edison Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Så här är det, satt och spelade spelet Harpan för några dagar sedan. Lyckades med konststycket att misslyckas typ 6 ggr i rad innan jag tiltade och la ner. Så här i efterhand har jag kommit på några frågor jag skulle vilja ha besvarade av er experter: 1) Går varje spel att lösa? 2) Finns det någon strategi man ska tillämpa i Harpan? Tack på förhand Edison Citera
Nidson Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 1) Går varje spel att lösa? Verkligen inte. Citera
edison Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Verkligen inte. Ok, det var ju gött. Du har inga strategitips att komma med när vi ändå är igång? Funderade lite på om det är ev+ att välja nya kort från de lite mer tjocka högarna så ofta man kan, för att banta ner dem... tankar? Citera
Juggler Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Är det inte bättre att tömma de små högarna så man har plats att slänga ut kungar? Citera
Nidson Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Ok, det var ju gött. Du har inga strategitips att komma med när vi ändå är igång? Funderade lite på om det är ev+ att välja nya kort från de lite mer tjocka högarna så ofta man kan, för att banta ner dem... tankar? Ja, jag brukar också nöta på de tjocka högarna mest av den anledningen du nämner. Det är väl ungefär på den nivån av strategi jag befinner mig. Själv föredrar jag hjärter, hade en sommar för 4 år sen då jag nötte hundratals omgångar mot datorn och lyckades jobba in en snittplacering på typ 2,0. Citera
edison Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Ja, jag brukar också nöta på de tjocka högarna mest av den anledningen du nämner. Det är väl ungefär på den nivån av strategi jag befinner mig. Själv föredrar jag hjärter, hade en sommar för 4 år sen då jag nötte hundratals omgångar mot datorn och lyckades jobba in en snittplacering på typ 2,0. Hehe, hjärter är också fint. Kul att spela mot polare som inte kan reglerna... "här, ta spader dam mate". Btw, MS röj är ju kul också Har dock aldrig klarat storröj tror jag inte. Citera
hackson Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag brukar ta små höger för att få ut kungar. Aldrig flytta upp kort på essen om det inte är absolut nödvändigt (endast på datorn då man inte kan flytta ner dom igen) Citera
Ratchet Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag brukar ta små höger för att få ut kungar.Aldrig flytta upp kort på essen om det inte är absolut nödvändigt (endast på datorn då man inte kan flytta ner dom igen) Får man göra det när man lirar med vanliga kort då egentligen? ..Du fuskar väl inte i patiens va? Citera
Snabelguy Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag brukar också köra dom stora högarna först för att komma åt korten där under. Men det kanske inte är den bästa startegin. Hjärter är kul mot riktiga motståndare. Spelar man mot datorn är det bara kul tills man lyckats med den ultimata rundan. Röj däremot är skitkul emellanåt. Utmana sig själv till att lösa den på snabbast möjliga tid. Fint för att få upp stressnivån i kroppen. Citera
Appel Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Tips för att klara MSröj bättre: Ändra upplösning på skärmen till typ 640. Se till att inte ha en ALLT för snabb mus. Använd en mus som du är van vid. Det går klart långsammare att använda sig av en tumrullmus tex (där hjulet rörs med tummen). Och hur vet jag allt det här? Jag har inget liv såklart Citera
Joey Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Hjärter är sjukt kul, multitejbla fem bord poker och ett bord hjärter är nöten. MSröj spelade jag mycket förr och tror jag var rätt grym på det. Citera
edison Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Tips för att klara MSröj bättre: Ändra upplösning på skärmen till typ 640.Se till att inte ha en ALLT för snabb mus. Använd en mus som du är van vid. Det går klart långsammare att använda sig av en tumrullmus tex (där hjulet rörs med tummen). Och hur vet jag allt det här? Jag har inget liv såklart Klockrent! Blev för sugen nu. Dagens mål är att klara störröj. Citera
Recommended Posts