Gå till innehåll

Hur få jobb i nationella insatsstyrkan?


ANGRYKOREAMAN

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Be om att få göra som skyddsvakt i Boden, gärna som plutonsbefäl 12 mån. Därefter kanske en polisutbildning.

 

 

Ta med dig mycket med fickpengar om du ska bli skyddsvakt, det kommer behövas då skyddsvakterna spenderar mycket av sin vakna tid konsum, brukar även hända att det blir en korv på shell eller kanske ett spaningsuppdrag på punkt 49.

 

Lyssna inte på mig, jag vet ingenting =)

 

edit:sen är det väl klart att du ska göra värnplikten i boden, en fin stad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NI står under Rikskrim.

 

Du måste ha gjort lumpen för att ens söka till polishögskolan.

 

Blir du inte antagen till en av de tuffare jägartjänsterna så lär dina chanser vara små för NI.

 

NI består endast av erfarna "äldre" poliser och alla besitter specialkompetens och fysik som elitidrottare.

 

Förövrigt så träffade jag en psykolog igår på en fest som jobbar med antagningarna. Du skall nog ta reda på varför du vill detta. Skaffa dig lite livserfarenhet först är A&O.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippt från Wiki angåeende intagningskrav till NI:

Den som vill söka till nationella insatsstyrkan måste ha varit polis i minst 5 år (varav minst 2 år aktiv tjänst), vara ostraffad och genomgå prov med avseende på:

 

Fysisk kondition

Skytte

Anlag för fobier (trånga utrymmen, höga höjder, vatten)

Psyke

Djupintervju

10 dygn i fält

 

Man måste klara alla testerna för att komma ifråga som medlem i insatsstyrkan. Tjänstgöringen varar ca 10-12 år som längst. Snittåldern på poliserna i styrkan sägs ligga runt 35 år.

 

Du har möjligtvis inte fått denna idé efter att ha följt "The Unit"? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt för att jag skrev att NI var en del av SÄPO, det stämmer ju tydligen inte men det är NI jag vill ingå i.

 

Jag har inte fått ideen från The Unit, är det en bra film?

 

Så om wiki har rätt behöver man inte ha gjort lumpen även om det förmodligen är en stor fördel?

 

Jag har valt att avstå från lumpen för att jag inte fick bli fallskärmsjägare/kustjägare pga minimalt synfel. Resten av lumpen inkl jägarna är för slappt.

 

Med givna förutsättningar bör jag alltså satsa på polishögskolan?

Vet någon något om hur ett litet synfel påverkar möjligheten till att bli anställd i NI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....... Jag har valt att avstå från lumpen för att jag inte fick bli fallskärmsjägare/kustjägare pga minimalt synfel. Resten av lumpen inkl jägarna är för slappt....

 

 

För slappt i jämförelse med vad du hittar på annars då lr? Att mucka med högsta betyg oavsett militärutbildning är väldigt meriterande när du ska söka dig in på en sådan här bana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte försvara mitt påstående in i all oändlighet. Jag vet att det är sant, jag skiter i vad ni tror. För att få en seriös tråd utan så kan ju ni som tvivlar låtsas att jag talar sanning.

 

Nej, en jägartjänst i lumpen är inte slappare än det jag kommer göra istället. Men en jägartjänst är alldeles för slapp för att jag ska tycka att det är värt allt det som lumpen innebär, vilket i mina ögon är mycket onödig skit. För att motivera mig att göra lumpen hade det behövts ett ordentligt kraftprov, eftersom jag har en enorm vinnarinstinkt, men det erbjöds inte pga min syn.

 

Toppbetyg i lumpen hade jag säkerligen inte fått då jag är långt ifrån en perfekt människa. Fysiskt hade jag dock varit i toppstriden men det är ju inte det betygen sätts på.

 

Och ja, det hade varit meriterande att göra lumpen med goda betyg också, men nu har valt att tacka nej till den möjligheten. Jag hade förvisso inte gjort annorlunda om jag fått mönstra idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...