Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Vidare så har du givetvis rätt i att det självklart kommer dyka upp mycket talanger inom fotboll/basket när allt man behöver för att glänsa är en boll of any kind. Men kolla basketen i NBA. Hur många vita spelare sen Larry Bird har fått den typ av uppmärksamhet som alla mörkhyade stjärnor? Och där kan vi inte snacka pengar. Jag spelade själv basket som ung och många i min umgängeskrets. Det är tekniken, anlaget, något är det som gör att dessa är så skickliga och vi vita oftast inte har det där speciella rent tekniskt. Vi kanske är för bortskämda. ;)

 

En förklaring är att vita istället gärna sysslar med just hockey, handboll, skidåkning, vattenpoolo, curling eller någon av de andra hundratals sporter som vi har möjlighet till där ute i dagens samhälle, medan basket är en passande sport för större grupper som man enkelt kan spela på fritiden när som helst bara man har en boll och en simpel korg. Självklart grundar också detta sig i den ekonomiska situationen för många svarta där det är svårt.

 

Sen ligger det självklart en del kulturmässigt också.

 

Men för all del. Ge upp nu är du snäll.

 

Får väl lägga till att det kanske är lite fördomar och rasistvarning på mina inlägg men det är ju bara så det är. Vita har det generellt bättre ställt

 

 

*edit*

 

För övrigt:

 

En omsvängning tycks dock vara på gång. På senare tid har alltfler afroamerikanska spelare, med skyttekungen Jarome Iginla i spetsen, börjat visa framfötterna inom ishockeyn. När NHL-lagen St. Louis Blues och Edmonton Oilers möttes den 15 januari 2002 fanns hela sju icke-vita spelare på isen – samtidigt.

 

Finns med andra ord en del svarta hockeyspelare. Hittar ingen exakt siffra på hur många i dagens NHL dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tar er ganska mycket vatten över huvudet under er Idrottsdiskussion.

Fast samtidigt får ni gärna fortsätta eftersom det blir bra komik =)

 

Förresten Jack, är Grier den enda svarta hockeyspelare du sett i hela ditt liv?

Du kan ju inte kika för många gånger om året. Inte ens när Sverige spelar VM-final tydligen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tar er ganska mycket vatten över huvudet under er Idrottsdiskussion.

Fast samtidigt får ni gärna fortsätta eftersom det blir bra komik =)

 

Förresten Jack, är Grier den enda svarta hockeyspelare du sett i hela ditt liv?

Du kan ju inte kika för många gånger om året. Inte ens när Sverige spelar VM-final tydligen..

 

Men då kommer följdfrågan hur många svarta hockeyspelare med rastahår har du sett? Där tror jag bara jag vet en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, om du inte förstod så var det ju dig han syftade på och inte mig. Jag känner mig inte dum och ingen i min omgivning ser mig som dum, snarare tvärtom. Så självförtroendet sänks inte för att du försöker håna mig liksom. :)

 

 

 

big_fish.jpg

 

Jag Sorken och Jack_the_Dipper i mitten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara papeka lite snabbt har innan jag drar ut och festar att jack_the_dipper har tillfort mer ENSAM till min dagbok av vad jag har last hittills an sorken, boman och Rooney TILLSAMMANS skulle tillfora ett pokerforum under ett helt millenium. ;)

 

Hasta la vista babys

 

Pa aterseende,

 

CarlDenGladeJustNu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara papeka lite snabbt har innan jag drar ut och festar att jack_the_dipper har tillfort mer ENSAM till min dagbok av vad jag har last hittills an sorken, boman och Rooney TILLSAMMANS skulle tillfora ett pokerforum under ett helt millenium. ;)

 

Hasta la vista babys

 

Pa aterseende,

 

CarlDenGladeJustNu :D

 

PFs största troll av dem alla kliver ut ur garderoben och slänger en kommentar om den ökända Rooney! Det var ett tag sen. Sick. Men det är ju trots allt din dagbok :) Ta inte för många öl i POOLBAREN SOM FAKTISKT LIGGER MITT I POOLEN bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha var lugn du...jag ska ragga upp nagon sexig balinesiska at dig Rooney, bara for att hedra dig av hela mitt hjarta!!! Love you (L) :)

 

Hade jag varit som jag gärna vill vara så hade jag sagt åt dig att gärna komma hem med någon skön sjukdom.

 

Nu nöjer jag mig med att åka och fira farmor på hennes födelsedag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde skrivit att jag också är en av dessa, för det är jag, men gjorde det inte för att det är irrelevant då vi pratade om BRA. Inte bra som i bra på lokal nivå och bättre än genomsnittet. Elit gällde det.

 

Så. Nu behöver inte ni resten duktiga idrottare som även är duktiga i skolan och har tjänat en slant på pokern också slänga in en kommentar om att ni minsann tillhör den här gruppen för att förlänga eran I-netpenis.

 

Hehe du kunnde inte hålla dig ändå.

Blev den längre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni? Rätta mig gärna eller håll käften. Jack har ju varit ute och seglat hela tiden

 

Jo Jack seglar faktiskt på bra mycket mer än dig.

 

Fast mest pga du har tiltat sönder ditt segel för att sedan be alla som erbjudit dig hjälp i land att hålla käften.

 

Näe seriöst så syftade jag om ditt fotbollsinlägg som du själv tydligen skrattade åt i efterhand. Det va både otydligt och komiskt.

 

Så..höll käft själv ditt troll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så..höll käft själv ditt troll.

För att någon ska vara ett troll i den rätta bemärkelsen så gäller det att personen i fråga själv går in för att trolla, vilket knappast Rooney gör. Du kanske skulle ta och kolla upp vad vissa uttryck betyder innan du använder dig utav dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...