dlinder Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Forumet kommer brusa sönder om ni inte bannar troll som bara spammar och tramsar. Börja med A0poker. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Använd gärna varningstriangeln vid de inlägg du tycker är trollande så märker vi dem snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Använd gärna varningstriangeln vid de inlägg du tycker är trollande så märker vi dem snabbare. Troll märks inte på enstaka inlägg, utan på helheten. Ett tramsinlägg är ett tramsinlägg, bara (uppenbart) tramsiga inlägg är ett troll. Han svarar heller aldrig på kommentarerna han får ang inläggen, vilket varje newbie garanterat hade gjort. Men jag har för mig att det var du (?) som låste hans "Fråga A0poker"-tråd, där gick han tydligen för långt ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Sant på hur troll agerar men det är ändå bättre att pma eller rapportera än att ge dem uppmärksamhet här IMO. Ja det var jag som låste den tråden. Han finns på radarn men vi är mycket för att fria hellre än fälla innan vi är övertygade om att någon är ett troll eller i övrigt inte passar på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Sant på hur troll agerar men det är ändå bättre att pma eller rapportera än att ge dem uppmärksamhet här IMO. Ja det var jag som låste den tråden. Han finns på radarn men vi är mycket för att fria hellre än fälla innan vi är övertygade om att någon är ett troll eller i övrigt inte passar på forumet. Fair enough. Ska använda rapporteringsfunktionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 http://pokerforum.nu/forum/search.php?searchid=870397 A0poker är väl ändå inget troll? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 http://pokerforum.nu/forum/search.php?searchid=870397 A0poker är väl ändå inget troll? Länken funkar ej, men.. jo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Länken funkar ej, men.. jo.Strange, länken funkar för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 A0poker är avstängd nu. Matteprof: Tror searchid beror på cookies eller är tidsbegränsade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Strange, länken funkar för mig Hursomhelst, varför tror du inte han var ett troll? Jag tyckte det var rätt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Hursomhelst, varför tror du inte han var ett troll? Jag tyckte det var rätt klart. tror han var ironisk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Läser bara alla poster han postat som ligger kvar och det är då inga trollposter. Mycket möjligt dock att några av hans inlägg plockats bort eller flyttats in till en intern muppo-grupp Nåväl, lugn fredag så då sitter man här en stund Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeThruxton Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2007 Var går gränsen för att vara "troll"? Räcker det med att Klyka eller någon annan renommerad forumskribent anser att någon med "fel" åsikter uttalar sig? Ni borde nog skriva in reglerna, vad gäller "troll" lite tydligare. Själv tycker jag att Klyka borde ha bannats strax efter finska vinterkriget... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2007 Var går gränsen för att vara "troll"? Räcker det med att Klyka eller någon annan renommerad forumskribent anser att någon med "fel" åsikter uttalar sig? Ni borde nog skriva in reglerna, vad gäller "troll" lite tydligare. Själv tycker jag att Klyka borde ha bannats strax efter finska vinterkriget... Troll är man om man enbart gör inlägg för att driva/provocera. Ofta brukar trollet "ta" en karaktär och försöka spela den, för att se om folk faller för det. Det har alltså inte med åsikter att göra, så försök inte få det här till nåt slags Stasi-rensning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2007 Själv tycker jag att Klyka borde ha bannats strax efter finska vinterkriget... För att jag svarade på dina trollinlägg på ett sätt så att alla (utom du) var tvungna att inse att du trampat i klaveret? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeThruxton Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2007 O.K. Dags att ta bladet från munnen. Jag har nu, under snart två år, medverkat som profil i olika forum. Under denna tid har jag samlat material för en kommande avhandling, som just kommer att belysa dynamiken i olika internetforum/communitys. I det stora hela, kan jag väl ändå vidhålla att de åsikter jag haft, stämmer ganska bra med de jag verkligen har, så något "trollande" har det inte varit fråga om. Möjligen i fråga om provokationer, som enbart haft som mål att framkalla reaktioner. Dessa kan jag be om ursäkt för. Det jag funnit intressant är skillnaderna mellan skriven text och en vanlig dialog i verkliga livet. Oförmågan att förstå ironi, när den serveras i textform. Opinionsstyrningen är en annan intressant företeelse som jag kommer att ägna många meningar om. Här har ni på PF varit till stor hjälp, ända från början. ProSharks var lite mer tungrodda i början, men även de föll igenom till slut. Affärsintressen inom de olika forumen är en annan kul grej att rota i... Det finns oändliga källor att ösa ur, men jag ska inte redogöra för alla. I det stora hela har jag haft jävligt roligt, medan jag gafflat och debatterat med allt och alla...Riktigt kul har det varit. Så Klyka, min trätobroder...Nu kan du banna mig på riktigt, eftersom jag egentligen inte borde få beträda detta forum under min livstid. //LappRoffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2007 Wooow!!! Totally oväntat! Lapproffe! Jag är mållös... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joakim G Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2007 när läste jag denna Ola? edit: 13 juni för att vara exakt sry roffe men här visade du tells så det skrek om det... jag var med hela vägen hehehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2007 Wooow!!! Totally oväntat! Lapproffe! Jag är mållös... Leveling by Jennez: Take irony and push it to the realms of eternity, multiplied by infinity. Nåt sånt var det nog. JoeThruxton - Menar du att din undermåliga argumentationsteknik och dina totalt irrelevanta slag i luften var en del av din strategi för att samla på dig material? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeThruxton Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2007 "Undermålig argumentationsteknik" var väl att ta i, Klyka, men visst fan håller jag med lite grann. Så jävla lysande har jag väl inte varit alla gånger. Ibland har jag garvat själv åt mina fylleinlägg, sena helgnätter... Herr Geigert ska nog inte slå sig själv för bröstet riktigt än. Mödomshinnan hos svensk poker brister under hösten. Jag är inte ensam om denna "artikelserie" som förhoppningsvis kommer att publiceras före årsskiftet. Jag har varit ett verktyg. Mitt eget pokerintresse har varit en fördel i detta arbete. Själv har jag inte ens sett det som ett arbete, utan som ett ganska underhållande tidsfördriv. Syftet med hela skiten, är inte att hänga ut enskilda personer eller olika företag, utan en syn på företeelsen "folkhemspoker" ur en psykosocial vinkel. Forumdynamiken är en vital del av detta. Jag passar på att be Jennez om ursäkt en gång till. Jag vet att jag varit jobbig, men om det är till någon tröst, så har jag väl ca 15 kg själv som ska bort... Och jag tycker fortfarande inte att det behövs ett förbund... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2007 Jag passar på att be Jennez om ursäkt en gång till. Jag vet att jag varit jobbig, men om det är till någon tröst, så har jag väl ca 15 kg själv som ska bort... Ingen fara, det är knappast det jag har stört mig på. Vissa saker har jag själv skrattat högt åt. Din iakttagelse av mig som ”en trindare version av TinTin” är och förblir en klassiker. Det jag däremot har funnit direkt obehagligt är att du verkar vara lite snabb på avtryckarknappen med insinuationer om privatliv etc. Ett visst mått av det får jag ta eftersom jag trots allt skyltar öppet med mitt namn men ett tag var det ju en häxjakt mot mig (och Peder för den delen) utan dess like. Peder får svara för sig själv dock. Det snurrades in och gjordes kullerbyttor i en rasande fart. Vi utmålades nästan som att vara del av ngn sorts brottssyndikat som höll Ken om ryggen och gud vet allt. Anyway, det där är history, ursäkten är accepterad en gång och så även den här gången. Ska bli intressant att se vad det är som händer i höst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joakim G Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2007 "Undermålig argumentationsteknik" var väl att ta i, Klyka, men visst fan håller jag med lite grann. Så jävla lysande har jag väl inte varit alla gånger. Ibland har jag garvat själv åt mina fylleinlägg, sena helgnätter... Herr Geigert ska nog inte slå sig själv för bröstet riktigt än. Mödomshinnan hos svensk poker brister under hösten. Jag är inte ensam om denna "artikelserie" som förhoppningsvis kommer att publiceras före årsskiftet. Jag har varit ett verktyg. Mitt eget pokerintresse har varit en fördel i detta arbete. Själv har jag inte ens sett det som ett arbete, utan som ett ganska underhållande tidsfördriv. Syftet med hela skiten, är inte att hänga ut enskilda personer eller olika företag, utan en syn på företeelsen "folkhemspoker" ur en psykosocial vinkel. Forumdynamiken är en vital del av detta. Jag passar på att be Jennez om ursäkt en gång till. Jag vet att jag varit jobbig, men om det är till någon tröst, så har jag väl ca 15 kg själv som ska bort... Och jag tycker fortfarande inte att det behövs ett förbund... Jag slår mig aldrig för bröstet skall du veta... Däremot så läste jag denna användare ganska enkelt (det kan gdaily intyga) + ett gäng till i god tid och det för att jag aldrig haft de "onda" avsikter som jag hela tiden utmålats för hos dessa olika användare utan helt enkelt av sunt förnuft Det enda som kan störa mig är att man har en shysst baktanke från början till slut men som skall sättas på ständiga prov av någon som gör det för att ha "syn på företeelsen "folkhemspoker" ur en psykosocial vinkel. Forumdynamiken är en vital del av detta". Och det är i mina ögon INTE shysst mot oss som har lagt ner så jäkla mycket pengar och ideell tid på detta. Gör mig nu en tjänst nu efter allt och ta bort resten av dina "nicknames" på PS (du vet vilka) och lägg fokus på ett par joggingrundor i veckan istället... Då lever du längre. /Joakim Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeThruxton Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2007 Jag slår mig aldrig för bröstet skall du veta... Däremot så läste jag denna användare ganska enkelt (det kan gdaily intyga) + ett gäng till i god tid och det för att jag aldrig haft de "onda" avsikter som jag hela tiden utmålats för hos dessa olika användare utan helt enkelt av sunt förnuft Det enda som kan störa mig är att man har en shysst baktanke från början till slut men som skall sättas på ständiga prov av någon som gör det för att ha "syn på företeelsen "folkhemspoker" ur en psykosocial vinkel. Forumdynamiken är en vital del av detta". Och det är i mina ögon INTE shysst mot oss som har lagt ner så jäkla mycket pengar och ideell tid på detta. Gör mig nu en tjänst nu efter allt och ta bort resten av dina "nicknames" på PS (du vet vilka) och lägg fokus på ett par joggingrundor i veckan istället... Då lever du längre. /Joakim Jodå, Jocke. Din "Schyssta baktanke" har man ju sett prov på ett antal gånger... Några nick på PS har jag inte kvar och ämnar inte skapa några fler profiler heller, så du kan lägga ner McCarthy-svängen. Verkar som om ni mest diskuterar fotboll nuförtiden ändå. För att replikera på din sista strof, kan jag upplysa dig om att jag levt ett bra liv, några år mer än du själv faktiskt, så jag räds inte döden. I vilken skepnad den än kommer... Jag kommer inte att göra fler inlägg här och det är helt okej att plocka bort Joe från listan. I think I made my point... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2007 Eftersom Joe är avstängd på egen begäran nu, och därmed inte kan svara på ev frågor i tråden, så låser jag den här tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts