Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Hur mkt tänker du i termer av fi:s handrange och balansering av händer medan du spelar Carl?

Lägger själv inte så mkt tid på det även om jag såklart indirekt gissar ungefär vilken hand dom har och spelar många händer lika med bluff/semibluff och monster.

Verkar dock som att folk även nere på riktigt låga nivåer känner sig tvungna att balansera perfekt och ta fram fi:s exakta handrange. I min mening pillar man då på små detaljer när man istället borde jobba på stora luckor i sitt grundspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag höll tyst när du höjde dig till skyarna med din otroliga *host* syn med KJ. Men alltså när du säger att du gör ett otroligt bra värdebet med AT-handen så... kom ner på jorden killen.

 

Du försöker skryta, det är så det känns i alla fall, med händer som inte är något speciellt. Du kanske inte menar att försöka höja dig till skyarna men det är så det låter. Pasta intressanta händer istället där det handlar om att räkna ut hand ranges och försöka lista ut om ett spel är +ev eller inte.

 

Väl mött.

//Patrick

 

Menar du på fullt allvar att det är standard att bygga en $2,700 pott med AT på brädan T 7 9 3 4 ? Okej om man synar ner någon hela vägen som bettat så hårt för man sätter han på drag. Men att kontrollera potten ifrån flopp och ha byggt den själv kan ju oftast vara ett självmord. Om det är standard för er, då undrar jag verkligen....vad tror ni att ni ska få syn av när ni bettar 750$ på river ? JT ?

 

Det verkar som om 90% av pokerforumets medlemmar gör "standardspel" som jag tycker är vackra spel. Jamen spela 10/20 själva då, be my guest. Ni verkar ju bättre spelare än mig, och det menar jag på fullt allvar. Jag förstår inte varför ni harvar på lägre nivåer när ni kommer och säger att såna spel är standardspel. Herregud. Och det här snacket om att jag skulle försöka skryta kan du lägga ner omedelbart. Jag vill inte ens se såna påstående i min dagbok. Jag lägger upp händer som jag tycker är intressanta och vill höra åsikter om, jag kommer ALDRIG att lägga upp en hand för att jag vill stoltsera med den. Tror du att jag håller på så, så behöver du inte vistat i min dagbok i framtiden för då har du fått väldigt mycket om bakfoten. Nu ska jag iväg till tennishallen. Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt tänker du i termer av fi:s handrange och balansering av händer medan du spelar Carl?

Lägger själv inte så mkt tid på det även om jag såklart indirekt gissar ungefär vilken hand dom har och spelar många händer lika med bluff/semibluff och monster.

Verkar dock som att folk även nere på riktigt låga nivåer känner sig tvungna att balansera perfekt och ta fram fi:s exakta handrange. I min mening pillar man då på små detaljer när man istället borde jobba på stora luckor i sitt grundspel.

 

Vissa spelare kanske inte har några stora läckor i sitt spel utan måste istället finslipa på små detaljer. Jag är absolut inte en spelare som bara behöver finslipa utan jag har massvis att lära och det känns bara kul faktiskt. Att utvecklas är det absolut roligaste. Men många väldigt bra 10/20 spelare och uppåt har oftast inga stora läckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa spelare kanske inte har några stora läckor i sitt spel utan måste istället finslipa på små detaljer. Jag är absolut inte en spelare som bara behöver finslipa utan jag har massvis att lära och det känns bara kul faktiskt. Att utvecklas är det absolut roligaste. Men många väldigt bra 10/20 spelare och uppåt har oftast inga stora läckor.

 

Nej det är det jag menar, att uppnå ultimat balansering och spendera tid med att hitta perfekt handrange hör till finslipning och spelar man 10/20 o uppåt bör man kanske gräva ner sig i det. Det är svårt att få mkt edge i höga spel och detta är då perfekt för att få nån extra % på sin sida.

Spelar man dock lägre och gjort det en längre tid känns det konstigt att lägga krutet där. Ett korrekt grundspel borde tagit upp en från de låga nivåerna. Kollar man dock på händer som postas även på riktigt låga nivåer så är det alltid folk som slänger ur sig balansering, visst det är bra men fokuserar man på sådant istället för mkt viktigare saker så får man svårt att någonsin komma högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att det finns fler än jag som inte bryr sig om motståndarens range. Det viktiga är imo att våga lita på MAGKÄNSLAN, fundera på POTTODDSEN och undvika TROUBLEHANDS som KJo, åtminstone tills man byggt upp känslan och pokerintuitionen tillräckligt. Mycket bra utläggning om KJo förut btw, Calle. Håller helt med om att det är en av de mest överskattade händerna i Texas Hold'em - THE CADILLAC OF POKER.

 

Lycka till vid gröna fältet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att det finns fler än jag som inte bryr sig om motståndarens range. Det viktiga är imo att våga lita på MAGKÄNSLAN, fundera på POTTODDSEN och undvika TROUBLEHANDS som KJo, åtminstone tills man byggt upp känslan och pokerintuitionen tillräckligt. Mycket bra utläggning om KJo förut btw, Calle. Håller helt med om att det är en av de mest överskattade händerna i Texas Hold'em - THE CADILLAC OF POKER.

 

Lycka till vid gröna fältet!

 

Good game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dag 11e september, tillägnar jag alla de offer som omkom i terroristattacken år 2001. R.I.P.

 

Idag spelade jag som vanligt väldigt stabil poker på 10/20, dock gjorde jag några dumristiga bluffar mot den välspelande BPContractor som jag säkert donerade 4k till. Förutom det gjorde jag en otroligt bra valuebet mot en spelare som kallas ToppLuveLena. Jag tänker lägga upp handen här och undra vad ni tycker om den...För övrigt slutade jag dagen på $4,488 plus :) Nu ska jag sova gonatt alla!!!!!

 

TEXAS_HOLDEM, , P4-49672930-411

played at "BPContractor's HE" for USD RM from 1969-12-31 18:59:59 until 1969-12-31 18:59:59

 

 

 

Seat 3: the-stream ($1,910 in chips)

Seat 4: johnnymjau ($2,130 in chips)

Seat 8: BPContractor ($2,815 in chips)

Seat 9: ToppluveLena ($2,142 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($4,942.10 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

johnnymjau posts blind ($10), BPContractor posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

ToppluveLena bets $77, CarlDenStore calls $77, the-stream folds, johnnymjau calls $67, BPContractor folds.

 

FLOP [board cards: 7 of Clubs,9 of Hearts,TC ]

johnnymjau checks, ToppluveLena checks, CarlDenStore bets $150, johnnymjau folds, ToppluveLena calls $150.

 

TURN [board cards: 7 of Clubs,9 of Hearts,TC,3 of Spades ]

ToppluveLena checks, CarlDenStore bets $335, ToppluveLena calls $335.

 

RIVER [board cards: 7 of Clubs,9 of Hearts,TC,3 of Spades,4 of Diamonds ]

ToppluveLena checks, CarlDenStore bets $750, ToppluveLena calls $750.

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ TS,Ace of Spades ]

ToppluveLena mucks cards [ Ace of Clubs,9 of Spades ]

CarlDenStore wins $2,718.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: the-stream

Pot: $2,721, (including rake: $3)

the-stream, loses $0

johnnymjau, loses $77

BPContractor, loses $20

ToppluveLena, loses $1,312

CarlDenStore, bets $1,312, collects $2,718, net $1,406

 

 

 

burr så dåligt jag lira denna, men wp till dig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du på fullt allvar att det är standard att bygga en $2,700 pott med AT på brädan T 7 9 3 4 ? Okej om man synar ner någon hela vägen som bettat så hårt för man sätter han på drag. Men att kontrollera potten ifrån flopp och ha byggt den själv kan ju oftast vara ett självmord. Om det är standard för er, då undrar jag verkligen....vad tror ni att ni ska få syn av när ni bettar 750$ på river ? JT ?

 

Det verkar som om 90% av pokerforumets medlemmar gör "standardspel" som jag tycker är vackra spel. Jamen spela 10/20 själva då, be my guest. Ni verkar ju bättre spelare än mig, och det menar jag på fullt allvar. Jag förstår inte varför ni harvar på lägre nivåer när ni kommer och säger att såna spel är standardspel. Herregud. Och det här snacket om att jag skulle försöka skryta kan du lägga ner omedelbart. Jag vill inte ens se såna påstående i min dagbok. Jag lägger upp händer som jag tycker är intressanta och vill höra åsikter om, jag kommer ALDRIG att lägga upp en hand för att jag vill stoltsera med den. Tror du att jag håller på så, så behöver du inte vistat i min dagbok i framtiden för då har du fått väldigt mycket om bakfoten. Nu ska jag iväg till tennishallen. Ciao!

