Gå till innehåll

Hur få jobb i nationella insatsstyrkan?


ANGRYKOREAMAN

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tänker inte försvara mitt påstående in i all oändlighet. Jag vet att det är sant, jag skiter i vad ni tror.

Det låter på dig som att du vill köra över andra för att du ska komma fram.. Lumpen tvingar dig till samarbete vilket är A&O i NI.

 

Men du har säkert tänkt på detta då du säger att den träningen du ska genomföra är hårdare än jägarutbildningen... på alla sätt?!

Psykiskt, fysiskt, samarbetsmässigt, lydnadsmässigt m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan vet du egentligen om jägartjänst? Den uppfattningen du skaffat dig genom lumpen.nu / wikipedia / whatever förtäljer ungefär 10% tjänsten. Skulle dessutom vilja påstå att jägarna på AJB har det kärvare än kanotisterna nere på KA1, så varför var inte detta ett alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter på dig som att du vill köra över andra för att du ska komma fram.. Lumpen tvingar dig till samarbete vilket är A&O i NI.

 

Men du har säkert tänkt på detta då du säger att den träningen du ska genomföra är hårdare än jägarutbildningen... på alla sätt?!

Psykiskt, fysiskt, samarbetsmässigt, lydnadsmässigt m.m.

 

Sorry, menade inte att köra över er så. Ville bara markera skarpt på en gång för att slippa en 15 sidig diskussion om hurvida jag ljuger eller inte som sabbar trådens ursprungliga ämne. Det har ju hänt ett par gånger tidigare här på pf.

 

Jag har inte sagt att träningen jag ska genomföra är hårdare. Jag skrev att jag inte tyckte att lumpen var värt det mtp den stora mängd tid man lägger ned på skitgöra jämfört med vad man får ut. Lumpen är mycket troligt det bästa alternativet för att få jobb i NI men jag har redan tackat nej.

 

Kan man be om att få mönstra igen ett år senare och bli inkallad?

 

Gå vakt/insats på livgardet så kanske du kan bli väktare istället :lol: :lol: :lol:

 

Jo, för väktare var ju det jag ville bli. NOT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan vet du egentligen om jägartjänst? Den uppfattningen du skaffat dig genom lumpen.nu / wikipedia / whatever förtäljer ungefär 10% tjänsten. Skulle dessutom vilja påstå att jägarna på AJB har det kärvare än kanotisterna nere på KA1, så varför var inte detta ett alternativ?

 

Jag känner kanske 5st som muckat från FJS, 5 från kustjägarna, 10 från K3 och 10 från AJB så jag har ganska bra koll. Flertalet är nära vänner.

 

EDIT: Okej, jag överdrev visst lite, men kanske 25 totalt, spridda på de 4 utbildningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna PM:a mig några namn från din skara av FJS-vänner. Jag antar att du inte är alltför gammal, således borde inte dina polare vara det heller. Inte långt kvar till ANGRYMYTOMAN nu.

 

Angående om att mönstra på nytt så är det möjligt, räkna dock inte med att pliktverket är allt för generösa med utdelning av platser till folk som en gång tackat nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta yra nu. Allt annat än tjänst i pansartrupperna är helt bortkastat. Möjligtvis behövs några slevhjon och lite artilleri.

 

Pansarskytte är ju kanon för NI. Man skumpar runt i bollhavet på en 90:a i nio timmar och sedan (precis innan man somnar) hoppar man ut och skjuter utav bara helfvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner kanske 5st som muckat från FJS, 5 från kustjägarna, 10 från K3 och 10 från AJB så jag har ganska bra koll. Flertalet är nära vänner.

 

EDIT: Okej, jag överdrev visst lite, men kanske 25 totalt, spridda på de 4 utbildningarna.

 

Om du ska ljuga får du lära dig att göra det snyggt, särskilt om du ska klara av psykologens djupintervju innan du kan bli antagen av NI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ditt sätt att resonera, låter du som något av en Rambotyp.."för slappt" med än den ena eller andra militära uttagningen..jag tror inte att den attityden gör dig lämplig inom insatsstyrkan, men jag vet dock inte hur omfattande den psykologiska gallringen är, vet inte heller om man kan få tjänstgöra inom insatsstyrkan, eller polisen överhuvudtaget, om man inte gjort militärtjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en ren skämttråd eller?

 

För det första, militärtjänst är väldigt meriterande när du söker Polishögskolan som du MÅSTE gå för att överhuvudtaget vara påtänkt till NI, men det är inte ett måste.

 

För det andra, letar man på nätet så finner man fakta om man anstränger sig lite

 

http://afi3.ams.se/Go.aspx?chFrameCenterHexURL=687474703A2F2F616669332E616D732E73652F79726B656E2F59726B65734265736B7269766E696E672E617370783F6959726B6549643D323939

 

http://www.polisen.se/inter/nodeid=43243&pageversion=1.jsp

 

*helt off men det här var tydligen mitt första inlägg här*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bli inte polis. Det finns massor av jobb som är bättre. Det kanske ser glamoröst ut, men du kommer att bli en bitter gammal man i förtid när du har sopat upp tillräckligt många självmordsoffer och kånkat på nerspydda fyllon samtidigt som du blir hotad, kritiserad och bespottad. Sjukt underbetalda är dom också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får en polis i månaden?

Vad får man i NI i månaden?

 

Nej, polis skulle jag bara vara för att komma in i NI isåfall. Funderar isf på att plugga civ ing parallellt så jag kan börja med något sånt när jag inte får vara kvar i NI länge, för där fick man väl bara vara max 10 år?

 

Och jag vet att det är sjukt svårt att få jobb om man pluggat ngt och sen tar uppehåll 20 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...