Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Egentligen har väl Jennez redan vunnit, på sätt och vis. Han har lyckats förvandla detta till en diskussion om diskussionen och sakfrågan har gått förlorad i bruset.

 

Sa sent som idag kl 15:08 presenterade jag argumenten i sakfragan annu en gang. Men tack for att du erkanner dig besegrad. :heart:

 

Snarare uttröttad. Jag har försökt att avstå från gliringar och personangrepp (ett par har nog åkt med av bara farten), men det är inte särskilt givande att försöka diskutera med dig (åtminstone över Internet). Du verkar inte vilja föra en saklig debatt där båda parter lyssnar på och bemöter varandras argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare uttröttad. Jag har försökt att avstå från gliringar och personangrepp (ett par har nog åkt med av bara farten), men det är inte särskilt givande att försöka diskutera med dig (åtminstone över Internet). Du verkar inte vilja föra en saklig debatt där båda parter lyssnar på och bemöter varandras argument.

 

Jag tycker att jag har bemott dina argument. Det visar om inte annat mitt inlagg fran kl 15:08 langre upp i traden.

 

Daremot anser jag inte att du bemoter mina. Du havdar att jag har fel men inte varfor. Jag tycker att jag har forklarat for dig varfor du har fel ett antal ganger. Jag hanvisar an en gang till mitt inlagg fran kl 15.08:59 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har pavisat att det finns incitament att manipulera en sajt. Andra har bevisat att det inte finns anledning att manipulera.

 

Utgångspunkten måste väl vara att det finns incitament att manipulera, men likväl ganska starka incitament för att inte manipulera precis som föreslagits.

 

Exemplett med skins håller inte helt och hållet eftersom det är nätverken som står för mjukvaran och dom tjänar pengar oavsett vilken spelare som har pengarna. Däremot visar det på en sak och det är att det är bättre om fler spelare har pengar på sina konto eftersom det då är fler som spelar och därmed fler som kan raka pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har pavisat att det finns incitament att manipulera en sajt. Andra har bevisat att det inte finns anledning att manipulera.

 

Utgångspunkten måste väl vara att det finns incitament att manipulera, men likväl ganska starka incitament för att inte manipulera precis som föreslagits.

 

Visst, jag formulerade det bara sa eftersom det tidigare i traden gjorts skillnad pa "incitament" och "anledning".

 

Exemplett med skins håller inte helt och hållet eftersom det är nätverken som står för mjukvaran och dom tjänar pengar oavsett vilken spelare som har pengarna. Däremot visar det på en sak och det är att det är bättre om fler spelare har pengar på sina konto eftersom det då är fler som spelar och därmed fler som kan raka pengar.

 

Ja, sjalvklart ar fler spelare bra. Det i kombination med en stor och vaxande likviditet.

 

Nja, ser luckor i exemplet med skins men det skulle i sa fall innebara att skinsen inte sjalva vet om att de tjanar mer pengar "tack vare" att natverket manipulerar mjukvaran. Dessutom visar "rapporter" om att till exempel HeyPoker ar riggat medans Bestpoker inte ar det att det troligen inte forhaller sig pa detta satt.

 

Hur som haver. Hold ar battre en rigg. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart fisken sätter in nya pengar när de torskat.

Annars skulle det ju bli mindre och mindre spel på alla nätverk, vilket inte är fallet.

Det är imponerande hur envist riggfanatikerna vägrar inse hur idiotiskt det vore att rigga.

Pokersiterna är ju de enda garanterade vinnarna.

De BEHÖVER inte fuska.

Det spelar ingen roll hur bra eller dåliga spelarna är; siterna vinner ändå!

Att då börja fuska låter ju helt ologiskt.

Sjuka utdragningar händer hela tiden, även live; inget konstigt med det.

 

Jag märker absolut inga riggtendenser; har konto på de flesta nätverk och har spelat dagligen i åratal.

Är det inte märkligt att bara vissa spelare känner av den så kallade riggen.

Tror det har med erfarenhet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart fisken sätter in nya pengar när de torskat.

Annars skulle det ju bli mindre och mindre spel på alla nätverk, vilket inte är fallet.

 

Nej så behöver det inte alls bli eftersom det är så abnormt många nya spelare som börjar med poker just nu.

 

Du har möjligen rätt i att det inte behöver bli så. Men mer intressant är ju hur det är, inte hur det behöver vara.

 

Tror du tex att de som förlorar på V75 första gången de spelar aldrig mer spelar V75?

Tror du att de som inte vinner på stryktipset första gången slutar spela på stryktipset?

Tror du att den första Trisslottens eventuella vinst eller förlust är det som styr ifall en person kommer att lägga ytterligare pengar på trisslotter?

 

Eller tror du att det kan vara så att de allra flesta spelarna är förlorande spelare som hela tiden puttar in mer pengar i sitt spelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att pengarna huvudsakligen kommer från nya spelare och "stryktipsspelare" som sätter in pengar ibland (Huvudsakligen moderata summor.).

 

Några spelare som hela tiden sätter in nya pengar (Halva månadslönen eller whatever.) ser inte jag till i pokerrummen.

Då måste man i såna fall förklara varför det finns så extremt få regulars inne på sajterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att pengarna huvudsakligen kommer från nya spelare och "stryktipsspelare" som sätter in pengar ibland (Huvudsakligen moderata summor.).

 

Några spelare som hela tiden sätter in nya pengar (Halva månadslönen eller whatever.) ser inte jag till i pokerrummen.

Då måste man i såna fall förklara varför det finns så extremt få regulars inne på sajterna.

 

Då verkar det ju konstigt att antalet nätpokerspelare som söker hjälp för spelberoende bara ökar och i Malmö är det tex snart den största delen som är just nätspelare.

 

Allt fler nätpokerspelare söker hjälp hos Liria Ortiz och hennes medarbetare. Likadant är det vid Spelberoendeprojektet i Malmö, där socionomen Anne Nilsson arbetar.

 

- Snart dominerar nätpokerspelarna i våra grupper, säger hon.

 

Länk

 

Men vad vet jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att pengarna huvudsakligen kommer från nya spelare och "stryktipsspelare" som sätter in pengar ibland (Huvudsakligen moderata summor.).

 

Några spelare som hela tiden sätter in nya pengar (Halva månadslönen eller whatever.) ser inte jag till i pokerrummen.

Då måste man i såna fall förklara varför det finns så extremt få regulars inne på sajterna.

 

Då verkar det ju konstigt att antalet nätpokerspelare som söker hjälp för spelberoende bara ökar och i Malmö är det tex snart den största delen som är just nätspelare.

 

Allt fler nätpokerspelare söker hjälp hos Liria Ortiz och hennes medarbetare. Likadant är det vid Spelberoendeprojektet i Malmö, där socionomen Anne Nilsson arbetar.

 

- Snart dominerar nätpokerspelarna i våra grupper, säger hon.

 

Länk

 

Men vad vet jag

 

Procentuellt sett är det ändå väldigt få då sverige har över 200 000 pokerspelare idag enligt artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att pengarna huvudsakligen kommer från nya spelare och "stryktipsspelare" som sätter in pengar ibland (Huvudsakligen moderata summor.).

 

Det kan du ju anse, men sa ar det inte.

 

Några spelare som hela tiden sätter in nya pengar (Halva månadslönen eller whatever.) ser inte jag till i pokerrummen.

Då måste man i såna fall förklara varför det finns så extremt få regulars inne på sajterna.

 

Det ar inte extremt fa regulars. I samma artikel som cheunce hanvisar till kan vi lasa att 25 000 svenskar spelar poker varje dag. I repeat: varje dag!

 

Mojligtvis flyttar val vanespelarna runt sina pengar i jakt pa bonusar och what not men det spelar knappast nagon roll for debatten.

 

Och som jag skrev tidigare, tvartemot din erfarenhet sa tycker jag att det finns valdigt manga regulars, atminstone pa det natverk jag spelar pa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Procentuellt sett är det ändå väldigt få då sverige har över 200 000 pokerspelare idag enligt artikeln.

 

Det är ju inte helt otroligt att man kan se liknande mönster i andra länder. Det är ju knappast bara Sverige som har sett en ökning i antalet spelberoende på nätpokersidan.

 

Fast det är ju bara spekulationer från min sida eftersom jag inte har någon fakta om det. Men jag anser det som högst troligt att så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att pengarna huvudsakligen kommer från nya spelare och "stryktipsspelare" som sätter in pengar ibland (Huvudsakligen moderata summor.).

 

Det kan du ju anse, men sa ar det inte.

 

Några spelare som hela tiden sätter in nya pengar (Halva månadslönen eller whatever.) ser inte jag till i pokerrummen.

Då måste man i såna fall förklara varför det finns så extremt få regulars inne på sajterna.

 

Det ar inte extremt fa regulars. I samma artikel som cheunce hanvisar till kan vi lasa att 25 000 svenskar spelar poker varje dag. I repeat: varje dag!

 

Mojligtvis flyttar val vanespelarna runt sina pengar i jakt pa bonusar och what not men det spelar knappast nagon roll for debatten.

 

Och som jag skrev tidigare, tvartemot din erfarenhet sa tycker jag att det finns valdigt manga regulars, atminstone pa det natverk jag spelar pa.

 

Ja 25 000 inklusive playmoney och freerollare. Det är oklart hur många av dom som spelar om pengar och hur många av dom som torskar stort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja 25 000 inklusive playmoney och freerollare. Det är oklart hur många av dom som spelar om pengar och hur många av dom som torskar stort...

 

Storsta delen av spelarna spelar i princip uteslutande freerolls och med playmoney. Dock sa spelar majoriteten av de du kallar "regulars" (dvs de som spelar i princip varje dag) om riktiga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är helt klart riggat.

 

Precis lika mycket som man kan ställa en pokermaskin hur mycket vinster de ska betala ut, kan man givetvis "ställa" pokermjukvaran hur "bra" kort den ska dela ut.

 

Det är till fördel för bolagen att det kommer bra kort och att det spelas många potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart riggat.

 

Precis lika mycket som man kan ställa en pokermaskin hur mycket vinster de ska betala ut, kan man givetvis "ställa" pokermjukvaran hur "bra" kort den ska dela ut.

 

Det är till fördel för bolagen att det kommer bra kort och att det spelas många potter.

Ok, bra, då vet vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Igår satt min kompis med 34 i klöver på ett low stake No Limit Holdem cashgame bord. På floppen kommer K94 alla i klöver!! Samma kort som han har på handen kommer på floppen! Tyvärr tog han ingen printscreen, men när han ska kolla sin hand history är den "Tempoprary disabled"...

 

Han skickar ett par mail och kräver en förklaring varpå de, efter ett par mail, påstår att hans första hans spelades 14.44 (då hade han spelat i ca. en timme) Det första mailet han skickade iväg skickades kl. 14.50 och då hade vi diskuterat detta i ca 20 minuter..

 

Jag kan (tyvärr) inte påstå att expekt är en riggad sajt, men jag är personligen övertygad!

 

Är det någon annan som haft någon liknande upplevelse?

 

Är det någon som kan lagarna? Sparas inte varje hand ID? Kan de ändra de koderna?

 

Tacksam för svar/invändingar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...