 

Vart ska jag börja. Till att börja med märker din oerfarenhet när du poängterar storleken av potten i $. Misstag två du gör är inte så farligt, lite förstårerligt, men dock ändå ett misstag. Jag har spelat både högre än nl2000 och längre än dig. Efter att ha läst din dagbok så är jag ganska övertygad om att jag är en bättre spelare än dig också(nej jag vill inte spela mot dig).

 

Du försöker skryta,
det är så det känns i alla fall
, med händer som inte är något speciellt.
Du kanske inte menar att försöka höja dig till skyarna men det är så det låter.
Pasta intressanta händer istället där det handlar om att räkna ut hand ranges och försöka lista ut om ett spel är +ev eller inte.

 

Förstår du bättre nu?

 

Menar du på fullt allvar att det är standard att bygga en $2,700 pott med AT på brädan T 7 9 3 4 ? Okej om man synar ner någon hela vägen som bettat så hårt för man sätter han på drag. Men att kontrollera potten ifrån flopp och ha byggt den själv kan ju oftast vara ett självmord. Om det är standard för er, då undrar jag verkligen....
vad tror ni att ni ska få syn av när ni bettar 750$ på river ? JT ?

 

Erhm... ja jag vet inte riktigt. Där fick du mig... hmmm... kanske... A9 ? Äh vad vet jag. Jag är ju bara en noob. Jag kan inte göra lika otroliga calls och value bets som dig. (Än en gång skriver du summan i $ som är helt jävla ointressant).

 

Väl mött.

//Patrick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att det finns fler än jag som inte bryr sig om motståndarens range. Det viktiga är imo att våga lita på MAGKÄNSLAN, fundera på POTTODDSEN och undvika TROUBLEHANDS som KJo, åtminstone tills man byggt upp känslan och pokerintuitionen tillräckligt. Mycket bra utläggning om KJo förut btw, Calle. Håller helt med om att det är en av de mest överskattade händerna i Texas Hold'em - THE CADILLAC OF POKER.

 

Lycka till vid gröna fältet!

 

nh :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är man en ubertight spelare som aldrig bluffar bör man kanske inte riverbetta AT

 

men om man har sån image Carl har är det ju helt klart värde i att betta river, fi kan utan problem hitta syn med många Tx, 9x, kanske tom. ännu lägre, var ju guld att river inte var en klöver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt tänker du i termer av fi:s handrange och balansering av händer medan du spelar Carl?

Lägger själv inte så mkt tid på det även om jag såklart indirekt gissar ungefär vilken hand dom har och spelar många händer lika med bluff/semibluff och monster.

Verkar dock som att folk även nere på riktigt låga nivåer känner sig tvungna att balansera perfekt och ta fram fi:s exakta handrange. I min mening pillar man då på små detaljer när man istället borde jobba på stora luckor i sitt grundspel.

 

nänä, fi's hd och balansering av händer är inte så viktiga moment... fan du skriver bra teori, keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart ska jag börja. Till att börja med märker din oerfarenhet när du poängterar storleken av potten i $. Misstag två du gör är inte så farligt, lite förstårerligt, men dock ändå ett misstag. Jag har spelat både högre än nl2000 och längre än dig. Efter att ha läst din dagbok så är jag ganska övertygad om att jag är en bättre spelare än dig också(nej jag vill inte spela mot dig).

 

Du försöker skryta,
det är så det känns i alla fall
, med händer som inte är något speciellt.
Du kanske inte menar att försöka höja dig till skyarna men det är så det låter.
Pasta intressanta händer istället där det handlar om att räkna ut hand ranges och försöka lista ut om ett spel är +ev eller inte.

 

Förstår du bättre nu?

 

Menar du på fullt allvar att det är standard att bygga en $2,700 pott med AT på brädan T 7 9 3 4 ? Okej om man synar ner någon hela vägen som bettat så hårt för man sätter han på drag. Men att kontrollera potten ifrån flopp och ha byggt den själv kan ju oftast vara ett självmord. Om det är standard för er, då undrar jag verkligen....
vad tror ni att ni ska få syn av när ni bettar 750$ på river ? JT ?

 

Erhm... ja jag vet inte riktigt. Där fick du mig... hmmm... kanske... A9 ? Äh vad vet jag. Jag är ju bara en noob. Jag kan inte göra lika otroliga calls och value bets som dig. (Än en gång skriver du summan i $ som är helt jävla ointressant).

 

Väl mött.

//Patrick

 

Asså vad håller du på med? "Till att börja med märker jag din oerfarenhet..."...skämtar du ? Jag har förmodligen spelat fler händer än vad Doyle Brunson har gjort i hela sitt liv om man tänker på att i hans live-games spelar de i snitt 40 händer/timmen medan jag spelar 600-700 händer/timmen i. Kalla mig inte oerfaren igen tack. Jag är knappast något pokerproffs, men jag är verkligen inte nybörjare heller.

 

Sedan poängterar DU att storleken av både potten och bettarna är oväsentliga. Alltså, kom igen, vad är det här ? Oväsentliga? Det är väl snarare just DEM som är de väsentliga och det är just därför jag la upp handen. Om jag hade bettat halvpott hela vägen hade jag inte ens lagt upp handen därför att det hade varit standardspel. Tillochmed att checka river är väldigt vanligt. Jag la endast upp handen därför att det inte är standardspel att spela den handen i just den situationen så pass hårt. Den avvek ifrån det vanliga spelet man brukar göra där, just därför la jag upp den. Alla hundratusentals händer jag spelat i mitt liv (samt beskådat) så kan jag lätt urskilja på om en hand är spelad på ett annorlunda sätt gentemot vad snitt-spelaren skulle spelat.

 

Jag tycker om att du diskuterar tillbaka mot mig men inga absurda påhopp som att jag skulle vara oerfaren osv, det håller inte Patrick. Sedan är det ju nästan sjukt att du sitter och skriver " ...så är jag ganska övertygad om att jag är en bättre spelare än dig också(nej jag vill inte spela mot dig).". Vad hade det med hela saken att göra ? Försöker du på nåt finstilt sätt försöka höja dig själv till skyarna genom att påstå att du är "relativt säker" på att du är bättre än mig ? Det är dessutom helt irrelevant om du "känner att jag försöker skryta" när jag redan sagt klart och tydligt att jag inte har några som helst avsikter i denna dagbok på att skryta. Jag skriver det med tjock text för att förtydliga det då, så att det inte blir några missförstånd. Jag har inga som helst avsikter att skryta i min dagbok. Jag har aldrig haft det, kommer aldrig ha det och jag tänker inte ha det. Punkt slut.

 

Dessutom pastar jag exakt vilka som helst händer jag vill i min dagbok. Jag kan tyckas låta otrevlig nu men ibland måste man ta i med hårdhandskarna för att få vissa personer att förstå vad man menar. Halvsluddriga diskussioner utan någon som helst grund än ännu värre att läsa. Som sagt, de händer jag pastar vill jag ha vettiga kommentarer till och inga personliga påhopp. Kommentera bara handen, det är det enda jag vill. Jag utgår ifrån att du är en envis kille (vilket de flesta pokerspelare är, inklusive jag) som säkerligen kommer försöka skriva något slags "kontrande svar" och försöka låta klok igen och trycka mig under marken. Det behövs inte. Jag vill inte ha nåt krig och jag menade absolut inget illa mot varken dig personligen eller några andra som lagt sig i diskussionen. Jag ville bara klargöra vissa saker och det har jag gjort nu. Ha det bra grabben! Tack och hej! /CarlDenStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså vad håller du på med? "Till att börja med märker jag din oerfarenhet..."...skämtar du ? Jag har förmodligen spelat fler händer än vad Doyle Brunson har gjort i hela sitt liv om man tänker på att i hans live-games spelar de i snitt 40 händer/timmen medan jag spelar 600-700 händer/timmen i. Kalla mig inte oerfaren igen tack. Jag är knappast något pokerproffs, men jag är verkligen inte nybörjare heller.

 

Uhm, du har spelat poker i 10 månader, antar att du inte började med att multitablea massor med bord? Förstår du hur absurt ditt påstående att du lirat mer än doyle låter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm, du har spelat poker i 10 månader, antar att du inte började med att multitablea massor med bord? Förstår du hur absurt ditt påstående att du lirat mer än doyle låter?

 

Inte ett dugg. Dessutom har jag multitablat i 11 månader ja. Enkel matte.

 

I snitt 6h/dagen i elva månader. varje månad är snitt 30 dagar. 30 x 11 = 330 dagar. (Ska noteras att jag har spelat i 2 år egentligen, men dock bara freerolls och med 10$ var och varannan vecka på partypoker.)

 

330 x 24 = 7920 timmar. 7920/4 = 1980 timmar i snitt har jag spelat dessa 11 månader.

 

1980 x 600 = 1 188 000 händer har jag drygt spelat dessa 11 månader. Ja, jag har spelat sjukt mycket och offrat stora delar av min vardag men jag tycker själv att det har varit värt det. T.ex. i februari spelade jag 10-12h/dagen VARJE dag i februari.

 

Man kan absolut addera säkerligen 200 000 händer till på den där siffran om man räknar med alla händer jag spelat i hela mitt liv.

 

Låt oss påstå att Doyle Brunson har spelat poker i 65 år (jag vet inte exakt hur länge). Jag vet iallafall att det inte funnits internet under större delen av hans liv. Jag vet också att han bara har kunnat spela ett bord åt gången under större delen av sitt liv. Jag vet också att man i snitt spelar 40 händer/timmen, men jag antar att under större delen av hans liv har det säkerligen inte varit ett så högt snitt per timme då jag kan tänka mig att han spelat många tiomanna bord där det dröjt en väldans tid mellan händerna. Han har nog spelat i snitt 2-3h/dagen i sina 65 år bland pokern.

 

Snittet händer han fått i timmen i sitt liv lär ligga runt 30 händer/h.

 

365 x 65 = 23 725 dagar. Så många dagar har han uppskattningsvis spelat poker.

 

Såhär många händer har han i snitt spelat :

 

30 x 2,5 = 75 händer/dagen.

 

75 x 23 725 = 1 779 375 händer har Doyle Brunson uppskattningsvis spelat i sitt liv. Det kan säkert diffa 100 000 händer åt det ena hållet åt eller åt det andra hållet. Jag har ju som sagt inga exakta uppgifter men väldigt rimliga dock.

 

Jag har spelat i snitt 1,4 miljoner händer i mitt liv.

 

Doyle har uppskattningsvis spelat 1,6-1,8 miljoner händer i sitt liv.

 

Inom ett halvår kommer jag att vara förbi han i antal spelade händer-

 

Vad var absurt med mitt påstående ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså vad håller du på med? "Till att börja med märker jag din oerfarenhet..."...skämtar du ? Jag har förmodligen spelat fler händer än vad Doyle Brunson har gjort i hela sitt liv om man tänker på att i hans live-games spelar de i snitt 40 händer/timmen medan jag spelar 600-700 händer/timmen i. Kalla mig inte oerfaren igen tack. Jag är knappast något pokerproffs, men jag är verkligen inte nybörjare heller.

 

Sedan poängterar DU att storleken av både potten och bettarna är oväsentliga. Alltså, kom igen, vad är det här ? Oväsentliga? Det är väl snarare just DEM som är de väsentliga och det är just därför jag la upp handen. Om jag hade bettat halvpott hela vägen hade jag inte ens lagt upp handen därför att det hade varit standardspel. Tillochmed att checka river är väldigt vanligt. Jag la endast upp handen därför att det inte är standardspel att spela den handen i just den situationen så pass hårt. Den avvek ifrån det vanliga spelet man brukar göra där, just därför la jag upp den. Alla hundratusentals händer jag spelat i mitt liv (samt beskådat) så kan jag lätt urskilja på om en hand är spelad på ett annorlunda sätt gentemot vad snitt-spelaren skulle spelat.

