Rooney Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Såg nu att du skrivit en mer specifik förklaring. Du tror väl inte på allvar att det också är en slump att de som är bra i en sport ofta kan bli minst lika bra i ett gäng andra sporter? Finns ju hur många exempel som helst. Forsberg var ju inte direkt sämst i fotboll när han valde hockeyn direkt. Samma sak med Phil Gordon eller för den delen Sveriges smartaste Andreas Hurtig. Andreas Hurtig hade kunnat göra vad fan han vill men valde poker. Phil Gordon har lagt krut på jävligt mycket runt pokern innan han slutligen blivit proffs, men satsar fortfarande inte helhjärtat. Man föds inte till att bli något speciellt. Man föds med olika fysiska och psykiska egenskaper. Vad man ser gör utav detta är bara jävligt mkt slump. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Såg nu att du skrivit en mer specifik förklaring. Du tror väl inte på allvar att det också är en slump att de som är bra i en sport ofta kan bli minst lika bra i ett gäng andra sporter? Finns ju hur många exempel som helst. Forsberg var ju inte direkt sämst i fotboll när han valde hockeyn direkt. Samma sak med Phil Gordon eller för den delen Sveriges smartaste Andreas Hurtig. Andreas Hurtig hade kunnat göra vad fan han vill men valde poker. Phil Gordon har lagt krut på jävligt mycket runt pokern innan han slutligen blivit proffs, men satsar fortfarande inte helhjärtat. Man föds inte till att bli något speciellt. Man föds med olika fysiska och psykiska egenskaper. Vad man ser gör utav detta är bara jävligt mkt slump. Gav den senaste utgåvan av Poker Magazine några intryck? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Gav den senaste utgåvan av Poker Magazine några intryck? trordu? fakta frisk i minnet är aldrig fel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morr Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Men nå Calle, blev det +1m i nov eller? Ge oss en massa roliga resultat nu så du upplyser ens vanliga gråblaskiga vardag med lite grönt. Kom hem för fasen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jack_the_dipper Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Såg nu att du skrivit en mer specifik förklaring. Du tror väl inte på allvar att det också är en slump att de som är bra i en sport ofta kan bli minst lika bra i ett gäng andra sporter? Finns ju hur många exempel som helst. Forsberg var ju inte direkt sämst i fotboll när han valde hockeyn direkt. Samma sak med Phil Gordon eller för den delen Sveriges smartaste Andreas Hurtig. Andreas Hurtig hade kunnat göra vad fan han vill men valde poker. Phil Gordon har lagt krut på jävligt mycket runt pokern innan han slutligen blivit proffs, men satsar fortfarande inte helhjärtat. Man föds inte till att bli något speciellt. Man föds med olika fysiska och psykiska egenskaper. Vad man ser gör utav detta är bara jävligt mkt slump. Man föds med vissa grejer ja. Kalla det vad du vill. Vi är inne på samma spår men eftersom folk är så idiotiskt trångsynta här inne så verkar det inte riktigt gå in i huvudet på folk. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Rätt i vadå? Fråga vem som helst här inne så skulle de flesta förutom vännerna du smörat för tycka att du är en komplett idiot och förmodligen forumets mest störiga människa. Du bidrar ALDRIG med något till debatterna. Du säger att jag, och många andra, är idioter men verkar vara för rädd för att verkligen skriva något själv. Men det är ju förmodligen som Basse skrev. Varför yttrar du dig när du har så fruktansvärt dålig koll? Orkar inte komma med något längre utlägg här så är det något du vill diskutera så kan vi ta det i PM. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 CarlDenStore är en jävla joker. Moderatorerna borde ha stängt den här dagboken för längesedan.. Skitdagbok! Hoppas du gular... det skulle nämligen göra dig lite gott. Helt ärligt, varför? Motivera gärna. Jag vet inte varför denna dagbok har blivit som ett gift för mig, men jag måste verkligen läsa allt. Men det räcker inte med att läsa, jag vill även förstå. Så snälla, försök att ge en saklig och tydlig förklaring till dina åsikter. Tack på förhand! CDS, kan vi inte få några sköna bilder från Bali... Kan behövas här i regnhelvetet... Keep up the good work! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 ingen som har sett sambandet duktig i skolan, duktig i idrott?... eller har det bara existerat kring mig? särskilt tydligt var sambandet duktigt i 'teoretiska ämnen' (typ ma, fysik, kemi..) och idrott... men kanske bara var min klass och parallellklasserna jag gick i på gymnasiet. (naturvet. inriktning). duktig i skolan får väl tas med en nypa salt, en del jobbade inte så hårt.. men hade en... "NATURLIG FALLENHET" för skolan. allt som allt skulle jag vilja säga, är du normalintelligent och inte är en skadad fågel på något sätt såsom självförtroende, bristande motorrik pga svår uppväxt där du var mobbad skitunge och sedan satt o spelade tv-spel hela dagarna istället så har du nog en naturlig fallenhet för sport. Finns alltid extrema fall som gatubarnen som dribblar bort allt o alla i rio osv.. men som någon påpekade, peter forsberg var grym i fotboll, såsom var mikael renberg, dessa två var dock smarta.. de satsade på hockeyn, grymt betalt i förhållande till förhållande till hur svårt det är att bli proffs. (jämfört med fotboll världens 2'a eller 3'e största sport.) Volleyboll har flest 'medlemmar' va ? rätt sjukt. Hockey är en liten flugskit i jämförelse till den mängden, därför torde det vara är det mindre konkurrens och lättare att lyckas.. hej hopp Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 ingen som har sett sambandet duktig i skolan, duktig i idrott?... eller har det bara existerat kring mig? Stämmer absolut inte (generellt) är jag rätt säker på. Överlag känns hockeyspelare rätt jävla dåliga i skolan. Finns självklart undantag, men jag har själv stor insikt i laget Färjestads verksamhet (även varit verksam själv men la av för ett par år sen, mycket på grund av att jag inte trivdes bland släktet ointelligenta hockeyspelare). Samma sak gäller fotbollen där jag nu håller på. De bästa (känner någon i allsvenskan och betydligt många fler 88-89 pojkar som spelar Div 2 eller bättre. Känner även Marcus Berg genom min bror), är samtliga av dem faktiskt, om inte värdelösa, så iallafall inte bra i skolan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jack_the_dipper Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Sorken: Tror inte vi behöver diskutera med. Du är och förblir en idiot i mina ögon. En sån där människa man önskar fick sig en sån jävla omgång på krogen eller något så du förstod att det inte fungerara att sitta och vara häftig på Internet och kalla folk vafan du vill till höger och vänster. Rooney: Killerwolf syftar kanske på den skaran människor som lyckades ha MVG i alla ämnen och sedan var bäst i klassen på fotboll, basket, tennis och hela skiten. Se på dom som aldrig behövde plugga till proven men fick bra betyg iaf, medan det satt människor och pluggade från dag 1 och fick traggla för ett G. Nu börjar vi komma in på ett annat ämne så lika bra att avsluta innan det spårar ur helt. Hur som helst så står jag för det jag har sagt även om Sorken tycker att jag är forumets största idiot på grund av det jag har skrivit. Vore jul om han kunde komma med en vettig synpunk själv någon gång då han verkar sitta på lika mycket information och vetenskap som google.com har att erbjuda. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag var duktig i skolan, duktig i idrott. Fanns rätt många andra som var det också vill jag minnas. Men ändå låg vi nog i minoritet jfr med ointelligenta idrottssnubbar och plugghästar utan bollsinne. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Hehe du förtjänar ju absolut inte en käftsmäll själv efter ditt snack i den här tråden.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NarkotikaPolisen Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag tillhör dom som aldrig pluggar till prov men ändå får bland dom bästa i klassen och är relativt bra på dom flesta idrotterna + poker . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 jack_the_dipper: du har en fin avatar i alla fall Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag tillhör dom som aldrig pluggar till prov men ändå får bland dom bästa i klassen och är relativt bra på dom flesta idrotterna + poker . Jag kunde skrivit att jag också är en av dessa, för det är jag, men gjorde det inte för att det är irrelevant då vi pratade om BRA. Inte bra som i bra på lokal nivå och bättre än genomsnittet. Elit gällde det. Så. Nu behöver inte ni resten duktiga idrottare som även är duktiga i skolan och har tjänat en slant på pokern också slänga in en kommentar om att ni minsann tillhör den här gruppen för att förlänga eran I-netpenis. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag kunde skrivit att jag också är en av dessa, för det är jag, men gjorde det inte för att det är irrelevant då vi pratade om BRA. Inte bra som i bra på lokal nivå och bättre än genomsnittet. Elit gällde det. Så. Nu behöver inte ni resten duktiga idrottare som även är duktiga i skolan och har tjänat en slant på pokern också slänga in en kommentar om att ni minsann tillhör den här gruppen för att förlänga eran I-netpenis. Jag hade fan ganska många IG, men jag lyckas plussa på poker ibland Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KraxTheCrow Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 han verkar sitta på lika mycket information och vetenskap som google.com har att erbjuda. Sry för OT, men gör inte vi alla det? Åtminstone alla som vet hur man använder sökfunktionen på ett bra sätt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag var duktig i skolan, duktig i idrott. Fanns rätt många andra som var det också vill jag minnas. Men ändå låg vi nog i minoritet jfr med ointelligenta idrottssnubbar och plugghästar utan bollsinne. Exakt så. Skulle man göra iq test på hockeyspelare är jag rätt säker på att att dom skulle hamna under medel. Såna klassiska lagidrotter verkar dra till sig storväxta puckon. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jack_the_dipper Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Hehe du förtjänar ju absolut inte en käftsmäll själv efter ditt snack i den här tråden.. Skillnaden är att jag behandlar dig som skit för att du behandlar mig, samt många andra som skit. I övrigt håller jag en ganska sansad ton här inne och försöker att inte slänga ur mig allt för mycket skit. Men ibland brister det och det är väl bara mänskligt? Visst, jag förstår om du upplever att jag borde få en käftsmäll men tänk efter lite istället så kanske du inser att det var du som hoppade mig först och inte tvärtom. Borde jag få en käftsmäll för att jag kallar dig den största idioten på forumet då? Hur som helst. Naturbegåvningar finns överallt och den som inte tror på att vissa människor föds med vissa gåvor, är inte mindre värd eller har fel på något sätt. Jag är dock en av dom som tror på det och det är väl inget konstigt med det. Sedan kan man ju även diskutera varför vita människor utgör en enorm majoritet av ishockeyspelarna och varför "alla" svarta människor har en känsla för rytm och basket/fotboll (bollkänsla). Det är inget jag kan förklara i alla fall men så är det ju. Är det en slump att dom bästa fotbollsspelarna i svenska landslaget, rent tekniskt, är/var utländska? Det är ju också oförklarliga saker men dom finns där. Antingen så har man det eller så har man det inte - till stor del i alla fall. Sedan går det ju givetvis att träna upp sig och det är klart många har lyckats genom hårt arbete. Men för att nå det där lilla extra krävs det ju att man har föds med gåvan, som jag väljer att kalla det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Basselito slog ju huvudet på spiken. Synd bara att du själv inte tog åt dig av det han sa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag är dock en av dom som tror på det och det är väl inget konstigt med det. Sedan kan man ju även diskutera varför vita människor utgör en enorm majoritet av ishockeyspelarna och varför "alla" svarta människor har en känsla för rytm och basket/fotboll (bollkänsla). Det är inget jag kan förklara i alla fall men så är det ju. Är det en slump att dom bästa fotbollsspelarna i svenska landslaget, rent tekniskt, är/var utländska? Det är ju också oförklarliga saker men dom finns där. Hahah skämtar du!? Hur många svarta har råd att hålla på med hockey? I hur många länder med svarta människor finns det ens ishockeyhallar? Det här är ju bara pinsamt. Angående utlänningar ofta är bra på fotboll grundar sig helt enkelt i att många inte har något annat att leva för och därför viger sitt liv åt det. Fotboll är enkelt att utöva och kan spelas med vilken trasa som helst, och det är ju också därför det är så populärt. Klart som fan det kommer fram talanger. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jack_the_dipper Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Basselito slog ju huvudet på spiken. Synd bara att du själv inte tog åt dig av det han sa. Haha, om du inte förstod så var det ju dig han syftade på och inte mig. Jag känner mig inte dum och ingen i min omgivning ser mig som dum, snarare tvärtom. Så självförtroendet sänks inte för att du försöker håna mig liksom. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Haha, om du inte förstod så var det ju dig han syftade på och inte mig. Jag känner mig inte dum och ingen i min omgivning ser mig som dum, snarare tvärtom. Så självförtroendet sänks inte för att du försöker håna mig liksom. Klart han syftade på mig, men även du borde ha tagit åt dig. Läs igenom allt ditt ordbajsande i den här tråden så förstår du nog. Och jo, flera här tycker att du är genomblåst, tyvärr. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Hahah skämtar du!? Hur många svarta har råd att hålla på med hockey? I hur många länder med svarta människor finns det ens ishockeyhallar? Det här är ju bara pinsamt. Angående utlänningar ofta är bra på fotboll grundar sig helt enkelt i att många inte har något annat att leva för och därför viger sitt liv åt det. Fotboll är enkelt att utöva och kan spelas med vilken trasa som helst, och det är ju också därför det är så populärt. Klart som fan det kommer fram talanger. gahahahaha roligaste hittills. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jack_the_dipper Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Hahah skämtar du!? Hur många svarta har råd att hålla på med hockey? I hur många länder med svarta människor finns det ens ishockeyhallar? Det här är ju bara pinsamt. Angående utlänningar ofta är bra på fotboll grundar sig helt enkelt i att många inte har något annat att leva för och därför viger sitt liv åt det. Fotboll är enkelt att utöva och kan spelas med vilken trasa som helst, och det är ju också därför det är så populärt. Klart som fan det kommer fram talanger. Jovisst, du har en stor poäng i det och för att vara ärlig så tänkte jag itne ens på kostnaderna av att köpa hockeyutrustning och så vidare. My bad. Men är det ändå inte lite märkligt att det typ fanns en mörkhyad hockeyspelare i NHL förut? Mike Grier eller något hette han och lirade i Edmonton Oilers någonstans runt -98. Han är den enda svarta hockeyspelaren jag har sett i hela mitt liv. Hehe. Vidare så har du givetvis rätt i att det självklart kommer dyka upp mycket talanger inom fotboll/basket när allt man behöver för att glänsa är en boll of any kind. Men kolla basketen i NBA. Hur många vita spelare sen Larry Bird har fått den typ av uppmärksamhet som alla mörkhyade stjärnor? Och där kan vi inte snacka pengar. Jag spelade själv basket som ung och många i min umgängeskrets. Det är tekniken, anlaget, något är det som gör att dessa är så skickliga och vi vita oftast inte har det där speciella rent tekniskt. Vi kanske är för bortskämda. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts