pokerna22 Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 Men du förstår att folda händer som är bättre än man bluffar, är en basjstrategi. Undantag cardremovaleffect. Först tyckte jag det var kontraintuitivt men efter att läst i MoP och funderat lite så tror jag att jag är med på det. Oavsett spelar det ingen roll om jag förstår eller inte, jag vet iaf att det är så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 Får ursäkta om det är något jag missat, men i pos delar man väll inte upp i en bluff/fold range utan dessa händer är desamma. Är väll lika bra/dåligt att bluffa eller för den delen syna med 4-6 och 7-8 där, det enda som spelar liten roll skulle väll vara blockers. Förklara gärna hur fel jag har:-( edit: kanske inte syna Jo i praktiken spelar det väl mindre roll, grejen att du har ingen chans att komma till SD med de händer som du foldar. Medan du kan få dina bluffar synade och därför är det dominerat att inte ta de bästa händerna som är utanför syn- och raise-distributionerna som bluff. Spelar fi optimalt(eller är någorlunda vettig) spelar det dock ingen roll vilken del av det intervallet du tar. Om jag förstått rätt. Dvs co-optimal tror jag termen är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerna22 Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 Jo i praktiken spelar det väl mindre roll, grejen att du har ingen chans att komma till SD med de händer som du foldar. Medan du kan få dina bluffar synade och därför är det dominerat att inte ta de bästa händerna som är utanför syn- och raise-distributionerna som bluff.Precis. I vilket fall är ju edgen i princip bara på teoretisk nivå och tror man hittar 100x mer edge för riverbluffen genom att använda sina hur långt han timar ner skillz:lol: Gutt med lite teorisnack bland allt Spedddwej snack och Clementzwhajjn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 Helt med på det men, läste nog igenomallt lite för snabbt och trodde han menade att det var en dålig bluff med 4-6 men hade varit en bra bluff med 7-8. I vilket fall är ju edgen i princip bara på teoretisk nivå och tror man hittar 100x mer edge för riverbluffen genom att använda sina hur långt han timar ner skillz:lol: Jo särskilt stor skillnad i värde lär det inte ha, men retarderade bet/syner kan ju tom de bästa göra. Som jman som bet synade 75s på A8583 eller liknande mot PA. Tror det är väldigt sällan någon här kommer bluffa med typ 55 o sen tro att de kanske har värde i att syna en raise. Sen har det, iaf för mig, mycket att göra med att man vill ha koll på sin frekvens så därför väljer man ett specifikt intervall(som man kan justera upp och ner) istället för att slumpmässigt välja bluffhänder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 Tror det var 57s på 885A7 brädan, eller liknande. Jman R Btn, PA calls PA checks, Jman CB, PA calls check/check A check/bett/raise/call PA har typ 33? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 PartyPoker, $3.00/6.00 No Limit Hold'em Tournament, 6 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: donkme2tears (SB): $842.40 Dexter_08 (BB): $1,189.75 SteenV (UTG): $600 Virmos11 (UTG+1): $642 stevebutabi2 (CO): $672.15 ZOUNO1 (Button): $605.05 Dealt to stevebutabi2 5:club: 5:heart: Pre-flop: (2 folds), stevebutabi2 raises to $18, ZOUNO1 calls $18, (2 folds) Flop: ($45) 2:diamond: 2:club: 3:club: (2 Players) stevebutabi2 bets $33, ZOUNO1 calls $33 Turn: ($111) Q:spade: (2 Players) stevebutabi2 bets $100, ZOUNO1 calls $100 River: ($311) 8:diamond: (2 Players) stevebutabi2 checks, ZOUNO1 checks Results: stevebutabi2 Showed 5:club: 5:heart: ZOUNO1 Showed J:heart: J:club: ZOUNO1 wins $308 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 PartyPoker, $3.00/6.00 No Limit Hold'em Tournament, 6 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: donkme2tears (SB): $842.40 Dexter_08 (BB): $1,189.75 SteenV (UTG): $600 Virmos11 (UTG+1): $642 stevebutabi2 (CO): $672.15 ZOUNO1 (Button): $605.05 Dealt to stevebutabi2 5:club: 5:heart: Pre-flop: (2 folds), stevebutabi2 raises to $18, ZOUNO1 calls $18, (2 folds) Flop: ($45) 2:diamond: 2:club: 3:club: (2 Players) stevebutabi2 bets $33, ZOUNO1 calls $33 Turn: ($111) Q:spade: (2 Players) stevebutabi2 bets $100, ZOUNO1 calls $100 River: ($311) 8:diamond: (2 Players) stevebutabi2 checks, ZOUNO1 checks Results: stevebutabi2 Showed 5:club: 5:heart: ZOUNO1 Showed J:heart: J:club: ZOUNO1 wins $308 Var är värdebetet på river? Skärpning! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 Var är värdebetet på river? Skärpning!Nej, nej, nej. Jag bara check/tsynar rivers numera. Inget fancyplay, bara check/tsyn. Check/tsyn, check/tsyn, check/tsyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrClemetnz Postad 30 Juli , 2009 Rapport Share Postad 30 Juli , 2009 Jag hoppas att det här är en level. Annars är inlägget för dumt för att kommentera. 100% seriöst. Gutt med lite teorisnack bland allt Spedddwej snack och Clementzwhajjn. +1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2009 Lever Puni fortfarande eller har han äntligen imploderat? PartyPoker, $3.00/6.00 No Limit Hold'em Cash Games, 6 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: SittingDuck (CO): $634.50 panzergus (Button): $1,127.60 URDoneSon (SB): $606 SteenV (BB): $627.90 stevebutabi2 (UTG): $1,347.40 FlawlessMVP (UTG+1): $591 Dealt to stevebutabi2 8:heart: 8:club: Pre-flop: stevebutabi2 raises to $18, (2 folds), panzergus calls $18, (2 folds) Flop: ($45) 8:diamond: T:spade: 5:club: (2 Players) stevebutabi2 bets $33, panzergus raises to $90, stevebutabi2 calls $57 Turn: ($225) 2:heart: (2 Players) stevebutabi2 checks, panzergus bets $222, stevebutabi2 calls $222 River: ($669) 4:diamond: (2 Players) stevebutabi2 checks, panzergus bets $797.60, stevebutabi2 calls $797.60 Results: panzergus Showed A:club: 4:heart: stevebutabi2 Showed 8:heart: 8:club: stevebutabi2 wins $2,261.20 Ship It, Shipt It 4 Glooooory. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Ship It, Shipt It 4 Glooooory. Ez life (= Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Haha panzergus är sig lik ser jag! wp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Haha panzergus är sig lik ser jag! wp Är jag alldeles för fast i nit-low limit tänk om jag tycker att check<three barrela för honom på river? EDIT: äh, nvm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Panzergus sätter mkt press! Ja jag lever, bara haft lite semester Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Vafan har pansar-äckeltur-gus branchat ut och svikit Prima? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fowran Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Vafan har pansar-äckeltur-gus branchat ut och svikit Prima? Lugn meta, han var inne senast inatt och donerade! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Vafan har pansar-äckeltur-gus branchat ut och svikit Prima?Fortfarande Prima, dock jobbig converter. Lugn meta, han var inne senast inatt och donerade!Yes, hand från igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Fortfarande Prima, dock jobbig converter. Yes, hand från igår. Ah, trodde inte du hade vägarna förbi Prima. PMa nick din slyna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Tror tillomed att en skåning kan lista ut d. Väntar fortfarande på ditt OnGame nick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Tror det var 57s på 885A7 brädan, eller liknande. Jman R Btn, PA calls PA checks, Jman CB, PA calls check/check A check/bett/raise/call PA har typ 33? Jo, så var det. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2009 Tror tillomed att en skåning kan lista ut d. Väntar fortfarande på ditt OnGame nick. Inte lirat men kan tänka mig då Om vi börjar dusta på ongame ska jag överväga att meddela men det har varit ännu mer sporadiskt mer spel där... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 3 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2009 Men prima nicket tar jag gärna. Nickar Stevebutabi2 btw, orkade inte göra om namnet i HHn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 3 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2009 BlueFirePoker, Jman, HighStakes Adventure 2, 6handat, NLHE, 5/1k Btn Öppnar, Jman SB 3b TJo, Btn synar (Drygt 100bb eff) A55, Jman CB 1/2potten, Btn synar A55T check, check A55Tx Jman stoppbettar 1/3pott, Btn synar QQ Jman kan inte förstå hur Btn kan ha QQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts