Gå till innehåll

Svenska proffs


nils_anders

Recommended Posts

Who gives a fuck, just det. Vem bryr sig om folk som inte är så bra får en massa uppmärksamhet eller om de tror att de är bättre än vad de verkligen är? Det är väl bara trevligt om de får vara glada. (För övrigt är ni alla som "grindat ihop ett par mille" väldigt duktiga)

 

Är det så att du är bitter över att inte DU får den uppmärksamheten? Annars, varför bry sig?

 

 

Allt skulle ju vara frid och fröjd egentligen om det inte var för att folk inte kan hantera turmomentet i poker eller erkänna sina felspel och snackar en massa dynga.

 

Dessutom är jag sur för att jag torskat $160k sista två veckorna. Hur ska jag inte kunna hitta saker att störa mig på? Och hur fan förtjänar jag att vara så running bad helt plötsligt, vart är rättvisan i det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

All respekt åt Bengt sonnnert, Erik123 och ett fåtal svenska spelare.

 

Men annars är det väl rätt larvigt med alla svenska mediahungriga spelare med världens största ego, och direkt nån gör ett tveksamt spel mot dom så ska det poängteras att fisken suger och dom är bäst osv, nej det är inte grymt att varken lira $500 SNGs eller NL2000.

 

Fatta, det finns gott om människor runt om i världen som vunnit ett par miljoner SEK, get a grip ppl.

 

Har inte läst något i tråden förutom trådskaparens första inlägg i tråden...

 

Tror att egot i stort är större hos pokerspelare än genomsnittet bland alla svennar. Är viktigt med ett stort ego om man ska spela stor poker !

Och mediakåt blir nog vi alla (nästan) om man får chansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om att folk tappar fotfäste och tror de är guds gåva för dom grindat ihop ett par mille.

 

Who gives a fuck typ, det är vi många som gjort. Orka se folk på TV som babblar om hur bra dom är.

 

Egentligen det man stör sig på är folk som börjar snacka om folks fiskspel osv när dom bustat nån turnering, oavsett om dom vart utspelade så det stinker om det eller inte. Ha lite respekt för motspelarna istället för att hacka på deras spel och intelligens.

Ett bredare perspektiv, så är ju många svenska "proffs" rätt fiskiga själva, rätt få som pallar motståndet på de högsta nivåerna.

 

QFT. dom flesta skulle bli så tolalt mosade på högre nivåer. och fortfarande så skulle i dagens läge de relativt bästa spelare bli krossade av någon som lira "optimalt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att spela nl2k utan att sätta en stor % av rullen på spel är då i min mening rätt ballt...Du kanske måhända inte tycker det, men det får stå för dig.

 

 

Det är väl rätt ballt i vissa avseenden, spelar man mycket och snittar hyffsat så kan det ju bli X antal miljoner på ett år.

 

Och det krävs väl vissa skills och disciplin för att komma dit osv.

 

Så du kanske har rätt vid närmare eftertanke, men dessa mediokra framgångar steger ju ändå folk åt huvudet för mkt tycker jag nog. Kolla bara på PFs senaste dagboksskribent, tappat fotfästet totalt.

 

Nää, Ken hade nog rätt i att alla färskingar kommer busta och gå hem till morsan o gråta ut en vacker dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ey nils-anders, du har nog [tjänat] mer pengar än jag men jag vågar fortfarande påstå att jag nästan säkerligen är bättre än vad du är på poker!

 

Och du Jojje2k, saknar du skam i kroppen eller? Först gå och fakeskryta med Dawwesgraf och utge dig för att vara honom på 2p2, och sen fortsätta skriva med hedern i behåll? Fy skäms hörrudu!

 

Orka vara grym på poker utan att lira?

 

Dessutom lägger du alldeles för stor vikt vid balanseringsspel hit o dit. Fatta, i poker handlar det mkt om att läsa timing-tells osv. Vad fan betyder en instapush måste man förstå, lite svårt att lära sig det i mattestugan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ey nils-anders, du har nog [tjänat] mer pengar än jag men jag vågar fortfarande påstå att jag nästan säkerligen är bättre än vad du är på poker!

 

Ta inte detta fel nu Nebbis, men om du nu är så grym på poker (Säger inte att du är dålig, läste din gamla DB)

Varför utnyttjar du inte det nu när poker är Riktigt stort, hade jag varit lika bra som många här hade jag köttat ordentligt för att sedan kunna luta mig tbax o veta jag har cash så räntan/avkastning från fonder aktier etc. täcker mer än det dagliga behovet.

 

Hur som helst hade jag varit nöjd o kallat mig proffs om jag slagit nl2k nivån o vart miljonär så det står härliga till.

Vem vet kanske 1 dag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt vad som är problemet? Ok att man kan störa sig på ständigt busto tourneydonks om vi ska börja snacka om folk som får för mycket uppmärksamhet. Visst vissa cashgamespelare som plussat 1m+ tror att dom är mycket bättre än dom är, underskattar motståndet, överskattar sin edge, har stora brister i sitt spel osv, men vad gör det? Dom får inte mer uppmärksamhet än dig, dom tjänar inte mer pengar än dig(?). Varför inte bara låta dom leva i sin bubbla, ta deras pengar och leva i frid och fröjd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay kompis, nu dumförklarade du dig själv, snyggt jobbat. Just precis det du skrev är, lustigt nog, PRECIS det snacket som de överkaxiga gubbarna du försökte rikta din OP mot kör med.

 

Du lyckades alltså med konsten att basha en grupp åsnor som du själv tillhör, GW! Just det snacket om att "känsla och timingtells" är viktigare än matematik är nog den i särklass största missuppfattningen som finns inom poker idag, min gissning är att du inte ens är vinnande på de nivåer idag som du gjort dig pengar på förut, läs 10/20+, och att det i själva verket inte rör sig om någon "downswing" på 160k eller vad det var du snackade om nånstans, utan att du helt enkelt fått det förväntade (negativa) värdet som ditt spel innebär.

 

Tack för att du gjorde det så mycket enklare genom att idiotförklara dig själv med din egen post!

 

Vidare, Freddola eller vad du nu hette, när har jag någonsin haft en dagbok på det här stället? Vidare, vem säger att jag inte gör pengar på poker?

 

Mvh Nebbis

 

 

Mitt svar till dig var ett skämt "kompis".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...