Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Tjena, BigKing här..

 

Kom hem från ayia napa nyss och träffa en kille som jobbade där nere som sa han kände dig? Eller han sa han kände nån som hette KungCarl, finns de nån sån på bestpoker? Tror han hette Chrille...

 

Hur mycket har du tänkt ha i rulle innan du börjar lira NL1000?

 

gl man!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite angående tur.

Alla vet ju hur svårt det är å vinna på trislotter. En ren jävla omöjligthet att vinna över 100 kr. En jag känner bor långt långt härifrån. Ringer en dag säger han har vunnit 1 mille på triss. Tror han skämtar men visst fan har han det.

10 månader senare kommer han upp hit till sthlm. Farsan ber han han åka köpa tidningen och hem kommer han med tidningen och några trisslotter i armen. Och visst fan klonkar han igen. Helt jävla otroligt. Och denna gång får han vara med på tv och skrapa. I direktsändning ser man hur han vinner ytterliggare 1 miljon.

Har efter det lite svårt att säga att alla har lika mkt tur i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på begäran:

 

 

Hand 721,926,746, Started at 2007-08-15 11:51 (EDT)

Table 'Moroni': $4-$4 No Limit HE (Real)

Seat 0: sherlock110 ($985,70 in chips)

Seat 1: july69 ($617,40 in chips) (on the button)

Seat 4: LeChuck13 ($662 in chips)

Seat 8: Mrl0rt ($437,60 in chips)

Seat 9: CarlDenStore ($784,15 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

LeChuck13 : Post Blind ($2)

Mrl0rt : Post Blind ($4)

Dealt to Mrl0rt: Qh

Dealt to Mrl0rt: 10h

*** Pre-Flop *** :

CarlDenStore : Bet ($15)

sherlock110 : Fold

july69 : Call ($15)

LeChuck13 : Call ($13)

Mrl0rt : Call ($11)

*** Flop *** : 9c Kh Jc

LeChuck13 : Check

Mrl0rt : Bet ($41)

CarlDenStore : Call ($41)

july69 : Fold

LeChuck13 : Fold

*** Turn *** : [ 9c Kh Jc ] 4d

Mrl0rt : Bet ($131)

CarlDenStore : Call ($131)

*** River *** : [ 9c Kh Jc 4d ] 2c

Mrl0rt : Bet ($250,60)

Mrl0rt : All In ($250,60)

CarlDenStore : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $651,60 | Rake: $3

Board: [ 9c Kh Jc 4d 2c ]

sherlock110 lost $0

july69 lost $15

LeChuck13 lost $15

Mrl0rt bet $437,60, collected $651,60, net $214

CarlDenStore lost $187

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite angående tur.

Alla vet ju hur svårt det är å vinna på trislotter. En ren jävla omöjligthet att vinna över 100 kr. En jag känner bor långt långt härifrån. Ringer en dag säger han har vunnit 1 mille på triss. Tror han skämtar men visst fan har han det.

10 månader senare kommer han upp hit till sthlm. Farsan ber han han åka köpa tidningen och hem kommer han med tidningen och några trisslotter i armen. Och visst fan klonkar han igen. Helt jävla otroligt. Och denna gång får han vara med på tv och skrapa. I direktsändning ser man hur han vinner ytterliggare 1 miljon.

Har efter det lite svårt att säga att alla har lika mkt tur i längden.

 

Om det finns 6 000 000 000 människor på jordklotet så måste det väl inträffa nångång att någon vinner 1 miljon två gånger på en trisslott, nåt annat vore ju isåfall inte klokt. Han har precis lika mycket tur som någon annan, och tycker du annorlunda så föreslår jag att du börjar gå i kloster och tro på gud och krafter bortom vår värld. Adjö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den otur jag haft idag är ju fan inte möjlig...Jag har alltid bäst hand när pengarna åker in verkar det som. $2581 tack vare alla cepiga utdragningar. Här följer några händer som jag bara spyr åt...