 

Jag tycker om att du diskuterar tillbaka mot mig men inga absurda påhopp som att jag skulle vara oerfaren osv, det håller inte Patrick. Sedan är det ju nästan sjukt att du sitter och skriver " ...så är jag ganska övertygad om att jag är en bättre spelare än dig också(nej jag vill inte spela mot dig).". Vad hade det med hela saken att göra ? Försöker du på nåt finstilt sätt försöka höja dig själv till skyarna genom att påstå att du är "relativt säker" på att du är bättre än mig ? Det är dessutom helt irrelevant om du "känner att jag försöker skryta" när jag redan sagt klart och tydligt att jag inte har några som helt avseenden i denna dagbok på att skryta. Jag skriver det med tjock text för att förtydliga det då, så att det inte blir några missförstånd. Jag har inga som helst avseenden på att skryta i min dagbok. Jag har aldrig haft det, kommer aldrig ha det och jag tänker inte ha det. Punkt slut.

 

Dessutom pastar jag exakt vilka som helst händer jag vill i min dagbok. Jag kan tyckas låta otrevlig nu men ibland måste man ta i med hårdhandskarna för att få vissa personer att förstå vad man menar. Halvsluddriga diskussioner utan någon som helst grund än ännu värre att läsa. Som sagt, de händer jag pastar vill jag ha vettiga kommentarer till och inga personliga påhopp. Kommentera bara handen, det är det enda jag vill. Jag utgår ifrån att du är en envis kille (vilket de flesta pokerspelare är, inklusive jag) som säkerligen kommer försöka skriva något slags "kontrande svar" och försöka låta klok igen och trycka mig under marken. Det behövs inte. Jag vill inte ha nåt krig och jag menade absolut inget illa mot varken dig personligen eller några andra som lagt sig i diskussionen. Jag ville bara klargöra vissa saker och det har jag gjort nu. Ha det bra grabben! Tack och hej! /CarlDenStore

 

Jag poängterade att storleken i $ är oväsentlig. Spelar ingen roll om det var 20$, 80$ eller 120 000$ som du bettade. Utan storleken i förhållande till potten som avgör.

 

Att checka river där är inte vanligt och har aldrig varit vanligt och kommer nog aldrig att bli vanligt i mina games. Snittspelaren är för övrigt en förlorande spelare. Så att jämföra ditt spel med en snittspelare är ganska dumt. De flesta vinnande spelarna bettar alltid river där.

 

Jag vet inte hur erfarenhet ska förklaras i pokersammanhang eftersom en del har lättare att komma ihåg hur händer utspelas, hur spelare spelar osv. Dock vet jag att man inte kan mäta erfarenhet i antal händer när det gäller poker. Inte enbart. Jag skulle lätt vilja kunna påstå att Doyle har mer erfarenhet än dig. Fastän du kanske har lirat fler händer än honom. Just sättet som du skriver i dagboken visar att du är ganska oerfaren när det gäller poker. Så jag anser att jag hade goda grunder för att kalla dig oerfaren. Det var tydligen en öm punkt och det var inte alls meningen som ett... fientligt påhopp... jag ville inte trycka ner dig.

 

Varför jag skrev att jag var en bättre spelare än dig och skrev vilka nivåer jag spelat på var för att du skulle få en bättre känsla för vem du pratar med. Det var det snabbaste sättet. Det gjorde tydligen ingen effekt. Men jag hoppas jag slipper indirekta kommentarer som:

 

Det verkar som om 90% av pokerforumets medlemmar gör "standardspel" som jag tycker är vackra spel. Jamen spela 10/20 själva då, be my guest. Ni verkar ju bättre spelare än mig, och det menar jag på fullt allvar. Jag förstår inte varför ni harvar på lägre nivåer när ni kommer och säger att såna spel är standardspel.

 

... i fortsättningen i alla fall. Förstår du nu varför jag skrev som jag gjorde?

 

Du kanske inte har för avseende att skryta. Men det du skriver och sättet du skriver det på framförs som skryt brukligen görs. Du kan ju kanske tänka på det när du väljer dina ord nästa gång.

 

Du skriver att du pastar vilka händer du vill. Visst får du göra det. Men då får du ju även stå ut med kritiken som du så ofta kallar för påhopp och till och med personligt påhopp. All kritik är inte fientlig och därmed inte heller ett påhopp.

 

Haha ja jag är väldigt envis. Som du ser. Det är bra ibland, ibland dåligt. Man får försöka balansera det så gott det går. Och jag försöker inte låta klok, jag bara är det. Jag är erfaren. Och jag har aldrig försökt trycka dig under marken. Jag har bara försökt förklara för dig hur det ligger till. På ett vänligt sätt. Och vill du inte starta ett "krig" så får du gärna sluta kalla mig för en grabb. Det om något är väldigt nedlåtande vilket de flesta personer vet om.

 

Väl mött.

//Patrick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

INSE CARL. DU är en tomte! Du spelar bra i jämförelse med snittet men så äckligt mycket sämre än vad du själv tror. Vissa av dina påståenden är helt absurda och det retar många att du klonkar så äckligt mycket och tror att det är så det ska vara. Jag TROR att du kommer komma i en äcklig bad streak så småningom som kommer få dig att inse att du lever på ha mött rätt mycket stolpskott i rätt lägen som du gång på gång dubblat upp mot. 10 månader, även om det är 8 timmar om dagen är inte mycket spel och du kommer vara med om jävligt mycket jobbiga saker.

 

Jag vet inte vem du är eller hur du är i verkligheten men jag kan erkänna att jag hatar din attityd och att någon kan vara så arrogant är på snudd till orealistiskt.

 

Klart som fan folk blir avundsjuka och bittra när en åsna plussar på åsnespel varje jävla dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vem du är eller hur du är i verkligheten men jag kan erkänna att jag hatar din attityd och att någon kan vara så arrogant är på snudd till orealistiskt.

 

Klart som fan folk blir avundsjuka och bittra när en åsna plussar på åsnespel varje jävla dag.

 

Spot on, typ :shock:. Glömmer aldrig när han var upp 5 inköp och det gått "sådär" :), eller gångerna det talas om utdragningar (flushdraws typ) till hans favör och saker och ting helt enkelt är som det ska vara. Hade han förlorat hade det varit motrigg. Plz..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett dugg. Dessutom har jag multitablat i 11 månader ja. Enkel matte.

 

I snitt 6h/dagen i elva månader. varje månad är snitt 30 dagar. 30 x 11 = 330 dagar. (Ska noteras att jag har spelat i 2 år egentligen, men dock bara freerolls och med 10$ var och varannan vecka på partypoker.)

 

330 x 24 = 7920 timmar. 7920/4 = 1980 timmar i snitt har jag spelat dessa 11 månader.

 

1980 x 600 = 1 188 000 händer har jag drygt spelat dessa 11 månader. Ja, jag har spelat sjukt mycket och offrat stora delar av min vardag men jag tycker själv att det har varit värt det. T.ex. i februari spelade jag 10-12h/dagen VARJE dag i februari.

 

Man kan absolut addera säkerligen 200 000 händer till på den där siffran om man räknar med alla händer jag spelat i hela mitt liv.

 

Låt oss påstå att Doyle Brunson har spelat poker i 65 år (jag vet inte exakt hur länge). Jag vet iallafall att det inte funnits internet under större delen av hans liv. Jag vet också att han bara har kunnat spela ett bord åt gången under större delen av sitt liv. Jag vet också att man i snitt spelar 40 händer/timmen, men jag antar att under större delen av hans liv har det säkerligen inte varit ett så högt snitt per timme då jag kan tänka mig att han spelat många tiomanna bord där det dröjt en väldans tid mellan händerna. Han har nog spelat i snitt 2-3h/dagen i sina 65 år bland pokern.

 

Snittet händer han fått i timmen i sitt liv lär ligga runt 30 händer/h.

 

365 x 65 = 23 725 dagar. Så många dagar har han uppskattningsvis spelat poker.

 

Såhär många händer har han i snitt spelat :

 

30 x 2,5 = 75 händer/dagen.

 

75 x 23 725 = 1 779 375 händer har Doyle Brunson uppskattningsvis spelat i sitt liv. Det kan säkert diffa 100 000 händer åt det ena hållet åt eller åt det andra hållet. Jag har ju som sagt inga exakta uppgifter men väldigt rimliga dock.

 

Jag har spelat i snitt 1,4 miljoner händer i mitt liv.

 

Doyle har uppskattningsvis spelat 1,6-1,8 miljoner händer i sitt liv.

 

Vad var absurt med mitt påstående ?

 

Vad som är absurt är att du ens försöker räkna på det. Du måste ju förstå att det är omöjligt? Min förskolelärare skulle inte ens klappat mig på axeln för den där uträkningen. Inte ens en liten guldstjärna vid mitt namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...