är en bra pokerspelare som plussar stadig, uppenbart är också att folk gärna har åsikter om hur folk ska leva sina egna liv.

 

Jag har dig rödmarkerad i mina notes, men grönmarkerad på hur du lever ditt liv. Som ung och framgånsrik så ska man spendera och leva livet, luta sig tillbaka kan man göra senare... Med röd menar jag att jag gärna undviker samma bord, men och med grön att jag gärna delar bord med dig, ialllafall på krogen. :-)

 

Vi hade en lite dust inatt och jag snodde en del av dig, men jag hade sjukt flyt och hade alltid lite bättre händer än dig, då rinner det lätt iväg..

 

Dina siffror talar för sig själv, och du är en av det få här på forumet som verkligen kan visa upp dom med. Grattis!!

 

Dock så kanske du i tiltens hetta överdriver lite lätt; På K45 brädan hade du inte AK utan K8, och pengarna åkte in på turn där du syna dig all-in, turn var förövrigt en 4:a, men visst jag hade AA igen. Men en fråga är denna handen; Hur tänker du här?

 

Preflopp så betar du $15 jag göjer till $54, du synar.

 

Flopp JH 3C 6C

 

Jag checkar och du checkar bakom.

 

Turn 3D

 

Jag betar nästan pot, $100 och du synar.

 

River 4S

 

Jag ställer med $152 och du syna med 55.

 

Vad satte du för hand på mig egentligen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch vad det stinker den patenterade svenska avundsjukan här. Varför ska du investera istället för att slösa? I väntan på bättre tider? Carl är i människans idealålder för att ha kul och om dessutom resurserna till att ha kul finns så tycker jag det är en självklarhet att utnyttja det. Själv brukar jag ta sms-lån innan varje utgång för att ha råd med ett par flaskor torra och dyra. Allt för att vara kung i baren. Hör på den folk och fä!

 

//

No hard feelings :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch vad det stinker den patenterade svenska avundsjukan här. Varför ska du investera istället för att slösa? I väntan på bättre tider? Carl är i människans idealålder för att ha kul och om dessutom resurserna till att ha kul finns så tycker jag det är en självklarhet att utnyttja det. Själv brukar jag ta sms-lån innan varje utgång för att ha råd med ett par flaskor torra och dyra. Allt för att vara kung i baren. Hör på den folk och fä!

 

//

No hard feelings :lol:

 

Annars har man ju sparkonton!

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...