 

Seat 1: CarlDenStore ($418 in chips)

Seat 2: oeschi111 ($70 in chips)

Seat 3: Ajrondick ($1,022.30 in chips)

Seat 4: heliga_ak ($792.90 in chips)

Seat 8: mr norway123 ($73.25 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($2), oeschi111 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Ajrondick bets $15, heliga_ak folds, mr norway123 calls $15, CarlDenStore calls $13, oeschi111 folds.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,King of Clubs ]

CarlDenStore checks, Ajrondick bets $40, mr norway123 folds, CarlDenStore calls $40.

 

TURN [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,King of Clubs,Ace of Hearts ]

CarlDenStore bets $99, Ajrondick bets $254, CarlDenStore bets $264 and is all-in, Ajrondick calls $109.

 

RIVER [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,King of Clubs,Ace of Hearts,Ace of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ Queen of Hearts,Jack of Clubs ]

Ajrondick shows [ Ace of Spades,King of Diamonds ]

Ajrondick wins $852.

 

 

 

och här :

 

Seat 5: CarlDenStore ($687.10 in chips)

Seat 6: Lichten1 ($620.70 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($2), Lichten1 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

CarlDenStore bets $13, Lichten1 bets $34, CarlDenStore calls $23.

 

FLOP [board cards 7 of Diamonds,3 of Hearts,9 of Hearts ]

Lichten1 bets $55, CarlDenStore bets $164, Lichten1 bets $345, CarlDenStore bets $485.10 and is all-in, Lichten1 calls $182.70 and is all-in.

 

TURN [board cards 7 of Diamonds,3 of Hearts,9 of Hearts,9 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards 7 of Diamonds,3 of Hearts,9 of Hearts,9 of Spades,Jack of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ 6 of Hearts,7 of Hearts ]

Lichten1 shows [ 10 of Hearts,Jack of Clubs ]

CarlDenStore wins $66.40, Lichten1 wins $1,240.40.

 

 

För att inte tala om denna :

 

Seat 1: sherlock110 ($368 in chips)

Seat 7: Bjorka_kb ($39.20 in chips)

Seat 8: Nymfe_SE ($436.80 in chips)

Seat 9: midin_tc ($86.50 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($1,830.55 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($2), sherlock110 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Bjorka_kb folds, Nymfe_SE bets $15, midin_tc folds, CarlDenStore calls $13, sherlock110 calls $11.

 

FLOP [board cards 9 of Diamonds,8 of Diamonds,5 of Spades ]

CarlDenStore checks, sherlock110 bets $50, Nymfe_SE folds, CarlDenStore calls $50.

 

TURN [board cards 9 of Diamonds,8 of Diamonds,5 of Spades,6 of Spades ]

CarlDenStore checks, sherlock110 bets $100, CarlDenStore bets $999, sherlock110 calls $203 and is all-in.

 

RIVER [board cards 9 of Diamonds,8 of Diamonds,5 of Spades,6 of Spades,8 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ 9 of Hearts,7 of Hearts ]

sherlock110 shows [ 6 of Hearts,6 of Clubs ]

CarlDenStore wins $696, sherlock110 wins $748.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, BigKing här..

 

Kom hem från ayia napa nyss och träffa en kille som jobbade där nere som sa han kände dig? Eller han sa han kände nån som hette KungCarl, finns de nån sån på bestpoker? Tror han hette Chrille...

 

Hur mycket har du tänkt ha i rulle innan du börjar lira NL1000?

 

gl man!

 

 

Haha Tjenare bigking =) Jag känner då ingen i ayia napa vad jag vet....Jag kallas CarlDenStore och inte KungCarl så jag tror han menade en annan =)

 

Jag har tänkt att ha 80-100k om jag ska lira nl1000. Tack och lycka till du med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Carl, kul att du börjat skriva dagbok..verkar som den skapar mkt diskussion redan efter ngra dar, sånt gillar vi :-) Älskar folk som tycker att man har mkt tur, brukar mest spä på ännu mer typ "jo jag har väldigt mkt tur (tyvärr)" haha

 

GL med liret i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag fattar det inte, alltså borde du vinna pengar av mig, vill du spela med mig?

 

Edit:

10k händer HU NLT samt 10k händer HU PLO låter bra tycker jag?

 

 

 

är de dags för ännu en snårre mätar tväling på pf? har djens större snårre än carlthegreate de är frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den otur jag haft idag är ju fan inte möjlig...Jag har alltid bäst hand när pengarna åker in verkar det som. $2581 tack vare alla cepiga utdragningar. Här följer några händer som jag bara spyr åt...

 

Seat 1: CarlDenStore ($418 in chips)

Seat 2: oeschi111 ($70 in chips)

Seat 3: Ajrondick ($1,022.30 in chips)

Seat 4: heliga_ak ($792.90 in chips)

Seat 8: mr norway123 ($73.25 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($2), oeschi111 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Ajrondick bets $15, heliga_ak folds, mr norway123 calls $15, CarlDenStore calls $13, oeschi111 folds.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,King of Clubs ]

CarlDenStore checks, Ajrondick bets $40, mr norway123 folds, CarlDenStore calls $40.

 

TURN [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,King of Clubs,Ace of Hearts ]

CarlDenStore bets $99, Ajrondick bets $254, CarlDenStore bets $264 and is all-in, Ajrondick calls $109.

 

RIVER [board cards 10 of Spades,5 of Hearts,King of Clubs,Ace of Hearts,Ace of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ Queen of Hearts,Jack of Clubs ]

Ajrondick shows [ Ace of Spades,King of Diamonds ]

Ajrondick wins $852.

 

 

 

och här :

 

Seat 5: CarlDenStore ($687.10 in chips)

Seat 6: Lichten1 ($620.70 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($2), Lichten1 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

CarlDenStore bets $13, Lichten1 bets $34, CarlDenStore calls $23.

 

FLOP [board cards 7 of Diamonds,3 of Hearts,9 of Hearts ]

Lichten1 bets $55, CarlDenStore bets $164, Lichten1 bets $345, CarlDenStore bets $485.10 and is all-in, Lichten1 calls $182.70 and is all-in.

 

TURN [board cards 7 of Diamonds,3 of Hearts,9 of Hearts,9 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards 7 of Diamonds,3 of Hearts,9 of Hearts,9 of Spades,Jack of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ 6 of Hearts,7 of Hearts ]

Lichten1 shows [ 10 of Hearts,Jack of Clubs ]

CarlDenStore wins $66.40, Lichten1 wins $1,240.40.

 

 

För att inte tala om denna :

 

Seat 1: sherlock110 ($368 in chips)

Seat 7: Bjorka_kb ($39.20 in chips)

Seat 8: Nymfe_SE ($436.80 in chips)

Seat 9: midin_tc ($86.50 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($1,830.55 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($2), sherlock110 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Bjorka_kb folds, Nymfe_SE bets $15, midin_tc folds, CarlDenStore calls $13, sherlock110 calls $11.

 

FLOP [board cards 9 of Diamonds,8 of Diamonds,5 of Spades ]

CarlDenStore checks, sherlock110 bets $50, Nymfe_SE folds, CarlDenStore calls $50.

 

TURN [board cards 9 of Diamonds,8 of Diamonds,5 of Spades,6 of Spades ]

CarlDenStore checks, sherlock110 bets $100, CarlDenStore bets $999, sherlock110 calls $203 and is all-in.

 

RIVER [board cards 9 of Diamonds,8 of Diamonds,5 of Spades,6 of Spades,8 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ 9 of Hearts,7 of Hearts ]

sherlock110 shows [ 6 of Hearts,6 of Clubs ]

CarlDenStore wins $696, sherlock110 wins $748.

 

Mitten handen kan man ju fråga sig vad FI håller på med?

Men vad håller du på med egentligen?

 

De andra två händerna är ju ren otur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog knappast släppt TPNK och drag till nästnötsfärgen på den floppen, visst det är ett enkelt lägg om jag ser FI's kort men nu gör man ju sällan det.

 

Missade färgdraget... :oops:

 

Håller med om att handen är väldigt standard.

 

 

 

Carl är väldigt förtjust i KQ dock...

 

Jag kommer särskilt ihåg en hand jag spelade mot honom. Jag tyckte att han höjde lite väl mycket först in på knappen så jag trebetade honom med 26o på bb. Han synar och floppen kommer XQ2 och jag slänger iväg ett cb och planerar att ge upp om jag får syn. Turn kommer 6 vilket ger mig nytt hopp och jag skjuter en gång till förstås. River kommer en till 2 och jag pushar och han blixtsynar med KQ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitten handen kan man ju fråga sig vad FI håller på med?

Men vad håller du på med egentligen?

 

De andra två händerna är ju ren otur...

 

Haha jag tycker tvärtemot dig jag...Mittenhanden är den handen jag spelar bäst av dem alla tre händerna. Jag spelar HU mot en kille som är otroligt hyperagro och floppar par+ färgdrag på en rätt så låg flopp. Moset ska in där oavsett vad du säger, 13 outs, 52%/48% till mig på flopp om han har överpar likaså 9an (om han nu är så dum). Jag måste ju slå om han rätt hårt på flopp, det är ju givet, då har jag redan 200$ döda inne i potten när han slår om igen, då har jag tillochmed ännu större odds för att syna. Så frågan är ju, vad håller du på med som tycker det var nåt fel med det spelet ? =)

 

Hoppas du förstod, hörs! =)/Salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag tycker tvärtemot dig jag...Mittenhanden är den handen jag spelar bäst av dem alla tre händerna. Jag spelar HU mot en kille som är otroligt hyperagro och floppar par+ färgdrag på en rätt så låg flopp. Moset ska in där oavsett vad du säger, 13 outs, 52%/48% till mig på flopp om han har överpar likaså 9an (om han nu är så dum). Jag måste ju slå om han rätt hårt på flopp, det är ju givet, då har jag redan 200$ döda inne i potten när han slår om igen, då har jag tillochmed ännu större odds för att syna. Så frågan är ju, vad håller du på med som tycker det var nåt fel med det spelet ? =)

 

Hoppas du förstod, hörs! =)/Salle

 

Var det HU o med bra read (som du verkar ha) så förstår jag spelet, missade de.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag vaknar jag 12.42 och kan inte öppna ögonen. Jag fattar inte vad det är för fel förens jag förstår att de klibbats fast av det här gula kletet man alltid får på morgnarna. Lite halvpanik där faktiskt, men det löste sig. Bakfyllan är ett faktum, likaså magen efter att ha druckit x antal liter champagne på krogen igår så blir man ju trasig i hela kroppen dagen efter.

 

Det spöregnar i Falun vilket ger mig en sån här myskänsla i hela kroppen då jag sitter i mina klassiska "pokerspelar-mjukisbyxor" samt ett turlinne som jag aldrig haft en dålig session med i hela mitt liv. Då kanske ni tänker :"Jamen varför har han det inte på sig jämt för?"...då svarar jag : "Är det kul att veta hur det alltid ska gå?" Nej just det!

 

Igår var en grymt kul kväll, fyfan vad vi körde hårt på krogen grabbar. Speciellt Marcus Brasch! Fick ett leende på läpparna när 45 smirnoff ice samt 3 champagne flaskor kom till vårat VIP-bord inne på Etage, ibland kan det inte bli bättre! Synd bara att det inte finns mycket lammkött i Falun. Det är ju knappast som på Café Opera där man får kämpa för att ens få syn på en ful tjej. Här i Falun riskerar man att få en stroke om man får syn på en läcker brud på krogen som samtidigt ska vara intresserad OCH singel! Man har inte många outs per kväll kan jag lova.

 

Igår gick det inte alls bra för mig på bestpoker då jag sprang in i sanslöst mycket utdragningar och även färg vs färg ett par gånger. Ibland är man hjälplös. Jag slutade sessionen $2671 igår och var inte speciellt glad. Såhär ser följande 8 dagarna ut på 2/4 för mig :

 

8/8 $4064

 

9/8 $2536

 

10/8 $69

 

11/8 $1522

 

12/8 $2332

 

13/8 $1781

 

14/8 $4884

 

15/8 $2671

 

Totalt på 8 dagar = $14517+

 

Jag återkommer med lite fler HHs senare samt andra smaskigheter. Puss och kram så länge! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...