Pokerfejset Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Så vad ska bestpoker göra?... Ngn jävla utredningen?? lol Det kan ju faktiskt inte ens bevisas att ngn annan än carl har lirat på kontot. Allt han skrivit i denna blogg kan ju vara lögn så kan inte alla skräpa sig. Eller vissa kanske vill man ska ta till med hårdhanskarna och se till att bestpoker anlitar några privatdektektiver som utreder saken. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Antagligen är supportpersonelen trötta på fok som säger "Jag påstår [blabla]. Nå, vad tänker ni göra åt saken? Va? Nå?". Men det är ett sjukt oproffsigt bemötande från deras sida. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Antagligen är supportpersonelen trötta på fok som säger "Jag påstår [blabla]. Nå, vad tänker ni göra åt saken? Va? Nå?". Men det är ett sjukt oproffsigt bemötande från deras sida. Ja de är troligen sjukt trött på det. Men om det var mitt bolag, skulle jag försöka få det att se ut som jag brydde mig om så pass allvarliga anklagelser. Allt de hade behövt svara är: "Detta är inget vi har vetskap om. Men nu när ni har påtalat detta skall vi se över saken om det är något som inte stämmer bla bla bla". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Ja de är troligen sjukt trött på det. Men om det var mitt bolag, skulle jag försöka få det att se ut som jag brydde mig om så pass allvarliga anklagelser. Allt de hade behövt svara är: "Detta är inget vi har vetskap om. Men nu när ni har påtalat detta skall vi se över saken om det är något som inte stämmer bla bla bla". Håller fullständigt med. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Ja de är troligen sjukt trött på det. Men om det var mitt bolag, skulle jag försöka få det att se ut som jag brydde mig om så pass allvarliga anklagelser. Allt de hade behövt svara är: "Detta är inget vi har vetskap om. Men nu när ni har påtalat detta skall vi se över saken om det är något som inte stämmer bla bla bla". Sen skulle givetvis ingen utredning ske och några efterföljder skulle inte komma, eftersom dom tjänar pengar på detta. Men jag, om de vore mitt bolag, skulle definitivt få det att se ut så. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Sen skulle givetvis ingen utredning ske och några efterföljder skulle inte komma, eftersom dom tjänar pengar på detta. Men jag, om de vore mitt bolag, skulle definitivt få det att se ut så. Snarare för att det kostar en massa pengar att göra en utredning och de naturligtvis inser att en sådan utredning aldrig skulle leda till något. Hur skulle den kunna göra det? Faktum är att jag tror de skulle tjäna på att sätta dit en minderårig då och då. Det skulle ge dem en massa goodwill, genom att de visar att de upprätthåller reglerna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Snarare för att det kostar en massa pengar att göra en utredning och de naturligtvis inser att en sådan utredning aldrig skulle leda till något. Hur skulle den kunna göra det? Faktum är att jag tror de skulle tjäna på att sätta dit en minderårig då och då. Det skulle ge dem en massa goodwill, genom att de visar att de upprätthåller reglerna. Möjligt, men eftersom de aldrig kan göra detta realistiskt så skulle de alltså behöva iscensätta en bluff. Mindre gångbart. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 ska dom ha en dagbok som bevis tycker ni? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 ska dom ha en dagbok som bevis tycker ni? det faktum att representanter från bestpoker har hjälpt denne underårige "vip-klubb" kille in på pubbar och andra tillställningar där man måste vara över 18 år i båstad (är det tennisveckan?) räcker väl för att peka ut dem som medvetna kring problemet... De är helt enkelt inte brydda. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Till Klyka och alla övriga moderatorer (och givetvis riktat till CDS också): Moderatorerna har upprepade gånger varnat/bannat medlemmar på pf som uppmanat eller gett instruktioner om hur man lurar exempelvis pokersiter vid dubbla utbetalda bonusar, hur man ser till att få sina pengar tillbaka från privatpersoner genom att hota med våld och liknande saker. I detta fallet väljer dock moderatorerna att låta CDS vara kvar här och berätta om hur han och hans uppenbarligen underåriga partner tjänar stålar i massor när de delar ett konto hos pokersiten... Här kan man snacka om dubbelmoral! Lura siter på pengar och hota andra med våld är inte ok men att låta minderåriga spela poker på nätet är alltså helt i sin ordning och renderar varken i varningar eller ban?! Om jag skulle skapa en tråd där jag erbjuder folk på pf att köpa rökheroin billigt av mig bara de skickar ett pm - skulle det accepteras? Vi vet ju alla att vissa är mer liberalt inställda till narkotika, precis som vissa tydligen tycker det är helt ok att minderåriga sitter och spelar poker på nätet för flera hundratusen kronor... Var går egentligen gränsen för moderatorernas toleransnivå?? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 ska dom ha en dagbok som bevis tycker ni? Allt hadlar inte om en fällande dom. Det handlar om hur ett bolag som hanterar våra pengar beter sig. Det handlar om ett bolag som har vissa skyldigheter beter sig. I grund och botten handlar det om att jag aldrig skulle spela på bestpoker pga att dem i mina ögon nu är tvivelaktiga. De är inte mycket bättre än absolute poker. Vem säger att dem inte skulle se mellan fingrarna på botar? Jag hade nog inte brytt mig innan. Men då någon ansvarig manager hugger av en chat som den ovan, då får det mig verkligen att börja betvivla seriositeten som siten besitter. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 MikeTime: Tycker du jag ska banna Bestpokers representant pga nåt som framkommer i en dagbok? Eller att jag ska banna CDS? Att prata om att minderåriga spelar (eller att ens förespråka att det ska vara tillåtet) är inte emot forumets regler. Att uppmana till fusk (vilket drabbar andra spelare) är en helt annan sak. Förutom att ta ställning i frågan så är det inte så mkt jag kan göra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 MikeTime[/b Att prata om att minderåriga spelar ([b]eller att ens förespråka det) är inte emot forumets regler. Ok Göran, då vet man att det hädanefter är helt ok att förespråka lagbrott på pf. Skönt att vi fick detta utrett. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Ok Göran, då vet man att det hädanefter är helt ok att förespråka lagbrott på pf. Skönt att vi fick detta utrett. Det är inte lagbrott. Det är ett brott mot TOC, och så vitt jag vet är det ingen som har förespråkat det. Att däremot berätta om sina brott mot TOC ser jag i sig inget fel i. Ej heller en diskussion om huruvida reglerna är önskvärda. Det vore ju konstigt om en ångerfull mördare inte på ett forum fick bekänna sitt brott. Eller om man inte fick diskutera lagstiftningen kring våldtäkt. Bara för att ta ett par exempel. Att uppmana till brott mot TOC är däremot troligen inte OK, det var inte det jag menade med min lite klantiga forumering "eller ens förespråka". Jag menade "förespråka att det ska vara OK", vilket är en helt annan sak. Då handlar det om debatt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Har en fråga till alla ni som hackar så mkt för att en minderårig snubbe lirar poker. Brukar ni hänga utanför fjortisdiskon tex och kolla så att det inte är ngn minderårig som dricker alkohol? om det nu är så ser ni då till att polisanmäla den personen och sedan luska fram vem det är som langat.. Tycker det är lite onödigt mkt tjafs om att Dilba_1 (eller vilket alias det nu var) är minderårig och lirar poker... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rival Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Har en fråga till alla ni som hackar så mkt för att en minderårig snubbe lirar poker. Brukar ni hänga utanför fjortisdiskon tex och kolla så att det inte är ngn minderårig som dricker alkohol? om det nu är så ser ni då till att polisanmäla den personen och sedan luska fram vem det är som langat.. Tycker det är lite onödigt mkt tjafs om att Dilba_1 (eller vilket alias det nu var) är minderårig och lirar poker... Väldigt exakt och bra jämförelse! Spot on så att säga! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hasselby Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 ett tips i all välmening. CDS' dagbok är mycket intressant att läsa, men hans inlägg druknar i alla moraldiskussioner. PF skulle kunna låsa dagboken för CDS och skapa en separat kommenteringstråd. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Jag hade nog inte brytt mig innan. Men då någon ansvarig manager hugger av en chat som den ovan, då får det mig verkligen att börja betvivla seriositeten som siten besitter Det är inte Bestpoker, det är Ongames centrala support Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VaNiaL Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 när ska du lira mot dessa grabbar? http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=7723984&page=0&fpart=1&vc=1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 http://www.aromakaffe.se/bildbank/K%C3%A4rring.jpg Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Väldigt exakt och bra jämförelse! Spot on så att säga! Den liknelsen är väl inte "spot on". Den liknelsen låter som om den kommer från en annan underårig som är sur för att folk inte vill att ha ska in på krogen och supa sig full och spy i skjortan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basselito Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Den liknelsen är väl inte "spot on". Den liknelsen låter som om den kommer från en annan underårig som är sur för att folk inte vill att ha ska in på krogen och supa sig full och spy i skjortan. kanske bara var jag som kände hur en gigantisk levling sparkade igång Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 kanske bara var jag som kände hur en gigantisk levling sparkade igång nej... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonsapelle Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 alltså supportsvaret är verkligen illa. väldigt, väldgt illa att ha en såda ton, oseriöst och otrevligt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts